Memira reviewed by

Aalborg, DK

Best money I've ever spent!!

Da jeg i 2. klasse fik at vide, at jeg skulle have læsebriller, begyndte jeg at græde! Tanken om briller var forfærdelig og jeg nægtede faktisk at bruge dem det meste af tiden. I 7. klasse var mit syn blevet dårligere og jeg skulle gå med briller hele tiden. Det tog ikke lang tid, før jeg læste om laserkirugi og begyndte at drømme om at have råd til sådan en operation. Der skulle dog gå 10 år, før pengene var sparet op og jeg kontaktede Godt Syn for at blive undersøgt. Brillerne blev ved med at genere mig og jeg prøvede et hav af forskellige linser i omkring et halvt år, men de tørrede alle ud i mine øjne. De eneste linser som virkede nogenlunde (men optikeren mente heller ikke at de var optimale for mig, da de stadig sad for meget fast) ville koste mig 600 kr. i måneden - dette betød at en laseroperation ville være tjent ind på omkring 2 år for mig, hvis jeg tog imod et kampagnetilbud fra Godt Syn på daværende tidspunkt. Dette fik mig til at slå til og kontakte Godt Syn.

D. 10. januar 2013 fik jeg en LASEK-operation. Oplevelsen hos Memira i Kolding har været virkelig god. Stemningen hos personalet når man kommer ind på klinikken er rigtig god og rolig og man føler sig enormt velkommen og taget godt imod. Personalet var rigtig søde og gode til at forklare, hvad der skulle ske. Selve øjenkirugen talte godt nok ret hurtigt og og udviste ikke den samme fredelige stemning som resten af personalet. Men resten af personalet gjorde op for dette.

Op til selve operationen havde jeg ikke været nervøs, men det blev jeg i samme øjeblik som jeg lagde mig ned på briksen. Heldigvis var der en sød assistent/sygeplejerske under operationen, som lagde en beroligende hånd på min arm, som hjalp rigtig meget. Jeg havde inden operationen snakket med en fyr, der var blevet opereret inden mig og som havde fortalt, at man i kort tid under operationen ikke kunne se noget - dette havde personalet ikke fortalt, og det er sådan set heller ikke noget stort, men jeg er glad for, at ham fyren fortalte det, så jeg var forberedt, da alt i et kort øjeblik under operationen (lige efter laseren) blev helt gråhvidt. Det mest forstyrrende for mig, som jeg heller ikke var forberedt på, var lugten! Det lugtede lidt af brændt hår eller som en elektrisk fluesmækker - dette ville jeg også gerne have vidst, men det er heller ikke noget stort.
Alt i alt havde jeg en god oplevelse. Overnævnte er mindre ting, som forstyrrede mig, men som jeg kun skriver så andre kan være forberedt (og så Memira ved at det ville være rart at få at vide).

Efter operationen var alt ret sløret og da jeg kom hjem (ca. en time senere) begyndte bedøvelsen at fortage sig og det gjorde ondt. Der var næsten intet lys indenfor og jeg gik rundt med solbriller overalt, da jeg blev meget lysfølsom. Omkring 18-19-tiden om aftenen blev jeg ringet op fra Memira, som lige ville høre, hvordan jeg havde det og gav et par tips med mod smerterne :) Det kalder jeg service!
Enten sveg mine øjne eller også føltes det som om jeg havde noget i øjnene - sådan blev det ved i indtil søndag (blev opereret torsdag), hvor jeg blev i sengen det meste af dagen. Det var åbenbart det der skulle til, for efter det havde jeg det meget meget bedre og om mandagen følte jeg faktisk at jeg så rimelig godt og kunne endda læse lidt om tirsdagen.

I dag har jeg været til min 2. kontrol. Mit syn ligger på 100-115% og er ifølge optikeren ikke engang færdigt med at hele, så jeg er spændt på at se hvor godt jeg ser til mit 3-måneders tjek ;)

Jeg er SÅ glad for at jeg tog beslutningen og fik lavet denne operation! Det er bestemt noget af det bedste jeg nogensinde har brugt mine penge på og jeg fortryder det på ingen måder! Memira er et yderst venligt og professionelt firma, som jeg klart vil anbefale til andre!
Simon Jensen found this review useful