Memira reviews

Memira reviews

9.3

Bedre livskvalitet!

Har fået nye linser + senere laser korrektion.

Med de nye linser før laser korrektionen, havde jeg problemer især ved bilkørsel i mørke, det problem, blev afhjulpet af Memira, med et par midlertidige køre briller UB.
Fin service, og kontrol i mit nærområde Herning.

Alt i alt en fin oplevelse med Mimera, og synet fungerer nu perfekt.

En fantastisk oplevelse, som jeg på ingen måde ville være foruden!

Fantastisk service fra Susanne bag skranken og telefonen (Odense), hvor der ikke var andet end smil, glæde og positiv udstråling.
Dejligt personale, der hjalp mig igennem behandlingen på den bedst tænkelige måde, så jeg virkelig følte, at jeg blev taget seriøst og var en vigtig kunde for dem.
Alt i alt en gennemført god oplevelse!

Kan kun anbefale Memira til alle som går og overvejer at få en laserbehandling. Jeg fik foretaget en FS-Lasik behandling for 2 måneder siden og mit syn er helt perfekt i dag. Faktisk var mit syn allerede godt dagen efter. Dog tog det lige et par dage for min hjerne at vænne sig til at se ting på nært hold.

Før behandlingen brugte jeg briller (nærsynet -1,25) og det er heldigvis fortid nu. Hele forløbet gik meget hurtigt og smertefrit. Jeg ringede en fredag og fik tid til undersøgelsen den efterfølgende mandag og blev så opereret den næste dag.

Det tog knap 10 minutter og jeg følte næsten ingen ubehag. Alle på Memira var utrolig søde og professionelle så jeg følte mig så tryg som overhovedet mulig i sådan en situation. Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke fik gjort det noget før.

Best money I've ever spent!!

Da jeg i 2. klasse fik at vide, at jeg skulle have læsebriller, begyndte jeg at græde! Tanken om briller var forfærdelig og jeg nægtede faktisk at bruge dem det meste af tiden. I 7. klasse var mit syn blevet dårligere og jeg skulle gå med briller hele tiden. Det tog ikke lang tid, før jeg læste om laserkirugi og begyndte at drømme om at have råd til sådan en operation. Der skulle dog gå 10 år, før pengene var sparet op og jeg kontaktede Godt Syn for at blive undersøgt. Brillerne blev ved med at genere mig og jeg prøvede et hav af forskellige linser i omkring et halvt år, men de tørrede alle ud i mine øjne. De eneste linser som virkede nogenlunde (men optikeren mente heller ikke at de var optimale for mig, da de stadig sad for meget fast) ville koste mig 600 kr. i måneden - dette betød at en laseroperation ville være tjent ind på omkring 2 år for mig, hvis jeg tog imod et kampagnetilbud fra Godt Syn på daværende tidspunkt. Dette fik mig til at slå til og kontakte Godt Syn.

D. 10. januar 2013 fik jeg en LASEK-operation. Oplevelsen hos Memira i Kolding har været virkelig god. Stemningen hos personalet når man kommer ind på klinikken er rigtig god og rolig og man føler sig enormt velkommen og taget godt imod. Personalet var rigtig søde og gode til at forklare, hvad der skulle ske. Selve øjenkirugen talte godt nok ret hurtigt og og udviste ikke den samme fredelige stemning som resten af personalet. Men resten af personalet gjorde op for dette.

Op til selve operationen havde jeg ikke været nervøs, men det blev jeg i samme øjeblik som jeg lagde mig ned på briksen. Heldigvis var der en sød assistent/sygeplejerske under operationen, som lagde en beroligende hånd på min arm, som hjalp rigtig meget. Jeg havde inden operationen snakket med en fyr, der var blevet opereret inden mig og som havde fortalt, at man i kort tid under operationen ikke kunne se noget - dette havde personalet ikke fortalt, og det er sådan set heller ikke noget stort, men jeg er glad for, at ham fyren fortalte det, så jeg var forberedt, da alt i et kort øjeblik under operationen (lige efter laseren) blev helt gråhvidt. Det mest forstyrrende for mig, som jeg heller ikke var forberedt på, var lugten! Det lugtede lidt af brændt hår eller som en elektrisk fluesmækker - dette ville jeg også gerne have vidst, men det er heller ikke noget stort.
Alt i alt havde jeg en god oplevelse. Overnævnte er mindre ting, som forstyrrede mig, men som jeg kun skriver så andre kan være forberedt (og så Memira ved at det ville være rart at få at vide).

