Memira reviewed by

Memira....Så bliver det ikke bedre.....

Efter at være nået op på +4,75 (gammelmands langsynet) og have brugt kontaktlinser i omkring 20 år, besluttede jeg mig til at undersøge muligheden for at få dem ordnet. Jeg kontaktede Memira for en undersøgelse, men også for en samtale om mine muligheder. Jeg kom til forundersøgelse i Kolding ved Eric Lund. Under den grundige undersøgelse, nævnte jeg at jeg lå på grænsen til en sukkersyge, han var øjeblikkelig obs. på at såfremt jeg havde det, ville Memira ikke behandle mig, så han bad mig sikre at jeg ikke havde sukkersyge og samtidig prøve med en gang linser med overgang. Jeg var hos min egen læge og fik tjekket at jeg ikke har sukkersyge og tog til optikeren for at hente kontaktlinser. Jeg havde nem ved og vænne mig til overgangslinser, så beslutningen om operation, skift af linserne inde i øjet var hermed taget.
Jeg havde besluttet mig til at jeg kun ville have et øje af gangen, men ved nærmere undersøgelse, og ved min samtale med Eric Lund, fremgår det jo at det er en af de meste udførte operationer, mange med grå stær har jo fået skiftet linse, så jeg var ikke nervøs for at få ordnet begge øjne. Jeg mødte op i Århus, hvor jeg som i Kolding fik en god og venlig behandling. Efter og være blevet dryppet i øjnene, kom jeg ind til øjenlægen. Han gjorde hans forundersøgelser, mens han sikrede sig at jeg nu også ville, og var klar over de få risici der er. Da jeg var godt og grundig oplyst, både fra Kolding afd., men også fra nettet, havde jeg ingen bekymring. Operationen tog ca. en halv time, gjorde ikke ondt, og straks jeg var færdig så jeg rimelig klar, faktisk så klar at jeg ville kunne køre min bil hjem (det gjorde jeg nu ikke)
Jeg var dagen efter til kontrol hos Eric Lund i Kolding, og efterfølgende flere kontroller. Nu har jeg læst flere af de indlæg her på trustpilot. På nogle af indlæggene fremgår det tydeligt, at folk ikke har tålmodighed i de 6 måneder der går, før alt er faldet på plads, men det er sgu vigtigt og se tiden an. Jeg havde lige efter operationen ca. + 1,0 på venstre øje og ca. + 0,50 på højre øje, det gav lidt forstyrrelser, jeg havde også fået en lille bygningsfejl, hvad jeg ikke havde inden. Efter de 6 måneder, havde jeg en lille bygningsfejl og ca. 0,75 på begge øjne, så jeg blev tilbudt en laseroperation også, den tog jeg imod. Så på den igen, det tog 20 min, så var det klaret, og blev fortaget i Kolding. Til første kontrol derefter, var jeg blevet lidt nærsynet, ca. -0,25, altså ingenting. Jeg har nu afsluttet mine kontroller, og endte med -0,25 på begge øjne, ingen bygningsfejl, på afstand ser jeg 200% og læser med 100%, som at blive født på ny. De få ulemper der blev,er ingenting i forhold til hverdagen. Ulemper jeg har er: sort skrift på hvid baggrund i en afstand på 80-100cm er lidt uklar. Jeg har en lille anelse af lys halo om aftenen når jeg køre bil, men ikke noget jeg havde svært ved og vende mig til, da det som sagt er en lille ekstra lysskær under den lygte jeg ser på. Derud over har jeg INGEN ulemper, kun et godt syn, jeg klare alt det der er skrevet med småt, mindste tekststørrelse på min Iphone, den lille skrift på varedeklamationer, små skruer når jeg reparerer mobiltelefoner m.m. Jeg kan kun på det varmeste anbefale og kontakte Memira for en operation, men husk tålmodighed, det tager tid og få det på plads.