Movia reviews

Movia reviews

Very low
1.1

Movia spammer mig

Har en gang imellem brug for at se hvornår den næste bus kører, og det har hidtil været meget nemt at finde ud af ved hjælp af appen. Men den er blevet ændret og jeg bliver også spammet med mails om alle forsinkelser på mine favoritlinjer. Hvad skal jeg dog bruge disse oplysninger til. Har forsøgt at fjerne linjer, har forsøgt at afmelde mig emailservice men intet virker. EDB har aldrig været Movias stærke side. Mindes stadig de kaotiske forhold da jeg ville oprette mig. Nu giver jeg op. Hvordan slipper jeg af med Mit Movia?
Har nu fået fjernet alle favoritstoppesteder fra Mit Movia via min PC. Og har opdaget at der er kommet en ny app til mobilen, men den skal bruge min placering for at virke. Men jeg ønsker ikke min placering slået til så hvorfor kan jeg ikke bare slå op som før. Jeg kender trods alt buslinjerne her hvor jeg bor.
Har nu forsøgt at bruge den nye app men den virker jo slet ikke. Google Maps finder min placering på Frederiksberg omgående men Movia har placeret mig et sted i Farum. Appen ser ikke ud som videoen (som nogen gange kan afspilles og andre gange mangler "Afspil"-knappen). Hvorfor frigør I sådan noget bras. Vend tilbage til det gamle ind til det virker. Det er så ringe og minder alt for meget om jeres brøler for nogle år siden, hvor det var umuligt at få Mit Movia til at virke. Kan ikke lade være med at tænke på hvor mange mennesker I generer og som spilder enorme mængder af tid på grund af jeres uprofessionelle tilgang til EDB.

Super dårligt selskab

Det vildt at man i 2014 i Danmark, endnu ikke har hørt om at køre til tiden. Nu rejser jeg mest med 200s, fra Husum St til Lyngby St, og omvendt. Nu det 5. Dag i træk at bussen kommer mere end 20 for sent. Så når bussen endelig kommer, er der overfyldt, så kun 5-10 mennesker kan komme ind, mens de resterende 20 skal komme for sent i skole og på arbejde. Det virker mere til at buschaufførende køre som det passer dem selv, end den køreplan de skal køre efter !!

Dårligt trafik selskab der ikke magter opgaven

Ifm. VM havlmarathon rreklamere Movia at men kan købe en event billet.... problemet er bare at deres side hvor men bliver linket hen IKKE VIRKER...
Har prøvet siden fredag aften kl. 22.30 at købe en event billet og hele lørdag morgen indtil billetkontoret åbner kl. 8. - kom igennem via deres billetkontor og fik der efter beskeder "At det kunne hun IKKE hjælpe mig med - men jeg kunne jo prøve at skrive til dem ?" ..... tro på det, som om at det skulle hjælpe....
FLOT AF MOVIA at man ingen gang magter at løfte sådan en arbejdsopgave

Hilsen
Brian Gruber
Botoften 12
3140 Ålsgårde

blæser på kunderne

Det skriger til himlen den måde movia behandler deres kunder på, for afgangstiderne de sætter på busserne gør at jeg ikke kan nå mit tog og kommer ofte forsent på job. det kan ikke være rigtigt at jeg skal være til for movia når det burde være omvendt. Movia kan være glade for der ikke køre andre på den strækning jeg tager for så gjorde jeg det. Uden for hovedstadsområdet køre busserne alså ikke hver 10 min, det fatter movia åbentbart ikke. Det er noget svineri det de har gang i

Elendig service og ingen overholdelse af bustider.

Oplever ekstrem dårlig planlæggelse af ruter, samt at de ikke tidsmæssigt bliver overholdt. Mere er der ikke at uddybe det simpelthen for dårligt.
Linie 661 køre for dårligt. Det burde passe overens med ringetiderne på vordingborg gymnasium hvoraf størstedelen af kunderne kommer fra på denne rute.

Ved buschaufførerne at passagerene egentlig er deres kunder?

