Minitrans reviews

Minitrans reviews

Very low
2.7

Snyder så det driver!

Ja, så skulle jeg flytte. Bestilte en takst 6 bil og den kom også til tiden. Flytningen varede 5 timer og vi skulle køre 35 km. 1 time inden vi var færdige kiggede jeg ind på taxameteret, der stod på 5500 kr. og takst 7...! Allerede der var det jo tydeligt at noget var galt. Jeg holdt min mund til bilen var tømt og så kom chaufføren med regningen, som nu lød på 7600 kr.....! I mellemtiden havde jeg ud fra priserne regnet ud hvor meget det FAKTISK skulle koste ud fra priserne på hjemmesiden: PRIS = 81,25 kr. starttakst + (8,81 kr. pr. km. x 35 km.) + (20 kvarterer x 150 kr. pr. påbegyndt kvarter) x 1,047 olietillæg (4,7 procent) = 3548,9 kr.. Prisen chaufføren forlangte af mig var altså over dobbelt så høj som den pris turen burde koste. Jeg gør chaufføren opmærksom på dette samt opmærksom på, at jeg har bemærket at vi har kørt på takst 7 og ikke takst 6 som bilen størrelse og min bestilling foreskriver. Chaufføren bliver nu meget sure og fornærmet og siger at han bare har trykket på taxameteret og at han ikke har gjort noget galt. Han forklare takst 7 med, at bilen var læsset til loftet og at det kostede ekstra. Til det svarer jeg ham, at jeg i teorien godt kan se rimeligheden i at betale lidt ekstra, for en bil der er proppet, men at han jo ikke kunne have vidst det, da han ankom til min adresse og startede taxameteret på takst 7. Det forholder han sig ikke til og fastholder prisen på 7600 kr. Derefter ringer jeg til centralen og får en både uintelligent og fræk kvinde i røret, som ikke kan samle mental kapasitet nok til at forstå mit regnestykke. Hun bliver ved med at fable om at hun trykker tingene ind i et regneark hun har og at hun ikke forstår den pris jeg er nået frem til. Så beder hun pludselig om at tale med chaufføren og så bliver prisen mærkelig nok pludselig justeret til 5500 kr. Jeg får telefonen tilbage fra chaufføren og jeg forklarer både telefondamen og chaufføren, at jeg altså heller ikke vil betale 5500 kr. for en tur der kun skal koste 3500 kr. Jeg accepterer dog at det er ok at vi regner på takst 7 og med den takst bliver den REELLE PRIS - udregnet på samme måde som jeg regnede takst 6 prisen ude på - ca. 3850 kr. Der er nu gået 45 minutter og både chauffør og telefondame holder fast i, at jeg skal betale 5500, hvilket jeg fuldstændig udmattet efter fem timers flytning fortsat nægter. Som sendt fra fra himlen dukker pludselig en både intelligent og fornuftig ung mand op i røret og han forstår straks mit regnestykke og giver mig ret i, at 3850 kr. er prisen for flytningen. Jeg rækker igen telefonen til chaufføren, som under protester retter ind, men dog siger, at han altså skriver en regning på 4000 kr. Jeg vælger at se dette som en sejr og acceptere prisen på de 4000 - noget jeg i skrivende stund har fortrudt. Havde han fra starten af skrevet en regning til mig på 3850, så havde jeg stykket ham 4000 og sagt behold resten, men de ekstra 150 kr. er jeg sgu ked af at jeg accepterede at betale. Chaufføren er Claus Jørgen Jensen og han køre vogn nr. 827 og jeg kan på det kraftigste anbefale, at du HOLDER DIG LANGT VÆK FRA MINITRANS, der tydeligvis er et firma der skidder på kunderne og lader bedrageriske vognmænd og chauffører snyde lige så meget som det passer dem!

Meget dårlig service

Chauffør var en time forsinket han virkede meget stresset og kørte uansvarligt godt jeg ikke havde det gode pocelæn med
Han blinkede hverken til højre eller venstre kørte med ladet åbent på genbrugsstationen
Har ikke mod på at bruge minitrans igen😡

Dårlig levering fra IKEA

Jeg skulle have transporteret et sengestel og tilbehør. Tilbehøret var valgt og pakket i IKEAs varehus, men stellet skulle afhentes hos vareudlevering, men dette skulle MiniTrans sørge for.

