Myplaydirect reviews

Myplaydirect reviews

Very low
2.2
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
38 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

sucks!

Still waiting for my pre order to arrive.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Customer Service Sucks

I have never been so frustrated with a company in all my life. I pre-ordered the autographed Lea Michelle CD back at the end of last year. When it got close to time to ship it, I received an email stating that it would be shipped UPS and since I listed my PO Box they could not ship it and did I have another address. No problem, I sent my physical address, where I receive UPS shipments frequently, and thought that would be the end of my problems. Well, it is now mid-April and I am still waiting for my order to ship due to a "Technical Issue". So I have emailed customer service several times (I think about 5 now). Each time I email them, the same pattern occurs. At first, I am told that there is this technical problem on there end but that it should be resolved and I will be getting an updated shipping date soon. Then, nothing happens and I contact them again. This is followed by a couple of emails declaring that they are trying to get the problem settled and that I will be hearing back from them within 1 business day. Then, nothing. I email them and email them and get no response, so I go back to the order page and send another email, starting the whole process over again. I have never been told what the technical problem is or been given a straight answer about whether I will receive my order. I am given the run around then ignored. I really am very upset by this and I will be telling everyone I know not to deal with this company.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi - I am very sorry. Your order still shows as "address rejected", it's not going through. I agree with you that receiving the same vague explanation from our customer service agents isn't helpful at all. We're addressing this issue with our agents and our fulfillment house. In the meantime I am issuing you a full refund. SO that when you order finally ships you at least won't be out of pocket. Again, our apologies.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Where is my order?

I pre-ordered the Steel Panther t-shirt, CD and fan club membership on March 10th with a ship date of April 1 when the album came out. April 1 came and went and the only communication I received that my order was delayed with a digital copy of the album. Again on April 7th I received an email that there was a delay. I contacted MyPlay to determine the order and was told it was a "technical error" and that my order would ship soon. When asked for an estimated date I was told there was a warehouse error and they didn't have the merchandise in stock yet. YET the website says the items are IN STOCK. What is up with that? Why can't you just ship me what you have in stock now and send me whatever is missing later? It's been now 2 weeks and I keep getting different answers every time I contact MyPlay. I just want what is owed to me YES IN PARTS even if it is at a LOSS because your technical issues or warehouse issues or whatever the issues are should not impact me. You should do the right thing and send people what they ordered even if it's in pieces.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Susan - we're very sorry for the trouble. I've created a new order which should ship within 1-2 days. I am not sure why your initial order didn't go through, but we're investigating. We'll also issue a full refund. You shouldn't have to wait that long. Again, we're sorry for the wait and for the confusion.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

No reason this should have happened.

I also ordered the Frozen deluxe soundtrack on vinyl with the digital download just so that I could get the signed poster by the Lopezes, and I also just received an email stating:

"Unfortunately the demand for this offer was so overwhelming that too many were sold and we are unable to fulfill your order with the signed poster."

There's no technical reason that too many signed posters/records should have been sold. There was a separate distinct link designated for buying the signed version, which I used. I suspect the issue has more to do with a problem getting the signatures, but you would think Disney and/or MyPlayDirect would make an extra effort to get the Lopezes to sign the extra posters to make up for the error. The album was overpriced to begin with, and on top of that, I never did receive the digital download code for the album, either. Huge disappointment, and I don't see any reason for it to have occurred.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi - We're sorry for the confusion. The good news is that we did receive additional posters and that everyone who's ordered one will get one.

This happened because the posters sold very fast and our system took more orders that it should have. That in turn was due to a technical glitch. Normally you would have seen these products marked as "Sold Out", by the time you came to place your order.

Clearly this wasn't a great customer experience and we apologize for that.

As to your download code, our customer service agents will email you to make sure you have a working link to your download.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Autographed Frozen record

On February 28, I ordered a Frozen vinyl that was to come with an autographed poster signed by Bobby & Kristin Lopez. The one without digital download was sold out so I went ahead and got the other just to make sure I got the signed poster. I am extremely unhappy to receive an email today April 11th saying it wouldn't be signed. I will never buy anything like this again. What a huge disappointment to me and my family.

