Moviatrafik reviews

Moviatrafik reviews

Very low
2.6

Ikke godt nok....!

Det kan gøres bedre, kan jo ikke passe at vi først hører fra Movia efter 1 måneds behandling af en klage, følgende :

Hej. Jeg skriver på vegne af min søn , der i går den 12.11.13 kørte med bus 3A. Han stempler ind som han gør hver eneste dag, når han kører til fodboldtræning. Denne dag møder han dog en kontrollør, der siger at han IKKE har stemplet ind og derfor giver ham en bøde på 375,-

Jeg har i går talt med NN og NN fra Kundeservice, der henviste mig til Movias kundeservice som først kunne kontaktes i dag den 13.11.13. Jeg talte med NN, der opfordrede til at skrive denne klage. Han kunne se at der er registreret "noget" men kunne ikke endnu oplyse om hvad "noget" er!

Min søn tager jævnligt (ca. 3-4 gange om ugen) to-tre busser til træning, og det giver da ikke for nogen mening at snyde i den mellemste bus, da den tur jo reelt er "gratis" og man kan køre på samme "klip" i en time.

Hej. Nu prøver jeg lige igen. (24.nov.2013)

Min søn har for fjorten dage siden modtaget en bøde som vi hurtigt efter har gjort indsigelse over (vedhæftet nederst på siden). Jeg har i går forsøgt at kontakte jer telefonisk for at få svar på om jeg skulle betale bøden eller om jeg skal vente på svar først. En dame - Anna - fra DSB kortservice oplyste mig at det måtte jeg selv vælge om jeg ville eller ej??Jeg mener jo som sagt ikke at bøden er berettiget men er heller ikke interesseret i rykkergebyret, og derfor spørger jeg nu her hvad jeg skal stille op?

Kære Movia

Jeg plejer ellers at skrive gode anmeldelser og tænke 2-3 gang før jeg kritiserer!
Men virkelig skal jeg takke for den daglig adrenalin og gratis fitness jeg performerer for at fange toget til KBH, hver gang min bus bliver bare en minut forsinket...?Jeg er bare SÅ TRÆT for at se toget som kører lige foran mig,så jeg skal blive halt time på stationen og vente på den næste tog.
Dårlige, meget dårlige tog- busforbindelser mod KBH har i hvis man kommer med bussen fra Kørsør-Slagelse eller Næstved -Slagelse...og det er den samme mareridt de andre pendlere oplever i andre byer. Kan man virkelig ikke finde en måde til at få tidene til at passe bedre,så man ikke vælger i stedet for, at bruge sin egen bil frem for bussen når man skal nå toget?
Jer er ellers glad for at bruge busserne, jeg synes at de fleste af jeres medarbejdere er søde og meget hjælpsome!

Aggresiv og nedladende telefonmedarbejder!

Havde skrevet en klage til deres mail flextrafik@moviatrafik.dk 30-10-13 som ikke var blevet besvaret. Ville bare ringe i dag for at høre om den var gået i glemmebogen. I stedet fik jeg en meget aggressiv medarbejder der beskyldte mig for at lyve. Da jeg prøvede at fortælle hende om sagen afbrød hun mig gang på gang og talte ned til mig.
Jeg prøvede igen at snakke men nu talte hun bare hen over mig.... Jeg blev chokeret og spurgte faktisk hvorfor hun talte sådan til mig. Hvorpå hun blev totalt passiv aggressiv . Uanset hvad jeg sagde var hun TOTALT afvisende og sagde at jeg ikke havde forstand på deres system, da jeg prøvede at sige at jeg ikke havde haft nogen problemer de sidste 10 mdr. Jeg var faktisk i ret godt humør da jeg ringede men hun fik mig faktisk op i det røde felt.. Så jeg sagde til hende at hun måtte have en fantastisk dag (ironisk) og at hun lød pissesur! Tak til MOVIA! Hvis i læser dette burde i nok overveje at sende hende på et "anger management" kursus. Ps jeg er ingen løgner!

min hånd i døren.

Det kan godt være at busserne har en tidsplan de skal følge, men kan ikke være rigtigt at de skal være lige ved at klemme folks hånd i døren for at nå deres tidsplanen!!!
ikke nok med det, blev jeg efterladt ved busstopstedet.

De 3 sek det ville tage at lade mig stige på, kan umuligt forsinke nogen.

Jeg er bestemt ikke tilfreds !!!!

