Miele reviews

Miele reviews

5.2

DET ER FOR DÅRLIGT

Det er Miles skyld vores køkken ALDRIG er blevet helt færdigt.

For 10 år siden lave vi helt nyt køkken, og for at spare lidt satte vi vores 10 år gamle Miele opvaskemaskine ind, og tænke den kunne forhåbentlig lige holde til vi havde sparet sammen til en ny lækker opvaskemaskine med fin stålfront som ville passe til vores andre helt nye Miele stål ting.

MEN NEJ NEJ NEJ, den holder endnu, så her 10 år efter står vores køkken stadig ikke helt færdigt, og den kører troligt videre mere end 1 gang om dagen.

Dårlig opvaskemaskine der stopper til hver andet år

Vi købte en Miele opvaskemaskine G1833 SCI til 11.000,- for ca 4 år siden. Den er nu for anden gang stoppet til i indsugningen af vand. Det betyder et teknikkerbesøg til godt 2.000,- i timen! og en udskiftning af filter til 1.000,- Det kan vi så åbenbart se frem til ca hvert andet år. Det var ikke hvad jeg forventede mig af et Miele produkt og ikke derfor jeg købte en Miele. Jeg synes også det står i skærende kontrast til hvad de selv siger og hvad maskinen koster. Det har jeg naturligvis sagt til dem og de henholder sig til at garantien er udløbet hvilket jeg faktisk synes er lidt arrogant. Efter min mening er der en designfejl i maskinen og den burde de rette.

AMATØRAKTIG OG AROGANT PERSONALE ,FØLER MIG SNYDT ! ! !

Nihad Z.

For to måneder siden har købt MIELE Inbygnings ovn,dampovn og side by side køleskab og fryser,
alt er de nyeste modeller som kostede over 50.000 kr.
Valgte MIELE pga. den god omtale og kvalitet,man tænker at man får hvad man betaler!!!
Men,da vi fik køleskab og fryser kunne vi se at der var noget galt med de døre både på køleskab og fryser.
Man kunne tydligt se fejl på overfladen af døre( det ser ud at der blev trykt ind i rustfri overfladen )og det er endnu værre når lyset i køkkenet er tændt.ØV !
Pyt med det,tænker jeg. Jeg ringer bare til MIELE SERVIC,så kan de hjælpe mig.
De sender sin konsulent at kigge på de fejl ,og han blev ENIG at det er noget træls og han sender en af deres tekniker at kigge på det. Da tekniker kom ,kunne han ikke gøre noget ved de fejl ,og så sagde han at han vil kontakte fabriken og høre om man kan få nye døre.Men der går 14 dage og der sker ikke en prik :( ! Så ringer jeg til MIELE SERVIC at høre hvad der sker. Der fik jeg at vide at de kan ikke hjælp mig,for de fejl er UNDER TOLERANCE GRANZE,og jeg kan sende retur køleskab og fryser hvis jeg vil ikke acceptere det BASTA ! De påstår at det er umuligt lave de døre uden fejl og at de andre døre vil være de samme.
Hold da op,sikker nogle amatør ! Det er 2014 og så siger det at det er UMULIGT at lave MIELE hvidvare uden fejl.
De skulle overveje at lave om på deres moto: IMMER BESSER = IMMER FALSCH
Nu gider jeg ikke mere diskuter med dem, jeg ringer direct til MIELE DEUTSCHLAND ,og sender billeder ,så kan de selv se. Det bliver spændende at høre hvad tysker siger om det VROVL fra MIELE SERVIC DK.

P.S.
Hvis jeg kunne vælge at give 0 stjerne,så vil jeg vælge det,for l fortjener ikke noget stjerne !

Vaske maskine okay men det er alt

Har alt i Miele hvidevarer. Har haft mange problemer med styreenheden i ovnen, Fire gange har vi haft besøg af en teknikker fra Miele. Skulle bruge afspadsering, da vi fik besked på at teknikkerne kom ml. 11:00 - 15:00. Måtte i to tilfælde vente halvanden uge før han havde tid til at komme. Teknikker erkendte at ovnen var et problem. Tre af gangene hvor ovnene meldte fejl ventede vi gæster, måtte købe mad i byen. Blev lavet på garantien. Tør dog næsten ikke bruge ovnen mere, støjer meget fra blæserhjul, når varmluft bruges.
Keramisk kogeplade meldte fejl, repr. for 3.300,- kr. teknikker kom to gange da reservedelen skulle hjem fra Tyskland.
Opvaskemaskine melder fejl (F13). Støjer (metallisk) når den pumper vand ind. Ringede til Miele, fik at vide at det muligvis var pumpen der var defekt, forespurgte om en pris. Damen i telefonen, sagde at hun ikke måtte oplyse pris, men sagde dog at det kostede lige under 1.000,-kr for at sende en teknikker ud. Jeg takkede nej, da jeg efterhånden er godt træt af Mieles produkter. Kvaliteten hænger ikke sammen med prisen.

