Mols Linien reviews

Mols Linien reviews

3.6

Klamme tillæg - klam mad

Prøver at kamuflere prisstigninger, med at opfinde tillæg.
Maden bliver konstant dårligere og dyrere.

SALGSTILLÆG - USMAGELIGT

Det er simpelhen snyd og bedrag, at man skal betale et salgstillæg oveni billetprisen. Man booker online og ingen personlig betjening, det er skjult prisstigning!
Meget useriøs behandling af kunder - kan godt forstå at det ikke går så godt for
Mols Linien - de sørger selv for at kunderne bliver væk!

Ingen service!

Vi tager ofte færgen da min familie bor på Sjælland, så når vi kan få en billig billet tager vi færgen over. Og det er jo fint - hvis færgen nu ikke altid var forsinket.
Det det virkelig var dråben, der fik bægeret til at flyde over, var i weekenden hvor vi havde købt billet. Vores bil gik uheldigvis i stykker men vi tænker, pyt vi har jo købt billet til to personer og nu skal vi jo ikke have bil med.
MEN nej - sådan en logik har Mols Linien ikke! Vi skulle da selvfølgelig betale for to gående billetter - for det giver jo vildt god mening. Det var ingen service - hverken i telefonen eller ved deres billetkontor på Odden. De trak bare på skulderen!
Øv hvor var vi skuffede - og vi valgte at købe togbilletter hjem i stedet - det var sgu billigere!

Forstår godt Mols linien har økonomiske problemer når de behandler deres kunder på den måde!!

Utrolig dårlig og ulogisk service ombord.

Rejser ugentligt, og har netop været ude for at blive nærmest forvist af restauranten blot fordi min vand var købt i kiosken...altså til samme pris og 10 meter derfra. Så må man ikke sidde i restauranten, som i øvrigt er mennesketom. Jeg må lære at bruge den 20'er det rette sted for ikke at blive forvist af en uhøflig og storsnudet ung mand. Ikke overraskende at det går dem dårligt med den ufleksibilitet.

Altid forsinket og dyrt

Fra Kbh. Til Århus i dag. Kører kl. 14 fra Kbh. For at nå færge 15.45.
Det blæser så den ender med at være 1 time forsinket.
På deres hjemmeside står der 10 min. :-)
Forventet ankomst i Århus 1745.
Hvis det igen tager 45 min. At tømmen færge så havde det været langt hurtigere og billigere at køre over Storebælt

Sådan var det også sidst jeg var med dog kun 30 min. Forsinket.
Jeg kan ikke huske at den nogensinde er sejlet til tiden.
Altid er de mindst 10 min forsinket.
Så en sejltur tager altid de 75 min som er deres officielle tid + det "løse" som minimum er 20 min op til 1 time samlet.

Når man sammenligner priser molskindet kontra storebælt skal man huske at medregne de penge som langt de fleste "kommer til" at bruge ombord.
Det er ikke små penge med de DSB priser :-)

Det er mig i øvrigt en gåde at de ikke har bedre styr på ombord kørsel og tømning.
Det virker tit lidt uplanlagt.
Tror de kunne forbedre den del væsentligt.

F.eks. Kunne de give folk en ide om hvor de er i køen når man skal fra færgen.
Den måde de pakker på giver ingen ide om man kommer først eller sidst ud.

Der er helt sikkert plads til forbedringer.

"Salgstillæg" er en deal-breaker for mig.

Ikke så meget på grund af de 25 kr som "salgstillægget" er på, men mere fordi jeg synes det tangerer fusk og nedladenhed over for kunderne at maskere en prisstigning som et "Salgstillæg". Jeg kunne sagtens have spist en prisstigning på 25 kr, men jeg synes at den måde Mols-Linien har valgt at gøre det på er dybt utiltalende.

Salgstillægget tillægges ved køb via hjemmeside eller mobilapplikation. Dvs. der hvor man betjener sig selv 100%. Det giver sgu da ingen mening. Ville du kunne se det rimelige i at blive pålagt et "salgstillæg" for at trække en cola i en automat? Nej vel. I det hele taget vil jeg ikke betale gebyrer bare for at få lov til at købe nogens varer. Vil de sælge skidtet eller ej? Hvis ikke, så kan de da lade være.