Da vognmanden ankom sent på aftenen (dog 1 time inden sidste frist) måtte jeg erkende, at tossen ikke havde stellet med og samtidig havde pakket ekstra ting med som ikke var mine (der stod endda et andet navn på varene).

Han efterlod mig med en IKEA indkøbsvogn og halvdelen af mine varer, uden kvittering (idet han ikke kunne finde den) og kørte igen. Det var min opgave at kontakte IKEA dagen efter, sagde han. Dårlig service.

Dagen efter fortalte IKEA mig, at det var Minitrans' skyld og det har jeg skam ikke svært ved at tro på, da vognmanden var snotforvirret og uorganiseret. Desværre bliver det ikke sidste gang jeg bruger dem, med mindre IKEA skifter vognfirma. Dog vil jeg ikke anbefale at bruge dem til andet.

Utrolig dårlig behandling af MiniTrans

D. 31. august skulle jeg have flyttet et service (Mågestel fra Royal Copenhagen, 99 dele) fra auktionshuset i Herlev til Gothersgade i København.

Jeg ringede og bestilte turen mandag d. 29. august. Denne var så ikke blevet logget i systemet/glemt og derfor kom mit service ikke frem til aftalte tid. Jeg ringede igen til MiniTrans og forhørte mig.
Kundeservicen oplyste mig om, at de havde gjort en fejl og det er jo den slags der sker, og forsikrede mig om, at det blive blive leveret indenfor 2 timer. Derudover snakkede vi om en pris, som endte på 500-600 kr.
Jeg oplyste allerede om mandagen d. 29., at der skulle medbringes flyttekasser til at pakke servicet i.

Der gik herefter 5-6 timer før servicet blev leveret på Gothersgade. Der var blevet lovet en leveringstid på max 2 timer, så jeg havde fået min bror til at blive hjemme for at tage i mod det. Da MiniTrans endelig dukket op, skulle vi lige pludselig betale 1027 kr.

Dette ringede jeg og ville have en forklaring på og jeg fik svar 3 uger senere!!
Dette kan vel egentlig ikke kategoriseres som en svar, da MiniTrans indrømmede at der var sket mange fejl undervejs, men ikke ville gøre noget ved det.
Ikke nok med at bookingen var blevet væk, hende der bookede opgaven havde sendt en mand, når der trængtes to, men MiniTrans havde pakket mit dyre service ind i toiletpapir!!!!! Uansvarligt og respektløst!
Der ikke var nogen prisreduktion for at veje op for disse mange fejl. Jeg blev dog tilbudt to biograf-billetter som et plaster på såret(??!!!)

Jeg er helt med på at fejl sker, men så må man også tage konsekvensen af dette. Jeg kan overhovedet ikke forstå, at man kan forlange fuld pris, når min ordre først var glemt/væk, derefter 5 timer forsinket, da jeg ringede og bookede på nyt, og tilsidst en 3 ugers ventetid på at få en afklaring.

Denne behandling af betalende kunder er under al kritik!! Jeg vil aldrig bruge MiniTrans igen og kunne ikke finde på at anbefale dem til venner/bekendte, som skal flytte.

Overholder ikke aftaler

Det lykkedes ikke efter 4 forsøg (kontakt via telefon, mail, sms) at få Danni Krogsbøll fra Minitrans at dukke op til en aftalt tid for give et bud på en fast pris til en flytning. Jeg har aldrig nogensinde oplevet et firma, der er så uduelig til at overholde aftaler og jeg fraråder alle at benytte dette firma.

