Megastore reviewed by

Utterslev, DK

Søg og du skal finde

Som filmelsker er det interessant at opleve, hvor stor forskel der kan være på hvilke film der importeres i hhv. Danmark og Sverige. Utrolig mange svenske og udenlandske film kommer aldrig i biograferne og ud i butikkerne herhjemme (gad vide om der er nogle monopoler der trænger til at blive ophævet) og her ser det svenske marked umiddelbart mere interessant ud. Så check lige de svenske forhandlere når du leder efter en film du ikke kan få herhjemme.

Jeg havde af en ven i Stockholm fået anbefalet den italienske film "Mine Vaganti" som på svensk har fået den lidt Almodovar klingende titel "En italiensk familj på gränsen till sammanbrott". Filmen har gået med stor succes i over et halvt år i svenske biografer, men findes ikke på det danske marked. Det er kulturforeningen Folkets Bio som distribuerer den i Sverige, og ud af de 4 foreslåede forhandlere var det Megastore.se som kunne skaffe den (med svenske undertekster).

Megastore.se har et stort og lidt anderledes udvalg af film end herhjemme, også af såkaldt 'smalle film', så den er absolut værd at huske når man er ude at søge film. Siden er nem at gå til, ordrebestillingen fungerer fint, og så sælger de også til kunder i Danmark.
Eneste minus i mine øjne er en manglende 'track & trace' og en lidt lang leveringstid. Pengene blev trukket i fredags; men først om tirsdagen modtog jeg en mail som meddelte at varen var sendt, og i dag fredag modtog jeg så pakken. Jeg bor oven i købet i København.

Bortset fra, at jeg kunne foreslå Megastore.se at oprette en 'track & trace' funktion vil jeg helt sikkert kikke forbi igen. De har jo i sagens natur et kæmpe udvalg af gode svenske film som aldrig når de danske breddegrader.
Så mens jeg venter på en 'track & trace' funktion må de nøjes med 4 stjerner.
Jan Helmut Jørgensen found this review useful