*Update- Recieved an email saying that they were able to get more signed posters and would be able to fulfill my order.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi - Thanks for your feedback, and our apologies for the confusion. Due to a technical glitch we sold more posters than we had in stock. If the system had worked as intended this product would have been marked SOLD OUT by the time you ordered. For a while it looked like we wouldn't get additional posters, but our partners ad Disney came through and got additional posters signed. So anyone who's ordered one will get one.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Did not receive Pre Sale code in a timely manner

I pre ordered 2 Tori Amos CDs with the expectation that I would receive the Pre Sale ticket codes for concerts the day before the tickets went on sale. I did not receive them the day before. I had to e-mail the company 3 times and after the third time received the codes an hour and a half after the Pre Sale had started. Not only that, they gave me the wrong code for one of the shows so I had to wait yet again for another response from them to receive the correct code. I feel cheated. I ordered something with the expectation that I would get what I paid for and this was not the case.

There is another Pre Sale tomorrow that I should be receiving a code for today and I am not confident that I will receive it. Truly disappointed. I wouldn't recommend going through this company if you want something in a timely manner.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi - We're very sorry you didn't receive the emails with your pre-sale codes. These emails go out automatically to all who ordered bundles with pre-sale codes. If you didn't receive yours it's an email delivery issue. We're investigating.

To be sure, I'll ask our customer service agents to email you tomorrow's code through our customer service email as well - since we know that those emails have been going through to you.

Again, our apologies for the trouble.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Updated review

Bought a "Signed" Anthology cd and dvd of Belinda Carlisle.
When I received it, it was not signed. I telephoned to find out why just to be greeted by some rude woman who couldn't be bothered to listen or try to sort it out.

I first said it wasn't signed. She replied "do you want someone to sign it".
I said it should have been signed by Belinda Carlisle. She then asked if I wanted Belinda's phone number. I was getting furious by this time. She then said she can't help me when I said I wanted to return it for a refund.

Thank you for the replacement as promised.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Graham - we do all of our customer service through email, so the rude person you spoke with wasn't one of our customer service agents. Still rudeness isn't good, so we'd like to address this immediately. Do you remember what number did you called? I also don't see an email under your name. If you reply to this with your order number we'll certainly send a you replacement.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Fraudulent, Disorganized, and Customer Service Uninterested in Helping

We purchased a limited edition deluxe vinyl from Myplaydirect in December with an original release date in February. Since my girlfriend was very interested in receiving the "singed poster" with the vinyl, we made sure to be one of the first purchasers, which we accomplished.

In January, Myplaydirect then pushed back the release date to April. Since the card on payment expired in April, and they pushed back the date without informing us that this might happen (we thought we'd already paid for the item, commonly when you buy and item you are charged...) we simply needed to switch the payment method on the order. When we emailed Myplaydirect to try to resolve this situation. They somehow don't have a customer service phone number, probably because they would be receive complaints all day and dismissing people over email is easier. In the very first email they were unwilling to help in any way, implying that we were "out of luck". We offered other payment methods, to re-buy the item, and provided all the information any modern company would need to switch the payment method on an order (Amazon lets you do this yourself in 2 seconds!) but Myplaydirect kept responding with automated responses that they could not help us. We thought it would be a no brainier for Myplaydirect to resolve this since they pushed back the order and payment date by 2 months without informing us, which was the cause of our problems, but their customer service didn't seem to want to offer any solution. They specifically said "just because you buy an item on our website does not reserve that item for you," which is the most ridiculous statement a company who sells products could possibly make.

DO NOT PURCHASE ANYTHING FROM THIS COMPANY! They have no way to change payment methods (in 2014?), don't accept the payment at the time of order, and randomly push orders around by months at a time and don't think this could present a problem. They reserve some kind of right to cancel any order regardless of if you think you bought it or if they offer you a confirmation number. If they screw up your order they will send you automated responses until you simply accept the fact that you are not going to receive what you bought.

EDIT:
After responding to our complaint they promptly sent us a link where we were able to fix our order. Will update upon receiving our order, but satisfied so far with their timely and helpful response.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Brian,

We're sorry for the trouble. We completely understand your frustration about not being able to change payment methods.

Since this store doesn't offer customer accounts, but only guest checkout, we don't have access to your payment information. That's for security reasons. So neither our customers, nor we, can change payment information on existing orders.

We also only charge when we ship, so there is absolutely no fraudulent intend here.

But we do have a new workaround that I can offer you. If you're still interested in receiving your item, please reply with your order ID or customer service ticket ID. We'll reach out immediately to resolve this.

