Marktplaats reviews

Marktplaats reviews

Low
3.4

oplichters, geld trekkers

vroeger was marktplaats super nu zijn het een stel geld trekkers, iedereen moet alleen onbetaalde advertenties gaan plaatsen, en waar je wel voor moet betalen gewoon niet plaatsen. via tweedehands.nl heb ik altijd redelijk veel reactie's op gehad,

zorg er voor dat ze geen geld meer aan je kunnen verdienen.

Waardeloze wijziging

Om te adverteren op Marktplaats moet je zoveel geld neerleggen dat fatsoenlijk wat winst maken vrijwel niet meer mogelijk is.

Zelfs met een topadvertentie ben je al niet eens meer altijd zichtbaar op de eerste pagina, terwijl je daar toch fors voor betaald.

Ik heb heel wat jaren met succes GSM toestellen verkocht via Marktplaats, doordat Marktplaats toen nog gratis was kon de klant hier aardig van meeprofiteren. Als ik nu nog wat wil verkopen via Marktplaats dan moeten mijn producten zeker 20 euro per stuk duurder worden vanwege de buitenproportionele vergoeding welke zij voor een advertentie rekenen.

Ik ga na ruim 8,5 jaar met Marktplaats stoppen, hier is geen droog brood meer te verdienen. Ik ga voortaan wel gewoon via mijn eigen webshop (Outlet Producten) de Producten goedkoop aanbieden!!

Jammer, MP is verziekt!!! :(

Als vaste adverteerder heb ik een hoop verkocht op Marktplaats.
Nu met "vernieuwde"(verziekte) site verkoop je niets meer............erg jammer :(
Plaats nu veel op speurders, marktnet,en verkopen.net, maar krijg om een of andere reden geen biedingen of reacties .
Heb ook het een en ander op deal4 real geplaatst .........ook geen reacties.........
Kan iemand mij een site aanbevelen die WEL verkoopt??
Twwedehands.nl gevonden, erg leuke **GRATIS** site !!!!

oplichters.

Waardeloze oplichters, maak al 8 jaar gebruik van mp...maar de lol is eraf door de torenhoge prijzen en pesterijtjes om je bewust op pagina 12 te zetten bah bah bah.

te veel reclame

marktplaats is meer een reclame site geworden, op veel van deze advertenies kan je nieteens bieden of reageren, allen maar naar een website toe.
erg jammer, het was ooit een mooie site

nieuwe aanslag op gewone gebruiker

Opnieuw heeft marktplaats iets uitgevonden om de gewone gebruiker weg te jagen. Voor 50 euro per 4 weken (dus niet per maand...) ben je verzekerd van een plaatsje bovenaan de lijst met aangeboden spulletjes. Het moet niet natuurlijk, maar dan sta je op pagina 213 waar niemand meer kijkt naar dat jasje of die salontafel van jou.
Laat de wal het schip keren en kies massaal voor de veel gebruikersvriendelijke sites als Speurders of Marktplaza. Misschien dat de zelfbenoemde monopolist dan weer eens een stapje maakt in de richting van haar oorsprong: een verkoopsite voor de gewone man/vrouw, die wat overbodige spulletjes kwijt wil. Waar de klant en niet het geld centraal stond.

Alleen maar nog geldtrekkerij!

Marktplaats is al lang niet meer wat het was. Het nieuwe plaatsingsbeleid van advertenties is schandalig. Sinds kort hebben ze het systeem van het adverteren veranderd. Het is alleen mogelijk om 1 advertentie per rubriek te plaatsen. De overige advertenties worden helemaal achteraan geplaatst. Ik bied kinderkleding voor een klein prijsje aan. Wil ik goed verkopen moet ik 50 euro aan marktplaats betalen zo dat al mijn advertenties goed zichtbaar zijn. Zo veel vraag ik niet voor de kleding. Dus uiteindelijk zou ik moeten bijleggen.
Ik hoop dat hier nog meer mensen tegen aan lopen en marktplaats hierop reageert.

Geld wolven gedrag!!!

Je plaatst een advertentie, verkoop van een motorfiets. (Juni 2013)
Je betaalt 24 euro voor plaatsingen van de advertentie. (Helaas maar 1 reactie t/m 4 feb. 2014 en geen verkoop). Ga ik vandaag mijn bankgegevens bekijken zie ik dat Marktplaats 8x€24,- heeft afgeschreven. €192 in totaal, echt crimineel die kleine letters!!
Iedere maand automatisch incasso voor genoemd bedrag.
Gaat echt nergens meer over, hoop dat iedereen deze onzin gaat boycotten!!!
PS: ben +/- 7 jaar actief geweest, kun je nagaan.