Dette her er en prisstigning og intet andet. At det så forklædes som et "salgstillæg" er så krejler-agtigt ucharmerende at jeg vil juble og klappe i mine små hænder når rederiet går bankerot.(og det er der jo al mulig udsigt til at de gør)

Broen all the way fra nu af. Kæmpe selvmål af Molslinjen. Sejler aldrig med dem igen!

Pris harmonerer ikke med markedet

Når man som jeg kører SMART, koster en tur over Storebælt 90 kr. + moms. En tur med Mols Linien koster op til 720 kr. + salgstillæg kr 25,00!!
Storebælt tager hensyn til en lille bil, hvorimod Mols Linien sammen ligner en SMART med en stor AUDI! Heldigvis har jeg også en ret lang varebil, så prisen med dampskibet tvinger mig til altid at køre i den når jeg lader færgen transportere mig. Hvorfor følger I ikke med tiden, monopol færgeselskab??

Super, København til Århus på rekord tid

Med den nye motortrafikvej og de mange billigbiletter er der ikke noget alternativ til Molslinien og der er god plads på de nye færger...

Får I bedre service når I kører over Fyn?

Mange kritikere her på siden klager over dårlig service fra Mols-Liniens side. Jeg er enig i at serviceniveauet er dalet siden der stod adskillige medarbejdere klar til at varte passagererne op. Men helt ærligt, siden da er prisen for en overfart mere end halveret (i nutidskroner).

Er det ikke i sig selv en service, at der findes en færgerute, hvor man kan spare sig selv for næsten 2 timers træls bilkørsel

Giver alternativet over Fyn klagerne en bedre oplevelse - her er servicen jo helt op til de passagerer, man har med i bilen.

Salgstillæg?

Snyd og bedrag, at smide et salgstillæg oven på prisen er direkte usmageligt, der har sgu da været omkostninger ved salg før som var inkl. billetprisen. Så hæv dog priserne istedet for at fremstå som fuskere, det ville være mere ærligt.

Jeg fatter ikke....

de der har negative anmeldelser af Mols-linien her på siden.

Jeg er jævnlig bruger af ruten - både erhvervsmæssigt og privat. Jeg får altid super service, når jeg er med og oplever sejlasen, som et behageligt afbræk på turen til København. Jeg undgår latterlig lange køer over Fyn og ikke mindst (!) på Køgebugt motorvejen. Hvem har ikke siddet fast og spildt sin tid der?

På færgen kan jeg arbejde eller få spist. Har jeg familien med kan jeg lege med børnene eller læse avis eller gå på gratis WIFI. Samtidig sparer jeg penge - samtidig sparer jeg tid - samtidig sparer jeg slid på bilen. Alt i alt en super genvej, som er langt bedre en den forkætrede tur syd henover Fyn. Jeg glæder mig bare til at Rute 21 åbner - så sparer jeg 15 minutter mere.

DÅRLIG SERVICE.

Jeg har igennem flere år brugt færgeruten ugentligt og kan konstatere at serviceniveaut er stærkt dalende.
Selv når Mols linien hjemmeside er ude af drift vælger de at tage et gebyr hvis man bestiller billetten over telefonen, hvilket er eneste mulighed når hjemmesiden er nede!!
Samtidig gør de nye parkeringsafgifter i Odden at mulighederne for at stille bilen og tage færgen til fods ikke længere er en økonomisk gevinst.

Generelt et MEGET LAVT serviceniveau..

Mvh Peter Kristensen

Det er blevet for meget

Jeg har sejlet med Mols-linien i en del år siden de begyndte på Århus-Odden. Jeg er blevet ked af at bruge dem som kunde selvom jeg gerne vil undgå turen over broen.

Dels pakker de bilerne alt for meget. En af mine passagerer måtte kravle hen over gearstangen for at komme ud og ind. Mit sidespejl var helt ude i et slags net, så vi måtte sørge for at slå spejlet ind da vi skulle køre igen. Kan det være sikkert for os? Hvad hvis vi skulle ud af bilen i en fart?

Noget andet er at det nu koster penge at sætte bilen over i Odden havn. Det gør det rimeligt svært at aftale hvor vi skal mødes. Vores biler holder nu så langt væk som i Roskilde og det betyder en væsentlig omvej for en af mine kollegaer. Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være nødvendigt at opkræve penge for en parkeringsplads der i alle årene ikke har været i nærheden af at være fuld. Det er meningsløst og til stor gene for os der kører sammen.