Thanks for your order info - we just emailed you with a proposed solution. For security reasons we suggest you remove your email address from your review.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Piece Of Crap Company & Horrible Customer Service (If That's What You Want To Call It)

I do not recommend myplaydirect.com at all. I pre ordered an album on January 22, 2014 & it was supposed to come out April 1st, 2014 and I barely got an email from them at 3pm April 1st, 2014 saying that there was a delay in shipment and it would be shipped out April 7th, 2014. Than they sent me a digital download of the album to my email and they wrote, "Well at least you got the music." So I go to download the tracks and all I keep getting is an error page. Than I receive another email from them saying my CD will be shipped out April 7th, 2014 and that they will be charging me again (even though they already took money out of my account back in January, I have proof in my bank statements.) I wrote them back saying that they better not take money from me because they took it out already and that I'm pissed because I been waiting for 3 months and now even the digital downloads won't work and now you guys wanna take more money from me??? After I wrote that email they never responded to any of my other emails. Also they have no contact phone number for their customer service so you have to deal with their shitty email based customer service online. So bottom line is I have no CD, they took my money, gave me digital download tracks for an "apology" and they didn't even work AND they're trying to take more money from me. So dont trust this piece of shit site, unless you want to get screwed.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Jessine,

We're very sorry for the delay in shipping your order, and the late notice. The delay in shipping is simply because we did not receive the product at our fulfillment center at the date we were promised. The late notice is our fault. We should have caught this earlier and emailed you earlier.

We'll not charge you twice. And we apologize if that wasn't clear. As our customer service agent said in their email to you, if you feel you've been over-charged, or double-charged, please email us the details. We'll certainly refund every penny, if that's the case.

As to the download issue, could it be that you attempted to download via iOS? If so, please know that our downloads are not supported on iOS.

Our agents have new, working download codes and today they will respond to you last email with a new code.

We will also give you a call today to make sure your download worked.

All your emails to customer service have been responded to (except the last one, which we'll reply to today). If you didn't receive our responses, please let me know. We'll send them again.

And lastly, we're not offering inbound phone service because most of our customer's questions are simple and can be quickly and cost effectively resolved via email. If issues are more complex, which is rare, we'll offer our customers to call them.

Again we're very sorry for all the trouble.

Thanks for your honest feedback.

MyPlay Direct.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Customer "service" blames customers for the company's incompetence

I have been ordering from Myplay Direct's Popmarket for the past few months and enjoyed the service for offering good prices and interesting items, but my most recent experience with them was so bad that I refuse to do business with anything related to Myplay Direct again. I placed an order for one of their deals of the day using an account I had saved with the store. Everything about the order was from the saved account, including my name, address, and credit card information. After about a week, I got an email that my order had been cancelled because they could not process my payment, and encouraging me to use a different payment method to try again. Of course, since it's a deal-of-the-day, this isn't possible. I wrote to their customer "service", who informed me that my credit card had been declined, with a form letter saying basically that either I entered the card info wrong or had insufficient funds for the purchase, neither of which was the case, along with a note that the item I ordered was out of stock, but that they would let me know if the manufacturer produced more (!!).

This puzzled me, because my card issuer usually sends an alert if my card is declined, but they had nothing, so I wrote back again. This time, they told me that a "field" in the order was invalid, despite the fact that it was a saved account that had worked only about a week earlier, along with another note that the item is no longer available. I can't believe that an online shopping site would rather just cancel orders than attempt to work with customers to correct issues. I also can't believe that they would try to blame -me- for their mistakes and then not even hint at an apology or way to fix it. By the way, Myplay Direct, since your customer service didn't care about working with me, Amazon delivered the item to me instead, and even though I paid more for it, I intend to stick with them in the future. At least with them, I know it will show up.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Jesse,

We're very sorry your payment didn't go through. We're having our engineers investigate if the payment decline could have been an issue on our end. For obvious security reasons, neither our agents, nor any of us can can access your payment details. So we can't easily determine if any if your information was (for whatever reason) changed or deleted. When stored cards are declined it's usually because the card expired, or was canceled by the user. But since this doesn't seem to be the case we'll have to look into this some more. I'll reach out to you directly to see if we can resolve this.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Horrible

I ordered a signed poster as a surprise for my husband and they didn't put his name on the poster. Offered me a partial refund. Well the whole reason I bought the package was for the poster. I wrote to tell them I wasn't satisfied with their response and they never responded again. Horrible customer service. Also I had to send a picture of their product to prove his name wasn't on there. If it was on there why would I be complaining??
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Allison,

We're very sorry you haven't received a response to your most recent email, and are unhappy with the compensation our agent has offered.