Worst.

Tror ikke det bliver Miele igen

Første klasses service

Efter min mening lever Miele af at servicere og gøre sine kunder tilfredse hver gang. Har haft et lille problem og problemet blev løst med det samme via email.
Har oplevet fantastisk kundeservice.

Verdens Bedste Vaskemaskiner

Se Overskriften, Jeg har Haft Miele i 10 År og der har aldrig været noget problem, vi har også Miele Køleskab og det er nu 4 år.

Helt uden kvaler

Bestilt og leveret uden kvaler.... De tog den gamle vaskemaskinen med, så jeg slipper for at slæbe min gamle Aeg på losseren.

Dårligt produkt til HØJ pris

Købte Miele vaskemaskine og kondenstumbler i 2011 for over 20.000 kr. Efter 1 års tid var tromlen i vaskemaskinen belagt med kalk, på trods af jævnligt brug af calgon tabs og afkalkningsmiddel. Ringede til Miele, fik at vide at vi skulle afkalke den med Mieles eget afkalkningsmiddel, det har vi prøvet uden virkning. Har fået at vide af en med kendskab til metal, at stålet, som tromlen er lavet af, mildt sagt, ikke er af den bedste kvalitet, surt når man har betalt så meget for at få det bedste.
Kondenstumbleren fungerer fint, den er bare næsten umulig at gøre ren, man skal skille lågen af for at gøre den holder ren som fnugfilteret sidder i. Det er bestemt en mand der har konstrueret den. Jeg har haft AEG tidligere, har stadig en AEG vaskemaskine (til arbejdstøj) som har kørt i 11 år og den er fin og ren indeni. Vi købte Miele da de reklamerer med at så får man det bedste.
OPDATERING den 12-04-2014. Vi blev, af en besøgende, gjort opmærksom på at tørretumbleren larmede mere end den skal. Vi trak den ud og skruede toppladen af, båndet som sidder rundt om tromlen, var gået løs og gik imod når tromlen kørte rundt. Det blev skruet fast, så nu larmer den ikke mere. Men det var ikke det hele. Vi skruede også skjoldet af som sidder bagpå maskinen, da vi kunne se at der var løbet noget rødbrunt væske ud af den, sikke et syn, det var fyldt med fnuller og da vi fik det gjort rent kunne vi se at det var fuldstændig tæret, vådt og rustent forneden hvor hullet er ind til kondensatoren. Vi gjorde det rent så godt vi kunne og skruede det på igen. Nu må den køre et stykke tid, så bliver den skiftet ud, og det bliver ikke til en Miele. Desværre kan man ikke ligge billeder ind på Trustpilot, jeg har ellers taget nogle gode nogen, det kan være jeg skal sende dem til Miele. Denne oplevelse har bestemt ikke fået mig til at ændre mening om Miele, tværtimod, jeg køber aldrig Miele igen. Hvis jeg kunne slette begge stjerner så gjorde jeg det, men desværre det kan man ikke.

Uprofessionelt bondefangeri med et produkt der kunne have været godt (hvis det af installatøren/forhandleren havde været installeret korrekt)

Jeg købte for nu knap et år siden en såkaldt topmodel af mieles opvaskemaskiner, AAA, til godt 9.000 kr. men opvaskeevnen A var bestemt ikke noget den levede op til. Efter 6 mdr. ringede jeg til forhandleren der straks henviste til Mieles tekniske support. Trods mit spørgsmål om hvorvidt problemet ikke kunne løses over telefonen (hvilket jeg senere erfarede at det sagtens kunne) tøvede hotlinen ikke med at booke en tekniker til at udbedre den ekstremt dårlige vaskeevne. Den venlige tekniker ankom i det aftalte tidsrum, fandt fejlen og fortalte at det var en mangelfuld installation fra forhandleren, der havde leveret og installeret maskinen. Alligevel fik jeg en faktura (servicebilag) med en bemærkning om at det skulle Miele og forhandleren nok ordne indbyrdes. Jeg sendte derfor straks en mail til Miele herom og herefter ville hverken forhandler eller Miele leve op til det som teknikeren havde sagt. Jeg fik ingen svar på min mail til Miele i en måned og tænkte at det nok var i orden altsammen - indtil Miele rykkede for betaling. Nu bliver jeg irriteret og af princip får Miele ikke de 1.120 som et servicebesøg koster om jeg så skal gå rettens gang! Ærgeligt at det med så mangelfuld service og kommunikation skulle komme dertil når nu deres fysiske produkt faktisk er ganske godt og maskinen omsider efter ni måneder vasker ganske pænt.

