M reviews

M reviews

3.5

Klamt personale

Jeg bruger metroen dagligt til at komme på arbejde. På vej ud af toget tager en stor tyk skægget kontrollør et billede af mig med sin iPhone. Han synes han var snu, men hans kamerablitz afslørede ligesom hans absurde handling. Om han ikke har set jakkesæt før, eller hvad skal jeg ikke kunne afgøre, men jeg henvender mig til Metroenselskabet via telefon der beder mig om at skrive en mail. Det gør jeg, og får et svar om at der ikke findes beviser på den handling som jeg har observeret. Dertil får jeg oplyst at metroen er offentligt rum, og derfor kan fotografering til privat brug ikke forhindres. At en ansat tager billeder, og virksomheden efterfølgende er ligeglad er ikke i orden. Klamt!

Rykkere uden regning.

Jeg fik udstedt et kontrolgebyr da jeg rejste med cykel i metroen. Kontrolløren forklarede at jeg ville modtage regningen med posten. Jeg afventede at få regningen og så efter lang tids venten kommer 3. rykkergebyr. i stedet for den første regning. Så nu var beløbet steget markant. Jeg skriver til metro som ikke besvarer mine spørgsmål men bare noterer hvornår jeg har fået bøde og hvornår jeg har betalt. De noterer så også at de nu har sendt regningen videre til skat til indkrævning da jeg ikke har betalt det fulde beløb de mener jeg er skyldig men kun det beløb som jeg regningen burde have lydt på. Det er meget urimelig forretning at drive når de kan undlade at sende regninger og så vente til mange rykkere er afsendt. Det er en ommer!

Tak for super konduite!

Hej Metro

Min 15-årige søn, som er autist, skulle i dag for blot anden gang i sit liv selv tage metroen fra Lergravsparken og til Ørestad via Christianshavn.

Desværre kiksede det for ham at klippe med kortet på Lergravsparken, og han blev straks urolig.

En meget flink dame i jeres kundeservice sagde, at han kunne få lov at rejse gratis i dag, og adviserede derefter de rette instanser om, at hvis de stødte på ham, så var det OK at han rejste gratis.

Hvor ER det bare stort af jer. Det er utroligt vigtigt, at han med den diagnose han har, ikke støder ind i nederlag, hvilket det ville have været, hvis han havde måtte vende hjem, eller havde fået en afgift. Vi ville ALDRIG have fået ham til at køre i metroen igen. Men takket være jeres konduite, både kan og vil han igen tage metroen, hvilket er bydende nødvendigt for at han med tiden kan være så selvhjulpen som muligt.

Tusind tak skal I have!

Venlig hilsen
KH

Uforskammet virksomhed

Denne virksomhed er en joke. Fordi de har beføjelser til at skrive bøder ud som det passer dem så opfører de dem herefter. Pisse ligeglade om klippekortsmaskinerne virker osv. Det virker som om det er en fælde når man tager metroen i København. Kundeservice og kontrollører er også ubehøvlede og uden sans for retfærdighed. Havde denne virksomhed administeret alt andet end Metro var de gået konkurs for længe siden. Heldigt for dem at så mange mennesker er afhængige af den. Føj

Hjælpsom kundeservice

Har lige været igennem til deres kundeservice, hvilket ikke tog særlig lang tid. Hun var en rar og hjælpsom kvinde.
Intet dårligt at sige om kundeservicen.

Mistænkeliggørelse af ærlige mennesker. Uforskammede kontrollører og kundeservice.

