Mekonomen reviews

Mekonomen reviews

3.4

dyrt at få lavet bil når man ikke er mekaniker og selv ved hvad der er galt

Vi har af flere omgange fået sat ny starter i vores bil, først 2. gang fandt de ud af at det var noget helt andet galt - alligevel er vi blevet faktureret for 2 gange en ny starter + alt det andet. For det første skulle der være 2 års garanti på starteren, for det andet blev vi også faktureret for rep af at de ikke havde sat det ordenligt sammen og måtte på værksted igen dagen efter. Rabat via falck blev heller ikke trukket selvom vi gjorde opmærksom på det. Vi har klaget over det, men uden resultat. Kører aldrig mere en bil til værkstedet i Haderslev

Det får vi se.

Jeg vender tilbage på mandag - hvis min mekaniker på Møn, kan få ombyttet en vandpumpe som ikke har siddet på 3 år endnu - og dette må jo gå under reklamationen uanset kørte km siden den blev sat i - så falder det positivt ud ja så skal der selvfølgelig gives flere stjerner..

Mekonomen vejservice 295,- Dårlig dækning, køb den ikke!!!

Mekonomen har valgt ikke at orienterer om at du ikke er dækket hvis du impliceres i et lille eller stort færdselsuheld. Hvad er det værd at give kr. 295,- om året for vejservice hvis den kun dækker tekniske nedbrud.

Skriv da med STORT i jeres annonce at jeres tilbud har begrænset dækning. Stakkels de ulykkelige mennesker der står ude på landevejen og er blevet ramt af en kørende klaphat, for derefter at finde ud af at ens "vejservice" abonnement ikke dækker ;-(

Det er en ommer.....