Chauføren flygtede, da han hørte, jeg havde fået en fast pris

To træstole skulle køres til og fra reperation. Da jeg bestilte hjemturen, fik jeg at vide, at prisen -- 400,- kr -- ville være den samme som på udturen. Det var Minitrans, der fik lov at vælge det mindst belastede tidspunkt på dagen og valgte kl 11.
Dagen efter stod jeg så i 5 grades kulde og blæst og ventede på vognen, som ikke kom. Efter en rykkeropringning til firmaet kom der kl 11,45 en vogn med en usædnanlig uvenlig chaufør, som straks meddelte, at han havde andet at lave end at køre for mig. Da han hørte, at jeg allerede havde fået en fast pris, råbte han, at "sådan noget ville han overhovedet ikke have noget at gøre med."
Og så satte han sig ind i sin vogn og flygtede fra stedet.
Jeg KOM hjem med mine stole, men det kan jeg så alene takke 3 gange 34 for.
Jeg havde nok efterfølgende ventet en henvendelse fra ledelsen i Minitrans, for det kan vel ikke høre til dagsordenen, at kunder bliver så dårligt behandlet, som både jeg og de seneste kunder her på siden er blevet det.
Jeg vil nødigt gøre firmaet uret, så derfor denne udfordring: Sker dette med ledelsens billigelse? Hvis ikke, hvordan kompenserer I så kunder, der får en så udsøgt dårlig behandling? Og hvordan forhindrer I en gentagelse?

Forsinkede, forkert booking, ingen kvittering.

Jeg har for nyligt flyttet, og bestilte flytning med Minitrans. Da jeg ikke har mange ejendele, bestilte jeg en stor kassevogn, med enkeltpersonsflytning.

Først og fremmest kom vognen ikke til tiden. Jeg måtte selv ringe til centralen efter den første halve time var gået for at høre hvad der gik for sig, og fik så en historie om at vognen var kørt tør for benzin. Jeg kom til at vente over en time før vognen dukkede op ved min adresse.

Da vognen endelig kom, bemærkede jeg at det var en pickup (dvs. størrelsen større end en kassevogn), og at der var to mand med istf. en som bestilt. Jeg tænkte at de havde sendt en anden vogn for at rette op på at de var godt forsinkede, så jeg læssede vognen med indboet og vi kørte afsted (jeg selv i anden bil).

Tredive minutter senere var vi ved destinationen, hvor der hurtigt blev læsset af, og jeg havde kammerater til at hjælpe mig med at bære op.

Da der skulel afregnes fik jeg noget af en overraskelse : 1200 kr (prisudregneren på 4x42's hjemmeside havde givet mig et overslag på 600 kr). Jeg var ikke i humør til at gøre vrøvl, så jeg betalte kontant. Jeg fik ikke nogen kvittering i hånden, og adspurgte chaufføren om jeg ikke skulle have det? Nej, det mente han ikke at jeg skulle.

Et par dage efter ringede jeg til salgsafdelingen hos Minitrans, som så forskede lidt i sagen, men de mente at jeg altså havde booket en 2-mandsflytning (intet sagt om vogntypen), selvom jeg eksplicit havde bedt om en 1-mandsflytning med stor kassevogn.

Kvitteringen blev jeg lovet ville blive eftersendt, og sælgeren kunne godt se at det var noget skidt at jeg ikke havde fået sådan en. (Den er i skrivende stund ikke ankommet).

Der kom ikke forslag om nedslag i prisen på tale som bod for de flere uoverensstemmelser og mangler mellem bestilt og modtaget ydelse. Sælger kunne kun udtale at han beklagede om jeg havde haft en ubehagelig oplevelse.

En skuffende oplevelse - ikke et firma jeg vil gøre brug af i fremtiden.

Forfærdeligt

Jeg vil aldrig igen benytte mig af Minitrans. Deres priser er overkommelige, de har en flink customer service, og så stopper det positive vist også.

De står på deres, og man møder ingen fleksibilitet.

Jeg skulle selv flytte d. 28/4 2012 kl 9.45 om morgenen. Jeg ringede ind i god tid (4 dage før) og bookede. Jeg fik at vide der ville komme én mand, og at denne ville hjælpe med at bære.

Det gjorde denne mand på ingen måde. Nu var vi fire om at bære, så det var acceptabelt, selvom det så blev en høj timeløn, for at agere taxa i 1½ time.