Jeg tager 5A omkring 9.25 – 9.30 fra Nørrebro Runddel, og siger jeg skal købe en billet til lufthavnen. Betaler 36,-kr, og får en lille lap papir i hånden, hvor jeg undrer mig over, at der ikke står andet end enkeltbillet på den, men går videre ned i bussen, og tænker de nok har lavet det om. Efter et øjeblik bliver jeg alligevel mistænksom og går op og spørger om det virkelig kan være rigtigt, at der ikke skal stå mere på billetten, og om det er muligt at køre videre med metroen med den, da jeg skal skifte. Han siger at det kan jeg sagtens, Hvorefter jeg viser billetten til ham, og siger der ikke står zoner eller tid på, hvorefter han siger, at det er okay, og at de bare ser sådan ud.
Er stadig ret betænkelig ved det, men har ikke lyst til at grave mere i det, da der kommer en masse folk, og jeg ikke har været i Danmark i noget tid, (jeg er bosiddende i Holland.) Jeg tænkte derfor, at det nok var blevet ændret efter nytår, for at spare og fordi alle alligevel bruger app’s eller rejsekort.
Da jeg står på i metroen, kommer der en kontrollør for at tjekke, og jeg viser ham billetten. Han tror jeg tager dybt pis på ham, og siger at han ligeså godt kunne være med i skjult kamera, og at det der jo aldrig har været en billet. Jeg fortæller ham episoden som det er, og giver ham ret i, at jeg selv syntes det virker lidt underligt, men prøver at forklare, at jeg i sidste ende tog buschaufførens ord for gode varer, og om han (kontrolløren) derfor ikke kan se, at det har været en misforståelse, og at der er sket en eller anden form for fejl. Kontrolløren siger dog, at han på ingen måde kan godtage det som en billet, og hvis jeg vil noget skal jeg klage.
Jeg kontakter Movia, som er meget hjælpsomme og lydhøre og desuden har åben i kundeservice om søndagen og selv skriver min oplevelse ned i en klage til dem selv.
Da jeg dagen efter ringer til Metro, får jeg en skrankepave i røret, der ikke kan tage imod noget telefonisk, KUN skriftligt! Og forøvrigt har jeg selv pligt til at sørge for korrekt billet!!!! Hvad kunne jeg have gjort anderledes? Når Buschaufføren adskillige gange siger billetten er i orden. Skal man kende alle byers billetsystemer??
Det er dybt ubehageligt, at de som udgangspunkt betragter alle andre mennesker som svindlere! ØV

Løgn og svig! Stol ikke på Metro!

Jeg har aldrig oplevet noget lignende! Mage til behandling skal man lede længe efter. I sommers fik jeg en bøde, da jeg kørte med et for gammelt uddannelseskort. Som jeg forklarede kontrolløren, gjorde jeg det, da DSB simpelthen ikke kan finde ud af at sende kortet til den adresse, hvor jeg opholder mig, men udelukkende sender til min faktureringsadressen, hvor jeg aldrig befinder mig. Derudover var jeg just kommet hjem fra Berlin. Jeg viste kontrolløren mit gamle uddannelseskort, min kvittering for køb af det nye uddannelseskort plus både pressekort og to slags studiekort som billed-ID (Dette har jeg altid gjort, da jeg som sagt aldrig får mit kort fra DSB, og det har i øvrigt altid blevet accepteret). Kontrolløren tog billeder af det hele og forsikrede mig om, at hvis jeg klagede, ville jeg få refunderet bøden eller i VÆRSTE fald få en afgift på 100 kr. (jeg tænkte, at det klarer jeg trods alt på en SU, især når det var i værste fald). Kontrolløren sagde, at han kun gav en bøde, da han var forpligtiget til det. Jeg skyndte mig derfor hjem, og klagede samme aften.
2 måneder senere får jeg endelig svar, og sørme om min klage ikke er blevet underkendt! Jeg ringer undrende ind og forklarer de informationer kontrolløren gav mig. Kundeservice informerer mig om, at min bøde ville blive annulleret, hvis jeg kunne sende et billede af det daværende uddannelseskort, som jeg jo så forklarer, at jeg ikke havde mere, da jeg jo havde fået at vide, at jeg bare skulle klage, så ville bøden blive annulleret. Uddannelseskortet havde jo ligesom også været ugyldigt i over halvanden måned, så det var ikke ligefrem blevet gemt, da jeg forventede, at det lange svar var lig med, at klagen som lovet blev accepteret. Kundeservice forklarer mig, at eftersom jeg har fået forkerte oplysninger af kontrolløren, så skal jeg bare sende min kvittering for køb (den som kontrolløren også tog billede af), og så skulle min bøde nok blive annulleret. Naiv som jeg er, så sender jeg kvitteringen og regner med, at metroselskabet denne gang ville holde ord!
Åh hvor er jeg dum! selvfølgelig gjorde de ikke det!
I søndags fik jeg et brev om, at min anden klage OGSÅ er blevet underkendt! Jeg ringer ind og får i dag at vide, at det bare er tough luck, og at jeg fra dag 1 skulle have sendt et billede af mit uddannelseskort. DET HAVDE JO IKKE VÆRET PROBLEM HVIS JEG HAVDE FÅET DET AT VIDE FRA STARTEN AF! Men snedige som Metroselskabet har været, har de løjet stygt for mig, hver eneste gang jeg har kontaktet dem, indtil jeg ikke længere havde uddannelseskortet og nu hvor jeg også har brugt begge klage muligheder! Derudover har Metro sørget for, at kun give mig de sukkersøde ord mundtligt, og sende afslag på skrift. Med andre ord: DET FORBANDEDE ANKENÆVN SOM DE NU VIL HAVE MIG TIL AT KLAGE TIL, DER HAR JEG ABSOLUT INGENTING TIL AT BEVISE DERES LØGNAGTIGE LØFTER! Aldrig har jeg oplevet så ringe service, aldrig har jeg oplevet, at et firma siger én ting og gør det stik modsatte så mange gange i træk. Jeg ville ønske, at jeg kunne give Metro 0 stjerner, da det her grænser til det absurde. 750 kroner er over 50 % af mit månedlige rådighedsbeløb, og det oven i de 600 jeg i forvejen betaler for ungdomskortet. Da ankenævnet grundet Metros snedige klagetaktik ikke er en mulighed, må man jo i stedet så ty til medierne for at få noget retfærdighed.