MEKONOMEN VEJLE, ER SPILD AF TID OG PENGE!!!!!!! >:-(

Min kæreste og jeg har en audi a3.
Tirsdag den 22/10. Det startede med at bilen mistede kølervæske, vi kontaktede Mekonomen Vejle og bad dem om at kigge på det. De kunne ikke finde nogen fejl. Da vi kommer hjem, bruger vi selv 10 minutter på at finde fejlen og fejlen er at køleren er utæt.
Vi ringer til Mekonomen, og han bestiller en ny køler. Og vi siger så til Mekonomen at de lige så godt kunne lave service på den, da den snart stod til det og om de lige vil kigge på tomgangen, da vi synes at den hoppede i tomgang, det var ikke noget problem for dem og de skulle nok kigge på det.
Under service, stod den til at skulle have lavet bremser og en masse andre småting og det løb op i små 10.000 kr. Og de kunne ikke løse problemet ang. tomgangen, han fortæller at han har prøvet flere gange. (tomgangen er computerstyret, så den kan ikke ændres, da bilen selv gør det, og det er noget vi selv har fundet ud af efterfølgende. En mekaniker bør vide sådan en ting!!!). Det skal lige siges at vi er nogle unge mennesker på 22 og 23 år, som ikke har meget erfaring med biler.
Da vi så henter bilen igen, fredag efter lukketid, kan bilen ikke bremse og vi blev derfor nødt til at køre uden at kunne bremse ordenligt i en hel weekend, da jeg skulle på arbejde lidt udenfor byen og jeg havde ikke andre transport muligheder.
Vi kontakter dem mandag og fortæller at bilen ikke bremser ordenligt, og de siger at vi kan aflevere den tirsdag og de vil kigge på den der. Det viser sig at de har glemt at lufte bremserne ud. Da de allerede fik bilen tirsdag den 29/10 om morgen omkring kl 9.00, kontakter vi dem ved en 15-tiden igen og de fortæller at de ikke er færdige, men at vi kan komme og hente den kl 16. Da vi kommer kl 16, er de endnu ikke færdige og han kan ikke finde ud af om den bremser ordenligt og da han tester bremserne, filer han mega meget kobling og kan desuden overhoved ikke finde ud af at køre bil. Da vi selv prøvekøre den, bremser den som den skal.
Da vi så kører der fra, begynder motorlampen at lyse. Så vi skynder os tilbage til Mekonomen og fortæller om det problem- mekanikeren fortæller at det gjorde den også om morgenen da han startede den, men det havde han ikke lige fortalt os, da vi kom for at hente den, og vælger først at fortælle os om det, da vi selv finder ud af det.
Vi spørger om det er noget de betaler da vi føler at det er deres problem, da den begyndte at lyse efter vi har haft bilen nede ved dem, og fordi at han ikke fortæller os om sådan en vigtig information- og vi føler at han bare finder på at den begyndte at lyse om morgenen, fordi de muligvis har dummet sig, men hvad ved vi?
Han mente hvertfald ikke at det var noget de betalte, da de ikke har været i det område.
Og da det var ved at være lukketid for Mekonomen, virkede mekanikeren irriteret over at vi kom tilbage igen. Han ville ikke rigtig sætte computeren til, for at se hvad problemet var. Efter nogen overtalelse, gør han det, og der får vi af vide at det MULIGVIS er fugt ved dyserne eller at det er en defekt dyse. Men han vil gerne finde ud af hvad det ville koste at få skiftet dyse.
Mens vi ventede på pris på en ny dyse, kom der en kunde tilbage og klagede over at hans bremser heller ikke virkede- det viser sig at de også har glemt at lufte bremserne ud der. En anden kunde kommer også tilbage og fortæller at når han låser hans bil op, åbner bagsmækken sig. Så det tyder på at Mekonomen overhoved ikke har styr på hvad de laver. Og derfor takker vi nej til tilbudet om at få en ny dyse i, da vi var meget utilfredse med deres service.
Og det ender med at vi køre til anden mekaniker og får af vide at vi skal have ny motor i bilen, da det var billigst (lige knap 20.000 kr.). Årsagen til at der skulle skiftes motor var at der ikke var noget kompression på cylinder 2, og det var overhoved ikke i nærheden af hvad Mekonomen havde fundet ud af, da de havde en fornemmelse af at det kunne være dyserne at det var galt med.
Vi har brugt mange penge på at få lavet service på en motor som bare skulle have været skiftet ud fra starten af. Vi fandt så senere ud af at det var en elev som havde "arbejdede" på vores bil. Hvilket vi synes er uansvarligt fordi han tydeligvis ikke kan finde ud af at lave biler og derfor bør han ikke vælge dette fag.
Vi vil på ingen måder anbefalde Mekonomen til nogen som helst- medmindre at de har en masse penge, som de ikke ved hvad de skal bruge til og en bil de er ligeglade med og har en masse tid til at pendle frem og tilbage til Mekonomen.
SÅ DÅRLIG SERVICE!

Hilsen de meget utilfredse og aldrig igen besøgende Mekonomen-kunder!!!

Mekonomen - Vejle

Jeg har læst en del dårlige anmeldelser herinde, og lyder selvfølgelig beklageligt.. Prismæssigt synes jeg de ligger meget fair, og ihvertfald billigere end de autoriserede værksteder. Det er vigtigt at huske på, at alle Mekonomen værksteder er individuelle værksteder, som laver en aftale om at købe igennem mekonomen, samt bruge deres handelsvilkår. Så det kan nok være meget anderledes fra sted til sted.. Kan dog kun udtrykke min tilfredshed med Vejle afdelingen og hvis man vil have en lidt billigere pris, er de også til at handle med, hvis blot du har fået et tilbud andet steds fra.. Derudover har de også 3 års garanti, som jeg da gerne vil betale lidt ekstra for :D

Dyrt, dårlig service og ødelagt bil!

Jeg var i sommers nede hos Mekonomen i Nykøbing Falster, for at gøre min bil klar til syn. Men det skulle vise sig, at være en meget dårlig idé.
Mekonomen ville have 15.000 kr. for at lave min bil. Jeg kørte så til mit faste værksted, som desværre ikke havde tid, men de mente at det var ALT for dyrt. Det var rigtig nok, bilen blev godkendt ved syn - UDEN at der blev lavet noget på den.

