Nelly reviews

Rating distribution

Reviews

About

Proffsig hantering av återköp

Skickade tillbaka en klänning som inte passade. Efter ett antal veckor utan ett ljud kontakta jag Nelly och visade sig att dom inte kände till att dom fått mitt paket.
Skickade kopior på Fraktsedel och returnota och Nelly kontakta Klarna för att korrigera betalningen, inget strul utan kunden i fokus.
Mycket proffsigt hanterat.

Med vänlig hälsning Jessica

Jag gjorde fel - Nellys kundtjänst var generösa

Nellys kundtjänst är fantastiska.
Jag beställde kläder, skickade tillbaka allt utom en fantastisk klänning - trodde jag.
Av misstag lade jag ner även den i returpaketet.
Kontaktade Nellys kundtjänst som engagerade sig väldigt mycket, de dubbelkollade med returavdelningen om klänningen gick att spåra.
Summa summarum:
Jag hade ingen klänning men trots att Nellys kundtjänst inte kunde se att den kommit i retur till dem valde de ändå att INTE debitera mig för den!
Det kallar jag service!
Nöjdare kund än mig får man leta efter och jag kommer definitivt tillbaka!!!!!

Tack Christian (och ni andra) på Nelly.
trustpilot stars

Perfekt kundservice och snabba paket :)

Jag tycker nelly är fantastiskt! Jag beställde två olika paket olika dagar och jag fick allt samma dag! Jag fick snabba svar av kundservicen. Dom svarade ungefär 2-3 timmar senare samma dag jag skicka mejlet! Underbart! Jag rekommenderar sidan till alla ja känner :)

Massa plus!!!

Gillar att ni har så många märken att väjja på!
trustpilot stars

Bra utbud i alla prisklasser!

Har varit med om både bra och dåligt men mitt generella intryck är ändå bra. Köpt varor till och från dem i 3 års tid.

Godkänt!

Allt fungerade som det ska!

Reklamation av Skor från Tiger

Reklamerade ett par skor som efter 9 veckors användning mer eller mindre börjar falla i bitar vad gäller sula samt klack/häl. Fick mycket bra respons och väldigt trevlig bemötande angående detta. Mycket hjälpsam kundservice samt proffsigt.
Dock skulle ett tips för förbättring vara, att man kan ändra sin kommentar som skickas med reklamationen utan att ens tillfälle att reklamera varan (vilket inte går utan att först kontakta kundtjänst och be om ett sådan tom mer än 14 dagar gått) förbrukas och man måste kontakta dem igen.

Över lag mycket nöjd med Nelly.se, då det är min första gång jag handlar från dem.
Med vänlig hälsning
Richard

Fina skor

Mejlade och frågade angående ett par skor jag var intresserad av. Svaret jag fick var som om dom inte ens hade läst frågan. Jag orkade inte ens skriva igen.. chansade ändå och köpte skorna och är mycket nöjd ändå. Kundservicen behöver dock bli lite tydligare.

fick inte bra service

tycker inte om deras service....dålig

helt okej

Funkade faktiskt helt okej trots alla negativa betyg.
trustpilot stars

Nää, känns inget vidare, första och sista gången faktiskt.

Bra utbud, gillar verkligen kläderna. Dock är det riktigt tråkigt att man behöver betala 39 SEK i returkostnad fast man väljer att behålla delar av ens beställning.

Kundservicen borde uppdatera sina s.k. "shortkeys" och faktiskt läsa kundens frågor. De har en slags förskriven text som de skickar ut (oftast utan att läsa genom vad som faktiskt står i det förskrivna mejlet). Riktigt dåligt att man inte får en agent, utan det är alltid olika agenter som svarar på ens mejl! Jag fick höra från 2 olika agenter att jag behöver betala fraktavgift fast det är gratis just nu (står på hemsidan)! Onödigt och trist att behöva be om att få rätt förklaring om o om igen! :(

Sedan får man inget kvitto när man lämnar in sina returer, känns inget vidare och rätt så osäkert faktiskt.

Då jag själv jobbar på en kundservice för en onlineshop inom mode måste jag faktiskt säga att jag är besviken på er, jag hade fått för mig att ni faktiskt var bättre.

Varför svarar ni inte på dåliga Trustpilot-inlägg? Det skulle väl bidra med att man skulle kunna ta er företag mer seriöst?
Lycka till i framtiden, dock utan mig.
//besviken ny kund.,
trustpilot stars

Rekommenderar starkt denna sidan!

Jag har beställt från Nelly tidigare och är alltid lika nöjd med leveranserna, snabba och smidiga!
Nyligen köpte jag en väska därifrån, jag tvekade fram och tillbaka på om jag skulle behålla den. Jag bestämde mig sedan för att behålla den och klippte lapparna, samtidigt som jag ångrade mig ungefär. Jag fick enkelt kontakt med kundservicen och snabba svar! Allting resulterade till att jag fick skicka tillbaka den ändå!

Känner mig riktigt väl bemött som kund och kundservicen är helt fantastisk! Rekommenderar denna sidan starkt!!
trustpilot stars

NELLY.SE- Ett skämt kläd företag! Avråder er att handla.

Ett skämt företag!

Jag fick hålla med med en order i ca 3dagar, ni läste rätt! Jag fick börja om på nytt och på nytt och blev utloggad och när jag var inloggad så funkade det inte (nej inget fel på min internet uppkoppling) och när jag äntligen lyckades så har de skrivit STUDENT på mig och då får man inte ta kredit på över 5000kr och när man tar Betalning via POST ORDER (vilket innebär att man ska betala på plats hos posten när man plockar ut paketet)- Så får man inte göra post order på över 5000kr!

