Midttrafik reviews

Midttrafik reviews

Very low
1.8

umenneskelig opførsel og dårlig behandling

Jeg havde en rigtig dårlig oplevelse her den 27/3/14 da jeg skulle benytte mig af Midttrafiks bybusser i Århus. Da jeg stiger ombord på bussen, spørge jeg chaufførren om han køre ud til det busstoppested hvor jeg gerne skulle af, fordi jeg ikke kender Århus, han svare meget venligt ja og jeg spørge ham så der efter om han gider sige til nå vi når til stoppestedet, og jo jo det skulle han da nok. Lige der efter kommer der så en kontrollør nede bag fra i bussen og spørge mig efter en billet. Den har jeg på dette tidspunkt ikke nået at købe. alt dette sker inden for 300 meter fra det stoppested hvor jeg steg på bussen og man skulle næsten tro de er på jagt efter folk som ikke kender busserne i århus, så de kan få skrevet nogle bøder. Jeg syntes det er super dårlig stil at lave sådan et nummer. Jeg skrev også en klage til Midttafik da jeg kom hjem igen og det svar jeg fik fra dem var ikke til nogen hjælp. Det de siger i mail'en jeg fik, ville også være fuldstendig imod sund fornuft, da der står at "billettering skal ske straks". men hvor mange med hovedet på rette plads vil købe en busbillet til en bus man ikke er sikker på man skal med.
De benægtede alt om jeg havde snakket med chaufførren da dette sker og jeg kommer stadig til at skulle betale 750 DKK. det er simpelthen noget svineri syntes jeg, så jeg vil ikke bruge deres busser igen frem over.

Dårlig info og dårlig planlægning

Dårlig info for det første er deres busplaner ikke opdaterede på deres hjemmeside, for det andet kan det ikke lade sig gøre at have børn der skal i skole fra, hvor jeg bor fordi de har valgt at ligge ruten udenom skolen, hvor den ellers normalt holder.
De vil ikke engang holde i nærheden af skolen så børnene kan gå de sidste 200 meter. Det mest elendige trafikselskab overhovedet

Doesn't provide sufficient information about services and payments

Company does not provide sufficient information about pricing and payment methods. If you mistakenly did something wrong, then you will pay the full fine. Personnel don't show understanding even in special circumstances.

Here are more details; there is no information about, the need of buying a second ticket in night buses, even if you have a monthly card. It is not written on the monthly card, nor in the bus, nor on the ticket automat, nor in the English web page of midttrafik.dk, and no personnel warns you about that. It is just written in the Danish web page. But if you don't know yet Danish, or even if you know but if you didn't visit that page, you couldn't know about that rule. But when ticket controllers came up, you'll got the full fine. It won't make any sense to them whether you know that rule or not. They don't show understanding and they don't help.

If you have any other alternatives like your own car, taxi, car rental, train or so; then just do not use that company.

Bad information about services and Periodkort application.

This weekend it was completely annoying to me to find out that the periodkort doesn't apply by its own to the nightbus. This information was nowhere on the bus and also it is not directly stated on the card.
The answer from them was that those information about the correctness of the ticket is customers responsibility. And that I had to check their website for more information.
OK, then they should understand that if its our responsibility for a the ticket and the knowledge of all the details about it. They should at least provide those bloody information into English somewhere! Also, put down our right about the time delay on the buses because I pay the penalty for something I didn't know but I think I have to know when to ask for this uncontolled monopoly in the city of Aarhus to pay for my time I loose because of them.

Ventetider på omkring 1 time - både tur og retur!

Manglende koordination mellem busser fra Midttrafik og andre offentlige transportmidler: Arriva, DSB og NT

Vi har for få år siden købt hus på Fur. Når vi skal fra øen skal vi køre med bus 420.
Da vi overtog huset for 5 år siden var det i høj grad muligt at bo på Fur og have ærinder på fastlandet, hvor min mand arbejder og vores familie bor. Selv med de nedskæringer som har været, så har rute 420 pænt mange afgange, synes vi.
Det har fungeret.
Men med den seneste køreplan fra Midttrafik er det blevet helt uudholdeligt for os at være afhængig af rute 420 til transport.
Problemerne opstår når vi skal videre fra Skive, som er endestation for ruten.
Og vi skal videre!

I retning mod Århus er bus 420 inde kl. .48 - men toget kører kl. .44
Det giver ca 1 times ventetid i Skive.
(Bortset fra en afgang, den som kører 6.50 fra Branden ved Færgen til Fur.)
Den anden vej er det næsten det samme:
Her er ventetiden i Skive lidt mere end en time.
Med x-bus 851 fra Aalborg (den køres at NT) har jeg igen næsten præcis en times ventetid.
PS:Skulle jeg finde på at tage i den anden retning, mod Struer er ventetiden knap 1 time ( 53 minutter, så vidt jeg kan se.)