Slet ikke så god holdbarhed som de fortæller

Købte 12-2010 ny vaskemaskine og kondens tørretumbler af mærket Miele til en pris på samlet 21.798,- - på det tidspunkt topmodellerne.

Der har været reparationsbesøg på vaskemaskinen da den gik i udu - på det tidspunkt var maskinen under 2 år gammel. Jeg var meget godt tilfreds med at Miele udførte denne reparation uden beregning.

Her 9-2013 var den så gal med min Miele tørretumbler. Det blev til en regning på 2295 for en sprungen kilrem. I beløbet var dog en årlig forsikring på 300,- som jeg kan vælge at betale hvert år de næste 7 år.

Jeg havde slet ikke forventet at skulle reparere på begge maskinerne indenfor de først 3 år - det synes jeg slet ikke det er det Miele stiller mig i udsigt da jeg køber produkterne.

Næste gang køber jeg nogle billigere maskiner og forsikre dem i 5 år, hvis de går i stykker derefter køber jeg bare en helt ny maskine. Det kan åbenbart slet ikke betale sig at reparere på sådan noget - i hvert fald ikke hvis det er til Miele priser.

Den teknologiske udvikling gør sikkert også at en billig maskine som købes om 5 år er et væsentligt bedre produkt end Mieles dyreste maskine købt i dag.

Jeg er skuffet over kvaliteten - som ikke hænger sammen med prisen.

På baggrund af min erfaring kan jeg ikke forestille mig at jeg i fremtiden køber et Miele produkt - ikke at det er dårligt produkter, men det er alt for dyrt i forhold til kvaliteten.
Så hellere skifte til nye mellemklasse-maskiner hver 5. år.

Miele indbygningsovn

Vi købte den sidste ovn i en serie, Miele havde på lager. Desvære var der en lille revne i fronten, da vi pakkede den ud, hvorfor vi kontaktede Miele. De skifter fronten med det samme u/beregning. Super service!!!

Miele vaskemaskine

Jeg har haft adskellige vaskemaskiner, som fungerede og har holdt mere eller mindre godt.
Jeg købte en Miele af slagsen som fungerer perfekt på 5 år.
+ Teknisk perfekt, Støjsvag, mljøvenlig, nem dansksproget betjening, jeg fornemmer meget lang holdbarhed, har tilkøbt beholder til forvask med flydende vaskemidler.
- Tung (kvalitet vejer), lidt gammeldags design, effektiv men lidt brovten servicemedarbejder ved eftermarkedet ( beslag til fastgørelse i plateaugulv)

Faktureret for besøg af tekniker der intet ville lave

Jeg bestilte en tekniker til at reparere min Miele vaskemaskine fra 1998, fordi den lækker.
Den gode mand var dog ikke af den opfattelse, at min maskine lækkede; han kunne ikke se spor af vand. Det kunne den blikkenslagerlærling jeg havde besøg af dagen efter dog godt.
Teknikeren var heller ikke til sinds at trække maskinen ud fra væggen som jeg bad ham om - jeg ville nemlig gerne vide om der var en vandskade inde bagved. Det fik jeg så dagen efter blikkenslagerlærlingen til, og vi konstaterede råd i køkkenpanelerne.
Derudover oplyste han, at en så gammel maskine slet ikke kan repareres. Så undrer man sig jo over, at han overhovedet var kommet ud til mig, for jeg havde netop skrevet at maskinen var fra 1992.
Jeg fik først en faktura på 1103 kroner (inkl. 175 kr. for noget afkalker); jeg skrev og klagede og fik medhold. Dernæst fik jeg en faktura på 718 hvor de havde de havde fjernet 385 kr. for arbejdstimer. Det var jo flinkt, men skal det virkelig koste 443 og en formiddag fri fra arbejde at få overbragt den besked, at maskinen ikke kan reparereres?
Efterfølgende har en ven fra IT-branchen set på maskinen og vist mig hvor lækagen er, så nu kører jeg videre med en drypbakke under.
Maskinen har ellers kørt upåklageligt, jeg er meget glad for den.

Skuffende kvalitet

Våres 5 år gamle vaskemaskin blev reparert for 3000kroner (byttede styringsenhet) uten at dette fiksede feilen.Så forteller en anden reparatør at feilen skuldes defekt kondensator som koster 100 kroner og som kan byttes av hvem som helst. Maskinen er skrotet og det blir aldri aktuelt at købe Miele igen.