I'd like to review the issue, but I can't find a ticket under your name. Could you respond with a ticket number or an order number? We'll make sure this gets resolved to your satisfaction.

Thanks!

MyPlay Direct.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

EDIT: Resolution to Ridiculous Run-Around

(please see original issue below)

EDIT 3/27/2014

UPDATE:

After I posted this, I received a phone call from someone from MyPlayDirect!

There were many heartfelt apologies made for my ordeal. The gentleman on the phone was very courteous and wanted to do anything they could to assist me. My original order was cancelled, and the man on the phone placed a special service order for me. It seems I will be getting the signed poster I long for, with my deluxe vinyl set! I am beyond ecstatic! I nearly cried when I got off of the phone because I was so happy. Thank you MyPlayDirect for making my dream come true! I will update this post once again once I have received the product in question.

This is what Customer Service is. To see a problem, address it, and find a solution (and this solution was more than I could have hoped for!). I am very pleased by this, and will now be recommending the store to others. Thank you so much!


(Original post below)

I placed an order for a Frozen deluxe vinyl set with a signed poster by Kristen Anderson Lopez and Bobby Lopez. This set with the signed posters sold out daily and was extremely limited. It took a lot of effort and time to ensure I was able to order in a timely fashion. I placed the order with my credit card. It is a pre-order, so the card was not to be charged until April (a month from now), when the item shipped.

Yesterday I received a letter from my bank, stating that my credit card was being cancelled because a merchant I shopped at experienced a security scare. They sent me a new card and just cancelled the old one with no warning. Great. No problem. I quickly e-mailed MyPlayDirect to request that the payment information on file be changed. For some reason, the website doesn't have a log in for its customers (which I truly don't understand). This prevents customers from altering any information by themselves (address, payment info, billing info, etc.). I have never, in all of my years of online shopping, EVER had a company not let its customers have access to their own information. All I have to prove that I even ordered this item is a screen cap of my order number. Isn't that just absurd?

Anyways. MyPlayDirect e-mailed be back stating that the payment information could not be changed. Excuse me? But that is just ridiculous! Credit Cards get intercepted often. I would have never used it as a payment method if I would have known I couldn't edit it under any circumstance! We have exchanged six e-mails now, and the response is always the same. "We're sorry, but we cannot change the order". I was told I could cancel the order and then re-order it. Re-order a limited edition item that has been sold out for almost a month? Yes, thank you so much for your extremely useful resolution.

I then asked for a phone number to call. I was given only a reply that they "do not accept orders over the phone". I wasn't asking to order over the phone, I was asking to speak with someone because e-mails were getting us no where. The utter lack of caring for my satisfaction disgusts me. What kind of company can even call that "customer service"?

So, I will apparently not be receiving the item I tried so hard to get, because they are too lazy to change my payment information for me. I would do it myself, but there is no way for me to do so. Guess they won't be getting my $75! I will be spreading this bit of bad business everywhere I can.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Alexandra, we're very sorry for the trouble and I apologize for the tone and brevity of the agent's reply.

Unfortunately we don't offer an account functionality for this store, which means we don't store you payment information in a way where you or anyone else can access or change it. This is for security reasons.

Usually this isn't a problem, because when a card is canceled or lost our customers can just place a new order.

For limited or sold out products, like this one, it's of course more complicated. But we now have a workaround, and as discussed on the phone earlier today you'll receive your signed product.

Thanks again for your honest feedback.


MyPlay Direct
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

I'm wondering : they even exist ?