Er det slet ikke faldet jer ind, der på Midttrafik, at jeres passagerer skal andre steder hen end Skive?
I mange år har min mand og jeg sat en ære i at bruge de offentlige transportmidler
- men det her står vi ikke model til.

Vi har besluttet at vi anskaffer en privatbil til at transportere os til og fra Skive.
På jeres chauffører kan vi forstå at jeres passagertal falder.
Det undrer os ikke.
Nu har I fremover 2 færre.

Men ærlig talt: Vi ville da langt hellere benytte busser og tog.
Af hensyn til miljøet både nu og i fremtiden.

PS: Jeres chauffører er flinke og som regel i venligt humør

Elendig behandling af jeres såkaldte "billetkontrolører"

Jeg er en ung fyr der tager bussen hver eneste dag for at komme fra og til mit arbejde. Hver eneste dag oplever jeg at blive tjekket for billet, halvdelen af gangene sker det 2 gange i den samme bus. I dag var jeg på vej ud af bussen fordi jeg havde travlt, og så bliver jeg holdt tilbage med magt. Hvis i er så pisse bange for folk snyder så lav jeres forbandede system om, så dem der rent faktisk betaler i dyre domme for at køre med jeres monopol-transport, ikke også skal døje med generende vagter fra G4S hver eneste dag.

Desuden har jeg flere gange haft brug for at benytte min rejsegaranti, men har også bare fået afvist. "jamen vi kan se at der kørte en bus på det tidspunkt du nævner, så vi kan ikke give dig penge tilbage". Det vil jeg da skide højt og helligt på. Det er utrolig dyrt og tage taxa, så det er da bare noget jeg gør for sjov, ikke midttrafik?? Magen til uprofessionelt firma skal man lede længe efter. Privatiser skidtet, så kan det være der kommer andre boller på suppen.

Unprofessional opførsel.

Jeg kom ud fra færgen ved Hou havn og, så at 103 allerede holdte der. Jeg steg på klokken 09:18, hvor jeg sagde ''En børnebillet til Odder'' hvorefter han svarede ''20 kr tak.''. Jeg undrede mig lidt til at starte med, da jeg plejer kun at skulle af med 10 kr. men det tænkte jeg ikke så meget på. Da jeg fik sat mig ned og tænkte over det, kunne jeg godt se at den var gal. Han havde givet mig en voksen billet i stedet for en børne billet som jeg skulle have (Er 15 og har læst at man skal have voksen billet når man er 16). Da vi kom til Odder station gik jeg over til chaufføren, som virkede meget sur. Jeg sagde at jeg havde bedt om en børnebillet og ikke en voksen billet, da jeg ikke er 16 endnu. Så begyndte han på en underlig historie med at han ikke kunne se om jeg var 16 eller hva jeg nu var, selvom jeg sagde at jeg skulle have en børnebillet. Lige meget hvor meget jeg prøvet at tale ham i mod, blev han ved med at sige ''Det må du huske til en anden gang''. Elendig chauffør, elendig service..

Venlige busschaufføre

Jeg tager hver dag bussen til og fra Århus og alle buschaufføre virke glade og siger godmorgen og svarer pænt på folks spørgsmål, hvis der er noget. Når man siger "tak for turen" siger de altid "det var så lidt" og "hav en god dag". Så bliver man så glad :)

Desuden kan man nu betale for ungdomskort med sit dankort. Det er dejligt, da det gamle system virkede utrolig dårligt!

Nogen gange er busserne dog overfyldte og jeg synes stadig et klippekort fra Randers til Århus til 480 kroner er lidt dyrt.

Ud over det virker det hele ganske fornuftigt. Og utroligt de kan holde køreplanerne så præcist som de kan i forhold til DSB!

Midttrafik: Som en tidslomme fra 70'erne

Når man træder ind i en Midttrafik bus, er det som at træde ind en en tidslomme fra 70'erne:
Man skal have mønter eller sedler på sig for at betale - eller benytte et klippekort. Disse klippekort er i øvrigt ofte udsolgt - endda flere steder samme tid - og man kan jo spørge sig selv, om Midttrafik spekulerer i, ikke at sende nok klippekort ud til forhandlerne.

Hvis du skal med Midttrafik, så sørg for at tage bussen mindst en halv time før du egentlig skal med bussen. Hvis du ikke gør det, risikerer du, at blive alvorligt forsinket eller mødt at overproppede busser, der kører forbi næsen af dig.