Hjælper ikke, når det går galt: "Du kan klage skriftligt i morgen..." Godaw do!

Vi betaler ca 1000 kr ekstra for at tage Mols-Linjen frem og tilbage til arrangement i Jylland, i stedet for at 'køre nedenom'. Det gør vi for oplevelsen af sejlturen, pausen på rejsen og muligheden for lidt at spise med vores søn og en kop kaffe mv til os.

Kommer i god tid. Finder pladser, MEN da vi åbner 'hylderne' ved sæderne, er de så pilskæve at der intet - absolut intet - kan stå på dem. Finder efter 15 minutters desperat søgning (ikke en informationsdisk eller et besætningsmedlem af se, udover dem bag de lange køer i bistro & café) frem til en purser, hvis eneste svar er: "Jeg kan ikke gøre noget ved det nu. Du kan klage skriftligt i morgen. Jeg kan/vil ikke modtage din klage". Svaret gentages blot, når man spørger, om hun virkeligt finder det rimeligt, at vi så intet kan få at spise eller drikke, fordi det ikke kan stå nogle steder. Det er hun komplet ligeglad med. Hun kunne ha' løst det ved at undskylde (dét lå vist ikke ligefor!) og tilbyde plads i Business Class-loungen (det blev vist heller ikke overvejet). Der var ikke plads til at sidde andre steder (og jeg går ikke tiggergang til andre borde, fordi ansatte ikke kan finde ud af at udføre deres arbejde), så vores 9-årige søn, der var nødt til at have noget at spise, blev fodret af med en bakke på forældrenes knæ (så meget for vores pause), og selv fik vi ikke noget. ...Jeg tror vi sparer de 1000 kr og kører nedenom næste gang....

Og når vi er i gang med det, Mols-Linien øjensynligt ikke kan finde ud af, så er det enormt ulækkert, at det - i de ellers flotte omgivelser - er tilladt at have hunde med overalt, også hvor folk sidder meget tæt og spiser. Det må være muligt at henvise folk med dyr - især de større - til et afgrænset område.

Fantastisk Genvej

Nu har jeg siddet og læst folks anmeldelser af Mols linien, jeg syntes generelt det er dårlige anmeldelser, jeg rejser med Mols linien ret ofte og jeg oplever meget sjældent forsinkelser, og hvis der er forsinkelser så syntes. Jeg kaptajnen kommer med en god forklaring, færgen kan altså ikke stå til ansvar for vejr forhold som faktisk 9 ud af 10 gange er årsagen og med tilgangen af de 2 nye færger har der sjældent været aflysninger.

De 2 nye færger er et godt tiltag til de meget gamle færger og med tilgangen af baresso baren er fantastisk. Med de 2 nye færger er der faktisk heller ikke mangel på sæder og det er dejligt, da på de gamle færger kunne det godt. Være lidt trængt engang imellem.

Hvis vi snakker priser ombord så ja de er lidt. Dyre men sammenlignet med andre færger syntes jeg ikke det er slemt, kunne være meget værre, men billigere er jo altid velkommen især på normal kaffe og the og vand på flaske.

Folks anmeldelser syntes jeg også går på enkelt oplevelser og derved syntes jeg ikke man kan generalisere på enkelt oplevelser.

Den eneste som jeg syntes er spot on er vedkommende som nævner dem som kommer med bussen, de er altid sidst inde og først ude, men dem kan jeg sagtens forstå de har svært ved at få en sidde plads, der burde være sæder der er reserveret til disse personer med forvisning af bus billet.

Der kan være udfald på det trådløse netværk på færgerne det er rigtigt, men da færgen sikkert. Bruger noget telenetværk, er det sikkert svært at holde forbindelse på dette. Netværk over farten over, men syntes også her det er blevet bedre, især. Hvis man bruger, 3, Telenor har også prøvet TDC men der er bredbånd dårligt syntes jeg. Telia har jeg ikke prøvet.

Personalet kan til tider virke stresset og ikke så service minded, men jeg syntes de gør generelt et godt stykke arbejde, da når der er mange mennesker er så mange forskellige mennesker at tilfredsstille.