Efter operationen var alt ret sløret og da jeg kom hjem (ca. en time senere) begyndte bedøvelsen at fortage sig og det gjorde ondt. Der var næsten intet lys indenfor og jeg gik rundt med solbriller overalt, da jeg blev meget lysfølsom. Omkring 18-19-tiden om aftenen blev jeg ringet op fra Memira, som lige ville høre, hvordan jeg havde det og gav et par tips med mod smerterne :) Det kalder jeg service!
Enten sveg mine øjne eller også føltes det som om jeg havde noget i øjnene - sådan blev det ved i indtil søndag (blev opereret torsdag), hvor jeg blev i sengen det meste af dagen. Det var åbenbart det der skulle til, for efter det havde jeg det meget meget bedre og om mandagen følte jeg faktisk at jeg så rimelig godt og kunne endda læse lidt om tirsdagen.

I dag har jeg været til min 2. kontrol. Mit syn ligger på 100-115% og er ifølge optikeren ikke engang færdigt med at hele, så jeg er spændt på at se hvor godt jeg ser til mit 3-måneders tjek ;)

Jeg er SÅ glad for at jeg tog beslutningen og fik lavet denne operation! Det er bestemt noget af det bedste jeg nogensinde har brugt mine penge på og jeg fortryder det på ingen måder! Memira er et yderst venligt og professionelt firma, som jeg klart vil anbefale til andre!

Det skulle have været gjort for år tilbage!

Jeg kan se! Efter 18 år med nærsynethed og briller, oplever jeg nu friheden ved ikke at skulle pudse briller hele tiden, være opmærksom på om vejret er snusket, passe på med at brillerne ikke bliver ridset/går i stykker, etc. Det er en helt ny form for frihed, som jeg er Memira dybt taknemmelig for.

Min operation fandt sted d. 5. November 2012 på Memira's klinik i Odense og efter ca. 2 måneder er mit syn så at sige perfekt. Jeg fik at vide at det godt kunne tage omkring 3 måneder for hjernen at omstille sig, men er pt. ovenud tilfreds med mit syn. Jeg har ventet med at anmede min oplevelse med klinikken, da jeg ville se, hvordan mit syn udviklede sig indenfor den givne tidsramme.

Til forundersøgelsen fandt jeg ud af at mine hornhinder var for tykke til standardoperationen LASIK, som jeg havde forventet at jeg skulle have foretaget, så jeg blev anbefalet den ældre LASEK-operation. Lidt bekymret var jeg, da jeg fik at vide at det tog øjenene længere tid at hele, at der evt. var flere smerter og at der skulle bandagelinser til, da mine øjne aldrig har kunnet tolerere følelsen af linser, det har simpelthen gjort ondt hver gang noget kom i kontakt med øjenene. Men det skulle gennemføres og jeg var helt tryg ved Memira klinikken. Både øjenlægen og receptionisten var så imødekommende og hjælpsomme, at man skulle tro at man fik specialbehandling.