Man skulle tro, at et trafikselskab kunne finde ud af at udvikle præcise køreplaner, men tilsyneladende kan Midttrafik ikke finde ud af noget så simpelt - man må undre sig over, at de ikke kan udnytte deres erfaring bedre...

Endnu engang nedbrud på linje 100 :(

Jeg har i lidt over 1 år haft fornøjelsen af at benytte linje 18 og har i den periode oplevet 1 fejl på deres kørende materiel, da min arbejdsplads nu er flyttet må jeg nu benytte linje 100 og i løbet af bare 1 måned har jeg oplevet 6 graverende fejl som har bevirket at bussen måtte afbryde kørslen (dørene kan ikke lukkes, manglende kølevæske og defekt afdugning af forrude) mærkværdigvis alle på samme bus (nr.2698). Så hvis det er standarden fremover anskaffer jeg sgu en bil igen så jeg kan møde til tiden på jobbet.

Ringe service med prikken over i'et

Hver morgen i Århus, mod Skejbyparken (nr. 14) bliver der sendt en gammel lille bus. Bussen er helt fyldt ud ved risskov gymnasium. Når den når til stjernepladsen kan folk ikke komme ind i bussen fordi den er overfyldt. Når folk skal af ved universiteterne eller andre stoppe inden. Så skal de foreste ud af bussen så dem i midten kan kom ud.
Ind i mellem bliver bagdøren ikke lukket. Hvor folk råber eller nærmest skriger om at bussen's dør ikke er lukket.
Folk er mast/presset i bussen hver morgen. Det sker af og til at der ikke kommer en af de gamle busser så det heldigt. men den ene bus er os for lidt.
Den ene gang fik chaufføren passagerne til at viske duggen af fra for vinduerne. Der var ikke plads til en eneste person mere i bussen.
Jeg har taget billeder af de over fyldte busser. hvor jeg selv er passagerne.
Der skal sendes 2 busser til Skejbyparken (nr 14).
Det er virkelig for dårligt.
Tænk at vis bussen køre galt eller vælter med alle de mennesker.
Virksomheden burde skamme sig over det.

Elendig service

De fleste af deres chauffører er nu vendelige nok, men de enkelte der konstant er pisse sure ødelægger simpelthen ens humør. Man skal ikke arbejde med mennesker hvis man konstant er pisse hamrende sur. Derudover er deres busser i helt elendig stand, og de kommer ofte for alt for tidligt, eller alt for sent. Midttrafik burde gøre noget ved sagen, da vi betaler for en god service!!!

Meget dårlig oplevelse

Det er Sjældent jeg kører med offentlig transport da jeg har hørt så meget dårligt om det og det jeg så fået bekræftet passer. De 2 eneste gange jeg har taget toget til Silkeborg og derefter bybussen til Oslovej/ringvejen var der problemer. Første gang var bybussen forsinket 15 min. Anden gang da jeg skulle hjemad var bussen fyldt op og så kunne jeg stå der og fryse i 20 min og da jeg så missede mit tog til Ikast kunne jeg så stå på stationen og fryse i en halv time. Min søn som går på Gødvad efterskole har oplevet det samme 3 gange og jeg talte med en dame da vi ventede og hun sagde det sker hele tiden I Silkeborg. Det er bare under alt kritik der burde være mere styr på tingene vi betaler jo lige som for det.

skidt, skidt og skidt. intet godt at sige om dette firma

Kan i for helved ikke snart lære at køre til tiden. Århus bybusser kommer altid for sent. Lav nogle realistiske køreplaner i sted for det pis. En bus der køre hvert kvarter kan simpelthen ikke være 15 min forsinket. I føre tårnhøje priser og vi intet for vores penge. magen til inkompetence skal man fanme lede længe efter. I behøver ikke svare for ved i bare fyre en standard besked af hvor alt andet får skylden i stedet for at tage ansvar og gøre nok ved det.. jeres kundetilfrefshed fortæller alt.

Sure buschauffører, sjældent til tiden, dårlige køreplaner og skyhøje priser!

Jeg må godt nok sige at jeg efterhånden er meget træt af bybusserne i Silkeborg. Især når man skal hjem fra skole (Teknisk Gymnasium), passer bustiderne utrolig dårligt. Jeg forstår simpelthen ikke at man kan have 3 af 4 busser i timen til at køre forbi Teknisk skole indenfor 16 minutter (timetal 02 til 18), når mange først har fri klokken 13:20. Det er direkte dårlig planlægning og dårlig kommunikation.