Undervejs i transporten fik jeg dog ødelagt to møbler, samlet værdi ca. 1500-2000 kroner. Eftersom det regnede fik jeg ikke opdaget manglerne med det samme, men kontaktede minitrans inden 48 timer.

Mine problemer med minitrans:
1) Jeg var blevet lovet at kunne betale med dankort. Det kunne man ikke.
2) Jeg fik smadret to møbler.
3) De sætter en urimelig reklamationsfrist.

ad 1) Jeg var blevet lovet at kunne betale med dankort - hvilket jeg ikke kunne. Jeg måtte derfor betale kontant, og fik ingen kvittering... Jf. mine anker ovenfor, havde jeg behov for at kontakte minitrans - og eftersom det tog lang tid før de overhovedet 'kunne finde' min transport i systemet, så begynder man at mistænke dem for, at den oprindeligt var blevet kørt sort. Jeg tror dog de forstod alvoren i den anmeldelse jeg implicit måtte true med, så de fandt da også min tur kort efter. Jeg ved ikke om de rent faktisk har forsøgt at køre den sort, men det er sådan en frygt man får.

Altid kræv elektronisk betaling hos dem - og forlang en kvittering. Uden kvittering, ingen betaling. Det er mit råd fremover.

Derudover:
ad 2) At deres forsikring kun gælder når der er to mand med til at bære. Dette blev jeg ikke informeret om, da jeg bookede via telefonen, hvorfor jeg ikke mente at være omfattet af deres almindelige betingelser.

ad 3) At alle synlige mangler skulle være anmeldt omgående til minitrans. Mens dette måske er retfærdigt, så regnede det dog. Og jeg kan forestille mig at langt flere møbler var gået i stykker, hvis vi skulle stå i regnen og tjekke alle møblerne igennem.

Men jeg ser aldrig mine penge. Jeg ser heller ingen kompensation for at Preben ikke hjalp til med at bære (andet end lige at skubbe tingene på plads i vognen). Min eneste form for kompensation er, at håbe på, at den her anmeldelse koster minitrans langt mere end 1500 kr. De har i hvert fald snydt den forkerte kunde.

Jeg smider hellere mine møbler ud, end overlader dem til minitrans.

Tilfredsstillende flytning, med et par mindre minusser.

Jeg benyttede mig af Minitrans for nogle måneder siden, hvor jeg fik en ca. pris på en flytning fra Kbh. til Jylland. Prisen var betydelig lavede end de mange andre tilbud jeg havde modtaget fra andre flyttefirmaer, og selvom Minitrans ikke ønskede at komme ud og se boligen og give et fast tilbud, så valgte vi at takke ja til aftalen, da timeprisen var tilpas lav.
Desværre havde den ene flyttemand sovet over sig, og de kom derfor næsten 2 timer for sent. Det er i sig selv ikke nogen katastrofe for det kan jo ske for enhver. Problemet var desværre bare, at vi dermed fik temmelig travlt da flytningen skulle være overstået på et bestemt tidspunkt, da vi skulle holde flyttesyn. Vi nåede det lige præcis.
Udover det, var flyttebilen for lille og vi måtte derfor kassere flere ejendele, da der ikke var plads. Noget der kunne være undgået, hvis der var blevet sendt folk ud for at se boligen før flyttedagen. Noget som andre flyttefirmaer havde gjort.
Til sidst vil jeg lige nævne, at det med en mundtlig aftale omkring prisen, ikke er helt holdbart. Vi fik indtryk af, at vi nok kun skulle betale broafgift én vej, da de sikkert ville få en flytning tilbage fra Jylland igen. Det fik de ikke, og dermed betalte vi både 2 x broafgift + flyttemændene brugte en del mere tid på køreturen end forventet.

Men bortset fra det, så var vi tilfredse med flytningen, da prisen stadig holdt sig i den billige ende, og det var et par flinke og høflige flyttemænd. Jeg ville gerne anbefale Minitrans til andre, men ville klart råde folk til, at aftale en fast pris, for at undgå misforståelser.