Jeg er rigtig ked af når en buschauffør sidder og surmuler, selvfølgelig skal de ikke være lalleglade, men alligevel... Jeg er blevet skældt ud af en buschauffør da jeg satte mig i 193 men mens jeg sad og ventede på den skulle køre skiftede den til 190. Jeg skyndte mig at sige: "Er det her 190?" buschaufføren svarede ja og jeg sagde jeg måtte stige af, han klagede og jeg prøvede at forklare hvad der var sket, han benægtede og var sur. Jeg kom af bussen, men det er da trættende med sure buschauffører og de burde behandle os bedre vi er indirekte deres kunder, hvis ingen tog den bus ville han ikke skulle køre. Jeg synes I burde gøre dem opmærksomme på det.
Jeg er også meget træt af jeg er nødt til at tage ud til bussen hver morgen 5 minutter før, da jeg flere gange har oplevet at mens jeg har gået mod busstoppestedet har jeg set bussen passere, og før den overhoved skulle være der.
Nogle af jeres buschauffører er også meget søde og siger godmorgen og velkommen og smiler. Jeg oplevede engang at en buschauffør kørte forbi mig (det var sent og der var ikke mange i bussen) men heldigvis så en bus ikke i rute hvad der skete og samlede mig op og spurgte hvor langt jeg skulle, han gav et lift og det var jo godt.
Jeg har ringet til jeres service og de er meget søde synes jeg, så super der!

Skriv til kundserive og til klage afdeling for afgifter

Skriv til kundserive og til klage afdeling.

Det er samme person der sidder i begge, men personen kender åbent ikke til hvad reglerne er for afgifter selv om hun sidder i afdeling der tager i mod klager over afgifter.

blind chauffør

Bus 42 mod Ballerup stoppede ikke selv om der stod folk - hun bremsede lidt og så kørte videre, selv om jeg løb efter. Det skete søndag den 5.januar kl.11.46 ved Nørreport. Vil I ikke ansætte folk som kan se? Det er farligt hvis blind chauffør kører.

Hvorfor kan man ikke give 0 stjerner?

Service og tidsplan er en by i Rusland.

Kører dagligt enten med 166eller 9a og de kører fuldstændig efter deres egen lille verden.... Dvs aldrig efter tiden, altid forsinket, 9a har fået en ufattelig dårlig rute, især efter at den stopper ved flintholm st.

Og ja 6a er sgu også crap

godag på 4A

Husk selen og de møgsure chauførrer

Busserne kommer rigtig tit forsent, men åbenbart også for tidligt!

Jeg tager bussen flere gange om dagen, og jeg bor lige ved siden af mit busstop sted, så jeg går først ud lige 2 min før bussen skal være der, da jeg helst gerne vil undgå at stå og fryse udenfor.
Men de seneste par måneder er bussen kommet for tidligt halvdelen af dagene, og de restende halvdele meget for sent, kan godt forstå bussen kommer for sent engang imellem, men syntes det for dårligt at den kommer for tidligt!!

Uhyggeligt ringe

Jeg skal af sted til min første dag på arbejde og går ned for at tage bus 1a - jeg har tjekket på rejseplanen hvornår jeg skal gå hjemmefra, men er gået fem minutter tidligere for en sikkerheds skyld. For meget dårlig erfaring med DSB og movia. Og det fik jeg da lige bekræftet da min bus kørte 4 min før tid, mens jeg løb efter den. Så måtte jeg småløbe op til Dybbølsbro for at tage s-toget til Hovedbanegården - den strækning valgte s-toget så at køre langsommere end jeg kunne have gået. Her fra måtte jeg så tage en taxi til arbejde - en tur der skulle have kostet 14 kr, men endte med at koste 120. Og det skal lige nævnes for en god ordens skyld, at jeg tjekke mit ur på mobilen med det ur I havde i s-toget for at se om det var mig der var helt galt på den - og de gik meget fint og synkront. Tak for endnu en fantastisk oplevelse med jer. Hvis jeg på nogen som helst måde havde haft en anden mulighed end jer, ville I aldrig se mig igen.

Forsinket igen igen

Som offentlig transportist er jeg afhængig af at bus 173E bringer mig til og fra arbejde, da jeg skal til endestationen og der er ikke andre alternativer medmindre jeg vil fordoble min transporttid. Jeg tager den fra Ryparken st --> Forskerparken

Ofte må jeg vente en afgang på at min bus kommer (enten frem eller tilbage), hvilket jeg kan leve med da der jo ofte vil være udsving, da ruten er afhængig af at den øvrige trafik glider.

