www.modstroem.dk reviews

www.modstroem.dk reviews

6.7

Ikke rentabelt for mig

Tror man skal have et temmeligt højt elforbrug for at det giver mening.
Eller også er min hovedregning bare rigtig dårlig.

Hvis vi forudsætter et årligt forbrug på 7000Kwh og en procentvis besparelse på 10% (=392kr) (som er mere end tvivlsom) vil min besparelse efter abb (=150Kr), pbs gebyr(=105kr) og forrentning af mit acontobeløb (=39Kr) blive i omegnen af 98Kr inklusiv moms.
Hvis besparelsen i stedet er nede på 5% vil jeg faktisk komme til at skulle betale 98Kr om året for at få mere administration.
Så det er et nej tak herfra.

Kære Henrik

Mange tak for din anmeldelse.

Du har ganske ret i, at man desværre ikke bliver millionær på de besparelser man kan opnå hos Modstrøm. Dog synes jeg det er værd at pointere, at abonnements-gebyret følger dig uanset hvilken udbyder du vælger til at forhandle din strøm. Dertil er det efterhånden de fleste steder man bliver opkrævet gebyr for PBS, derfor tilbyder vi også andre automatiske betalings-ordninger uden gebyr, såsom betalingskort.

Når alt kommer til alt, kan du faktisk sagtens undgå ekstra omkostninger ved at skifte over til Modstrøm. Det eneste ’gebyr’ du betaler, er dit abonnement, og dette følger dig som sagt uanset hvor man afregnes.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har nogle spørgsmål.

Teamleder Kundeservice

God men lidt langsom kundeservice

Læs nedenstående, de har indrømmet deres fejl, så jeg trækker det i land igen, og giver 4 stjerner, Kun 4 for de burde have tjekket om det kunne fungerer ude hos os inden de tager os som kunder.
Vi lod os overtale til at prøve modstrøm, fordi der var en masse besparelser på strøm, fordi måleren ville aflæse hvornår vi brugte strømmen. Men der var ikke nogen der fortalte os at der ikke måtte være mere end max. 20 meter ud til måleren, for at den kan fungerer. Så havde vi jo aldrig sagt ja. vi har 100 meter. Vi har kun været kunde i 1 måned. vil vil ud af den kontrakt. Men de gider end ikke ikke at svare os. Vi er meget frustreret over dette. Lad være med at bruge Modstrøm, før i er sikre på at alt fungerer med el-aflæseren.

ingen forskel

kan ikke mærke om for strøm fra den ene eller den anden angående regningen er det ikke blevet letter måske lidt svære nu to regninger , hvor jeg en regning før prisen kan jeg ikke mærke om jeg spare noget i nu det kommer sikkert sendere

Modstrøm er et seriøst og kundevenligt firma.

Jeg synes det er et godt firma, som sørger for vi får så billig strøm som muligt og at vi får en regning som er meget informerende og overskueligt! Vi kan følge med i hvornår vi bruger mest strøm osv.

Ikke besværet værd!

Vi blev overtalt af en lidt for kreativ telefonsælger til at hoppe på Modstrøm.
Argumentet var at der var pæne besparelser at hente og vi intet skulle foretage os.

Hvad der ikke lige blev nævnt er, at man opkræves HVER måned, og med 2 målere er det altså 24 regninger på under 50-100,- om året. Det koster mere i administration end selve el-forbruget!

- Og el-taksterne, de er så også højere end det vi kom fra!

Glem det - det er simpelthen ikke besværet værd!

Ked af mdl. regninger.

Regninger i en størrelsesorden a 100 kr. er lette at 'overse'. Ville foretrække kvartalsregninger som et minimum. Er stærkt fristet til at 'flytte tilbage', når vi alligevel får solgt huset forhåbentlig inden for de næste par måneder.

FORSLAG TIL ENDNU BEDRE SERVICE!!!

Det er en fin service I yder - på enhver måde.
Det er meget large og usædvanligt med gebyrfri påmindelse. Tak for det!
Det kunne være rart, om I også tog jer af DONGs fakturaer, således at man kun
skulle være 'vågen' ét sted; selvfølgelig skulle det være fuldstændig udspecificeret.
Det ville være en stor forbedring, men det er vel ikke praktisk muligt?

Mvh.

Niels Vangkilde

Hej Niels Holger

Tusind tak for din anmeldelse. Vi sætter utroligt stor pris på, at du har taget dig tid til at skrive din feedback ned.

Mht. fakturaer fra DONG der opkræver afgifter, transport af el, offentlige forpligtelser osv., så arbejder vi pt. på en måde der gør det muligt for Modstrøm at fakturere hele baduljen på én gang. Du er meget velkommen til at kontakte os i kundeservice, for at høre mere omkring mulighederne, og hvorvidt det kunne være en mulighed for netop din regning indenfor nærmeste fremtid. Du kan skrive til os på kundeservice@modstroem.dk

Vi håber på at høre fra dig.

lover hvad de holder

Fin behandling og ok service

Uoverskuligt, gebyr på alt.