Selve operationen gik lynhurtig. Jeg ankom lidt tidligt, men efter kun nogle minutters venten, blev jeg ført hen til et venteområde udenfor operationslokalet og fluks kom en sygeplejerske med diverse øjendråber, som jeg fik ca. 4-5 dryp af i hvert øje. De skulle så lige have nogle minutter til at virke, og jeg nåede at se en anden patient komme ud efter operationen og kunne se, at han havde det fint. Inden jeg fik set mig om kom en af sygeplejerskerne og førte mig ind i operationslokalet. Jeg kom op på briksen og fik igen dryppet øjnene ca. 4-5 gange med bedøvende og rensende, muligvis var det 7-8 gange (nu er det jo nogle måneder siden). På det tidspunkt var jeg blevet lidt nervøs, da jeg tænkte på de ting der skulle foregå med mine øjne, mens jeg var lysvågen! Men sygeplejersken lagde en hånd på min venstre arm og det gjorde at jeg følte mig mere tryg og kunne en slags "jordforbindelse". Bestemt god service.
Øjnene var nu klar og lægen startede med at tape det ene øje lukket, hvorefter han klemte en slags gummi-ring (kunne jo ikke se den pga. øjendråberne) ned omrking øjenæblet. Det gjorde ikke ondt, føltes bare meget spøjst og jeg var virkelig glad for at det ikke foregik som jeg havde set i et videoklip, hvor øjet blev holdt vidt opspærret med en slags metalgreb. Så vidt, så godt! Øjnene blev gnubbet med noget der mindede om en stor vatpind, vist nok for at suge overskydende øjendråbevæske op.
Laseren kom i brug, og mens jeg fulgte instrukserne med at holde hovedet/øjet lige og se op på et rødt lys, forekom der en lettere brændt lugt. Ikke slemt på nogen måde og der var stadig ingen smerter. Efter laseren havde gjort sit arbejde, var det tid til endnu 4-5 øjendråber og så de bandagelinser, jeg havde frygtet. Indenfor 30-45 sekunder var det overstået og den samme proces gjaldt for det næste øje.
Jeg blev ført ud i et bestemt venteområde med liggestole, flaskevand og chokolade, og gennemgik et dryppeskema med en af sygeplejerskerne. Utroligt nok var der kun gået omkring en halv time siden jeg trådte ind af døren og nu var jeg allerede klar til at tage hjem. Memira havde udført en formidabel service og jeg kunne/kan kun være tilfreds med resultatet.

Et lille problem som på ingen måde var klinikken eller personalets skyld, var at mit venstre øje ikke reagerede så godt på operationensprocessen i første omgang. Uden at opdage det forsvandt min venstre bandagelinse ud af øjet lige efter operationen, muligvis pga. at mine øjne løb voldsomt i vand og at jeg klemte dem meget sammen. På grund af den manglende linse, som jeg på det tidspunkt ikke vidste var forsvundet, havde jeg slemme smerter i øjet og endte med slet ikke at kunne holde øjet åbent. Det blev en aften og nat der bare skulle overstås og uheldigvis kunne jeg slet ikke starte mit drypskema fordi øjnene var for sammenknebne. Men! Næste morgen var jeg blevet ret nervøs og endte med at ringe til det nummer jeg havde fået udleveret. Igen god service, da de kunne berolige mig med at mange oplevede den slags smerter og at var okay at jeg ikke havde kunnet følge drypskemaet slavisk. Dog vidste hverken de eller jeg at min ene bandagelinse manglede. Så jeg bed smerterne i mig og øjet fik det lidt bedre efter at jeg nu kunne blinke lidt øjendråber ind og de lindrede en hel del.

Efter ca. 1 uge skulle jeg til første kontrol og have fjernet bandagelinse(r). Øjenlægen var pænt overrasket, da han lyste ind i venstre øje og ikke kunne finde noget. Pludselig blev det meget klart, hvorfor venstre øje havde haft det så svært i forhold til højre. Men det var overstået og det kunne ikke længere betale sig at få en ny bandagelinse i. Øjet så ikke ud til at have taget permant skade af den manglende linse. Mit syn var stadig en del sløret og f.eks. måtte jeg bøje mig helt ned over tastaturet for at kunne se hvad der stod på skærmen af min bærbare. Til gengæld kunne jeg nu læse underteksterne på TV'et, selvom jeg sad tilbagelænet i sofaen. Helt uden at knibe øjenene sammen! Det tog ca. 2 uger før mine øjne for alvor kunne stille skarpt og at jeg igen kunne fokusere på mine egne øjne i spejlet. De første 2 uger var det umuligt for øjnene at fokusere på mit spejlbillede. Så ingen sminke, øjenbrynsplukning, etc.