Har stjåled mit plads på tanksøjlen

En meget lige glade mand fra Minitrans med navnet Anthony har efter henvisning at det er mig der står først i køen taget hanen og tanket sit bil. Hen var yderst uvenlige (unpolite) og meget provokerende i sit udtale ( også mig), og jeg synes det er sku lidt for meget at får sådan en behandling tidlig om morgen.
Vores firma bruger Minitrans næsten være uge, og jeg føler mig meget udtrykke med den situation at jeg kan komme til at møde den person Anthony under arbejdsrelaterede forhold.
Håber vi mødes ikke igen

Utrolig venlige og serviceminded

Jeg skulle flytte og minitrans var billigst og valgte dem derfor. Og den aftalte tid blev overholdt og jeg fik flyttet alle mine ting helt perfekt. Vil klart anbefale Danni og hans team til andre der skal flytte :-)

Kom aldrig...

Havde aftalt med Danni Kogsbøll minitrans flytteafdeling tlf: 27283132, at de skulle komme og lave min erhvervsflytning i dag kl. 6 - de kom aldrig og jeg må nu desperat ringe rundt og se om der er andre der kan hjælpe med min flytning.

god levering fra IKEA varehus

Jeg valgte at få mit nyindkøbte klædeskab og andre småting transporteret hjem fra IKEA i gentofte.

Minitrans kom til tiden, ringede mig op som aftalt, var flinke til at stille tingene hen til døren, talte op at de havde afleveret det rigtige antal varer, gav hånd og kørte videre.

Det var super.

Der er et lille bitte hak det ene sted i mit skab, men jeg vælger at tro at det stammer fra IKEA varehuset og ikke er en transportskade.

Man kan altid diskutere hvad sådan noget skal koste, jeg gav lidt over 500 kroner for transporten, men skulle jeg have lejet en bil var det blevet meget dyrere.

Hurtig levering, men kontant afregning

Jeg havde et havebord og 6 stole der skulle fra Helsingør til Lille Skensved.

Prisen var 1280,- incl moms. Damen spurgte om jeg var hjemme, og tilbød at de kunne sende bilen afsted med det samme.

Ca. 16:30 havde jeg mine havemøbler. Men chaufføren havde ikke dankort-dims i bilen, så jeg måtte køre til nærmeste hæveautomat. Det er eneste grund til at de ikke har fået 5 stjerner.

Fantastisk hurtig service. Jeg vil ikke tøve med at bruge dem igen.

Jeg fii hjælp til at bære mit køleskab op og det gamle tog han med til genbrugsppadsen . Superservice der bare holder og prisen var den samme, selvom jeg ikke havde bestilt det med genbrugspladsen

Prisen passede

Jeg havde undersøgt prisen for min transport på minitrans.dk pg den sagde ca. 450.- da jeg fik regningen var den på 420.-

Fordobling af tilbudspris ved fakturering

Jeg skulle have leveret et Danmarkskort fra København K til Hvidovre og indhentede tilbud fra forskellige transportfirmaer. Minitrans sendte mig et tilbud på 375 kr (angivet som en ca. pris), hvilket jeg valgte at gå videre med. Jeg fik leveret kortet, og modtog nogle dage senere en faktura på 757 kr, altså omtrent det dobbelte af tilbudsprisen. På fakturaen var angivet at dette skyldtes "snekaos i indre by". Jeg kontaktede derefter firmaet over flere omgange og fik venlig betjening, der gentagne gange gjorde mig opmærksom på at tilbuddet blot var en ca. pris og at den forhøjede pris skyldtes exceptionelle vejrforhold, hvorved chaufførens taxameter var løbet derudaf i køerne. Der var altså ikke noget at komme efter.
Minitrans lægger tydeligvis en anden betydning til ordet "tilbud" end jeg tidligere har været vant til, og juridisk set er der ikke nogen øvre grænse for en ca. pris. Ville blot dele denne erfaring med andre, og opfordre til at vælge et transportfirma, der holder hvad de lover.

Is Minitrans your company?

Mini Trans A/S Details

Flytning. Mini Trans A/S udfører alle former for transporter. Som for eksempel hastetransport, kurerkørsel, distribution, outsourcing, landsdækkende service, samt alle former for flytninger.

Visit Minitrans

We live here: Herstedøstervej 25