Munkebjerg reviews

Det gode:

God udsigt
Skøn natur omkring hotellet

Det dårlige:

Betjening, langt fra imødekommende, virkede som om de var irriteret over man spurgte dem.

Maden, ved ankomst fik vi frokost som faktisk var rigtig god. Men da man kom til aftensmaden gik det helt anderledes. Vi havde bestilt et ophold hvor der stod at man kunne vælge mellem deres grillbuffet ELLER kokkens 3 retters, men da vi forespurgte på dette blev vi gjort opmærksomme på at vi havde læst tilbuddet forkert, og ordet ELLER i deres sammenhæng var at kokken bestemte om han ville lave buffet eller 3 retters. Sjovt nok begge dage var der selvfølgelig kun buffet. Maden i deres brillbuffet var heller ikke ret god, og der var aldrig fyldt op i buffeen, men så ud til man bevidst holdt mængden nede. Det mad der endelig var der, kan ikke være tilderedt at nogen kok, maden var tilberedt for længe i langt de fleste retter, og generelt var smagen bare ikke eksisterende.

Faciliteterne:

Spa og pool område var bare kedeligt og langt fra den følelse af velvære og kvalitet som man skulle føle i sådan et ophold. Det føltes mere som et ophold i den offentlige svømmehal.

Værelse:

Var ok, uden at være noget specielt. Men igen virkede det slidt og gammelt.

Alt i alt ligger Munkebjerg langt under sine konkurrenter i området (comwell og Vejlefjord hotel) på alle parametre.

Ville ikke anbefale andre at bruge penge der.

Lidt slidt hotel og en Tree Top restaurant uden "top" betjening

Vi har tilbragt weekenden på et Tree Top ophold på Munkebjerg.
Hotellet har en pragtfuld beliggenhed med en fra restauranten pragtfuld udsigt.
Ved ankomsten virkede receptionen ikke meget imødekommende, men vi blev dog henvist til restauranten, da vi havde bestilt en frokostplatte sammen med opholdet. Frokosten var der ikke noget at sætte en finger på, men da vi skulle betale for 2 hvdeøl fra det lokale bryggeri blev vi mødt med en regning på kr. 164 (kr. 82 per stk !) man skulle tro de havde aktier i bryggeriet.
Efterflg. blev vi indkvateret på vores Tree Top værelser som var pæne og rene, men ikke noget specielt.
Om aftenen havde vi bord i restauranten Tree Top som er hotellets gourmetrestaurant. Vi blev mødt af en venlig tjener og startede aftenen i den hyggelige vinkælder med et glas champagne.
I løbet af aftenen spiste vi os igennem deres 5-retters gourmetmenu. Maden var der ikke noget at udsætte på, men portionerne var så små at vi begge gik sultne derfra (har spist på en del andre danske gourmet restauranter, men aldrig har retterne været så SMÅ). Vi blev aldrig spurgt om vi ønskede yderligere i form af ost (skulle bestilles seperat) eller kaffe efter middagen, men istedet (inden vi havde spist færdigt) var oprydningen af restauranten samt køkkenet igang (køkkenet ligger i selve restauranten). Kokken startede med at vaske køkkenet af, mens vi stadig sad 2-3 meter fra køkkenet og spiste vore mad, hvilket er uanstændigt.
Restauranten lever ikke op til hvad man forventer af en Gourmet restaurant, dertil mangler der en del.

Ikke 4 stjernet oplevelse

Vi har netop været på et ophold fra fredag til søndag på Munkebjerg Hotel, hvor vi boede på værelse 136.

Det gode:
- Meget lækker wellness afdeling

- 5 stjernet morgenbuffet med alt hvad hjertet kan begære og dejlig udsigt til vandet.

- Skønt område med flot natur tæt på Vejle by med gode muligheder for shopping m.v.

- Gode aktivitetsmuligheder (tennis, kasino osv.)