Vi havde aftalt, at de skulle kigge på bilen, uden beregning - de mente bagefter at jeg skulle betale for ½ times arbejdsløn. Desuden havde de ødelagt min udstødning, da jeg sagde det svarede værkføreren mig med, at det var ligemeget, da den alligevel skulle laves. Men jeg fik dem overtalt til at gøre noget ved det. Det viser sig, at de har lavet en fantastisk dårlig lappeløsning på min bil.

Så hvis du vil have en hel bil tilbage, efter et synsTJEK, så find et andet værksted. Så bliver du heller ikke ruineret.

Kort sagt - de er alt for dyre, servicen er elendig og man får en ødelagt bil tilbage.

God service og betjening i Valby

Har lavet min Vento flere gang i valby hos Danny og company :)
Priser vil jeg ikke snakke om da jeg er sikker at det kan findes billiger. Men tilgengæld min bil blevet levet hver gang ordentlig og hurtigt!

Mekonomen i sakskøbing (Kelds dæk service)

Fik skiftet begge bærearme + sporing af bilen i løbet af en time ca. Service og pris var helt i top. Kan varmt anbefale stedet... :)

Vr auto Hjørring - hold jer væk!

Har haft min bil til rep. der af to omgange (alle fortjener en 2. chance), fordi bilen dryppede olie.. Nu har jeg ikke selv den store forstand på biler, og siger derfor ja til de ting mekanikeren mener der skal skiftes for at den bliver tæt igen - det løber op i godt 4000kr. Men men men den bliver ved med at dryppe og den kommer tilbage til mekanikeren (dog på deres beregning, bortset fra noget som gik i stykker mens den var i deres varetægt(de mente det kunne være sket når som helst - 850kr)) Denne gang beholder de den da bare i en UGE!! Og selvfølgelig drypper min bil stadig.. Magen til inkompetance skal man lede længe efter.. Jeg sætter aldrig mine ben der igen!

Vil lave/laver ikke defekte ting, uden at lave fejlen.

Eftersom Mekonomen ikke har gidet ulejlige sig med svar per mail, ser jeg desværre ingen anden udvej end at offentliggøre en (i mine øjne) særdeles kritisk forretningsmoral.

Det starter med startproblemer i weekenden d. 6-7/7, ugen før vi skal på sommerferie i campingvogn, og planlagt nogle ture ud fra det, bilen hoster og pruster som om brændsstof/luft blandingen ikke er ok, og altså "drukner", den kan så efter lidt hosten, komme igang, og kører normalt til den atter er kold.

Mit lokale autoriserede værksted kan "selvfølgelig" ikke nå at have den klar til ferien da jeg spørger mandag d. 8-7, går lidt i panik, men har ikke mulighed for at gøre mere før om tirsdagen, hvor jeg i nr. 2 bilen(som ikke egner sig til lange/økonomiske ture) pendler Viborg rundt, for at finde hvad jeg formoder et troværdigt værksted, der ender jeg ved Mekonomen Autoteknik på Katmosevej, som betragtes som det gamle/officielle mekonomen. Her kan de desværre heller ikke nå at have den klar til sidst på ugen, men de kan leje mig en økonomisk bil, det "vejer" jeg lidt, hvor han så anbefaler en "partner" som også er Mekonomen Autotekniker, nemlig Bundgaard Biler på Fabrikvej 14 i Viborg.

Da jeg ankommer dertil samme tirsdag, ser jeg det er kombineret salg og værksted, og møder en super flink værkfører/ejer, som har tid allerede samme dag til at modtage og fejlsøge. Jeg skynder mig hjem og får ringet til Falck(som så godt kan starte/køre den uden problemer), han kommer omkring middag, og smider den af hos Bundgaard biler ca. 13.30(her glemmer han så at slukke lyset på bilen, som var tændt for "markering"), jeg venter så spændt resten af tirsdagen på hvordan og hvorledes, først sent onsdag ringer han så og siger der ikke var strøm på, og den skal lige lades inden han kan teste, men han syntes det lyder underligt når man slukker motoren, og det kunne være en plejlstand, hvis nu en defekt dyse har dryppet ned, som relativ bilinteresseret lægmand gruer man jo for hvad det betyder, især økonomisk, men undres samtidig over den skulle lyde mærkeligt ved stop.