Men men i dag var den altså virkelig gal! Jeg ankommer til Ryparken 8:12, hvor jeg står og venter på min bus fra 8:14. Jeg venter, klokken bliver 8:19 først mulige afgang passerer, ingen 173E. Jeg venter og venter klokken bliver nu 8:29 hvilket er næste mulige afgangstidspunkt på afgangstavlen, stadig ingen 173E. Jeg må venter lidt længere, klokken passerer nu 8:39 og der er stadig ikke dukket en 173E op, dette sker først 8:43.

I mellemtiden har det irriteret mig så meget at vente ½ time på min bus at jeg ringer til kundesupport for at klage. Her er det kæden hopper af, da kundesupporteren prøver at forklare mig at det kun er en bus der er forsvundet i mit regnskab. NEJ NEJ NEJ, der er to fantombusser, som ikke har vist deres ansigt ved Ryparken i det tidsrum jeg stod og ventede i morges. 8:09 kan forklares som være kommet lige inden jeg stod ved busstoppestedet og 8:39 var den jeg stod på klokken 8:43 - det forklarer ikke hvor 8:19 og 8:29 blev af.

Jeg er ellers glad for at tage offentlig transport, da jeg ser det som et grønnere alternativ til selv at have bil og ellers hovedsageligt er tilfreds med den service jeg får, da den trods alt er bedre end mange andre steder i verden. Så længe min transporttid (med ventetid) er sammenlignelig med alternativet = bil, så står jeg gladeligt ved Ryparken station og venter på den store gule limousine, hvor "privat-chaufføren" som regel er en glad og venlig herre der hilser godmorgen til sine passagerer.

I dag kunne denne glade morgenhilsen dog ikke genoprette mit morgenhumør! Jeg håber at det fortsat hører til sjældenhederne at jeg skal vente ½ time på en bus der ellers er planlagt til at køre hvert 10ende minut.

Go' weekend

Offentlig transport er som politik: Løgn og latin

Jeg er glad for at jeg opsagde mit abonnementskort for nogle år siden. Jeg har ikke fortrudt at cykle. Man kan altid tage afsted når man vil. Man skal ikke vente 30 min på cyklen. Man kommer også frem TIL TIDEN!!!! Og så er det stort set gratis, bortset fra en cykel der skal vedligeholdes men det er kun få hundrede kroner pr. år. Offentlig transport er noget nøg, og Movia er ikke en undtagelse her. Og så er det mega dyrt. Politikerne lovede os guld og grønne skove(men det gør de jo altid) og markant lavere priser på offentlig transport. Løgn og latin var det.

Og så har jeg ikke engang nævnt rejsekortet...

Ikke noget under at de fem lavest scorene på Trustpilot er Movia, Rejsekort, Uddannelseskort, Sydtrafik og DSB.

Lige så dårligt som forventet.

Måtte idag stå og vente 30 minutter på min bus kom. Utrolig at de ikke bare kan overholde de køre planer som de har sat op.

Dårlig service

Jeg er så træt af de stigende priser, men faldende service!

Det er efter hånden så dyrt at tage bussen at det næsten er billigere at deles om en taxa. Og hurtigere!

Så siger man at vores generatin er for forkælet? Synes ikke vi er forkælet med buspriser på 24 kr for 2 zoner samt den elendige service man får nu om dage!

jamen altså...

Super fed idé med tavler der viser hvornår næste bus kommer, men hvad hjælper der når der er så mange fejl og busserne ikke kommer, ventede på 5 1A som skulle komme inden for 10 minutter men den første kom efter 19, så fjern dog nedtællingen når I kan se bussen ikke kommer!!

Movia er figurativ cancer

Jeg betaler ikke for at kun hver 5. bus går og for at chaufføren hopper på bremsen når bussen er så fuld at der ikke er plads til ét menneske endnu.

Elendigt

Jeg har forsøgt at finde ud af hvornår bussen mellem vordingborg og næstved kører(rute 640),gik ind på movia`side for at finde afgange,men der stod at de ikke vidste hvornår den næste kørte,og kunne slet ikke vise afgange fra vordingborg.Movia burde slet ikke have nogle stjerner,men de får en for at være i stand til at eksistere.

Elendigt.

Verdens elendigste selskab. I bruges kun fordi der intet alternativ er.

Is Movia your company?

Trafikselskabet Movia Details