Så kort sagt jeg vil være ked af at skulle. Undvære Mols linien da det er en god vej at kommet til Jylland på hvor man lige kan få en kop kaffe og slappe lidt ad på vejen.

Slut på min anmeldelse.

Ærgerlig kundeservice ødelægger vores ellers gode billede af Mols linjen

Vi rejser ofte med Mols-linjen og har været utrolig glade for det. Lige indtil vi i dag render ind i en mave-sur tjener, som smider os væk fra den afdeling, hvor vi ellers altid har siddet, fordi vi netop i dag ikke har lyst til noget at spise. Vi har ellers på tidligere ture fået ok fra tjeneren til at sidde der, så længe vi ikke tog pladserne fra nogle, der vil spise. Færgen er stort set tom, og da vi skal flytte pladser, kræver det, at vi vækker vores sovende datter for at flytte til et sæde to meter væk. Det er da virkelig en ærgerlig oplevelse. Vi har ellers altid været tilfredse med Mols-linjen og ofte benyttet os af deres buffet. Nu har vi ikke så meget lyst til at støtte selskabet fremover. Æv!

Atter og atter forsinkelser

afgang fredag den 6/9 fra Odden til Århus over 1 times forsinkelse............afgang fra Århus til Odden blev det sørme til 1,3 times forsinkelse ialt. Hold nu op hvor er det træls. Man kan jo ikke planlægge noget som helst til et bestemt tidspunkt, med de forsinkelser.
Hvad er det så for en rabat man får. Turen over Fyn ville kunne klares hurtigere.
Dårlig service i cafeteriaet. Men derimod rigtig fin service i Baresso baren. Fik krymmel til softice af en sød og smilende medarbejder. Det var det eneste positive på den tur.
Øv Molslinien. Det er bare ikke godt nok!! Det er en ommer

God jysk service, og altid punktlig

Rejser ofte med Mols-Linien, og det er en lige stor fornøjelse hver gang.
En dag havde jeg set forkert på min billet, mente at min afgang var 12.45 - men den var 12.15, så færgen var afgået da jeg ankom.
Jeg skulle skynde mig hjem til familien, da det var min fødselsdag. Så måtte bide i det sure æble og køre op til billetlugen og købe en af de dyre sidste øjebliks billetter.
Flinke som de er, ændrede de blot billetten til den næste afgang U/B, det gjorde kun dagen endnu bedre :)

Kan klart anbefales, og husker man at booke lavpris billetterne i god tid er prisen næsten det samme som storebæltsbroen koster. Dvs. at du har sparet brændstof på de 200 km samt en del tid. En dejlig pause fra bilen du kan nyde med den gode udsigt på deres moderne færger.

EDIT: Samme dag som jeg skriver denne anmeldelse er de selvfølgelig 20 minutter forsinket på både sejlturen frem og tilbage.

Favorisering af biler

Jeg skulle til Sjælland på ferie med familien på 5 cykler. Med Mols-linien det koster 139- pr.stk.at komme til Sjælland fra århus.Ialt 675-
Man kan få en bil over for 220- incl. 8 personer. Altså vi er 15- dyrere end 3 biler med 24 personer.
Mols-linien siger at bilprisen på 220- kun gælder på bestemte og forudbestilte afgange. Men gående og cyklister kan ikke bestille i forvejen.
Det kan da ikke være rimeligt.
Så siger de jeg skal checke andre muligheder f.eks DSB, - der er det jo bare ikke sikkert, at vi kan komme med samme tog. Så vi tog en cykeltur i Midtjylland istedet

En genvej ! :) + God service

Forleden dag kom jeg i god tid, men kunne allerede komme igennem check-in og få en bane at holde i. Jeg fordrev tiden, ved at få en lille lur, mens jeg hørte musik i radioen.
Da vi nærmede os lastetid, opdagede jeg til min rædsel, at jeg var løbet tør for strøm!?!?!?
Panikken tog over, for hvordan skulle jeg nu komme om bord på færgen!?
Jeg går ned og kontakter personalet i Odden havn, som hurtigt sender en ung herre ud med en booster til mig. Vi fik tilført noget strøm til bilen, og jeg kunne komme videre på min rejse.
Alle var meget venlige og imødekommende, og vi afgik præcis til tiden fra færgehavnen.

Tak for hurtig og god service.

JN

Mols-Linien A/S Details