Middagen efter(altså nu 2 dage efter han sagde han ville/kunne fejlsøge) ringer han og siger at det er 1-2 dyser, samt dobbeltmasse svinghjul som er et svag punkt på den model(og åbenbart mange andre), og som den bilinteresserede gut jeg nu er, undres jeg noget over den udmelding, for kobling/svinghjul har ikke givet anledning til problemer/mislyde tidligere, og kunne ikke hægte det på problemet med dårlig start, ikke desto mindre var det en operation til mellem 20-25.000, og nok tættest på det sidste udfra dysemålingerne, endda tiltrods for de autoriserede netop havde lavet eftersyn på netop de ting. Han mener også det nok er på grænsen til at ville kunne svare sig at lave, da bilen er af relativ lille værdi.

Jeg tænker og tænker, og ringer tilbage til mit normale autoriserede værksted, hvor der efter beskrivelsen er en stor tænkepause, og et svar om at de altså gerne vil kigge på den, for de ville have bemærket især hvis svinghjul var slidt, det kommer ikke fra 1 dag til en anden.

Aftaler med Michael Bundgaard, at jeg henter bilen fredag, han demonstrerer lydforskellen mellem kobling oppe/nede ved slukning af motor, og siger forskellen er bevis på svinghjul problem, selvom jeg ingen forskel kunne høre. Den raslede lidt bevares, men den har den gjort i de 4 år jeg har kørt i den. Han var iøvrigt ved at skifte et andet svinghjul, og havde en mere der ventede på at få samme omgang, altså 3 lige på en gang faktisk.

Siger at jeg ikke vil poste det i den, da jeg samtidig overvejer mere økonomisk model, og wupti, så dukkede sælgeren op, for han kunne NEMT sælge den, især når den starter nogenlunde, så opdager de ikke der er problemer, og det er til eksport, så det skulle der ikke være noget galt med, og han havde da også en økonomisk bil lige ude foran.

Jeg betaler for 2 timers arbejde, for fejlsøgning og opladning af batteri, ialt 1367,45, som nok har været mine bedste penge givet ud.

For dagen efter kørte jeg den til de autoriserede inden vi tog nummer 2 bil på ferie, selvom de havde travlt i ferie højtiden, stod den klar om onsdagen, de ringede tirsdag eftermiddag, og skulle lige høre den anden mekanikers diagnose, for igen havde de konstateret dyser og svinghjul ok, men stopspjældet var sodet, og skulle renses, og mens de havde åbnet hjelmen ville de gerne lodde et kabel til generatoren, at betale 2032,75,-.

Og her tænker jeg så, hvor mange falder i den fælde og bare for skiftet tingene? For det havde jo alligevel intet hjulpet. Er det virkelig normal fremgangsmåde hos jer, og er det fordi I har forretningsinteresser der lapper over hinanden? For des flere svinghjul han nu kan skifte, des flere sælger i af dem, det er jo ren win win, medmindre man lytter til sin mavefornemmelse og lugter ugler i mosen, for den oplevelse sammenholdt med et lokalt Mekonomen sted, gør desværre at jeg aldrig nogensinde bliver kunde hos jer, og her tænker jeg ud fra min egen branche, og min egen forretningsmoral over for mine kunder, at de bedste kunder vi har, er dem som vender tilfredse tilbage.

Med venlig hilsen, trodsalt.

DYRT DYRT DYRT

ja det kan altså siges meget kort, deres dele er som regel dobbelt så dyre som alle de gænse steder og deres dele er de samme som de andres (SPAR PENGE, KØB IKKE HOS MEKONOMEN)

Hold jer væk fra VR-AUTO - Mekonomen Autoteknik Hjørring

skulle have lavet forhjuls leje og skiftet 2 styr kugler så bestiller en tid og dagen efter er der så optaget da der er taget en anden bil ind , jeg spørger om den kan blive færdig inden kl. 1600 og får så at vide at der er for meget pangel med mig og jeg skal finde mig et andet værksted .
der går næsten kun unge som er i praktik og skifter dele , kæmpe rod på værksted og dele alt for dyrt . jeg kan kun anbefale og styre langt uden om det Sted for mage til værksted skal man godt nok lede længe efter !!!! FØJ !!