VERZAMELING VAN WEBSHOPS GEWORDEN WAARDELOOS

marktplaats is inmiddels een verzameling advertenties van alle soorten webshops geworden. Als ik iets zoek van een andere particuliere verkoper sla ik alvast de eerst 5 pagina's over, staan alleen de betaalde adverteerders van webshops op en die zoek ik juist NIET!
Heb nog gemailt met marktplaats waarom ik onderaan wordt geplaatst met mijn advertenties, dit is hun antwoord;
indien u dus regelmatig meerdere advertenties plaatst, kan het dus inderdaad voorkomen dat uw advertenties onderaan de resultatenlijst worden geplaatst. De advertenties van unieke/incidentele adverteerders, komen dan namelijk boven die van u te staan.
Met andere woorden, alleen advertenties waarvoor betaald wordt staan bovenaan! Gewoon eerlijk toegeven dat marktplaats dus helemaal niet meer gratis is.
Mijn advertenties foto's zijn soms zo leuk dat ze door anderen op marktplaats ook worden gebruikt, maar als je marktplaats daarop aan spreekt zijn ze niet thuis. Ik ben dan wel een unieke adverteerder, maar niet incidenteel dus vooral niet meer interessant voor marktplaats. Ik zit inmiddels dus op speurders en tweedehandsnet en dat bevalt uitstekend, maak inmiddels iedereen attent op het achterlijke nieuwe plaatsingsbeleid voor marktplaats, zonde van je werk en eniergie als je onderaan begint, kun je veel beter elders gaan adverteren.

marktplaats vern**kt mensen met meerdere advertenties

Sinds kort kun je dus nog maar 1 advertentie per rubriek plaatsen. Plaats je er meer, dan worden deze helemaal onderaan de pagina met resultaten gezet waardoor niemand ze meer ziet. Dit alles om je een marktplaats extra account aan te smeren voor 50 euro per maand.

WAARDELOOS!!!

sorteer op nieuw naar oud!

Marktplaats verziekt het behoorlijk voor verkopers op het moment... dat moge duidelijk zijn. Voor veel mensen is het gewoon niet rendabel om 50 euro per 4 weken te betalen.
Maar ook voor mensen die spullen willen kopen is de site irritant geworden, een leuk koopje vinden is gewoon onmogelijk.
Maaaaar, ik heb net ontdekt dat je de advertenties kunt sorteren van nieuw naar oud, dan staan ze weer op een normale manier!!! Zo heb je tenminste weer een normaal aanbod van spullen..... Al die irritante webshop en topadvertenties blijven wel bovenaan staan, maar verder is het een stuk beter.

Geen middelen om verkoper te geven.

Geen middelen om verkoper te geven.
Gekocht "als nieuw" flits van "Semz" aka "Mido". De flitser stinkt met tabak.
Weigerde om terug te accepteren, zelfs als ik aangeboden te dekken verzenden kosten en premie.

marktplaats verleden tijd als ze zo doorgaan

15jaar heb ik bij marktplaats gezeten
heb minimaal 700 vaste klanten in de lop van de tijd vergaard was mijn hobby
verdiende er wel wat mee ben nooit rijk van geworden
nu nog alleen maar armoede
ben zelfs eruit geschopt omdat ik een paar x per ongeluk een dezelfde advertentie gezet heb met de zelfde koptekst of ik een crimineel was
heb heb desk gevraagd waarom
ik verkoop geen drug illegaal vuurwerk mensenhandel of gestolen materiaal
mp intereseerd geeft niet meer om zijn adverteerders hij hun hebben groot gebracht
ik had 400 advertenties per week en vraag maar niet hoeveel kopers en kijkers dat aantrok
maar mp vind dat niet boeiend er wordt zelfs niet meer gereageerd op mijn mails
als ik deze site doorlees zal het mp niet meer lang voor je duren
ik heb al mijn klanten een mail gestuurd met de gebeurtenissen
en ook vermeld naar deze site.
ik zit nu op speurders en tweedehands.ned
heb mijn klanten dit ook mee gedeeld
zou van jullie ook slim zijn om dit aan je klanten te melden
kijken of ze dan nog zo aso reageren
ik heb vandaag een aangetekende brief gestuurd naar directie
met de situatie en dat ze verkeerd bezig zijn
ik verwacht weinig reactie van mp
ik heb al heel veel reactie van mijn klanten gehad en keren nu ook de rug toe naar mp en blijven bij mij op speurders en tweedehands.ned
want ik ben veel betrouwbaarder dan mp
groetjes en fijne feestdagen

Prut, was altijd super, maar nu is het naar de knoppen

Opsomming van marktplaats activiteiten de laatste tijd

- account sluiten, zonder reden, zonder opgaaf
- VEEL te late reactie (automatische email) schiet je niks mee op
- advertenties zijn weg, zelfs betaalde advertenties!
- kopers ontvangen email dat jij in persoon onbetrouwbaar bent

Onvoorstelbaar, en ik vermoed het einde van marktplaats.