Ikke en god start så min morgen

Det skal lige siges at jeg var med 1A fra Hellerup

Kynisk Racisme.

Jeg skulle med 6A idag.
Da bussen kom var den fyldt, og chaufføren åbnede bagdøren.
Her stod jeg så MED kontrolørene og 4 andre mennesker. som så brugte midter-døren til at komme med bussen.
Kontrolørene sagde på intet tidspunkt til hverken mig eller dem der stod på at vi ikke måtte bruge midter-døren.
Da vi stod på, fik 2 af de fire lov til at gå ned og checke ind med deres rejse kort. Men da jeg også var på vej standsede kontrolløren mig og bad mig om at fremvise min billet. Jeg fortalte at jeg også skulle ned og checke ind, men det ville kontrolløren ikke tillade. Da jeg spurgte om hvorfor de andre fik lov, blev han sur og nægtede at svare på det. Til gengæld sagde han, at hvis ikke de havde været med, så ville jeg bare have kørt med gratis. Jeg sagde så at jeg havde stået ved siden af ham da vi stod på, men det kunne han huske. Det værste ved det hele var at han smilte til mig inden vi stod på.
Anyway, dem der fik lov til at checke ind var danskere, og mig som er fra filippinerne, fik ikke lov. Jeg har været i Danmark i 5 år nu, har haft fast arbejde fra dag et, betaler alle mine regninger til tiden, og har ALDRIG fået en bøde, og nu skal så finde mig i dette svineri. I burde skamme jer!!!!
Nu finder jeg sku min cykel frem igen.

chauffører tror de kører bybus i Beiruth

og mere er der vist ikke at sige til det tag dog hensyn til de svage handicappede passagerer
vi er i Danmark og ikke i Libanon ell Istanbul
let på speederen lidt og lad være med de hårde opbremsninger , der bliver ikke skudt efter os og du vinder ikke en pris for at have gennemført

alt for dårligt , DSBs lille søster

I bliver snart værre end DSB , bus 2 A kører som de passer føreren , Jeg kører hver morgen på arbejde , de er altid forsinket et par minutter , og når jeg skal hjem fra hoved banegården, så holder den helt nede ved bus nr. 66 og når folk løber til ham , lukker ABEN døren , imens folk står lige ved siden af , det er fname noget lort . Nu har jeg oplevet det 3 gange på en måned.
Nu må de fanme styre sig og holde regler , når der står et skilt , hvor der tydeligt står at bus 2A skal holde her , så skal den gøre det .

fanme dårligt .

For dumt .. .. - dog lidt forbedret

Jeg stod i Jystrup og ventede på en bus 240. Jeg havde lige været inde og handle og så kommer den 5 minutter for tidligt - shit jeg stadig handlede! Jeg kommer en med min cykel og siger pænt "Kan du checke cyklen ind på mit rejsekort" og han svarer i en grov tone "Du kan ikke have din cykel med her der er ingen bagvogn". Han lader mig dog slippe og trykker noget på hans display og beder mig checke ind, fordi der så er fejl i systemet påstår han at jeg ikke kan "swipe" kortet ordenligt. Til sidst får jeg lov at tjekke ind almindeligt. Da jeg så kommer ind i bussen tør jeg ikke stille min cykel med selerne pga. den dumme chauffør så jeg må stå op med den i 15 minutter!

Dagen efter er jeg cyklet til Ringsted og da jeg skal hjem så begynder det sille ned. Jeg venter derfor 5 minutter på 260R som kan fragte mig og min cykel, men det er den samme chauffør så af angst spæner jeg hjem.

En anden gang var min cykelkæde gået i baglås så jeg havde slæbt min cykel 500 meter for at blive forbikørt af bus 408 fordi jeg ikke kunne nå de sidste par meter hen til stoppestedet (jeg vinkede med hånder).

To gange har rejsekortudstyret været instillet forkert i 408.