Mekonomen Valby. Dårligere service fås ikke.

Jeg skulle havde lavet 3 forsikringsskader på min bil, Jeg får selvfølgelig udleveret en lånebil, efter 3 dage ryger koplingen på motorvejen, der sidder jeg så i 3 timer, da de lige havde glemt at slå telefonen til på værkstedet. Jeg får udleveret en bil næsten magen til, men med samme nummerplade, (Det er vist ikke helt lovligt). Jeg får endelig min bil tilbage, fuld af mangler. Nu står jeg så, 9 måneder senere, med en rusten bil, da de åbenbart ikke kunne finde ud af pladearbejde. De udtaler at de ikke kan gøre noget ved rust, da det ikke er deres skyld. Derudover er det en gammel bil, så at de dele de monterer, ikke virker, er såmænd ikke deres skyld. Godt man er medlem af FDM.

Total UBLU priser

Så kører man til MEKONOMEN i Fredericia for at få nye skiver og bremseklodser til sin bil...

JA tak, det bliver 5.653 kr.

Njaaaaa, det tror jeg så ikke lige det er mig, har set dem billigere andre steder.
Ja du kan jo køre op til THansen og købe dem, sagde ekspedienten...
Nej det behøves jeg så ikke, sagde jeg...
Hvorefter en kunde sagde, jamen der får du osse hvad du betaler for...

Jo tak... Bestilte et komplet set i tyskland til 1.290 kr. incl. fragt og det hele.
Besparelsen er på hele 4.363 kr. og jeg tror ikke kvaliteten er så meget dårligere på delene fra Autoparts Online / MEKONOMEN

Linket herunder bringer dig til Autoparts Online Shop hvor jeg købte den samlede pakke af bremseskiver og klodser - (fragt til DK 13.- €)

Kom nu ind i kampen istedet for de ublu priser i kører med, det er røveri ved højlys dag !
Kvaliteten er på ingen måde 4.363 kr bedre hos MEKONOMEN.

Husk på Tyskerene kører stærkere og længere end os Danskere i deres biler og er kvaliteten ikke i top kan delene ikke TUV godkendes til salg i Tyskland.
Uanset hvad så kan jeg jo købe 3 X nye skiver og klodser for det de forlanger hos Mekonomen, og igen man må i Tyskland ikke sælge bremsedele som ikke er TUV godkendte, dvs. de skal være godkendte og overholde en hvis standart.
Tror såmænd ikke på at delene fra Mekonomen holder 3 gange så længe end dem fra Autoparts Online.

Nå ja, som nogle sikkert vil tro, så var det skam ikke Kina kram det der kom fra tyskland !
MADE IN EU stod der på alle kasserne :-)

Med venlig Hilsen
Allan Evers
7000 Fredericia

Bestilte Drivled til Audi a3

I foregårs (10-04-13) bestilte jeg et drivled til min Audi i Brøndby/Vallensbæk afdelingen. min bil holder pt på bornholm og derfor skulle varens sendes til Rønne, det var intet problem jeg kunne betale med det samme og så blev den sendt til Rønne samme dag! desværre gik der klydre i det men det gjorde intet Jan fra brøndby/vallensbæk afdelningen ville kigge på det med det samme og se hvad der var sket! det kalder jeg sku kunde service på højeste plan

Rigtig god kundeservice i forbindelse med reklamation

Jeg bestilte 30-1-2013 ny forlygte til min bil. Den blev leveret dagen efter til afhentning hos Mekonomen, Kirstinehøj på Amager.
Imidlertid var lygten defekt, og kvaliteten var ikke, hvad jeg forventede.

