Mozy reviews

Mozy reviews

4.7

Can't cancel subscription

I've been using Mozy for quite some time - a couple of years. When I started using Mozy, I also tested other backup software, and Mozy turned out to be the winner.

Since then I've had no problems using the software itself, but the upload speed is horrible, and the CPU usage of the software is often peaking at 100%.

This means that I had to choose a smaller backup set, just to make it usable.

Now I want to cancel my subscription (the automatic withdrawal from my credit cart), but I don't want to delete my account, because I have just paid for a year upfront. I would like to still have access to my backup, even though I'm not backing up anymore. (mostly because I paid for it - I don't think I'm gonna need it).

It is not possible to do from the control panel at mozy.com, and there is no support email to write to - the only option I have is the community support - meaning that other customers should help me. Whack!

Backup software without a support email or support chat? Don't go there?

Fik problemer, og det havde Mozy også

Det er billigt, ja. Det er nemt, ja. Men restore, nej. Desværre gik der EN fil tabt da jeg opgraderede Min PC med en ny harddisk. Flyttede mine data til ekstern og tilbage igen, veldig nem operation. Men et bibliotek var blevet korrupt. Så tænkte jeg den ligger jo på mozy.
Det gjorte den bare ikke, havde en lang dialog med support om problemet og de kunne heller ikke finde filen. Ja jeg havde haft meddelelsen alle filer backed up.
Nå men så besluttede jeg så for at dette kunne jeg jo ikke bruge til noget. Så jeg ville gerne opsige mit abonnement, gerne med mine penge tilbage.
De ville behandle sagen, men jeg kunne afinstallere og lukke min konto, det gjorte jeg, 3 uger efter intet svar. rykker får svar at jeg skal oprette en case, men det kan jeg ikke for kontoen er lukket...
Skal holde denne opdateret,
har endnu ikke fået penge retur. 4 uger efter.

Jeg har fået penge tilbage for resten af perioden. så jeg har desværre betalt for inegnting.

Må konstatere, at da jeg fik brug for at gendanne EN fil fandtes lige netop denne fil ikke på backup, selv om jeg havde fået meddelelsen at alt var der taget backup af.

Måske forde at når du flytter en fil, så sletter mozy filen før end at den har taget backup af den på den nye placering.

Det passer simpelthen ikke at de har alt på deres servere i 30 dage.

SÅ nemt! :-)

Det fungerer bare. Når først opsætningen er lavet lægger man slet ikke mærke til at backuppen kører hver dag, hvis det ikek var for den lille infoboks, der holder en opdateret.
5 $ om måneden får man ikek meget backup for, specielt ikke en backup der holder selv om alle computere og NASen bliver stjålet eller huset brænder. Kan klart anbefales.

Mozy.com - Perfekt Backup

Jeg kan på det varmeste anbefale MozyHome Backup. http://mozy.com/home
Startede med Idrive men efter periodens udløb fik jeg ikke en reminder og min backup holdt op med at virke. Forsøgte deres support uden at få svar.

Fandt derefter Mozy.com home versionen som har:
Ubegrænset plads
Kryptering med egen nøgle
Prisbillig 4,95 dollar pr. måned.
Ejet af EMC Corporation som er et af de store firmaer.
God klient som automatisk tager backup i baggrunden.
Support for meget store filer.

Et vigtig parameter for mig er efter fuld backup tager klienten kun backup af ændrede dele i hver fil.
Jeg har f.eks en stor Truecrypt fil(Truecrypt.org)med mine kodeord hvor kun ændringerne af Truecrypt filen overføres efter 1 fuld backup.

Det er muligt flere steder at finde en discount kode på minimum 15% for de første 2 år.
F.eks her http://www.softwarediscountcodes.com/mozy-mozyhome.html

Mange tænker på backup, få gør noget ved det, de fleste først når maskinen er stjålet, huset er brændt eller harddisken er gået fast. Billeder kan ikke tages om når børnene/dyrene er blevet store.
Og man sover meget bedre når man har en automatisk backup.

Femstjernet produkt!

Mozy.com er virkelig en god løsning, hvis man vil have en sikker back up af sin computer. Alt bliver lagret hos Mozy.com for knap 25 kr. pr. md., og det sker helt automatisk. Det bliver nok ikke lettere, og dine data er sikret, hvis din computer skulle blive stjålet eller gå til på anden vis.

Supporten svarer hurtigt og effektivt på henvendelser.

God og stabil service

Jeg har efterhånden haft mozy.com i snart 1½ år. I al den tid har jeg ikke haft nævneværdige problemer. Skal man bruge hjælp, kan man enten skrive en mail til firmaet, hvorefter man får svar inden for to dage. Ellers kan man vælge at chatte med en servicemedarbejder (på engelsk), hvilket jeg altid har valgt. Så har de altid kunne løse problemet for mig.

Is Mozy your company?

Mozy Details

Mozy is the industry-leading solution for online backup, remote backup, data backup, computer backup, backup software, internet backup, and remote office backup - back up your important files, photos, documents and more over the internet.

Visit Mozy