2. kontrol var i slutningen af november og på det tidspunkt følte jeg, at jeg kunne se nogenlunde som jeg skulle kunne uden briller. Jeg snakkede med øjenlægen hvordan det gik, og han var rimelig sikker på, at jeg ikke kom til at skulle igennem en ekstra operation. Det hører nemlig med i originalprisen, at man får endnu en operation, hvis noget af styrken er vendt tilbage i løbet af de tre måneder, hvor øjenene heler og hjernen omstiller sig.

Som sagt er mit syn nu forbavsende godt. Det er ikke lige så perfekt som f.eks. min søster's (har aldrig haft brug for briller), men det er godt nok og jeg er virkelig taknemmelig for at jeg blev kunde hos Memira. Jeg har i årevis ville slippe brillerne og efter at det er blevet gjort, kan det kun ærgre mig at jeg ikke fik det gjort langt tidligere. Nu kan jeg jo gå ud i regnen og stadig se! En velsignet form for frihed som man ikke forstår, medmindre man selv har været afhængig af briller.

Tak til Memira, jeg vil til enhver tid anbefale dem til andre brillebrugere! :)

Kompetent og yderst professionel behandling og et super resultat

Jeg fik i september 2012 foretaget en laserbehandling hos Memira i Esbjerg/Kolding.
Under de indledende undersøgelser og senere under selve behandlingen følte jeg mig meget fint behandlet af kompetente, søde og yderst professionelle behandlere.

Resultatet af behandlingen har oversteget alle mine forventninger. Fra at have -4 på begge øjne og samtidig være nødsaget til at benytte både briller og kontaktlinser når jeg skulle læse, klarer jeg mig nu uden nogen af delene.

Jeg kan kun give Memira mine bedste anbefalinger.

Service og kompetance helt i top! 5 stjerner herfra.

Siden jeg fik boket operationsdagen havde jeg en del nervøsitet og spørgsmål, så jeg ringede løbende til Memira. De kunne hver gang besvare mine spørgsmål og gav mig den bedste service jeg længe har oplevet. Min vejleder hed Dorte Gjerlev og hun var ligeledes med i hele forløbet hvor vi jævnligt var i kontakt. På selve operations dagen fik jeg først en gennemgang omkring hele forløbet og hvad jeg kunne forvente de efterfølgende dage. De gennemgik grundigt hvordan medicinen skulle tages og alt var der bare styr på og tilgangen var altid smilende og kompetent. Selve operationen gik smertefrit og det kunne selvfølelig ikke være bedre.
Efter ca 1 uge så jeg stortset fejlfrit og det er uden linser og briller og det kan ikke være mere fantastisk :)
Jeg vil give memira 5 stjerner fordi servicen var i top, og så synes jeg også det er værd at nævne at der ikke er en masse ”skjulte” omkostninger, men alt er i stedet med i prisen. Jeg vil anbefale Memira til Alle. Virkelig i top.

Nye linser hos Memira i København

Jeg fik nye linser i marts 2012, og det er så fedt, at jeg kunne hoppe. Jeg har naturligvis ikke fået 20/20, men det var heller ikke formålet. Jeg ville være fri for alle besværlighederne med mellem- og langsynet. Ét par briller til at læse bussens nummer, ét par briller til at læse køreplanen, ét par briller til at genkende folk på gaden og rend mig langsomt. Nu skal jeg blot bruge et par læsebriller og kun, hvis jeg er træt, eller lyset er dårligt - SÅDAN. Min egen øjenlæge har tjekket mig, og han er imponeret over den faglige kvalitet - YES. Personalet var fantastisk søde og hjælpsomme, og hele oplevelsen var positiv. Ekstra bonus (som jeg ikke havde tænkt på) er, at jeg ikke kan få grå stær på mine gamle dage. De penge er givet godt ud :-D

Tryg behandling og fantastisk resultat

Jeg har fået lavet en FS Lasik behandling hos Memira i Kolding og er yderst tilfreds med behandlingen. Under hele forløbet har personalet været meget professionelt hvilket giver tryghed, og det eneste ubehag der har været i forbindelse med indgrebet var under selve operationen hvor flappen skæres, og man i ca. 25 sekunder pr. øje mærker et forholdsvis voldsomt tryk på øjet. Efterfølgende har der ingen smerter været, jeg har ikke engang haft behov for hverken at tage panodil eller bruge de udleverede lokalbedøvende dråber. Mit syn var normalt 3 timer efter operationen og til kontrollen den efterfølgende dag kunne jeg læse den nederste linje på tavlen ved optikeren, hvilket er mere end hvad jeg kunne før operationen med kontaktlinser i korrekt styrke. Jeg vil derfor give Memira mine bedste anbefalinger.

