www.modstroem.dk reviews

www.modstroem.dk reviews

6.6

Godt tilfreds

Jeg har nemt kunne komme igennem hos deres kundeservice, hvor jeg kun er blevet mødt positivt.

I tilfælde af tvivlsspørgsmål har de været behjælpelige.
Jeg har kun opsagt modstrøm i butikken, da jeg har flyttet mit erhverv hjem..
På hjemmeadressen har jeg så også Modstrøm.

Da jeg oprettet mit erhverv hos modstrøm, fik jeg en snak omkring det med kontrakt og opsigelse, da jeg allerede på det tidspunkt legede med tanken om at flytte mit erhverv hjem.
Modstrøm noteret det og skrev det ind i min kontrakt. Da jeg så for et par måneder siden kontaktet Modstrøm og oplyste dem om at jeg flyttede- ..var der ingen problemer

Hej Elisabeth.

Tak fordi at du tog dig tid til at skrive din anmeldelse. Det er rigtig dejligt at få ros for det arbejde man udfører, og det glæder mig at du er tilfreds med den løsning du fandt med vores kundeservice.

Jacob Carstens Hawaleschka
Kundeservice

Man skal ikke stole på alt hvad man læser

Jeg havde i en længere periode været i kontakt med Modstrøm, da de gerne ville have at jeg kom over til dem. Jeg har været meget usikker pga.. de dårlige anmeldelser på trustpilot, men lod mig overtale.. Jeg har nu været kunde i 7 mdr, og jeg er SUPER tilfreds! Ikke nok med at jeg sparer på min elregning, så skal jeg også først betale for min strøm, når jeg har brugt den :-) Helt klart en positiv oplevelse, som jeg gerne vil anbefale til andre. :-)

Bondefangeri

Jeg blev i sidste uge ringet op af en smart sælger, som gav udtryk for, at jeg kunne fortsætte med min el-leverandør som tidligere. Jeg skulle bare lige taste nogle ting ind på min PC, så ville jeg få el meget billigere. Efter 10 minutter ringede et andet el-firma (Gul Strøm?) i samme ærinde. De kunne fortælle, at Modstrøm var et elendigt firma. Jeg kontaktede Modstrøm og bad om at ophæve kontrakten. Det var intet problem, for jeg havde en fortrydelsesret på 14 dage, jeg skulle bare lige svare på mailen, så var kontrakten ophævet. Efter flere dage har jeg endnu ikke hørt noget.
Dennis Hansen and Finn Petersson found this review useful

Hej Allan

Tak for din anmeldelse.

Det ærgrer mig at din endelige vurdering af Modstrøm skulle baseres på en af vores konkurrenters subjektive holdninger. Vi forventer naturligvis ikke at vores konkurrenter just skubber forbrugerne i vores retning, men vi fører selv en meget klar politik om ikke at skabe negativ omtale omkring vores konkurrenter, som jo ultimativt også er vores kolleger på markedet. Gulstrøms værdier kan vi naturligvis ikke stå til ansvar for, men jeg er overbevist om at Gulstrøm ikke vil sættes i forbindelse med den givne salgskonsulents udtalelser.

Mht. fortrydelsesfristen, så er det helt korrekt at du har 14 dage. Jeg kan også godt se at der gik nogle dage fra du sendte din annullering til os til at aftalen blev annulleret. Det skyldes at der er varierende behandlingstid på alle typer henvendelser, afhængigt af hvor travlt vi har. Det ændrer imidlertid ikke på dine rettigheder, som også står i den kontrakt man indgår. Dem skal Modstrøm naturligvis leve op til, og det gør vi.

Jeg beklager at dit korte bekendtskab med Modstrøm skulle medføre et negativt indtryk, og håber at du bliver godt tilfreds med den el-leverandør du nu har valgt i stedet.