---EDIT---
Kopi af ros til Movia Kundecenter:

Da jeg i sin tid var 11 år anskaffede jeg mig et rejsekort. Jeg var så glad for det at jeg senere fik min mor til også at erhverve sig et. Her den anden skulle vi fra Ringsted st. til Lyngby. På vej til Ringsted station forslår jeg - da jeg ikke har tank-op-aftale - at min mor betaler for os begge to (det koster det samme, da vi begge har rabattrin 1 hvilken man ikke kan bruge til noget på regionale rejser på Sjælland). Det går vi så. På stationen går vi hen til en check ind ekstra stander, på hovedbanegården checker vi ud og finder igen en check ind ekstra stander og stiger så på S-toget. På Lyngby station checker vi ud og går hen for at vente på en bus. Den ankommer til holdepladsen 5 minutter for sent men det er vi ligeglade med. Da vi som de allersidste stiger ind i bussen viser det sig at den pågældene buschauffør har glemt / ikke ved hvordan man checker ind ekstra ved hjælp af en Bus-PC (eller hvad i nu kalder det). Han prøver sig frem men det ender bare med at udstyret stopper med at lyse og at der står "ude af drift" i displayer. Så tilbyder jeg at hjælpe da jeg ved en del om teknik. Jeg finder en menu (lidt besværligt da der står "Ændring af CI" - som jeg først troede var chaufførnummer eller sådan noget) som går at der på skærmen står "præsenter kort", da min mor så gør det får chaufføren mulighed for at vælge flere ting da det så endelig virker - efter 5 minutters forsøg - kører buschaufføren. Da vi skal stå af viser alle standere i busser "Check ind" men det går jeg chaufføren opmærksom på. Hvorefter han nulstiller system så vi kan checke ud. Vi står af på Kongshvilevej og ordner et ærinde. Da vi kommer tilbage til busstoppet igen er den næste bus der kommer kørt af den samme chauffør. Min utålmodige mor checker ind inden han har sat indstillingen så han "ændre" pænt fordørens rejsekortstandere til at være check ud. Igen kan jeg hjælpe ham indstillingen.

Send venligst chaufføren der kørte:
•Lyngby station 13:52 - Sorgenfri station 14:11 (vi rejste Lyngby station - Kongshvilevej)
•Sorgenfri station 14:16 - Lyngby station 14:35 (vi rejste Kongshvilevej - Lyngby station)

for at være tålmodig også selvom min mor var utålmodig og også selvom bussen på vej ud var forsinket.

Hilsen Thomas, 12 år

Uheldigt personale

Det er heldigvis ikke alle chauffører hos Movia der kører som havde de selvmordsønsker, men det er desværre ofte at man stødder på stressede, ukoncentrerede chauffører der ikke lader til at have meget til overs for andre mennesker. Jeg kører stortset dagligt fra og til Hvidovre Station med linje 132, men jeg har ofte mere lyst til at cykle i regnvejr, end at betale for at risikere mit liv med linjens chauffører. Det er selvfølgelig ikke alle sammen, det drejer sig om, men der er klart en uheldig tendens, synes jeg. Især samlignet med andre linjer.

Ukompetente medarbejdere

Buschauffører har jeg kun haft gode oplevelser med..

Noget helt andet er jeres helt aldeles uacceptable buskontrollører og jeres snerpede og ufleksible regler. I har ingen forstand på hvad service består af - i er en pengemaskine der kun går ud på en ting - hvordan i presser så mange penge ud af folk som muligt.!!!! i er så f******* lave.

Et råd til jer - få hovedet ud af postkassen!

Bus der kørte uden at stoppe.

Bussen var ikke med det korrekte skilt - der stod ikke 408 - men set i bakspejlet den eneste bus der kom forbi. efterfølgende fik vi så oplyst at man kunne bruge rejesegaranti ordningen.....flot. og så bagefter selv komme til at betale - hvordan beviser man at en bus ikke er der. når man selv glemmer at få skannet sit rejsekort - så koster det en bøde- (afgift) - når movia glemmer så er det en beklagelig fejl.......

Hunde med busser

Der bliver sikkert god plads i busserne på landet efter 1.jan 2012 hvor man ikke må medtage en hund uden den er i en taske.
Dårligt.Man kunne jo have valgt at hundene skulle have mundkurv på.Så er der vel ingen der kunne blive bange

jeg syntes på ingen måde at det er iorden at man ikk kan tage bussen hjem uden først at få klemt sine ting i døren fordi han ikk vil holde mere end 20 sekunder og derefter blive nærmest kastet rundt

Kastet rundt i bussen fordi han kører som en sindsyg og hvor min forlovede er ved at falde ned af trappen fordi han jokker på gassen ... Alt i alt en chauffør som burde anholdes og fratages sit kørekort

Hmm

Busserne kører efter deres egen individuelle plan - Nærmest aldrig efter hvad der står på skiltet. Ved ikke om I har glemt at opdatere dem, men det er mega forvirrende, så få lige styr på det..

Få dog styr på tiderne!