Hvis jeg kunne ville jeg give dobbelt 5.

100% prof. virksomhed både menneskeligt og fagligt. Du føler dig tryk fra start til slut. 24 timers hotline igennem hele processen.
Skøn oplevelse :)

Fantastisk resultat og omsorgsfuld service!

Jeg kan kun anbefale behandlingen hos Memira. Kirurgerne er meget kompetente og behagelige - ligesom den generelle oplevelse i klinikken. Servicen er fantastisk god.
Jeg fik foretaget en Lasek og på 3. dagen var jeg nødt til at få fjernet mine bandagelinser, da mine øjne blev irriterede af dem. Det var intet problem at få en ekstra kontrol på samme dag, som jeg ringede, og de var meget grundige i undersøgelsen af mine øjne.
Mit resultat er i dag meget tilfredsstillende, så operationen har både været en investering i forhold til min livskvalitet og min pengepung.

Tak!

Jeg kan helt klart anbefale Memira (København)! For det første er behandlingen i sig selv anbefalelsesværdig; at kunne se helt perfekt uden linser og briller er virkelig noget alle brille/linse-brugere burde overveje!
Ja, det er jo ikke så rart igen at få selve behandlingen, men det er hurtigt overstået og gør ikke ondt. Og her dagen efter indgrebet, ser jeg allerede 120% og har et minimum af gener.

For det andet er personalet virkelig søde og rare og så gode til at berolige nervøse patienter, atmosfæren er så skøn og afslappet og der er slet ikke noget stress, selvom der er mange patienter der skal nås.

En speciel tak til Stine Østerby og Maya Husted, som tog sig virkelig godt af mig, gav mig alle de relevante oplysninger, svarede på mine dumme spørgsmål og beroligede mig før og efter operationen.

Jeg kan helt klart anbefale Memira (København) til alle der overvejer operationen.

-Karina

5 år for sent

Nu hvor det hele er vellykket overstået, sidder jeg med lidt irritation over, at jeg ikke fik gennemført en RLE-operation for 5 år siden. De sidste 5 år har nemlig været belastende rent synsmæssigt, hvor jeg skiftevis har brugt multifokale briller og kontaktlinser med forskellig styrke på højre og venstre øje.
Jeg har fået et helt perfekt syn - på både afstand og til at læse - verdensklasse.
Hvorfor så ikke 5 stjerner? En 'afbrudt' operation lige inden selve indgrebet p.g.a. 'forkerte' linser var en ekstra belastning for den nervøsitet, man selvfølgelig har, når man skal have foretaget et indgreb i øjnene. Men efterfølgende er jeg naturligvis glad for, at Memiras professionelle indstilling overskyggede den manglende sidste stjerne.