Anja Sophie
Teamleder - Kundeservice

Sælger lyver når de får en overtalt pr. Tlf

Blev ringet op og overtalt af en smart gut fra Modstrøm som sagde at der ikke var nogen bindings periode og at man til værd en tid kunne opsige med bare et enkelt klik med musen.
Det er ikke tilfældet, så sådan et firma der bruger sådanne metoder er ikke noget for mig.
Der er kun en vej for mig og det er at komme ud af det så hurtigt som muligt.
Helene S and Finn Petersson found this review useful

Hej John

Tak for din anmeldelse.

Modstrøm sætter naturligvis pris på feedback, og det glæder mig at vi havde muligheden for en konstruktiv samtale på baggrund af din anmeldelse. Jeg er glad for at jeg kunne bruge din feedback til at optimere og styrke vores salgsafdeling, så fejl som disse ikke forekommer i fremtiden.

Jeg er ked af at dit bekendskab med Modstrøm blev så kort, men jeg er glad for at at vi i fællesskab fandt en løsning.

Jacob Carstens Hawaleschka
Kundeservice

Superfin service

De ansatte er altid meget hjælpsomme og dygtige. Altid parate til at gøre lidt ekstra for at hjælpe. Mine varmeste anbefalinger.

Jeg har kun ros

Jeg er godt tilfreds med Modstøm og deres kundeservice. Har man et spørgsmål om noget man er usikker på, kan man altid ringe og snakke med dem. Jeg har kun mødt/talt med venlige og positive medarbejdere. Tingene bliver løst rimeligt hurtigt. Der er ikke så meget der.

Kære Lina

Tusind tak fordi du tog dig tid til at skrive din anmeldelse. Det sætter vi pris på, og det varmer altid at få roser for vores medarbejdere.

Bondefangeri

Blev kontaktet af en meget hurtig og smart sælger fra modstræbende der lovede meget billig strøm på gode forhold, og en prøvetid på 3 mdr hvor man kunne afmelde hvis man ville, så ringede der en ny sælger idag og ville høre om det var ok det hele, og da jeg var blevet i tvivl om jeg havde gjort en god handel ville jeg afmelde, fik at vide af sælger at det var nogle dage for sent og først om 6 mdr var det muligt at ophæve, sagde at det var jeg ikke tilfreds med da det ikke var hvad jeg fik besked om af første sælger, svaret var,, ifg gælde lov er det sådan,,,,sagde du dårlig service og bondefangeri,,,,

Hej Christian

Først og fremmest tak fordi du tog dig tid til at skrive din anmeldelse. Jeg er glad for at vi på baggrund af den, fik mulighed for at snakke sammen den anden dag.

Endnu engang beklager jeg mange gange at du ikke blev mødt af den imødekommenhed oprindeligt som du havde forventet, men er samtidig glad for at vi sammen fandt en løsning.

Du er altid velkommen til at tage kontakt i kundeservice, hvis der bliver andet vi kan være behjælpelige med.

Teamleder Kundeservice

Det er kun døde fisk der går med strømmen!

Jeg blev kontaktet af en sælger fordi jeg har et aktivt CVR nummer.
Jeg bruger en del strøm på min virksomhedsadresse, så jeg synes at Modstrøm lød som et rigtig godt alternativ. Sælgeren var grundig og forklarede om alle de gebyrer og takster som elselskabet tjener penge på. Det var meget gennemskueligt og jeg føler jeg ved præcis hvilken aftale jeg har fået. Jeg fik også en kontrakt hvor jeg kunne gennemlæse det hele for at sikre der ikke var noget skjult. Det var rart at jeg selv skulle bekræfte før de satte noget i gang.
Min elpris har været meget lav her de sidste 3 måneder, i december lå den kun på 25 øre pr kWh.
#GladForModstrøm #IkkeEnDødFisk #SkudUdTilModstrøm #StøtterKonkurrencenPåElmarkedet

Hej Camilla

Mange tak for din anmeldelse.

