Memira reviewed by

Lyngby, DK

Helt igennem fantastisk - føles som et mirakel!

Aldrig har jeg oplevet en sådan helt igennem fantastisk service, omsorg og utrolig høj faglighed.

Jeg har i 20 år brugt kontaktlinser og briller, indtil jeg besluttede, at jeg ville gøre noget ved det. Spørgsmålet var bare, hvor skulle det gøres henne. Jeg tænkte, at en forundersøgelse var en god måde at starte på, for at finde ud af, om jeg overhovedet var egnet til operation. Så jeg bestilte en tid til forundersøgelse hos Memira i Hørsholm, hvor jeg i høj grad blev taget godt imod af Janne Vestergaard.

Mine øjne blev undersøgt, og var egnede til en laseroperation (FS Lasik). Jeg havde - 3,5 (bemærk ordet 'havde'), på begge øjne og en mindre bygningsfejl på det ene.
Da det var afklaret, at en operation var mulig for mig, fik jeg en meget detaljeret gennemgang af, hvordan operationen skulle foregå - hvis jeg besluttede, at sige 'Ja'.
Jeg var utrolig usikker og lidt angst ved tanken om, at skulle opereres i øjnene. Så jeg lyttede intens til det Pia Crone havde at fortælle mig omkring operationen. Da jeg tog hjem den dag, havde jeg stadig ikke helt besluttet mig, trods Pia havde givet mig en utrolig følelse af tryghed. Det gjorde, at jeg dagen efter ringede til hende, vi fik en god snak omkring det igen, og så tog jeg "springet". Det er den bedste beslutning jeg har taget til dato.

Vi fandt en dag til operationen, som var en måned efter vores første møde. Da jeg ankom på dagen, var Janne og Pia begge til at tage imod mig. Jeg blev præsenteret for kirurgen Thor B. og sygeplejersken, som også ville være der under hele operationen. Thor var utrolig nærværende og empatisk, fortalte mig under hele forløbet hvad han gjorde og hvorfor. Utrolig betryggende. Sygeplejersken var ved min side også under hele operationen, og lagde gerne en hånd på min arm for ligesom at sige: "Det går fint" - Og tro mig, det virkede.
Knap et kvarter efter jeg var blevet lagt i stolen, var jeg færdig. Hvorefter jeg lå og hvilede en halv times tid, hvor Pia var inde flere gange og kigge til mig.
Mens jeg lå og slappede af, fortalte Pia hvordan jeg skulle dryppe øjnene med dråber og hvor ofte jeg skulle til kontrol efterfølgende.

Jeg var hjemme igen ca. 1½ time efter jeg var ankommet på klinikken.
Hjemme skulle jeg ligge med lukkede øjne i 3 timer. Da de 3 timer var gået, åbnede jeg forsigtigt mine øjne. Og jeg kunne næsten ikke tro det - Jeg kunne faktisk allerede se teksten på mit tv helt klart (Det kunne jeg ikke uden briller før). Som aftenen skred frem, kunne jeg se mere og mere - længere og længere. Det var en helt igennem fantastisk følelse.

Dagen efter kørte jeg selv i bil til tjek på klinikken. Jeg kunne se bladene på træerne, skyerne på himlen, nummerpladerne på bilerne foran mig, vejnavnene... Ja, jeg kan blive ved. Det var fuldstændig ubeskriveligt.

I dag har jeg 0,0 på begge mine øjne og jeg er lykkelig over alt det, jeg kan se i dag, uden gener fra linser eller briller. Det har gjort mit liv større, og jeg har kun godt at sige om Memira i Hørsholm - Tak, i er fantastiske.

Der skal heller ikke herske tvivl om, at jeg ville gøre det igen på et split sekund. Jeg vil til enhver tid, anbefale jer igen og igen - selvom jeg ved, at det ikke er alle som er egnede til operation. Og jeg har dyb respekt for, at i netop undersøger så grundigt og afviser potentielle kunder, hvis øjnene eller kroppen af forskellige årsager ikke er egnet.

Det føles som et mirakel, så endnu engang 1000 tak for helt exceptionel behandling.