Lasek operation = nyt syn på verden

Jeg havde længe gået og tænkt på at få foretaget en laser operation, da jeg efterhånden var rigtig træt af mine kontaktlinser og bare gerne ville slippe for dem. Efter nogle overvejelser og lidt research, valgte jeg at ringe til Godtsyn. Her fik jeg fat i en utrolig sød kvinde, som fortalte om det hele og jeg fik derefter aftalt en tid til en forundersøgelse i Kolding. Næste skridt for mig var så at jeg skulle overveje hvilken operation jeg ville have. Jeg brugte lang tid på dette, men kom frem til at jeg ville vælge den dyreste altså FS-lasik behandlingen, så jeg kunne være fit for fight hurtigt. Endelig kom dagen og jeg var meget spændt. Jeg havde fem dage før smidt mine kontaktlinser, da de kan efterlade et tryk på hornhinden og give forkerte målinger. Jeg ankom til klinikken i Kolding hvor jeg fik en god modtagelse. Jeg traf den optiker som skulle tjekke mig, som var meget flink. Vi snakkede om de forskellige behandlinger og hvilke forventninger jeg havde. Derefter gik han i gang med de forskellige undersøgelser og målinger. Efter et stykke tid kom manden frem til, at jeg åbenbart havde meget tyndehornhinder og derfor gerne ville lave nogle yderligere målinger, hvilket jeg selvfølgelig var glad for. Efter disse målinger kom han så frem til at jeg lå en del udenfor gruppen, som ville kunne få en laseroperation, og han ville derfor tage kontakt til deres øjenlæge for at lade ham kigge på de forskellige målinger. Jeg fik af vide at jeg ville få svar sidst på ugen omkring hvad de kunne gøre for mig. Et stod klart at jeg ville, ikke kunne få Lasik behandlingen så valget stod med Lasek eller FS-lasik. Jeg gik derefter hjem og var rigtig spændt på hvordan det hele ville ende. Allerede næste dag ringede de fra Memira i Kolding for at høre om, jeg havde tid til at komme derop da deres øjenlæge var i huset, hvilket jeg takkede ja til. Da jeg kom derop regnede jeg blot med at skulle have svar på hvilken behandling, jeg ville kunne få. Men til min store forskrækkelse viste det sig, at jeg var blevet kaldt ind, fordi de troede der var en masse galt med mine øjne :/ Jeg blev meget paf og forskrækket og øjenlægen gav udtryk for, at jeg havde været et meget omdiskuteret emne. Han tjekkede mine øjne igennem og det viste sig, at der ingenting var galt og jeg ikke havde hornhindebetændelse eller lign, blot meget røde øjne, og at jeg trængte til at slippe for kontaktlinser! Dernæst forklarede øjenlægen at ud fra de tal de havde målt, var den eneste mulighed for mig, Lasek behandlingen, som er den billigste løsning, hvor helingsprocessen er længere og derfor vil give nogle smerter, men på længere sigt ligeså god som de andre behandlinger. Jeg takkede selvfølgelig ja tak til behandlingen og da jeg første gang var i kontakt med Godtsyn bookede de allerede en tid til behandlingen som var d. 13 juli, 2012. Så nu var der ikke andet for end tage hjem og vente. Så kom dagen endelig d. 13 juli, 2012 og jeg glædede mig. På selve dagen måtte man slet ikke bruge makeup, hårprodukter eller lign. Vi tog af sted og jeg havde en tid kl. 09.30. Da jeg ankom, blev jeg rigtig godt modtaget. Jeg havde taget min mor med, som var mere nervøs end mig. Der kom en sygeplejerske som talte med os og fortalte om hele denne behandling jeg nu skulle igennem. Jeg fik en pose med alle de øjendråber jeg skulle bruge efterfølgende og et dryppeskema som vi gennemgik med sygeplejersken. Derefter fik jeg et par piller, som skulle få mig til at slappe af og så skulle jeg ellers bare vente på det blev min tur.

Jeg fik foretaget de sidste tjeks for at sikre at alt var som det skulle være og så var det tid til operationen. Først da jeg lå i stolen blev jeg nervøs, men der var heldigvis en sygeplejerske derinde som gjorde mig tryk. Selve operationen tog kun 10 minutter og var en spændende oplevelse. Jeg kunne på intet tidspunkt mærke noget som helst kun se hvad der foregik. Jeg fik til sidst sat en bandage linse på for at beskytte helingen som skulle tages af fem dage efter. Efter ti minutter kom jeg ud med et helt nyt syn og jeg var helt oppe at køre. Jeg blev vist ind i et hvilerum hvor jeg skulle slappe af og allerede der fik jeg dryppet mine øjne igen. Efter en halv time ca. var jeg klar til at køre hjem. Jeg kunne på daværende tidspunkt ikke mærke nogen smerter men mit syn var ret sløret. Efter nogle timer kom smerterne så småt, men efter hvad jeg havde hørt skulle det gøre rigtigt ondt, hvilket ikke var tilfældet for mig. Jeg har været rigtig heldig og nærmest ingen smerter haft, kun at mine øjne har løbet i vand. Fem dage efter skulle jeg ned til Kolding igen og have taget mine bandage linser af. Jeg var rigtig spændt, fordi jeg følte at det hele gik rigtig rigtig godt, hvilket jeg heldigvis også blev bekræftet i. Jeg kom derned tidligt om morgenen og efter diverse målinger kunne optikeren konkludere at jeg allerede så 70% hvilket var rigtig flot og det hele så ud som det skulle. Efter dette fik jeg en ny tid til en måned efter behandlingen. Jeg tog hjem og alt er bare gået super lige siden. Da jeg kom derned d. 13 august var alt som det skulle være og man kunne slet ikke se at nogen havde været inde og lave noget ved mine øjne og jeg kunne se 126%!! Det eneste som generer mit lidt, er om aftenen hvor alt lys påvirker mit syn men det skulle forsvinde helt af sige selv.