First time when I ordered something from this company was a t-shirt from ASAP store. It was like one year ago I don't remember exactly what time I received my order but I know I was waiting longer than estimate date. Maybe it was something about month.
I ordered another t-shirt form ASAP SHOP . I received e mail : my order was shipped in 12 DECEMBER it was my Christmas gift. I should expected my parcel 24 december - 7 january 2014. I sent about 5 e mails and of course they still don't response from any of my e mails.
I'm from Poland so I was afraid maybe it's problem with taxes but last time everything was fine. I didn't pay extra money for taxes they just charged my credit card and taxes was included with my price.
Anyway I am so frustrated! Now it's 4 January 2014 and I' m still waiting for my delivery!!!
It's ridiculous how they ignore customers e mails and problems.
I don't know what is my parcel UPS NUMBER so I couldn't check where is my parcel. I called to UPS and of course they told me I need to have my TRACKING NUMBER.
What now? What I should do if they don't replay for my e mails and I can't find any telephone number!
I visited all MYPLAYDIRECT pages and the look like good company and especially I didn't have any troubles with them in the first time when I use the myplaydirect.
WHAT I SHOULD DO NOW?! I JUST WANT TO HAVE THIS DOPE T-SHIRT or money :(
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Amanda,

We do exists, and we're very sorry you didn't receive your parcel. It's highly unusual for a customer service email to remain unanswered. I did a quick search and can't find any tickets under your name. Could you forward us an order number or a ticket number (form the auto response you received after emailing us) so that we can find your order and customer service tickets?

We'll make sure you'll get what you've ordered, and if not, we'll certainly issue a refund.

Thanks,

MyPlay Direct.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

WORST COMPANY EVER

I never received my item, they are very slow (and ignorant/rude) with answering e-mails, and won't refund my money even if i have PROOF that they have written of my money from my bank account.

I ordered my item on 12-06-2013, and now, 7 months later, I am still trying to get my money back!!!

Never buying from this company EVER again and I would advise you NOT to buy from this company. Look at all the other bad reviews.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Parcifal,

First of all, apologies for the late response to your post, and and that it took so long to process your refund. We've added new customer service agents late this fall and they weren't as familiar with the IDEAL payment method, which is rarely used on our platform, as they should have been. Your request should have been resolved within days.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Inability to use foresight and order the correct stock

Ordered One Direction's new CD a few days after the pre-order was put onlne so sometime in August/September, and the day after my friend. My friend received her copy (3 days late). I didn't. Got an email a week later explaining that they didn't have enough stock of the CD so I would have to wait nearly a month for the stock to arrive at the warehouse before it's even delivered to me. For one, they should know how much stock to order of preorders and should make sure they're all there. I did not preorder my CD for it to arrive a month after it came out. It took them about 3 days to reply to me. They did refund my delivery charge but I still wasn't happy at all. What was even the point in pre-ordering. It's not like I ordered it a couple days before it came out. They had months to prepare.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Kirsty,

We're very sorry for the delay in delivering your order. Sometimes demand for a certain product can be hard to predict. And when our estimates are too low it's often not as easy as you might think to get new stock quickly. But we completely understand that receiving an album a month after the official release date is a buzz kill at best, and very frustrating in general. We're working hard on improving our forecasts and our inventory management, so that we can avoid such slip ups in the future.

Thanks for your feedback, and for ordering from us.

MyPlay Direct.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Don't Ever Order From This Site

I ordered a Breaking Bad tshirt right after the series finale. I waited 5 weeks and no shirt. I figured I must not have completed the transaction online. I sent an email to myplaydirect.com and got no response. After another 2 weeks I assumed it was an error on my part, I went to the site and re-ordered. I waited another 4 or 5 weeks and finally got a box in the mail from them. My XXL shirt was about the size of a regular medium t shirt. The next day I get another package from them. Another shirt. I contacted them by email and they told me to contact them by phone with the number on the web site to get an RMA number. AS far as I can tell, there is no phone number on their website. I am going to let everyone I know, everywhere to not order anything from these people. I can't believe the show has anything to do with this. I'm sure this is being handled by a group that really does not care anything about pleasing customers for return business. Apparently, get a customer once, take their money, burn them, then move on to someone else.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Jerry,

We're sorry for the trouble. It's not our policy to ask customers to call us to get an RMA number, so that seems very odd, and I am sorry that happened. All customer service is done through email. Do you still have your order number or customer service ticket number? We'll take care of this as soon as we can locate your information. Again, our apologies.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

MyPlay Direct is the Worst Customer Service Company Ever. Will Never Order From Them Again

MyPlay Direct is terrible. I pre-ordered the Breaking Bad full series on October 1st, 2013 basically the first day it went on sale. I prepaid $230.78. This was also the only Christmas Gift I could afford for my husband. It did not arrive and at no time did I receive any sort of noitification. As the Christms holiday came closer, late November, I tried on several occasions to contact them via an online form. It took almost a week to get back to me after my first inquiry and the first response took me emailing on three occasions. Once someone finally got back to me I was then told on three occasions that there had been an issue with the order and thatit had shipped but was then sent back to them for some unknown reason and they would go ahead and ship me the Breaking Bad series. I was sent faulty tracking information and on every occasion that I tried to get back in touch they would take several days to respond and continued to tell me they would help to get me the product. I told them I would pay extra and do anything to get this product in time for Christmas so my husband would have a present. They told me that expedited shipping was not possible but it would be coming in the mail.