Desuden kan busserne sjældent overholde køreplanerne. Måske burde man overveje om køreplanerne ikke er lige lovlig optimistiske i en stærkt trafikkeret by som Silkeborg er, bla. på grund af motorvejsbyggeriet.

Det værste er dog de sure buschauffører, som åbenbart bliver meget frustreret når de ikke kan køre til tiden, fordi en passager ved et uheld har ramt stopknappen. Det har ofte medført at tilfældige er blevet beskyldt for at være synderen som har trykket på stopknappen, og nogle gange kører buschaufføren ikke videre før en vilkårlig passager er stået af.

Jeg synes overhovedet ikke at Midttrafik kan være bekendt at levere en så dårlig service, når man tager 20 kr. for en enkeltbillet til en voksen. At være betalende passager, og så stadigvæk blive udsat for det negative humør som en sur buschauffør kan sprede til en hel bus, er helt uacceptabelt.

Der er desværre ikke rigtig noget alternativ for mig, da jeg bor et stykke fra skolen. Men jeg må nok forvente at Midttrafiks bybusser i Silkeborg vil være den værste ting omkring min ungdomsuddannelse jeg vil huske, når jeg engang har færdiggjort uddannelsen.

Reply from Midttrafik

Der er store trafikale problemer i Silkeborg og det giver store forsinkelser på bybusserne
Jeg ved der arbejdes på en løsning der kan afhjælpe forsinkelserne på nogle af de mest belastede ruter.
I januar måned er der høring og her har alle mulighed for at komme med kommentarer og forslag til f.eks. ruterne i Silkeborg. Så hold øje med vores hjemmeside, først i det nye år.
Venlig hilsen Lene

Aldrig til tiden.

Enten er bussen allerede kørt, når man står ved stoppestedet 2 minutter inden afgang, ellers venter man - i en eksponentiel stigende deprimerende tilstand - på at bussen kommer.. ofte først 10 minutter senere.

Ofte er jeg forstående med hele situationen, da jeg forventer at buschaufførene gør alt de kan, for at nå frem til tiden, men når morgenbussen kommer 20 minutter forsent - gentagende gange - midt i sommertiden, endda med tørre veje og perfekt flydende trafik, så er det på kanten til at være retarderet.

Det bliver kun til 1 stjerne, Midttrafik. Antallet af positive oplevelser ophæver ikke oplevelsen af at misse utallige busser, mødetider, aftaler og toge.

Hej Marcus

Nu skriver du ikke i hvilken by du oplever forsinkelserne, men jeg kan fortælle dig at vi i Aarhus, længe har haft svært ved at overholde køreplanerne i morgentrafikken og igen om eftermiddagen på grund af vejarbejde/anlægsarbejde og omkørsler flere steder i byen.
Du kan læse om hvilke ruter det berører på vores hjemmeside, hvor vi også opfordre vores kunder til at tage en tidligere bus, for at komme frem til tiden;
Venlig hilsen Lene

Uacceptabel service

Jeg er så træt af Midttrafik, busser og buschauffører der tror de ejer hele verden. Der bliver betalt i dyre domme for mit ungdomskort, og alligevel skal jeg opleve at en chauffør vælger at lukke døren lige for næsen af mig, smile til mig, og der efter køre sin vej.
Ud over det, gør jeg i skole i Aarhus, og er pt bosat i Randers. Alene når jeg skal hjem med en bus er et KÆMPE problem, fordi de enten ikke kommer til tiden, eller er overfyldt, hvilket resulterer i, at jeg ofte vælger at bruge 20-30 min ekstra på at komme hjem, fordi jeg simpelthen hellere vil bruge toget.
Offentlig transport er til for at hjælpe folk, og til dels hjælper det da også mig. Men det glemmer man fuldstændig, fordi man gang på gang på gang har elendige og uacceptable oplevelser i busserne..

Forsinkelser og proppede busser

Jeg har ikke tal på, hvor ofte jeg har misset mit tog eller mine timer oppe på studiet, enten fordi bussen er forsinket eller fordi bussen er proppet.

De eneste busser, der kører op til mit studie fra min bopæl, er altid så ubehjælpeligt proppede, så jeg ikke når mine timer til tiden. Det sker ikke sjældent af denne bus, 14´eren, er proppede af flere omgange, selvom de har sat flere busser ind, men det opvejer bare ikke antallet af mennesker, der skal med bussen.

Jeg har også oplevet næsvist personale nede på trafikcenteret ved busstationen, som absolut ikke har været servicemindede. Dog er der kommet nogle nye ansigter på det seneste, som virker betydeligt mere servicemindede.