Så alt i alt en rigtig god oplevelse som jeg på intet tidspunkt fortryder, det eneste jeg fortryder, er hvorfor dælen jeg ikke fik det lavet før!

Ingen problemer

Jeg har fået lavet en FS-Lasic. Det gik uden problemer. Efter fem minutters operation havde jeg perfekt syn. Der gik nogle dage inden mine øjne var helt normale igen. Men det er kun hvad de lover, så ingen problemer i det.

For og efterundersøgelser fik jeg foretaget i Herning. Søde mennesker og kompetent vejledning. Jeg føler virkelig at de gav mig det jeg havde brug for at vide.

Jeg kan varmt anbefale Memira. De er ret dyre, men man får vel hvad man betaler for.

Tak for god behandling og en masse år uden briller.

Vær ikke i tvivl, det er fantastisk.

Jeg fik lavet en RLE behandling i marts måned, her efter cirka 6 måneder er alt fuldstændig som jeg blev lovet.
Det er den bedste beslutning jeg har truffet i mange år. Jeg er nu totalt fri for både briller og linser trods det at jeg sidder ved en skærm hele dagen.
Jeg kan kun anbefale denne operation, jeg har ikke set så godt siden jeg var 8 år.

Intet at frygte

Jeg er 58 år og har i Kolding fået foretaget en RLE operation (linse udskiftning) på begge øjne.
Jeg oplever præsis det Memira beskriver i deres materiale omkring hvad det vil sige at få en sådan RLE operation - både før og efter operation.
Samtidig virker virksomheden fuldt professionelt med venligt og kompetent personale og en rigtig dygtig kirurg.
Jeg kan nu se, fungere og arbejde uden brug af briller, som har været til stor gene for mig. Jeg kan kun give mine bedste anbefalinger.

Næsten perfekt

Jeg blev opereret og kunne på højre øje se perfekt i det øjeblik at jeg forlod briksen jeg lå på. Det gjorde sindsygt ondt i mit venstre øje og mit syn var sløret. Memira gav mig en bandage linse, og lovede at mit syn nok skulle blive perfekt på øjet. Det er det også den dag i dag. Jeg har 130% syn på begge øjne. Jeg har aldrig fortrudt denne operation.

Memira....Så bliver det ikke bedre.....