Vi sætter utrolig stor pris på, at du tog dig tid til at dele din feedback med os og andre. Det er altid dejligt med bevidste forbrugere på elmarkedet, der netop styrker en sund konkurrence. #SkudUdTilDig :)

Mange hilsner

Teamleder Kundeservice

MODSTRØM - +et fordyrende mellemled.

I slutningen af 2012 blev vi næsten ugentligt kontaktet af salgsafdelingen hos Modstrøm.
Et meget aggressivt telefonsalg, som man skal have stor respekt for.
Vi lod os rive med strømmen og accepterede det gode tilbud om at spare ca. kr. 1.300,- på vore to huse pr. år, hvor vi tidligere havde brugt de lokale elselskaber.
Det skulle vise sig at være en dårlig beslutning.
Resultatet blev at vi de sidste tre måneder har betalt alt for meget for strømmen i forhold til hvad de lokale selskaber kunne tilbyde.
I oktober var prisen ca. kr.. 0,41,- pr. KWH. i november kr. 0,40 ,- og i december kr. 0,36,-
Det fik os til at undersøge det lokale marked.
Her har vi nu indgået en aftale med det ene selskab om at levere strøm de næste tre år til en fast pris på kr.0,30,,- og det andet en fast pris i 12. måneder på kr. 0,30,-
Selvfølgelig er det ikke en herregård vi sparer, men vi vil ikke være til grin for vore egne penge.
Og det er man hos Modstrøm.

Hej Poul Erik

Først og fremmest tak for din anmeldelse, som du tog dig tid til at skrive.

Min medarbejder, Frederik, har gjort mig opmærksom på at I har haft en fornuftig snak omkring de punkter du fremhæver i anmeldelsen, det vil jeg derfor ikke gå yderligere i dybden med. Du er selvfølgelig altid velkommen til at tage kontakt til os, skulle der være andre ting vi kan være behjælpelige med.

Afslutningsvis vil jeg sige, at jeg er utroligt ked af at Modstrøm ikke kunne leve op til de forventninger som blev stillet dig i udsigt. Der er selvfølgelig altid plads til forbedringer, og derfor når din feedback også videre til vores salgschef.

Modstrøm VS. SE

Jeg blev overtalt til efter at være blevet kontaktet af en Tlf sælger at skifte fra Syd Energi til Modstrøm.

Jeg ked af at sige det, men I er for dyre.!
Oktober mdr. 0,41,- pr kWh ekskl. Moms
November mdr. 0,40,- pr KWh ekskl. Moms
December mdr. 0,36,- pr.KWh. ekskl, moms

OBS ALLE PRISER ER UDEN MOMS.! Samt jeg ved indmeldelse betalte et depositum på 879,-

Jeg er nu flyttet tilbage til SE hvor jeg betaler 0,36 (INKL. MOMS). Pr KWh, fast pris.!

Kan ikke forstå at I er så meget dyrere end SE..?

For det andet har jeg kun fakturaer et sted fra fra og ikke to steder.

Ser frem til at høre hvorfor i er så meget dyrere.

Henrik

Hej Henrik

Tak for din anmeldelse.

Jeg kan se, at du siden du skrev din anmeldelse, har talt med 2 af mine medarbejdere. De kunne berette om en fornuftig samtale, hvor der blev redegjort for Modstrøms prismodel, så jeg er glad for at vi fik chancen for at uddybe de punkter, du var i tvivl om.

Hvis der bliver andre ting, er du altid velkommen til at tage kontakt til os.