I could never get an actual person to help me. I asked on six occasions to have somebody call me or for someone to provide a customer service phone number that I could then call. On no occasion would they acknowledge that I asked the question, call me or provide me with a customer service phone number.

Now, if you can believe it, today on January 2nd, 2014 I received an email that unfortunately they have no stock left and the product cannot be shipped?! I have never heard anything so ridiculous.

I will send several negative reviews about this because I have never in my life experienced such terrible customer service. They did nothing to help resolve the issue, no apology and they were negligent on their end. Their lack of professional, helpful service is greatly lacking and I hope that others that have had similar experiences share them so that justice can be served.
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Rachel,

Our apologies for the lost shipments and the late reply on this forum. These parcels shipped UPS Ground, so we'll be able to track them down and find out what went wrong. If you still see this note, please send us your order number, tracking number, or customer service ticket number. We'l find out what happened and will try to make it up to you.

MyPlay Direct
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Customer service is DELAYED and weird but I got my CD!! :) FINALLY. Yaya!

I am in the USA and I had ordered my James Arthur Signed Deluxe CD on December 5th 2013. My expected delivery date was going to be Dec 13-17th and I was very anxious to get my CD. I knew it would take time because it was coming from the UK and we also had a winter storm in Dallas, Texas. I had started to email early on and throughout last week because I began to panic that my CD was not going to be here. The service help is ridiculous. NO story was the same on where my shipment was. At one time, it never shipped and another representative indicated that it had. Again, the story had changed and they said they would issue me a full refund. I really JUST WANTED MY CD. There is no number to call. It seems as if they aren't very professional or uneducated on how to "track" down a shipment? Maybe they are lazy? They did respond to my emails-- days later-- but they didn't know what they were talking about and gave me mixed information. AT ANY RATE- I came home from Christmas and checked my mail on December 26, and my CD HAD ARRIVED!!! I am so happy! I have emailed them and told them to not issue my refund and if they had, I'd pay for the CD. I love my CD! James Arthur is the best! I thought they were bogus company, but I did get my CD. I won't order from them again though.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Worst Customer Service

I order a britney jean bundle, the website said it was in stock, now it has changed to back ordered and they dont know when it will ship. I have emailed there customer service and messaged them on facebook with no real response. Still havent shipped the item. They have no customer service contact number, which means to me they dont really want to deal with you. Thankfully i paid using paypal, and i can open a claim. i bought this for christmas if i had known it was going to be this way i would never had order from them. I will never buy from this company again
myplaydirect.com

Reply from myplaydirect.com

Hi Kristin,

We'did experience unusually high email volumes in December. At times took us several days to respond to customers. We're very sorry that you were affected by these delays.

We've since hired and trained more agents and are back to our less then 24 hour response times.

If you're reading this, please send us your order number and we'll make sure you'll be compensated for your troubles.

MyPlay Direct.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

STAY FAR FAR AWAY

I ordered the new Britney Jean album bundle over two weeks ago and was told I would receive a pre-sale code to order tickets to her 'Piece of Me' show in Vegas. This pre-sale code never came. I contacted customer service and was told there were "experiencing an unusually high volume of emails" and it would take SEVERAL days for a follow up. Not only did it take them a week they write back, they wrote back AFTER the pre-sale had ended, and they sent no code. Their advice, check your inbox again.

Now two weeks later, I still have not received my items ordered, my credit card has been charged, and the album has been out for over a week. The status of my order is 'preorder' and I have sent 3 emails to customer service (this company does not have a direct contact number)trying to figure out where my order is. I have not received a single response. This company is total trash and it almost seems like a scam after reading all the other reviews on here. I regret ever making a purchase from MyPlayDirect. I will contact the Better Business Bureau depending on how they resolve my issue. Do yourself a favor and stay far far away from this company. You have been warned!

myplaydirect.com Details

About this company

Visit Myplaydirect

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.