Så et godt råd til alle der må have kontakt med metroselskabet: Få ALT på skrift, for det de fortæller er direkte løgn.

Usympatisk service, mistænkeliggørelse og manglende tillid

Jeg har fast abonnementservice på periodekort, men havde modtaget et fejlprintet periodekort for November, som ikke kunne bruges. Jeg havde ikke tid til at få klaget over det og tænkte, at de måtte forstå mig i metroen. Men ingen forståelse dér. Til gengæld en nedladende og uforstående kontrollør, der lod det koste 750 kr. Altså 750 kr fordi, jeg ikke har klaget over en fejl i deres print af periodekort. Også selvom jeg sad og fremviste brevet med periodekort. Det er i den grad at træde på kunderne. Og det er ikke første gang, jeg oplever, at Metro Danmark blot er ude på at tjene penge på afgifterne.

Gangster firma

Kørte med metro og havde klippet med et 2 zones kort, det viste sig at lergravsparken til lufthavn nu var 3 zoner og jeg fik et forlæg på 750 kr, medarbejderen sagde jeg skulle sende min forklaring til kundeservice og de ville så vurdere sagen, samme dag indsendte jeg dokumentation for såvel køb som stempling af klippekort, håber fik et autosvar der sagde at jeg ville høre fra dem indenfor 5 dage, efter 9 måneder modtog jeg igen afgiften men denne gang var lagt et gebyr på, endnu engang kontaktede jeg metro,denne gang telefonisk, jeg fik oplyst at sagen var blevet glemt og om jeg ville indsende min dokumentation igen, samtidig fik jeg at vide at det ikke kunne blive lagt yderligere afgift til mens sagen blev behandlet, et halvt år senere modtager jeg så et girokontos på afgift og 2 gange gebyr, nu mistede jeg tilliden og betalte hele beløbet, metro kunne blot have afvist imit ønske første gang det havde sparet mig 500kr , rene nafiaetodef

Jeg har fortsat al dokumentation for mine samtale/email med metro

Mvh Lasse Andersen
Rødegård , københavn

Kører stabilt!

Jeg er glad for at Metroen kører stabilt og er yderst velfungerende. Metroen er langt bedre end Kystbanen, hvor de aldrig kører til tiden. Samt, at de har konstant sure billetkontrollør hos Kystbanen. Kontrollørende hos Metroen er heller ikke meget bedre, de er sure og uhøflige.