Ungdomskortet trækker ned

Som man kan læse i reklamerne, på hjemmesiden og i medierne skulle det hersens ungdomskort være så smart så smart, men problemet er, at det er det ikke. I hvert fald ikke for mig! Mandag den 5. august lovede Midttrafik (http://midttrafik.dk/nyheder/2013/august/-til-ungdomskort-laes-her.aspx) at hvis bestillingen af ens ungdomskort er "gennemført i perioden 26. juli – 1. august 2013 bliver kortet sendt herfra senest tirsdag d. 6. august.". Min bestilling var gennemført 29. juli. Derfor burde kortet have været i min postkasse onsdag den 7. august, men i dag den 12. august er det stadig ikke kommet. Fair nok måske (!), det kan være der er en grund. Problemet er så bare at når man ringer til kundeservice kan de ikke hjælpe. Ellers jo, de der kan hjælpe går hjem klokken 15, så det er lidt svært at nå efter skole. Derudover er der også fuldstændig booket når de så er der. De medarbejdere man kan få fat i har lovet at ligge en seddel op til ungdomskort-folkene med mit navn, cpr nummer og telefonnummer og så vil de ringe til mig, men det har de endnu ikke gjort. Dog er jeg blevet lovet at kortet sendes senest i morgen, tirsdag den 13. august, så jeg har det onsdag. Jeg kan se i kommentarerne fra Midttrafik på de andre indlæg at man skal sende en klage og det har jeg også tænkt mig. Jeg forventer selvfølgelig at få refunderet alle mine ekstraudgifter i den periode hvor mit kort har været forsinket.

Man sidder ret magtesløs tilbage når man ikke kan komme igennem til dem "deroppe" i ungdomskortafdelingen, som har styr på det hele. Når I ved at der er så mange der ringer ind, hvorfor sætter I så ikke nogle flere medarbejdere til at besvare opkaldene? Det kan vel ikke være så svært at oplære dem?

Udover det med ungdomskort er jeg fint tilfreds med Midttrafik. Synes busserne (117, som er den eneste der kører gennem min by) kører til tiden og buschaufførerne er flinke.

ringe

I dag d. 8.8
Skal jeg med bus 918x fra Randers hospital mod Aarhus. Jeg er færdig på hospitalet kl. 11.00 og bussen mod Aarhus skal gå kl. 12.17. Jeg sætter mig i bus skuret for at vente den time der nu vil gå før bussen kommer (det regner kraftigt). Kl. 12. Begynder jeg at gå lidt rastløs rundt i skuret og holder øje.

Kl. 12.12 (5 min for tidligt) kører der så en 918x bus forbi skuret hvor jeg står. Bussen holder ikke ind, men jeg når at vinke efter den, dog uden reaktion.
Jeg tænker først at måske var det alligevel bare en bus der ikke medtager passager.

Kl. 12.13 tager jeg dog alligevel min telefon og ringer på det nummer der står på "bus tiderne "
Jeg er første lidt i kø, men får dog fat i en fra kundeservice. Jeg fortæller ham om hvad der er sket, men han siger jeg skal ringe på telefonnummer 89912929 og fortælle dem det.

Kl. 12.18 (1 min efter bussen skulle afgå)
ringer jeg på det nummer jeg har fået oplyst. Her får jeg fat i en ældre herre. Han ringer buschaufføren op og spørger om hvor buschaufføren er nu og om han erkørt for tidligt.
Buschauffør en siger at han godt så der stod en, men han stod med ryggen til (nej!!) Og Buschauffør var sikker på at han først kørte kl. 12.17.
Jeg siger til manden at jeg ringede til ham før bussen overhovedet dukkede op, hvortil han spørger hvad tiden på mit ur er. Jeg svarer at den nu et 12.24 og at mit ur passer efter tekst tv etc.

Manden tager herefter chauffør ens parti og siger at jeg bare kan skrive en klage til jer... det gør jeg så nu!!
Synes virkeligt det er under al kritik at jeg nu bare skal finde en ny måde at komme hjem på eller vente endnu 2 timer på at ser kommer en ny 918x bus!!

mvh. MadsThorøe

Hej Mads

Vi behandler ikke klager her på Trustpilot, så jeg må bede dig kopiere dit indlæg og sende det i en mail til: Midttrafik@midttrafik.dk

Venlig hilsen
Lene

Midttrafik Details

Midttrafik er et nyt trafikselskab, som dækker Region Midtjylland. Midttrafik er en fusion mellem Århus Sporveje Trafikselskabet, Viborg Amts Fælleskommunale Trafikselskab (VAFT), dele af Vejle Amts Trafikselskab (VAT) og de tidligere Ringkøbing og Århus amter.

Visit Midttrafik

Call us on: +45 87 40 82 00