Mange hilsner
Anja Sophie

Kan ikke anbefales

Jeg brugte Modstrøm gennem længere tid efter at have set dem promoveret i DR PENGE, men er nu ikke længere (langt om længe) kunde hos dem.
Jeg fik tilsendt udstyr, der ikke passede til min el-opsætning og sendte det straks tilbage til dem. Dette var der ikke noget at gøre ved, da der jo sikkert er mange forskellige måleenheder derude. Fred være med det.
Nå, jeg beslutter mig så for, at jeg ikke længere vil være kunde, primært på grund af det mdl. gebyr, der åd besparelsen.
Så startede balladen. Først fik jeg en regning på 2000 kr for deres forældede udstyr, som jeg jo allerede HAVDE sendt tilbage (modtog i øvrigt en mail, der var skrevet på ubehjælpeligt børnesprog - pinligt og useriøst). Efter lidt skriverier frem og tilbage, annullerede de modvilligt fakturaen for det ubrugelige hardware. Så kom der en ny faktura, på et anseeligt beløb, der var fuldstændig umulig at dechifrere. Det brokkede jeg mig over, men fik bare besked på at betale, da der ellers ville løbe udgifter på. OK, jeg betaler.
Nu her, over et halvt år efter, modtager jeg gudhjælpemig endnu en regning. Da jeg spørger ind til den, får jeg igen ikke noget klart svar, men kun trusler om repressalier hvis regningen ikke betales. VORHERREBEVARES!!!

De får 2 stjerner, fordi jeg trods alt ikke er overbevist om, at de handler i ond tro, men det er godt nok et ringe firma, som jeg godt vil advare imod, i hvert fald hvis du har tænkt dig at opsige abonnementet.

Kære Mikkeline

Jeg er ked af at høre, at du har haft en problematisk, samt besværlig afslutning på dit kundeforhold.

Jeg håber meget på, at du vil tage kontakt til os i kundeservice, så vi kan få redegjort (eller rettet) på den faktura du nu har modtaget.

Dertil vil jeg gerne beklage, at du har været udsat for dårlig kommunikation fra vores side. Det er klart vores hensigt og ønske, at udtrykke os forståeligt og gennemskueligt, især da el-markedet generelt er lidt af en jungle.

Du kan kontakte os via mail på kundeservice@modstroem.dk eller telefonisk på 82 100 200.

Jeg håber på at høre fra dig.

Venlige Hilsner
Teamleder Kundeservice

Glad og tilfreds - Grøn energi:-))

Har haft modstrøm i 3 år og været meget tilfreds. Dog er det meget frustrende at man stadig betaler så meget til DONG da det jo er dem der ejer ledninger osv. Men det er jo ikke modstrøms skyld:-))

Forvirende sælger

Blev ringet op 5-10 gange af en ekstremt emsig sælger som til sidste fik mig overtalt til at skifte selskab.
Og uden lige at fortælle at jeg var bundet i 12 måneder. Og blev bombet til med jeg ved ikke med hvor mange mails om alt muligt. Så det hele blev totalt uoverskueligt.

Pga min TrustPilot anmeldelse, så lykkedes det at få en god snak med Anja fra deres kundeservice.

Men deres sælgere skal være langt bedre til at formulere hvad det er man siger ja til.

Kh
Jan
Namr found this review useful

Kære Jan

Tak for snakken i dag, samt din feedback.

Jeg er glad for at vi kunne få udredt nogle misforståelser. Jeg har taget sagen om den pågældende salgskonsulent til efterretning.

Venlige Hilsner
Teamleder Kundeservice

God oplevelse - og ingen slinger i valsen

Fra salg til levering har fungeret fint.

Billig strøm ??

Her efter 10 mdr med "billig" strøm kan jeg se at prisen er 64 øre/kw ( forbrug ca 20000kw/år) vi har en anden måler ved det gamle selskab pris ca. 45 øre/kw.
Fin kundeservice
Ringe idag og talte med en meget flink medarbejder.
Spørger om det ikke er en fejl? Nej, det er det ikke? ingen snak, sådan.
Så er den ikke længere!!!!!!!!!!!