Jeg har udelukkende valgt at dømme metroen for deres effektivitet, det kører stabilt og kører til tiden i modsætning til Movia busser og Kystbanetoget.

Absolut ingen respons, som at slå i en dyne.

Jeg modtog en bøde for ikke at have rejsekort indtjekket min cykel. Jeg troede det var gratis som I S-toget, men det er naturligvis min fejl, så fair nok.

Der var imidlertid ikke noget indbetalingskort med til bøden på kr. 100,-, så jeg skriver straks til Metro selskabet via deres hjemmeside, og beder dem sende et indbetalingskort, men jeg hører intet.

Efter nogen tid modtager jeg en rykker, nu er det samlede beløb på kr. 200,-
Jeg har så skrevet til dem yderligere to gange og bedt om det originale indbetalingskort, og har på intet tidspunkt modtaget svar. Jeg går nu og venter på anden rykker som sikkert kommer alligevel.

Kunden har aldrig ret...

Akkurat som med DSB er metroen uundværlig for en københavner. Derfor bliver man hurtigt en obligatorisk kunde, hvilket tydeligt er en del af den service/praksis som der udføres fra metro og DSB's side når det gælder rejseregler og gældende rejsehjemmel.

Denne anmeldelse kommer på baggrund af en bøde(også kendt som afgift), som jeg blev tildelt efter at have forsømt at undersøge mit klippekort for at være klippet korrekt og med korrekt tid i en af DSB's klipmaskiner. Turen med DSB gik smertefrit og uden kontrollører. Hyppigheden af kontrollører er oftere i metroen og her blev jeg da også spurgt om kort og billet, hvilket jeg fremviser med sindsro i den tro at jeg har klippet korrekt i DSB's maskiner. Det viser sig så at klippet er udløbet og ikke gyldigt og at jeg derfor får en bøde for dette. Det skal lige siges at hele denne seance foregår indenfor ca. 20 min.
Jeg insisterer overfor kontrolløren at eg har klippet korrekt, men bliver blot henvist til "kunderservice", som da vist ikke er rettet mod kunder.
Her får jeg af vide at jeg må oprette en klagesag for at få sagen behandlet og afviklet hvorvidt jeg skal betale afgiften eller ej.
Jeg opretter denne og fremsender scan af klippekort samt kopi af den udskrevede bøde til kundeservice. Efter 6 måneders sagsbehandling får jeg beskeden "At jeg selv skulle have undersøgt dette og selv skal tage ansvaret for gyldigheden af mit klip". I og for sig en meningsfuld konklusion, dog med det lille "men" at jeg i den forbindelse ikke kan lade være at tænke at jeg også har ansvaret for DSB's maskiner og at de fungerer. Det er jo ikke rimeligt og på ingen måde en serviceminded behandling. Man kan jo ikke undgå at føle sig lidt magtesløs med de i forvejen skødesløse regler omkring cykler er gratis med DSB, men at du lige skal betale for det med metroen, selvom du kan køre på samme klip i begge transportmidler, så kan din cykel ikke.

Ved ikke rigtig hvad der er positiv ved metro og DSB udover at de er nødvendige for at komme rundt, ellers kan man sgu ikke rigtig bruge dem til ret meget.

Gør det, den skal.

Som pendler har jeg kun et eneste kritikpunkt, og det er at der er for mange passagerer, hvilket fylder op på stationerne og i toget.

Elendig og misvisende information

Jeg har nu oplevet adskillige gange at infomationstavlerne på en station beder passagerer skifte tog på det næste stop. Godtroende som man er gør man som der bliver sagt og stiger af for at bente på det næste tog. Desværre viser det sig i alle tilfælde indtil videre at toget fortsætter !! Idag blev jeg igen bedt om at skifte hvorefter og gør det, igen, med håb om sandfærfig information men igen må jeg se mig snydt af det løgnagtige informationsssystem og finder efterfølgelgende ud af, ved at kontakte en metromedarbejder som ikke kunne være mere ligeglad, at set tog jeg lige var steget ud af var det tog jeg skulle skifte til! For at putte salt i mit sår viser det sig derudover at det næste tog først går om over en time! Hvad f*** er meningen!? Hvis ikke det er at være komplet ligeglade med sine kunder ved jeg ikke hvad er... Jeg er så træt af den offentlige transport i Danmark og kan absolut ikke begribe hvad de bruger alle de penge til! STRAM OP!