Dårlig kvalitet og service

Vi har haft en Miele vaskemaskine, den har haft reparatør på 3 gange inde for 5 år!
Den har levet sit eftet liv, stoppet med at centrifugere, først trode de det var motoren der var noget med, men den var i orden, efterfølgende fik vi skiftet hovedprintet/styringen.
Det kostede knap 3.000 kr. på en vaskemaskine til 5.000kr!
Når vi spurgte om hvad det ville koste, fik vi svaret af reparatøren af det afhang af maskinens alder, og ikke af af hvilken model det var af motoren.(Den samme motor koster vel det samme uanset om det er en 3 årig maskine eller en 5 årigmaskine, men åbenbart ikke!)
Fejlen har efterfølgende blevet ved med at komme, den er simpelt blevet løst ved at tømme maskinen for tøj, kører centrifugeringsprogrammet, og så fylde tøjet i igen og centrifugere uden problemer.
Når den information er givet videre, at det kunne have noget med at den får fejl på en censor som registere at der er noget med trumlen i forhold til centrifugering er det blevet ignoreret hos miele.
Vaskemaskinen vaskede som sådan godt nok, når den altså virkede!
Men når man skal betale 3000kr for en reparation, og kan gå ud og købe en ny anden mærkevare vaskemaskine til den pris, så retfærdiggør det på ingen måde reparationen.
Så en miele vaskemaskine er rigtig god når den virker.
Men når den begynder at lave fejl, så skift den ud, for miele kan ikke finde ud af af lave den og de har ikke den moral cer skal til at kunne se at enten skal reservedelsprisen ned eller også skal de levere en nu vaskemaskine uden beregning!

Jeg har snakket med en tidligere miele reparatør som siger at der sidder en "censor" ved tromlen som skal registere om maskinen er tømt for vand, hvis den er defekt, kan det netop komme med denne fejl.
Men der er grænser for hvor mange penge vi har til at reparerer i "blinde".
Så nu er mielen skiftet ud!

Fast kunde siden 1989, og det bliver jeg ved med!!

Jeg har siden 1989 haft Miéle produkter i min husholdning, støvsuger, (min mors der blev købt i 1979 virkede, da den blev udskiftet, mor ville bare have en ny - virker perfekt -
Opvaskemaskine virker perfekt, vaskemaskine virker perfekt, tørretumbler virker bare perfekt, køl/frys - virker perfekt, har aldrig haft en enste dårlig oplevelse med firmaet, hvad enten det er telefoniske, eller deres dygtige og kompetente teknikkere - jeg har haft behov for tekniker 4 gange - siden 1989 - Så jeg bliver ved med at være kunde - mere enkelt kan det ikke siges...

Jeg fravælger miele FORDI

Miele har været inde og justere deres reservedele priserne, fortæller min reparatør Svanninge hvidvare service, Faaborg. Ringer nemlig for at få en pris på et håntag til mit miele køleskab, og der var en lang række priser på reservedels nr. hvor prisen var 247 kr. så var det blevet sat op til 310 kr. og sidste pris som den var nu er 947 kr. uden moms. FOR ET HÅNDTAG hmmm. Skal købe vaskemaskine snart havde tænkt det skulle være Miele men NEJ. Jeg skal bare lige finde ud af hvilket mærke der har billige reservedele. Ellers må jeg desværre til at købe de billige modeller og smide lortet ud efter 3 år, når de n så ikke kan mere, eller måske noget forsikring med det skal der regnes på først. Men giv jer i agt, det er dyrt en ny motor til miele vaskemaskine koster 3500 kr. Et håndtag til min siemens opvaske maskine koste så mange penge, at jeg valgte at tape den sammen, et håndklæde over så ses det jo ikke. Venlig hilsen Jørgen H Faaborg vip.jh@live.dk

Alle de hvidevarer vi har købt fra Miele har fungeret upåklageligt. Der er tænkt meget over deres løsninger og de er praktisk indrettet. Vi er meget tilfredse.

Vi har også købt plejeprodukter som afkalker til vaskemaskine i deres shop og er også ovenud tilfredse med denne service.

Opvaskemaskine

Jeg har skiftet alle mine hvidevare ud til Miele og det har været fint nok indtil det kom til opvaskemaskinen den er ikke optimal, det hele bliver ikke rent og bestikskuffen er helt væk fra virkeligheden, bestikket ligger i nogle holdere og der hvor holderen tager fat om bestikket bliver det ikke rent. Derfor har vi taget bestikkurven fra den gamle maskine og så bliver det ok. Men skuffet bliver man når man tror man har købt det bedste. Men de andre ting fra Miele er gode nok, men hold jer fra opvaskeren.

Is Miele your company?

Miele A/S Details

Miele er leverandør af højkvalitets hvidevarer til privat- og erhvervsmæssig brug: indbygningsprodukter til køkkenet, kaffemaskiner, opvaskemaskiner, køle-/fryseskabe, vaskemaskiner, tørretumblere og støvsugere.

Visit Miele

We live here: Erhvervsvej 2