När jag frågade om att korrigera en order, då deras hemsida (deras funktioner och uppdatering på hemsidan) Fungerar Jätte dåligt, så blev det givetvis fel på valda köp och ville korrigera!! NEJ DET GÅR INTE HOS DEM.

När jag frågade om att se mina köp- DET STÅR INGEN STANS PÅ Mina sidor, när de hänvisa till det.

De marknadsför sig nu med 365 dagar tillgänglig dygnet runt men de har folk som inte har rätt kompetens och de har ett system som ÄR LÅNGT IFRÅN BRA, både när det gäller Administration och SYSTEM på hemsida- skaffa bättre sida Nelly! Om ni själva läser detta! TRUSTPILOT Säljer info till företag! Kanske har inte Nelly råd att betala det? KONSTIGT! För de finns i hela Skandinavien!! Då har man råd att vidta åtgärder!

DE är typiskt bevis på ett dåligt företag, de har bra sortiment men deras system suger! De vill verkligen vara som Expert butikerna som lades ner! (Man har bra priser och bra kvalite på kläder men service suger och liknande IKEA Syndrom (det ska va billigt så ALLA människor kan få hem en produkt till sitt hem oavsett om man är fattig eller rik)

-Undrar hur de lyckats med att skaffa avtal med alla kläd märken osv? Någon som vet??

- Jag vill samla in lista som man kan skicka till KONSUMENTVERKET-där man gör anmälan på företag- JA DET FUNKAR! Samt få dem i Tidningen Metro mm- de bryter på många punkter! Varje företag har riktlinjer och regler att följa( skyldigheter gentemot en kund) och de följer inget av det!

Mejla mig och ert fall till mig: izozfastone@live.com

Riktigt dåligt!

Riktigt missnöjd, "fri retur" är inget att vänta sig. 69kr + orimligt strul via ett krav på registrering av returorder via hemsidan.

Skicka med en retursedel direkt och ha fri frakt oavsett ordervärde, rätt pinsamt att inte ha det, samt medvetet krångla till returer.

Avråder starkt från nelly, betydligt bättre med Stayhard, bubbel etc.
trustpilot stars

I samma fotspår som expert.

Precis lika dålig service som expert.

Annullerar ordrar när man har presentkort. Problem med leverans, folk får inte tillbaka pengar för retur på flera månader. Dålig kvalitet på kläder. Gör dig själv tjänsten att undvika detta företag.
trustpilot stars

helt värdelöst! sena leveranser och de produkter man beställer annulleras!

helt värdelöst! sena leveranser och de produkter man beställer annulleras! världens sämsta ebutik!!!
trustpilot stars

Leverans, retur och support är undermålig

Haft stora problem med försenade leveranser, teknikfel med "min sida", returstrul och en nonchalant support som mest sänder standardsvar tillbaka fastän det inte hjälper. Har fått 75 kr som plåster på såren, men jag kommer aldrig att handla av Nelly igen.

Mycket krångel

Stort utbud och bra priser absolut!
Men oj vad det krånglar med leveranser, återbetalningar och førseningar mest hela tiden. Har bestællt från Nelly ett antal gånger och i børjan gick det bra men de senaste gångerna har jag aldrig fått leveransen i tid. En gång fick jag dessutom fel vara skickad till mig. Kundtjænsten ær trevlig men men man får ingen direkt hjælp, det enda dom gør ær att beklaga. Dessutom finns det inget nummer att ringa... Jag rekommenderar inte Nelly. se.

Inkompetens

Rubriken kan sammanfatta hela min upplevelse med Nelly. Först blandar de ihop de 2 paket jag beställer, det ena skulle till mig, det andra till min bror. Självklart får jag hans paket i hans namn till min adress, medan han får mitt paket i mitt namn till sin adress. Ingen av oss kan hämta ut respektive paket. När jag påpekar felet för Nelly så vägrar kundtjänsten att hjälpa mig. De säger att jag ska vänta tills paketen returnerats av posten efter 3 veckor. Problemet var att paketet som skulle till min lillebror var en födelsedagspresent. Efter 10-talet mail där jag tillslut blev tvungen att skriva utdrag ur Konsumentlagen och hota med Konsumentombudsmannen så lämnar de över ärendet till en av personalen som har tillgång till telefon.
Här hjälper han mig att lösa problemet och skickar iväg ett paket som försenat kommer fram till min bror. Samt efter att jag klagat ett tag ett nytt även till mig. Problemet var bara att trotts att denne anställde - Richard Callback - lovat att alla varor fanns i lager och att jag skulle få den uppsättning jag redan betalat för (detta var den 4/3-2012) så skickades endast halva min order till mig.
Nu, den 30/3-2012, har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna jag betalade den 4/3, trotts att jag var tvungen att betala en gång till när den andra omgången kläder skickades. Jag blev då lovad att jag skulle hinna få tillbaka mina pengar innan fakturans förfallodatum gått ut.. Vilket förstås inte hände.
Nej, 20 mail, 35 minuter i telefon, och jag har trotts detta inte fått tillbaka mina pengar, eller alla varor jag beställt. Jag kommer aldrig mer att handla från Nelly, och rekommenderar ingen annan att beställa därifrån heller, då deras otrevliga bemötande i kundtjänsten och försök till att lägga över felet på konsumenten, verkligen förstörde min tidigare bild av företaget. Att försöka slingra sig undan och inte erkänna att man gjort fel, är patetiskt.

Is Nelly your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Nelly Details

About this company

Nelly.com er et af Nordens største onlinebutikker for modeinteresserede. Hundredvis af mærker indenfor undertøj, tilbehør, tøj, badetøj og skønhedsprodukter. Nelly.com opdateres med nyheder hver dag.

Visit Nelly

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.