Hej, Jeg har valgt at benytte modstrøm, da jeg alligevel benytter mig af vasketøj m.m. om natten, og her kunne jeg se en fordel i at kunne spare lidt penge. Der var en del opstartsvanskeligheder, el-måleren var ikke en med hele tal osv. Selv om enheden havde taget billeder, var der lige pludselig ingen billeder og så var de der igen.. Skulle betalt for nat taksten og da jeg klagede, var det jo en fejl ..
Det som jeg synes er værst, er 12,50 kr. i Abb. pr/md. men nu også 8,75 kr. pr/md. for PBS, hvad bliver det næste.. Nåå ja .. 1000,- kr for enheden som aflæser måleren, men den skal returnere når abb. bliver opsagt, men tror ikke man får pengene retur.
Gennemsnittet for mit forbrug er 150 kr. pr md. ca. 15% af min regning er gebyr. Det er så uden at indregne 1000,- for selve enheden.

Hej Per

Først og fremmest vil jeg takke dig for din anmeldelse.

Jeg er rigtig ked af, at du var offer for opstarts-vanskeligheder med din el-aflæser, men er samtidig glad for at kunne konstaterer at udstyret nu virker upåklageligt.

Du nævner en række gebyrer, og her vil jeg meget gerne udrede hvordan disse hænger sammen:

Elaflæseren koster ganske vist DKK 999,00. Det er dog ikke et ’gebyr’, men en pris du betaler for et produkt. Det betyder altså også at den ikke skal returneres, da den er din ejendel.

Du betaler et abonnementsgebyr på DKK 12,50 hver måned. Dette gebyr følger dig uanset hvor i Danmark man er el-kunde, og uanset hvem din udbyder er. Det betyder altså at handelsabonnementet ikke er en ekstra-opkrævning. Prisen kan variere på et abonnement, men ligger typisk et sted mellem DKK 10,00 – DKK 30,00 pr. måned.
Eftersom NETS nu om dage opkræver et gebyr for trækning af beløb via PBS, får man efterhånden et gebyr de fleste steder. Derfor tilbyder vi også andre betalingsformer, som ikke koster noget. Du kan evt. tilmelde et betalingskort på ’min side’, hvilket kører automatisk og samtidig er uden gebyr.

Hvis du har spørgsmål til din besparelse, eller diverse gebyrer, skal du være meget velkommen til at kontakte os i kundeservice.

Teamleder Kundeservice

uklart mål og manglende åbenhed

En af grundene til at vi valgte Modstrøm var tilsagnet om at Modstrøm ville opkøbe og destruere co2kvoter. Det er ikke Modstrøms skyld at kvotesystemet er svagt, men I har ansvaret for ikke at rapportere om kvotekøbet og gøre det helt uigennemskueligt om der finder kompensation sted eller ikke. Jeg har srkevet til Modstrøm og har - for meget længe siden - fået antydet at systemet ville blive ændret, men så vidt jeg kan se, er uklarhederne ikke blevet mindre. Dermed er det for mig helt uklart om Modstrøm overhovedet har noget særligt at tilbyde

Det fint og ingen problemer .

Ja der er kun godt er kun godt at sige , og kunne godt anbefale til andre ,
men ! der mangler vi en lille Folder ,så man kunne vise hvordan man kommer
i kontakt med Modstrøm .
Ps jeg /vi har 3 børn , som måske kunne have interesse.
Mvh. Dagny og Kaj Agerbo Valmuevænget 13 6710 Esbjerg.

I skal øve jer på beder optagelse .

Starten var meget vansklig jeg opgav næsten.
men siden har der ikke været problemer-

Hej Bo

Tusind tak for din anmeldelse.

Det kan hurtigt blive frustrerende med vanskeligheder ved opstart, når man prøver noget nyt og ukendt, såsom at skifte el-leverandør. Vi arbejder hele tiden på at blive bedre som virksomhed på alle aspekter, og især ved at sikre vores nye kunder en gnidningsfri opstart.

Jeg er glad for at dit kundeforhold sidenhen har været problemfrit.

Hvis du på noget tidspunkt har tilføjelser til din feedback, er du også meget velkommen til at kontakte os i kundeservice.

Teamleder Kundeservice

Alt er fint for os vedr Modstrøm

Vi har ikke problemer med Modstrøm,
Alt fungere fint og vi er glade for vi tog Modstrøm.
Vi glæder os til at se på måleren hvor meget vi har sparet i el regningen.

LIdt ugennemskuelig regningsservice og pris niveau

Svært at gennemskue priser og faktureringsforhold, ikke klart hvad modstrom gør anderledes end for eksempel DONG. Hvorfor skal man have et "extra" led som skal tjene penge på ens energi - det er dyrt nok i forvejen.

Kære Søren,

Mange tak for din anmeldelse.

