Merkur Andelskasse reviews

Merkur Andelskasse reviews

5.8

Gode principper - ELENDIG betjening og ubehøvlet personale!

Trods en fantastisk idé med bæredygtighed, etik og moral er Merkur Bank IKKE en bank til dig som er ung, studerende og og fattig!
Efter at banken har ændret politik, og at det ikke længere er muligt at have personlig rådgiver som "lille kunde" er servicet niveauet sunket drastisk!
Jeg har været kunde i mange år, og altid fået god behandling, men efter ændringerne er trådt i kraft har jeg aldrig oplevet så dårlig behandling!Jeg har af flere omgange oplevet en MEGET nedværdigende og nedsættende jargon hos "rådgiverne"
De er ikke interesseret i at hjælpe, og hvis du arbejder med små beløb, som i mit tilfælde har du ingen betydning hos banken. - Og det bliver der heller ikke lagt skjul på!
Jeg vil ikke gå i detaljer, men vil opfordre alle studerende, unge og "fattige" til at holde sig langt væk fra denne bank, trods nogle gode principper og initiativer, så er det ikke det værd, hvis du vægter god, venlig og personlig service. For der er mangel på det hele!

Læs evt. denne annonce.

Super bank !

Jeg er glad for Merkur. God hjælp og vejledning, god etik, solid bankvirksomhed. Kunde gennem mange år.

God politik, elendig betjening

For ½ år siden skiftede jeg bank til Merkur, grundet deres social- og miljø politik. Jeg var umiddelbart glad for skiftet, men allerede kort efter begyndte der er dukke problemer op. Bl.a. var der rod i hvilken konto der var min nem konto, og penge der blev flyttet rundt af bankrådgiveren, uden sammen tykke for mig side.
Der har løbende været problemer, og de fleste bunder i en håndløs gammeldags måde at tænke bankvirksomhed på. Senest et mit Visa kort blevet lukke grundet overtræk, uden jeg blev informeret, dette skulle jeg så betale 150 kr, for og dertil kommer at bankmanden uden at snakke med mig har bestilt et andet kort til mig.
Jeg kan ikke anbefale banken til nogen, og jeg håber folk ikke lader sig smiger af den 'gode' politiske linje de fører.

Merkur er blevet utroværdig..

Jeg blev Merkur kunde for 2-3 år side i Aalborg afd. Jeg fik et rigtigt godt forhold til min bankrå
dgiver,og føle både at banken og rådgiveren var anderledes. Jeg har en søn, som også blev kunde. Han havde måske knap godt styr på økonomien, så vil aftalte af hans evt. overtræk, skulle dækkes fra min konto. Det fungerede fint.
For nogle måneder siden stoppede omtalte rådgiver. Den nye rådgiver sendt straks en rykker til min søn, som han senere beklage i en mail, dag jeg forholdt ham aftale. For nyligt gentog det sig.. Et overtræk på sølle 500 udlæste et gebyr på 100 kr. En ny email til rådgiveren. Intet svar... Efter nogle dage en ny email. Stadig intet svar. Det ligner ikke Merkur, så en ny email til filialdirektøren i Aalborg Stadig ingen reaktion.
Nu er det slut tænkte jeg, hvis Merkur ikke har tid eller lyst til at svare kunderne, så kan det være lige meget. Jeg har nu flyttet mine penge, og afhændet mine andelsbeviser i Andelskassen Merkur... Stadig ingen reaktion. Jeg kan kun på baggrund af mine oplevelser, anbefale IKKE at oprette en konto i Merkur. De ligner efterhånden af griske banker til forveksling.

Danmark bedste bank.

Én af de få banker i Danmark, som er til for dig, for samfundet, og for miljøet - ikke for profit.

Ansvarlig bank

Merkur er den eneste bank som helt i gennem er ansvarlig. Det glæder både økonomien, men også både miljø og sociale forhold tager de alvorligt. En god bank for alle,

God velkomst

Jeg er lige blevet kunde hos Merkur, og jeg er blevet taget rigtig godt imod.
Jeg er glad for at have en bank, som tager ansvar for det samfund, som den er en del af.
Jeg har også valgt at blive andelshaver og dermed medejer af banken. På den måde får jeg også demokratisk medindflydelse på bankens drift.

