Memira reviewed by

Gentofte, DK

RLE operation, og ny frihed

Jeg har fået foretaget en RLE operation, hvor begge linser er skiftet ud. Det hele tog 35 minutter inklusive det rare operationspersonales omklædning mellem første og andet øje.

Og det er kanon at kunne klare sig uden briller og kontaktlinser.

Jeg havde haft en smule tanker om min reaktion, når "dolken skulle nærme sig mit øjenæble" og lave et snit. Men det hele foregik utrolig fredeligt i et kraftigt, men ikke ubehageligt lyshav, hvor jeg ikke kunne se eller mærke, hvornår der blev skåret, brugt ultralyd eller indsat ny linse. Så på det punkt var mine overvejelser helt ubegrundede.

Allerede samme dag kunne jeg læse mails på min mobil, og dagen efter kunne jeg selv køre til kontrollen. De første 3 dage havde jeg noget "grus/søvn" i øjnene, og havde lyst til at gnide dem. Men det var marginalt. Ellers har der ingen komplikationer været.

Nu, en måned efter operationen har jeg stadig lidt "rest-syn", dvs. 0,5 på venstre øje og lidt over 1 på højre øje. Det bevirker at mit lange syn ikke er 100% optimalt endnu, mens min evne til at læse bøger og brugsanvisninger er helt i top.
Jeg har af Memira fået at vide, at det sker i ca. 15% af tilfældene, og at det ikke er noget at bekymre sig om. Sandsynligvis vil synet på venstre øjre være helt på plads efter 6 måneder. På højre øje, hvor jeg før havde en pænt stor bygningsfejl skal der sikkert laves en finjustering med laser, når de 6 måneder er gået. Men det var jeg godt klar over på forhånd. Og det er med i prisen.

Inden jeg valgte Memira tjekkede jeg markedet ganske grundigt, og selvom man med lidt held kan få det en smule billigere i Sverige valgte jeg Memira fordi prisen er "all inclusive*, og fordi tiden og 5-6-7 ture til Sverige ikke opvejes af besparelsen. I Sverige koster det i øvrigt hver gang, hvis man skal have noget efterjustering. Så i det lange løb kan prisen hurtigt blive det samme.

Personalet er altid super søde og opmærksomme, så på forventning om at mit syn ender på jagerpilot niveau efter finjusteringen om nogle måneder ender karakteren på en 5er. :O)