Memira reviewed by

Solrød Strand, DK

Fik d. 9/3-2011 foretaget en LASEK operation hos Memira i København. Var til forundersøgelse tilbage i september 2010 hos Memira i Roskilde. Venligt personale begge steder. Jeg ønskede en LASIK operation, men da mine hornhinder desværre ikke var tykke nok, fik jeg foretaget en LASEK operation. Kirurgen var inde over beslutningen, så jeg følte mig i gode hænder. Jeg fik en masse materiale om LASEK operationen og har også selv lavet lidt research på nettet.
Hvis man ikke er sart, kan man (med fordel) se de forskellige indgreb på YouTube.com.

Operationen forløb smertefrit. Efterfølgende blev vi (min kæreste og jeg) sat ind i, hvad jeg skulle dryppe øjne med og hvornår. Personligt ville jeg ikke kunne undvære en til at assistere i de to første døgn. Jeg havde relativt få smerter efterfølgende (kun det første 1½ døgn), men jeg var ikke i stand til selv at dryppe de første to døgn, da mine øjne løb i vand så snart jeg åbnede dem.

Jeg har været til 2x kontrol efterfølgende (jf. planen). Alt har været ok. Mit syn er stadig ikke helt stabilt, men det skulle komme inden for de næste 2-3 uger.

Konklusion:
Jeg kan kun anbefale Memira København og Roskilde. Jeg har været meget tilfreds med behandlingen og den information jeg har modtaget.
Jeg vil anbefale de som overvejer en operation, at sætte sig grundigt ind i de forskellige typer. Personligt har jeg ikke oplevet de samme smerter ved LASEK, som mange andre har. Omvendt var jeg indstillet på det værste, så det 1½ døgn med relativt svage smerter, endte som en meget positiv overraskelse.