Jeg forstår ikke hvordan man kan tage penge for den service Movia yder. 500S som jeg (desværre) er nødt til at tage hver morgen, kommer meget sjældent til tiden. Med meget sne og is på vejene er det forståeligt med forsinkelser en gang i melle, men jeg mener at det er fuldstændig uacceptabelt når bussen næsten aldrig kører som de lover. Hvordan skal man så kunne regne med at nå den næste bus, hvis den faktisk kører til tiden?

Bussen når næsten aldrig frem til tiden om morgenen, uanset vejr, da der altid er tæt trafik på ruten. Er det ikke muligt at indrette køreplanen efter dette?

Ud over forsinkelser og så videre, ville det også være rart, hvis de køreplaner man kan hente på moviatrafik.dk passede med dem der hænger nede på ved stoppestedet.

Buschauffør skubber mig ud af bussen mens jeg er igang med at finde min billet

Jeg stod på bussen efter at have løbet efter den, og stod og fumlede (meget kort) med at finde min sms billet frem på telefonen. Buschaufføren mente at han var forsinket og blev tilsyneladende sur over at skulle vente, så han bad mig om at gå af og inden jeg nåede at protestere blev jeg FYSISK skubbet mod udgangen.

Det var måske ikke verdens hårdeste skub, men det føles som et overgreb pludselig at blive skubbet til. Desuden måtte jeg vente 20 minutter på den næste bus pga. chaufførens utroligt dårlige behandling og missede en aftale.

Lær dem dog nogle menneskekundskaber og send de uduelige chauffører tilbage på bistand, så andre kan komme til.

Sjusk med busser

Jeg stod og ventede på en bus 600S fredag kl. 18.30 ved hundige storecenter, bussen kørte til Hundige station med da den skulle tage passagere ved hundige centervej kl 18.38 kom den aldrig. Jeg ringer til kundeservice der kunne fortælle bussens gps er slukket uden grund og derfor kunne de ikke hjælpe, jeg krævede så en taxa så jeg kunne komme hjem sammen med andre passagere der ventede på denne bus. Men det var ikke muligt da jeg risikerede at ikke få mine penge refunderet da bussen kunne være forsinket hvilket den ikke var de den kørte til hundige station og kørte forbi. Men så ventede vi på den næste bus der skulle komme kl.18.58 vi ventede og ventede ude i det kolde vejr kl. var 19.10 og stadig ingen 600S, jeg ringer igen til kundeservice men denne gang kommer bussen mens jeg venter på at blive stille om til en medarbejder. Dagen før stod jeg også og ventede på samme bud en kold moregen men den kom aldrig, så gik man squ til stationen. Movia hold styr på jeres busser, og husk at ansætte flere venlige typer, da der er en masse racistiske typer af dem især i 600S.

bedrebustur kampagne? Rend mig

Kære Movia,

I reklamere med at kunderne skal behandle jeres chaufføre bedre og det er også enig med den koncept. Problemet er bare at i har nogle gange hamrende uhøflige chaufføre hvilket gør at man har lidt svært ved at vise respekt over for en idiot. Har selv været vidne til at en bus chaufføren chikanerede folk.

Der er flere klage punkter:
1: Træn jeres chaufføre om at være lidt mere høflige.
2: Lær at køre til tiden. Come on, det kan ikke være så svært at køre i en bus.
3: Tryk hydralikken på døre støjer af helvedes til, det er ikke godt arbejdsmiljø for chaufføren og slet ikke for passagere. Det er især S-busser ( 150S, 600S, 500S, 200S, 250S osv ) der har støj problemer med hydralikken.
4: Internt og eksternt larmer bussen alt for meget. Gør noget ved støj foruning. Gør det behageligt for passagererne, omgivelserne og for jeres medarbejdere. Reducere støjen fra motoren.
5: Indfør elektrisk display på alle Movia busser, sådan at passere kan se hvor de er henne og se den næste stoppested. Det er displayet der skal holde folk orienteret de kommende stoppesteder.

Godt og skidt

Det er godt, at Moviatrafik sætter nye tilgang i gang fx brintbus og sms service.

Dog er følgende skidt:

1) Passagerer bliver køresyg af at køre i bus.

2) Høj, stor fyr (uden at være tyk) sidder ganske forfærdelig, der er slet og ret ikke plads til disse mennesker.

3) Jernstænger der hænger overalt i bus kan ved opbremsning forvolde stor skade, man kan blive slået bevidstløs og dræbt af dette.

Is Moviatrafik your company?

Visit Moviatrafik