Efter at være nået op på +4,75 (gammelmands langsynet) og have brugt kontaktlinser i omkring 20 år, besluttede jeg mig til at undersøge muligheden for at få dem ordnet. Jeg kontaktede Memira for en undersøgelse, men også for en samtale om mine muligheder. Jeg kom til forundersøgelse i Kolding ved Eric Lund. Under den grundige undersøgelse, nævnte jeg at jeg lå på grænsen til en sukkersyge, han var øjeblikkelig obs. på at såfremt jeg havde det, ville Memira ikke behandle mig, så han bad mig sikre at jeg ikke havde sukkersyge og samtidig prøve med en gang linser med overgang. Jeg var hos min egen læge og fik tjekket at jeg ikke har sukkersyge og tog til optikeren for at hente kontaktlinser. Jeg havde nem ved og vænne mig til overgangslinser, så beslutningen om operation, skift af linserne inde i øjet var hermed taget.
Jeg havde besluttet mig til at jeg kun ville have et øje af gangen, men ved nærmere undersøgelse, og ved min samtale med Eric Lund, fremgår det jo at det er en af de meste udførte operationer, mange med grå stær har jo fået skiftet linse, så jeg var ikke nervøs for at få ordnet begge øjne. Jeg mødte op i Århus, hvor jeg som i Kolding fik en god og venlig behandling. Efter og være blevet dryppet i øjnene, kom jeg ind til øjenlægen. Han gjorde hans forundersøgelser, mens han sikrede sig at jeg nu også ville, og var klar over de få risici der er. Da jeg var godt og grundig oplyst, både fra Kolding afd., men også fra nettet, havde jeg ingen bekymring. Operationen tog ca. en halv time, gjorde ikke ondt, og straks jeg var færdig så jeg rimelig klar, faktisk så klar at jeg ville kunne køre min bil hjem (det gjorde jeg nu ikke)
Jeg var dagen efter til kontrol hos Eric Lund i Kolding, og efterfølgende flere kontroller. Nu har jeg læst flere af de indlæg her på trustpilot. På nogle af indlæggene fremgår det tydeligt, at folk ikke har tålmodighed i de 6 måneder der går, før alt er faldet på plads, men det er sgu vigtigt og se tiden an. Jeg havde lige efter operationen ca. + 1,0 på venstre øje og ca. + 0,50 på højre øje, det gav lidt forstyrrelser, jeg havde også fået en lille bygningsfejl, hvad jeg ikke havde inden. Efter de 6 måneder, havde jeg en lille bygningsfejl og ca. 0,75 på begge øjne, så jeg blev tilbudt en laseroperation også, den tog jeg imod. Så på den igen, det tog 20 min, så var det klaret, og blev fortaget i Kolding. Til første kontrol derefter, var jeg blevet lidt nærsynet, ca. -0,25, altså ingenting. Jeg har nu afsluttet mine kontroller, og endte med -0,25 på begge øjne, ingen bygningsfejl, på afstand ser jeg 200% og læser med 100%, som at blive født på ny. De få ulemper der blev,er ingenting i forhold til hverdagen. Ulemper jeg har er: sort skrift på hvid baggrund i en afstand på 80-100cm er lidt uklar. Jeg har en lille anelse af lys halo om aftenen når jeg køre bil, men ikke noget jeg havde svært ved og vende mig til, da det som sagt er en lille ekstra lysskær under den lygte jeg ser på. Derud over har jeg INGEN ulemper, kun et godt syn, jeg klare alt det der er skrevet med småt, mindste tekststørrelse på min Iphone, den lille skrift på varedeklamationer, små skruer når jeg reparerer mobiltelefoner m.m. Jeg kan kun på det varmeste anbefale og kontakte Memira for en operation, men husk tålmodighed, det tager tid og få det på plads.

Alle pengene værd

Fik en fs-lasik behandling hos Memira i Århus, jeg blev opereret små 14 dage efter første undersøgelse hos Memira i Herning, og bortset fra smerter i en ½ time efter operationen (forventede smerter), har jeg ingen gener oplevet overhovedet. Tog på arbejde dagen efter operationen helt uden problemer.
Har lige været til sidste kontrol, og mit syn er bedre nu end det var da jeg brugte linser, og friheden efter 20 år med briller eller linser er helt ubeskrivelig.
Personalet var venlige og prof. hele vejen gennem forløbet, og jeg anbefaler gerne Memira til andre.

Memira Kundecenter

Vores erfaring – din tryghed

Når du har bestemt dig for at få foretaget en øjenbehandling kommer næste valg: Hvem skal foretage den? Hos Memira kan du være sikker på, at du bliver behandlet af de mest erfarne øjenlæger med specialist kompetencer, og at vi anvender den absolut bedste teknik. Vi har siden 1990, da vi startede i Norge, vokset markant, og i dag er vi Nordens førende kæde inden for øjenbehandlinger med næsten 50 klinikker i Sverige, Norge, Danmark og Tyskland.

Visit Memira

We live here: Denmark