Memira reviewed by

Holbæk, DK

Kompetent og professionelt

Lige fra det første besøg på klinikken, gik jeg derfra med en god fornemmelse. De var utrolig professionelle i alle de ting som de foretog sig. Det vigtigste for mig, var at jeg kunne føle mig tryg og føle at jeg var i gode hænder - og dette levede de til fulde op til.

Jeg fik en grundig forundersøgelse i Odense, hvor jeg, allerede i receptionen, blev taget rigtig godt i mod. Forundersøgelsen, skulle vise hvorvidt jeg var egnet til en operation, og hvilken som ville passe mig bedst. Igennem hele forundersøgelsen, var de meget opmærksomme på om jeg havde nogle spørgsmål til forløbet, og de svarede grundigt, på alle de spørgsmål som jeg havde med hjemmefra, og som dukkede op undervejs.

Jeg fik af vide hvilken operation, jeg var egnet til og skulle nu overveje om det var det som jeg ville. Jeg var ikke i tvivl om at jeg gerne ville have foretaget operationen, og så nu spændt frem til dagen hvor den første operation skulle foregå. Jeg skulle opereres af to omgange, da jeg skulle have foretaget en såkaldt ICL-behandling, hvor man sætter en kunstig linse ind i øjet. Der skulle gå to uger imellem operationerne.

Jeg mødte op på klinikken i Aarhus, da det var her, de foretog ICL-behandlingen. Igen forekom det hele meget professionelt, og jeg følte igen, at jeg befandt i trygge hænder. Der blev forklaret om operationen og der blev instrueret i, hvordan jeg skulle gøre med diverse øjendråber, som hører sig med, når man bliver opereret. Jeg fik en beroligende pille en halv times tid inden operationen, som skulle hjælpe med at dulme nerverne.

Jeg havde tænkt en del på hvilke ubehag, der var i forbindelse med operationen, men den forekom fuldstændig smertefrit. Den var overstået, næsten før den begyndte, og jeg fik klap for øjet, som skulle sidde på indtil næste dag, hvor jeg skulle til kontrol.

Aftenen gik fint, og jeg mødte ind til kontrol næste dag, hvor jeg fik klappen af. Det hele så fint ud, og jeg kunne se nogenlunde, allerede dagen efter operationen. Der gik cirka tre dage, før mit syn blev helt skarpt, men det var til gengæld også en fornøjelse, at kunne se helt klart uden linser.

Det samme forløb gentog sig 14 dage efter, og i dag er jeg lykkelig for at jeg tog beslutningen om at få det gjort. At kunne stå op hver morgen, uden at tænke på linser, og kunne dyrke idræt, svømme, se fjernsyn og sidde foran computeren uden nogle besværligheder, var simpelthen fantastisk.

Memira får mine varmeste anbefalinger. Til alle jer som går og overvejer det - gør det. I vil ikke fortryde det.