Memira reviewed by

Kolding, DK

Lasek operation = nyt syn på verden

Jeg havde længe gået og tænkt på at få foretaget en laser operation, da jeg efterhånden var rigtig træt af mine kontaktlinser og bare gerne ville slippe for dem. Efter nogle overvejelser og lidt research, valgte jeg at ringe til Godtsyn. Her fik jeg fat i en utrolig sød kvinde, som fortalte om det hele og jeg fik derefter aftalt en tid til en forundersøgelse i Kolding. Næste skridt for mig var så at jeg skulle overveje hvilken operation jeg ville have. Jeg brugte lang tid på dette, men kom frem til at jeg ville vælge den dyreste altså FS-lasik behandlingen, så jeg kunne være fit for fight hurtigt. Endelig kom dagen og jeg var meget spændt. Jeg havde fem dage før smidt mine kontaktlinser, da de kan efterlade et tryk på hornhinden og give forkerte målinger. Jeg ankom til klinikken i Kolding hvor jeg fik en god modtagelse. Jeg traf den optiker som skulle tjekke mig, som var meget flink. Vi snakkede om de forskellige behandlinger og hvilke forventninger jeg havde. Derefter gik han i gang med de forskellige undersøgelser og målinger. Efter et stykke tid kom manden frem til, at jeg åbenbart havde meget tyndehornhinder og derfor gerne ville lave nogle yderligere målinger, hvilket jeg selvfølgelig var glad for. Efter disse målinger kom han så frem til at jeg lå en del udenfor gruppen, som ville kunne få en laseroperation, og han ville derfor tage kontakt til deres øjenlæge for at lade ham kigge på de forskellige målinger. Jeg fik af vide at jeg ville få svar sidst på ugen omkring hvad de kunne gøre for mig. Et stod klart at jeg ville, ikke kunne få Lasik behandlingen så valget stod med Lasek eller FS-lasik. Jeg gik derefter hjem og var rigtig spændt på hvordan det hele ville ende. Allerede næste dag ringede de fra Memira i Kolding for at høre om, jeg havde tid til at komme derop da deres øjenlæge var i huset, hvilket jeg takkede ja til. Da jeg kom derop regnede jeg blot med at skulle have svar på hvilken behandling, jeg ville kunne få. Men til min store forskrækkelse viste det sig, at jeg var blevet kaldt ind, fordi de troede der var en masse galt med mine øjne :/ Jeg blev meget paf og forskrækket og øjenlægen gav udtryk for, at jeg havde været et meget omdiskuteret emne. Han tjekkede mine øjne igennem og det viste sig, at der ingenting var galt og jeg ikke havde hornhindebetændelse eller lign, blot meget røde øjne, og at jeg trængte til at slippe for kontaktlinser! Dernæst forklarede øjenlægen at ud fra de tal de havde målt, var den eneste mulighed for mig, Lasek behandlingen, som er den billigste løsning, hvor helingsprocessen er længere og derfor vil give nogle smerter, men på længere sigt ligeså god som de andre behandlinger. Jeg takkede selvfølgelig ja tak til behandlingen og da jeg første gang var i kontakt med Godtsyn bookede de allerede en tid til behandlingen som var d. 13 juli, 2012. Så nu var der ikke andet for end tage hjem og vente. Så kom dagen endelig d. 13 juli, 2012 og jeg glædede mig. På selve dagen måtte man slet ikke bruge makeup, hårprodukter eller lign. Vi tog af sted og jeg havde en tid kl. 09.30. Da jeg ankom, blev jeg rigtig godt modtaget. Jeg havde taget min mor med, som var mere nervøs end mig. Der kom en sygeplejerske som talte med os og fortalte om hele denne behandling jeg nu skulle igennem. Jeg fik en pose med alle de øjendråber jeg skulle bruge efterfølgende og et dryppeskema som vi gennemgik med sygeplejersken. Derefter fik jeg et par piller, som skulle få mig til at slappe af og så skulle jeg ellers bare vente på det blev min tur.

Jeg fik foretaget de sidste tjeks for at sikre at alt var som det skulle være og så var det tid til operationen. Først da jeg lå i stolen blev jeg nervøs, men der var heldigvis en sygeplejerske derinde som gjorde mig tryk. Selve operationen tog kun 10 minutter og var en spændende oplevelse. Jeg kunne på intet tidspunkt mærke noget som helst kun se hvad der foregik. Jeg fik til sidst sat en bandage linse på for at beskytte helingen som skulle tages af fem dage efter. Efter ti minutter kom jeg ud med et helt nyt syn og jeg var helt oppe at køre. Jeg blev vist ind i et hvilerum hvor jeg skulle slappe af og allerede der fik jeg dryppet mine øjne igen. Efter en halv time ca. var jeg klar til at køre hjem. Jeg kunne på daværende tidspunkt ikke mærke nogen smerter men mit syn var ret sløret. Efter nogle timer kom smerterne så småt, men efter hvad jeg havde hørt skulle det gøre rigtigt ondt, hvilket ikke var tilfældet for mig. Jeg har været rigtig heldig og nærmest ingen smerter haft, kun at mine øjne har løbet i vand. Fem dage efter skulle jeg ned til Kolding igen og have taget mine bandage linser af. Jeg var rigtig spændt, fordi jeg følte at det hele gik rigtig rigtig godt, hvilket jeg heldigvis også blev bekræftet i. Jeg kom derned tidligt om morgenen og efter diverse målinger kunne optikeren konkludere at jeg allerede så 70% hvilket var rigtig flot og det hele så ud som det skulle. Efter dette fik jeg en ny tid til en måned efter behandlingen. Jeg tog hjem og alt er bare gået super lige siden. Da jeg kom derned d. 13 august var alt som det skulle være og man kunne slet ikke se at nogen havde været inde og lave noget ved mine øjne og jeg kunne se 126%!! Det eneste som generer mit lidt, er om aftenen hvor alt lys påvirker mit syn men det skulle forsvinde helt af sige selv.

Så alt i alt en rigtig god oplevelse som jeg på intet tidspunkt fortryder, det eneste jeg fortryder, er hvorfor dælen jeg ikke fik det lavet før!