Det mindre gode:

- Service fra personalet var ikke 4 stjernet. De virkede ikke specielt kundeminded i receptionen – der manglede gejst, ved ankomst fik blot vores nøgle udleveret. Vi havde et spørgsmål om jackpot restaurantens åbningstid, som den ansatte ikke kunne svare på. Vi blev hverken mødt med et velkommen eller god tur hjem. For ringe.

- Hotelværelset virkede med undtagelse af badeværelse noget slidt, det kunne godt trænge til en modernisering (det skal dog siges, at værelset var stort og rent).

- Vi havde en meget uheldig oplevelse i kasinoets jackpot restaurant. Vi ankom fredag aften og ønskede noget at spise, vi spurgte en tjener om der var plads og fik anvist et bord, som dog manglede opdækning (der var et større selskab i restauranten) Efter ca. 15 minutters ventetid kom samme tjener hen med et menukort og lovede kort tid efter at der ville blive dækket på bordet og taget i mod bestilling. Dette skete desværre ikke, alle tjenere havde desværre travlt med at servicere det store selskab og vi blev total overset. Efter yderligere ca. 15-20 minutters ventetid forlod vi restauranten. Vi gav udtryk for vores skuffelse til personalet ved indgangen til kasinoet, som beklagede hændelsesforløbet. Herefter tog vi et andet stedet hen i byen og spiste. Da vi kom tilbage til kasinoet dukkede tjeneren op og gav os to store colaer som et slags ”plaster på såret”.

Samlet bedømmelse
Giver max 3 ud af 5 stjerner. Det var ikke en 4 stjernet oplevelse.

Ok, men ikke 4 stjerner

De gode ting - Hotellet er rent og pænt. Der er designer møbler alle steder som bl.a. B&O fjernsynet.
Udsigten er helt fantastisk og beliggenheden inde i skoven er ikke til at diskutere med. Det er et skønt område.
Servicen er god og tjenerne i restauranten er søde og intet er umuligt.

Det dårlige - Vi havde købt et takeoffer da vi havde en grund til at fejre. Det indebar 3 retters menu den ene dag og buffet den anden. Det glædede vi os meget til. Buffeten er ok, men ikke noget at råbe hurra for til trods for at hotellet der også har en gourmetrestaurant burde vide hvad god mad er. Dét var lidt skuffende, specielt når vinen dertil er så dyr. Åbenbart er det kokken der vælger og vi endte derfor med at få buffet begge dage. Endnu mere skuffende og igen indebar det tørt kød og at rende frem og tilbage i restauranten.
Wellness er ok, men det er også det.

Alt alt, vil jeg sige at stedet er helt fantastisk, men det trænger til forbedringer. For at dette hotel fortjener fire stjerner ville jeg lave følgende forbedringer:
Buffet er noget man har til morgenmad og ikke aftensmad. Hold jer til a la carte eller menu om aftenen og husk at vinen også prismæssigt skal passe til standarden af maden!!
Jeres cafe/bar burde være mere bemandet, uden tv og gøres mere hyggelig. Og igen synes jeg drinks osv. er meget dyre i forhold til at der ikke engang står en tjener i baren.
Casinoet burde have visse regler som at man ikke kan optage fire maskiner af gangen. Lidt øv at komme over og der sidder hardcore spillere alle steder.
Og som prikken over i'et burde der være badekåber og slippers man kunne tage på ned til wellness området.

Jeg havde en god oplevelse, men jeg er dog rigtig ked af at vi kom her for at fejre en speciel anledning og blev meget skuffede over maden. Øv.

Super lækkert sted

Venlig og smilende personaler - dejlig mad - lækkert wellness område - skøn udenomsplads med fantastisk udsigt!

Helt igennem et anbefalelsesværdigt sted ;o)

Venlig hilsen Kurt og Annette

Is Munkebjerg your company?

Munkebjerg Details

Munkebjerg Hotel et af Danmarks bedste **** hoteller. Alle værelser er indrettet af en designer. Munkebjerg Hotel er ligeledes et 5-stjernet møde, kursus- og konferencecenter med en kapacitet fra 2 til 700 deltagere.

Visit Munkebjerg