[Navn] var en god udlært løgner af en sælger at være

ka kun sige et om modstrøm .at de er så platte i deres desperate forsøg .på at få nye kunder .hmm nye kunder er noget man får på troværdighed og tillid .og nu er jeg ovre det i næste mnd den 16 / 12 2013 er min strøm flyttet tilbage til dong igen .da jeg bla fik fortalt at mine kvartalsreg ville bortfalde og bla bla bla .så det var nemmere hvis man havde en presset økonomi haha .jeg har lige nøgagtigt betalt det samme for min strøm hos dong som hidtil da det hele går gennem DONG og der sidder jeg for 42 øre fast og ned til 39 øre i gode perioder .hmm i betaler op til 68 øre pr kilowatt hos de såkaldte MODSTRØM ,HMM og YDERLIGERE ER JEG BLEVET AFKRÆVET NÆSTEN 800 kr for de 3 mnd der var som prøve periode før jeg slipper UD AF DERES KLØR IGEN .PAS PÅ OG HOLD JER VÆK FRA GODE TILBUD :FOR DE ER FULD AF PLAT og du sparer intet .de kostede mig 800 KR AT STIFTE BEKENDSKAB MERE END NORMALT OG DERES KUNDESERVICE ER SÅ UFORSKAMMET SÅ DE ER DØDE OM ET ÅR. men prøv at hør uanset hvad i vælger så går alt gennem dong så det er vist under 5 % af den danske befolkning der har held med dette HOLD JER VÆK OG BLIV HOS DONG MVH MICHAEL POULSEN

Ingen besparelse, som ellers var lovet (næsten garanteret af sælger)

Jeg har nu kørt med Modstrøm som elhandelsselskab siden 1.1.2013.
Ved indgåelse af aftalen med Modstrøm blevet jeg stillet en besparelse på kr. 1000-1500,- i udsigt.
Indtil nu har jeg betalt præcis det samme som jeg gjorde inden skiftet, så det eneste jeg har opnået er lidt besvær og en ekstra leverendør og en ekstra regning af holde øje med.
Skifter tilbage igen pr. 1.1.2014.
Michael Poulsen found this review useful

Hej Peter

Tak for din anmeldelse.

Jeg er ked af at du ikke føler at have opnået det du havde forventet ved at skifte til Modstrøm. Det vil vi rigtig gerne følge op på i kundeservice, så vi kan sammenligne priserne for den givne periode. Generelt kan det godt være svært at gennemskue, da priserne på markedet varierer meget. Du kan evt. skrive til os på kundeservice@modstroem.dk - så tager vi hånd om din sag.

Vi håber på at høre fra dig.

Ikke rentabelt for mig

Tror man skal have et temmeligt højt elforbrug for at det giver mening.
Eller også er min hovedregning bare rigtig dårlig.

Hvis vi forudsætter et årligt forbrug på 7000Kwh og en procentvis besparelse på 10% (=392kr) (som er mere end tvivlsom) vil min besparelse efter abb (=150Kr), pbs gebyr(=105kr) og forrentning af mit acontobeløb (=39Kr) blive i omegnen af 98Kr inklusiv moms.
Hvis besparelsen i stedet er nede på 5% vil jeg faktisk komme til at skulle betale 98Kr om året for at få mere administration.
Så det er et nej tak herfra.

Kære Henrik

Mange tak for din anmeldelse.

Du har ganske ret i, at man desværre ikke bliver millionær på de besparelser man kan opnå hos Modstrøm. Dog synes jeg det er værd at pointere, at abonnements-gebyret følger dig uanset hvilken udbyder du vælger til at forhandle din strøm. Dertil er det efterhånden de fleste steder man bliver opkrævet gebyr for PBS, derfor tilbyder vi også andre automatiske betalings-ordninger uden gebyr, såsom betalingskort.

Når alt kommer til alt, kan du faktisk sagtens undgå ekstra omkostninger ved at skifte over til Modstrøm. Det eneste ’gebyr’ du betaler, er dit abonnement, og dette følger dig som sagt uanset hvor man afregnes.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har nogle spørgsmål.