Du har helt ret i, at prisen på strøm i Danmark er dyr - og den har desværre kun været stigende de seneste par år.

Derfor kan det også vise sig at være en fordel at vælge et andet energiselskab, som du gjorde da du valgte Modstrøm.

Ved at vælge en spotprisaftale hos Modstrøm åbner du op for en større besparelse, end hvis du var forsat på den almindelige forsyningspligtpris.

Dog er elmarkedet på nuværende tidspunkt indrettet således, at man får to regninger, hvis man vælger et andet energiselskab. Én regning på afgifter og offentlige forpligtelser fra dit netselskab, og én regning på den "rå strøm" fra Modstrøm.

Dette vil, alt andet lige, ændre sig i oktober 2014, hvor Modstrøm kommer til at stå for hele afregningen.

Det er dog altid kun på den "rå strøm", at man kan opnå besparelser.

Hvis du har spørgsmål til, hvordan vi fakturerer dig, skal du endelig ikke tøve med at henvende dig til kundeservice.

Henrik Andersen
Kundechef, Modstrøm

Fortrudt

Har ikke oplevet det som nogen besparelse på nuværende tidspunkt.

Besværlig teknik

For at kunne opnå gratis strøm om natten, skal der monteres forskellgt teknisk udstyr på din elmåler. Med udstyret følger en anvisning som ikke er særlig klar. Hvis du har en af de nye elektroniske elmålere ( som mange efterhånden har), skal du igang med pap, træklodser el. lign. for at få aflæseren til at sidde rigtigt. Man skulle tro firmaet kunne levere udstyr der passer de moderne installationer i vores hjem. Det krævede mange telefonopkald til firmaet, før udstyret virkede. Efter at udstyret omsider var på plads, har jeg et par gange fået e-mails om, at udstyret ikke kunne aflæse korrekt. Men udsyret sidder som det skal, og det viste sig hver gang, at fejlmeldingerne var internt hos ModStrøm. Det er ikke særlig betryggende.

Nordstrøm er ok.

Jeg kunne dog godt tænke mig at få meddelse om min regning via mobil i stedet for pr. mail.

Ikke modvind men medvind

Det er nemt I trække beløbet en gang om måneden og jeg får strøm

Stjernetegndrys?

Modstrøm får kun + er af mig, Der er ikke engang kommet en regning fra sidste måned endnu. Mon det er et ferie gode?

Vores produkter

IdeEL - Gratis strøm om natten

Fra midnat til klokken seks om morgenen er forbruget af el i Danmark lavt. Men når vindmøllerne alligevel snurrer, så er der klimavenlig strøm til rådighed, og den kan ikke gemmes. Den er billig, og vi har besluttet os for at forære den til dig - til gavn for din el-regning og miljøet.

enkEL - God energi, uden besvær

Prisen på el svinger time for time - hele døgnet. Når Modstrøm køber el billigt på markedet, får du den også billigt. Vi følger til enhver tid markedsprisen, derfor er du altid sikret en konkurrencedygtig pris.

faktuEL - Betal kun for det faktiske forbrug

Vil jeres virksomhed være sikker på at betale præcis det, som jeres strøm koster på det tidspunkt, I bruger den? Med faktuEL har du mulighed for selv at tage styringen over dit forbrug, til altid konkurrencedygtige priser.

flexibEL - Spotpris med garanti

Prisen på el svinger time for time - hele døgnet. Når Modstrøm køber el billigt på markedet, får I den også billigt. Vi følger til enhver tid markedsprisen, derfor er du altid sikret en konkurrencedygtig pris.

Information

Læs mere om vores produkter på www.Modstroem.dk eller ring til kundeservice på 82 100 200

Visit www.modstroem.dk

Call us on: 82 100 200
We live here: Jagtvej 169 B, 2. sal.
2100 København Ø

Om Modstrøm

Velkommen til Modstrøm Danmark A/S TrustPilot side. Vi konkurrerer med de eksisterende udbydere af strøm til gavn for både virksomheder, forbrugere og klimaet. Vores ønske er at tilbyde vores kunder produkter, der både gavner deres el-regning og klimaet.

Vi køber strøm på de etablerede elbørser og sælger den videre til vores kunder. Strømmen bliver leveret til vores kunder via de såkaldte el-netselskaber. Det er dem, der ejer el-nettet i Danmark, og som alle andre udbydere af el her i landet også benytter sig af.

Modstrøm har et ønske om at motivere energiproducenterne til at satse på mere CO2-neutrale og klimavenlige energikilder. Derfor har vi siden 2008 opkøbt og destrueret CO2-kvoter for en del af vores kunder.

I erkendelse af, at kvoterne ikke har helt den samme værdi, som da vi begyndte, har Modstrøm i 2010 introduceret en række nye produkter. Det betyder blandt andet, at vores kunder kan få gratis strøm om natten. Årsagen er den enkle, at om natten er der som regel strøm fra vedvarende energi i elnettet.