Så efter et par ugers kørsel med lygten, henvendte jeg mig i butikken på Amager og blev ekspederet af Ronni, som modtog min reklamation over al forventning. Han tilbød med det samme en ombytning af lygten, betilte hjem; og dagen efter, kunne jeg afhente min lygte, som blev pakket ud, kontrolleret og fundet i orden.

Endvidere havde jeg i mellemtiden besluttet, også at ombytte den anden forlygte - og der blev ved afregningen uopfordret ydet en fin kompensation.

Jeg er en glad kunde, har fået en god oplevelse ud af min reklamation over en vare, som ikke levede op til forventningerne - og jeg har fået usædvanligt god kundeservice og alle aftaler er blevet overholdt.

Derfor handler jeg gerne igen hos Mekonomen på Amager.

Den manglende 5. stjerne skyldes kun, at varen ikke var i orden i første ombæring.

Alt for dyr

Det er blevet alt fordyrt og handle hos mekonomen, var nede den ene dag og skulde have noget olie og fandt så olien
399kr for samme olie som på landberg.dk
280kr og den samme olie bare i 5liters dunk
Så køber alrig olie hos mekonomen mere..da de er blevet for dyre og handle noget hos

Er tiltænkt mekanikere

Mekonomen kæden er oprindeligt en slags grossist for autoværksteder.
Og som mekaniker bliver man behandlet godt, aldrig problemer med forkert bestilte varer og varer skaffes lynhurtigt hjem fra andre afdelinger eller fra Sverige.
Desværre er de nødsaget til at have 2 kvaliteter af mange sliddele på lager, da de gerne vil ind på discount markedet sammen med t-hansen. Men hold jer til de kendet mærker af f.eks bremsedele, eller til dem der er mærket med kædens eget mærke.

Private der ønsker billige stumper bør handle i T-Hansen.

MEGET DÅRLIG SERVICE

Har lige været ude hos mekonomen i Nykøbing F. Mangen til dårlig service/ medarbejder skal man sgu lede længe efter. Før mig stod en kunde som fik en "ligeglad" behandlig af den sure ekspedient, nå tænkte jeg nu kan det da kun gå bedre, MEN nej. Jeg skulle have byttet nogle bremserør til bremse klodser, fyren kommer med bremse bakker som han smed på disken, da jeg så sagde at det var bremse klodser,som jeg bad om, så var han endnu mere uvenlig, jeg fik mine bremseklodser, men de blev da også smidt på disken. Jeg kunne ikke få en kvittering på de nye bremse klodser - Sjovt nok - Hvilket vist er meget nomalt,og som man får i en alm. forretning. Har handlet i Nykøbing afdelingen flere gange, men det er nok slut med den service de yder, tænk at en mand kan ødelægge så meget.

Bliv væk fra merkonomen i Assens

Købte komplet bremse system +lejer til baghjul men efter kort tid begyndte skiverne at skalle og se dårlige ud og så da jeg skulle til syn gik den ikke fik skiftet dem ud ved min mekanikker og han sagde der ikke er tvivl om at der var fejl på de gamle så begyndte problemerne for alvor var i afdelingen i Assens hvor jeg havde købt det hele der var en kvindelig ekspedient der tog i mod det de ville ringe senere på dagen med et svar men hørte ikke fra dem så var der inde ugen efter der var der en der skulle se på dem samme dag så ville jeg få besked det skete så ikke så var der inde i dag 8 dage senere der var der en der hed Per der lige var kommet tilbage fra ferie så da jeg spurte til skiverne fandt han dem lige hurtig frem og kikkede på dem og blev hurtig enig med ham selv at det kunne de ikke dække fordi de var rustne ja tak de har lagt 8 uger i en karport så selvfølgelig er de rustne ikke noget med at sende dem ind til brembo og få dem undersøgt dygtig mand så jeg er da helt færdig med at handle i den butik ikke kun i Assens men i det hele taget i merkonomen ikke den eneste gang det er gået galt så hold jer væk jeg gør i hvertfald :-)

Is Mekonomen your company?

Visit Mekonomen