Stressende, dum og besværlig

Skulle hente mor og søn i lufthavnen m. barn i klapvogn. På Nørreport st. er elevatorkøen ned til metroen uendelig og alle kører op. Det viser sig, at elevatoren er det eneste der, der kører. Metroen holder stille. Eneste "info" om dette er afgangstavlerne, der først er uden minuttal og siden slukker helt. Videre mod lufthavnen med fjerntog - en næsten umulig operation på Nørreport m. klapvogn viser det sig, da der ikke er elevator fra "metro-tunnelen" og op til fjerntog. Ankommer drønstresset i sidste sekund efter en rigtigt bøvlet metro-løs tur (med sure børn pga. alt bøvl).
Køber nyt klippekort til hjemturen. Har travlt med at finde info om, om Metroen er begyndt at køre, hvilken retning jeg skal i, hvor jeg må stige på med klapvognen osv. Stiger på toget sammen med en metrosteward. Først da dørerne er lukket og toget har forladt perronen beder han om at se kort eller billetter. Opdager så, at jeg har GLEMTat klippe. Der er kun ham og min familie i vognen, men han er ubøjelig, så der falder en kontrolafgift, selvom han godt kan se, at jeg lige har købt mit klippekort, at jeg har klippet på udturen, kan høre, at udrejsen har været rigtigt dum og at jeg nok har glemt det. Jeg fatter først der, at jeg åbenbart må være gået forbi en hel masse klippeautomater uden at opdage det - eller? Aner den dag i dag stadig ikke, hvor den er placeret i lufthavnen. Prøver nok at undgå metroen en anden gang.

Virkelig plads til forbedring

Elevatoren på Nørreport er alt for lille, og hvorfor er der KUN EN ENESTE?!

Der er ALTID mindst en af elevatorerne, der er i stykker!

Dørene lukker ALT for hurtigt på Amagerbro St. og om morgenen også på Nørreport.

Er helt enig med Betina i, at der burde være en form for online-indikator af, hvor togene befinder sig – ISÆR om natten, hvor de kører med 20-minutters intervaller.

Jeg har henvendt mig til deres kunde”service” 3 gange det sidste halve år og har ikke fået så meget som ét svar. Henvendelsen drejer sig om, at vi d. 12/8 sad fast i elevatoren på Øresund St., fordi døren ikke ville åbne på platformniveau. Vi slog alarm, og der gik 12 min, før der kom et par Metro-kontrollører. De kunne ikke åbne døren. De tilkaldte teknikere, som fik os kørt op til gadeniveau igen og åbnet døren, men vi sad fast i 35 min i alt! Med et 1-årigt barn i en DRIVHUSELEVATOR på en meget varm dag :-( Teknikere skulle SELVFØLGELIG have været tilkaldt STRAKS i stedet for efter 15 min! Jeg kunne ikke bære noget, så min mand havde brug for hjælp til at få klapvognen fra gadeniveau til perron, men det gad de dovne Metro-kontrollører ikke hjælpe med. Heldigvis var teknikerne hjælpsomme. Jeg har skrevet til dem, at jeg naturligvis forventer en undskyldning og kompensation for en yderst ubehagelig oplevelse og jeg bliver ved at skrive til dem, indtil de svarer.

FUCK DSB/METROEN

Har lige fået en bøde på 750 kr fordi deres lorte klippekort automat har stemplet forkært. jeg har derefter været inde på deres side og der står man som passeger selv skal tjekke om deres lort har stemplet korrekt.