Elsker Merkur Bank

Har haft Merkur Bank i mange år og det er klart den sejeste bank.
Finanskrisen og den økonomiske nedtur i verdenen er gledet stille og roligt udenom Merkurs bane, da alle kunderne og andelsejerne er ordentlige fornuftige mennesker, der tænker langsigtet og bæredygtigt i alle henseender.
Prøv det!!!!

God bank

Jeg har haft Merkur siden 2008 og det har simpelthen været en sand fornøjelse.
Der er ingen skjulte gebyur har man et problem/spørgsmål kan man forvente et svar indenfor 12-24 timer det er service.

Det er dejligt med en bank som vil shjælpe sine kunder i gode og svære tider.

God troværdig bank

Du betaler de gebyrer det koster dem, så derfor er intet gemt i andre gebyrer.
Hjælpsom og hyggelig lille bank.
Har været kunde i et par år nu, og savner kun indlåns-renten :) - Men den er alligevel svær at opdrive idag...

God troværdig bank

Meget dejligt med en bank hvor:
De ikke presser kunden til noget.
Gebyrerne er det de er.
Rådgiverne ikke er hverken smarte eller diskriminerende.
Kunden bliver set i øjnene og taget seriøst.

Fine og virkelig vigtige pricipper - men kundeoplevelsen med Merkur Hverdag lader en del tilbage at ønske.

Super attraktivt produkt (især man fx. helst ikke vil have at sparepengene i banken anvendes i spekulation i fødevarepriser på verdensmarkedet). Stabil og brugervenlig netbanksløsning. DOG, hvis man bliver tilknyttet deres Merkur Hverdag uden fast kunderådgiver skal man virkelig væbne sig med tålmodighed, når man fx. ønsker at undersøge mulighederne for mindre kassekredit eller lign. Virkelig ærgerligt, da der ikke er mange alternativer herhjemme, hvis man ønsker en bank, hvor man kan stå inde for deres gøren og laden med sparepengene.

En bank med etik...

De er flink og betjener ordentligt. Banken er lidt dyr. Deres netban er god og klare, dog kan det være svært at bruge nem-ID på safari. Ved ikke hvorfor.

De har desværre ikke nogle helt attraktiv pensionsopsparingskonto.

Rigtig god og pålidelig bank der tænker på andre!!

Vi har haft Merkur Andelskasse i ca et år. Det er en god bank som man kan stole på. Der er ingen, der prøver at prakke en noget på, de forklarer altid venligt og tålmodigt tingene, når man ringer og spørger.
Vi støtter gennem banken en masse gode formål som fx alternativ energi og vi har bl.a. en CO2 konto, hvor igennem vi støtter CO2-reducerende formål/virksomheder.
Hjemmesiden er god og nem at finde rundt på.
Vi kan anbefale Merkur til alle.

Ikke dårligt

Lad os bare sige, at jeg har aldirg haft nogle problemer med banken. De har aldrig prøvet at sælge mig noget jeg ikke ville have (lidt for smarte konti, aktier og lign), hvilket mange af mine venner har oplevet med deres banker. Derudover går størstedelen af deres overskud til velgørende formål, så man kan gå rundt med god samvittighed.. =)

Ærlig snak.

Ting koster det, det de koster, Merkur har ikke skjulte gebyrer for dit og dat. Merkur fortæller åbent om omkostninger og alle os de kommer til gode; inddirekte;)

Super bank - men gebyerne er lidt høje

Super bank med rigtig god service. Og så er den bæredygtig.

Men gebyrerne er lidt høje. F.eks. koster Visa Dankort 150 kr om året, og betaling via netbank koster også 1 kr pr styk...

Merkur Andelskasse Details

Merkur Bank

Visit Merkur Andelskasse

Write to: merkur@merkur.dk
We live here: Vesterbrogade 40, 1.
1620 København V.