Speurders.nl !!!

VEEL te duur geworden

Helaas schroeft MP de prijzen keer op keer op :-(
Ben inmiddels opzoek naar een goedkoper alternatief....

STAP OVER NAAR SPEURDERS OF TWEAKERS ZOU IK ZEGGEN

Zelfde verhaal als de meeste ! marktplaats blokkeerd accounts zonder reden en zonder aan te geven wat de reden is. Heel vervelend. Mijn account van 6 jaar is geblokkeerd wegens veiligheids redenen.

Heb veel verhalen en klachten hierover gelezen.

De meeste beginnen al over te stappen naar TWEAKERS en speurders.nl

Zou zeggen volg ons succes!!!

niveau verlaagd!

Op het begin een echt leuke site, met de tijd na een paar van het zoeken op het site werd het ongeorganiseerd en een onaangename ervaring.

spijtig!

Zeeeeer slecht, klantonvriendelijk, onredelijk, onbeschoft

Geprobeerd een iPad te verkopen, account aangemaakt. Nog geen week later is mijn account geblokkeerd met de melding contact met de helpdesk op te nemen. Dat gedaan en gevraagd waarom er tot blokkering is overgegaan. Krijg ik een zeer algemene reactie terug met daarin wat gebasel over veiligheidsredenen. Geen enkele concrete zin waarin wordt aangegeven wat de precieze reden is. Nogmaals een uitgebreide reactie gestuurd waarbij ik heb aangegeven dat dit niet de manier is om met je klanten om te gaan. Nogmaals een nietszeggende reactie ontvangen, waarin men weer niet concreet wil aangeven wat het probleem is. Vervolgens nog eens geprobeerd een account via een andere email aan te maken. Ook binnen 5 minuten geblokkeerd, blijkbaar is mijn hele ip adres in de ban gedaan. Conclusie is blijkbaar dat men heeft besloten dat Marktplaats niet voor mij is en dat ik maar iets anders moet zoeken. Zo'n soort discriminerende actie zou bv. de plaatselijke supermarkt eens moeten proberen, kijken hoe lang het duurt voordat ze gedwongen worden klanten toch toe te laten.
Eens op internet gaan zoeken en er zijn genoeg anderen die iets soortgelijks is overkomen. Dan heb ik nog geluk dat ik er niet wat geld voor heb betaald, want dat zou je ook gewoon kwijt zijn.
Nog nooit zo behandeld, bijna nog nooit zo machteloos gevoeld, nog nooit zulke klantonvriendelijkheid meegemaakt.
Mijn conclusie: boycot marktplaats, zorg dat het zo snel mogelijk failliet gaat. Een bedrijf met een dergelijke houding heeft geen bestaansrecht in deze wereld.

Fijne website

Fijne website waar je heel veel spullen hebt die gewoon goed werken. Ik heb tot nu toe nog maar 2 bestelling gedaan van 2 verschillende verkopers maar er is nog geen 1 probleem geweest. Ik ben niet gescammed, het kwam na 1 of dagen al, de dvd´s die ik had gekocht hadden geen beschadiging.

Duur en onbetrouwbaar

Marktplaats is van goed, leuk en makkelijk naar duur, onoverzichtelijk en onbetrouwbaar gegaan. De kopers hebben geen plicht tot afname maar je betaald wel grof geld voor bijvoorbeeld een auto advertentie te plaatsen. Was 5 jaar geleden 9 euro voor 8 weken nu 25 euro voor 1 maand. De medewerkers zijn op winst ingesteld. "uw advertentie staat in een verkeerde rubriek ( originele velgen bij het merk gratis) en u dient deze te verplaatsen naar banden en velgen ( 5euro). 5 jaar geleden was 95 % gratis. Nu betaal je voor 95% van je advertenties. De prijzen staan totaal niet in verhouding tot het gebodene. Nee ik hoop dat veel mensen overstappen naar Speurders. Overzichtelijk, gratis en leuk.

Marktplaats Details

De Grootste Advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl. Meer dan 240.000 nieuwe advertenties per dag.

Visit Marktplaats