Effektiv, men ryd op i de ansatte

Metroen er det mest effektive stykke offentlig transport i DK og det er super at metroen bliver udvidet. Men der er dog et problem, og det skønnes at være udgjort af ca. 10 % af metrostewarderne. Disse relativt få ansatte forpester jeres ellers gode ry, hvilket er rigtig synd. Eksempel: Jeg tager metroen fra Kongens Nytorv til Kastrup med min cykel uden for myldretiden. Da jeg har travlt og ikke har tid til at købe en cykelbillet til ca. 10 kr klipper jeg 2 gange med mit 3 zoners klippekort - 1 for cyklen og 1 for mig. Jeg her dermed betalt en overpris på ca. 9 kr i forhold til at købe en cykelbillet, hvilket jeg gør for at spare tid. En metrosteward undersøger mit klippekort på Øresund St. og jeg forklarer at jeg har klippet for cyklen, men hov den går ikke siger hun! Jeg griner lidt da jeg tror det er en joke, men nej nu vil hun i ramme alvor give mig en bøde for ikke at have billet til cyklen, på trods af at jeg har betalt overpris for at få den med. Da jeg forklarer hende at det er komplet ulogisk og ikke i metroselskabets interesse at straffe kunder der betaler overpris, truer hun mig med at ringe til politiet! What?! Jeg tog imod bøden for så at ringe til kundeservice for at få den annulleret, hvilket den selvfølgelig blev.

Eneste løsning for jer må være at fyre den slags upragmatiske og respektløse medarbejdere da de er utroligt skadelige for jeres omdømme.

Fint transportmiddel, men deres såkaldte Kundeservice ....!!

Metroen er et fint og hurtigt transportmiddel. Men Metroselskabets Kundeservice er – bogstavelig talt – et hul i jorden. Derfor, desværre ingen points til Metroen.

Metroselskabets kontrollører udsteder kontrolafgift til folk, selv om de fremviser forudbetalt og indstemplet Rejsekort. Kundeservice svarer derefter ikke på klager, eller andre henvendelser. De har noget ”intelligent” software, som giver autosvar på mails, og som svarer, at kravet om kontrolafgiften er sat i bero.

Selv om Metroselskabet har sat kravet i bero, udsender de rykkerskrivelser. De er ikke i stand til at sammenkæde den udstedte kontrolafgift, deres automails, og de henvendelser, de får i sagen. De har ikke svaret på henvendelser i over 6 måneder, selv om de helt sikkert har læst dem.

Først når man klager til Ankenævnet for offentlig transport sker der noget. Metroselskabet indrømmer mellem linierne, at de ikke var berettigede til at udstede kontrolafgiften. De har ”undtagelsesvis” frafaldet alle deres krav. Som om Metroselskabet nogensinde skulle frafalde krav, de mener at have.

Den påståede forbrydelse er nu pludselig takseret til kr 125,- og ikke de kr 850,-, som de forsøgte at indkræve. Man alt er jo frafaldet. I deres svar udviser Metroselskabet en utrolig arrogance og foragt for deres kunder. En undskyldning til kunden ville have været på plads, men i stedet forsøger de at belære kunden om, hvordan man benytter Rejsekortet. Hallo – det er Metroselskabet, der ikke har styr på det.

Det er nok ikke tilfældigt, at Metroselskabet har en rigtig dårlig statistik for tabte og droppede sager i Ankenævnet.

Super transport, men...

Metroen er fantastisk til at komme omkring i byen på, og det kan kun gå for langsomt med udbygningen. Det er faktisk det eneste offentlige transportmiddel jeg gider bruge.

Meeeen, kundeservice og hjemmeside er elendige. Når man ringer til dem i deres begrænsede telefontid får man bare en besked om at de har travlt og at man skal ringe senere. Nej, vel? Så sætter I en kømelding på, så man selv kan tage stilling til om man gider vente.

Spørger man ind til en køreplan er svaret også kun at der køres i intervaller. Det er for så vidt fint nok om dagen når der kun er ganske få minutter imellem, men om natten er det altså 20-minutters intervaller - og hvem gider risikere at vente i 19 minutter når man kan planlægge sin rejsetid uden den slags ligegyldigheder? Hav dog en eller anden online indikator af hvor togene befinder sig - så svært kan det vist heller ikke være i denne tidsalder.

Is M your company?

M Details

Hvordan du kører med Københavns Metro. Rutekort, priser, billetoplysninger, Lufthavnen tur/retur mv. Copenhagen Metro - timetable, tickets, route, safety - and how to get to and from Copenhagen Airport.

Visit M