Teamleder Kundeservice

God men lidt langsom kundeservice

Læs nedenstående, de har indrømmet deres fejl, så jeg trækker det i land igen, og giver 4 stjerner, Kun 4 for de burde have tjekket om det kunne fungerer ude hos os inden de tager os som kunder.
Vi lod os overtale til at prøve modstrøm, fordi der var en masse besparelser på strøm, fordi måleren ville aflæse hvornår vi brugte strømmen. Men der var ikke nogen der fortalte os at der ikke måtte være mere end max. 20 meter ud til måleren, for at den kan fungerer. Så havde vi jo aldrig sagt ja. vi har 100 meter. Vi har kun været kunde i 1 måned. vil vil ud af den kontrakt. Men de gider end ikke ikke at svare os. Vi er meget frustreret over dette. Lad være med at bruge Modstrøm, før i er sikre på at alt fungerer med el-aflæseren.

ingen forskel

kan ikke mærke om for strøm fra den ene eller den anden angående regningen er det ikke blevet letter måske lidt svære nu to regninger , hvor jeg en regning før prisen kan jeg ikke mærke om jeg spare noget i nu det kommer sikkert sendere

Vores produkter

IdeEL - Gratis strøm om natten

Fra midnat til klokken seks om morgenen er forbruget af el i Danmark lavt. Men når vindmøllerne alligevel snurrer, så er der klimavenlig strøm til rådighed, og den kan ikke gemmes. Den er billig, og vi har besluttet os for at forære den til dig - til gavn for din el-regning og miljøet.

enkEL - God energi, uden besvær

Prisen på el svinger time for time - hele døgnet. Når Modstrøm køber el billigt på markedet, får du den også billigt. Vi følger til enhver tid markedsprisen, derfor er du altid sikret en konkurrencedygtig pris.

faktuEL - Betal kun for det faktiske forbrug

Vil jeres virksomhed være sikker på at betale præcis det, som jeres strøm koster på det tidspunkt, I bruger den? Med faktuEL har du mulighed for selv at tage styringen over dit forbrug, til altid konkurrencedygtige priser.

flexibEL - Spotpris med garanti

Prisen på el svinger time for time - hele døgnet. Når Modstrøm køber el billigt på markedet, får I den også billigt. Vi følger til enhver tid markedsprisen, derfor er du altid sikret en konkurrencedygtig pris.

Information

Læs mere om vores produkter på www.Modstroem.dk eller ring til kundeservice på 82 100 200

Visit www.modstroem.dk

Call us on: 82 100 200
We live here: Jagtvej 169 B, 2. sal.
2100 København Ø

Om Modstrøm

Velkommen til Modstrøm Danmark A/S TrustPilot side. Vi konkurrerer med de eksisterende udbydere af strøm til gavn for både virksomheder, forbrugere og klimaet. Vores ønske er at tilbyde vores kunder produkter, der både gavner deres el-regning og klimaet.

Vi køber strøm på de etablerede elbørser og sælger den videre til vores kunder. Strømmen bliver leveret til vores kunder via de såkaldte el-netselskaber. Det er dem, der ejer el-nettet i Danmark, og som alle andre udbydere af el her i landet også benytter sig af.

Modstrøm har et ønske om at motivere energiproducenterne til at satse på mere CO2-neutrale og klimavenlige energikilder. Derfor har vi siden 2008 opkøbt og destrueret CO2-kvoter for en del af vores kunder.

I erkendelse af, at kvoterne ikke har helt den samme værdi, som da vi begyndte, har Modstrøm i 2010 introduceret en række nye produkter. Det betyder blandt andet, at vores kunder kan få gratis strøm om natten. Årsagen er den enkle, at om natten er der som regel strøm fra vedvarende energi i elnettet.