Nemid reviews

Nemid reviews

Very low
1.3

Forældret bras

NemID var forældet inden det blev indført. Hvem andre bruge Java appletter i dag?
Ideen med koderne på et kort var fin nok for år tilbage, men:

- hvorfor kan jeg ikke få koderne i en app på min iPhone som jeg kan når jeg anvender tofaktorautentificering hos Google, Evernote, Dropbox, Linode, DigitalOcean, Microsoft, CloudFlare ..
- hvorfor skal Java appletten have fuld adgang til min computer?
- hvorfor kan jeg i 2014 ikke bruge NemID i browseren på min iPhone og iPad?
- hvorfor kan jeg ikke paste koden fra min password manager ind i NemID, så jeg tvinges til at bruge en kode der er til at skrive for mennesker, i stedet for en laaang maskingenereret kode?
- hvorfor er det ikke mig selv der har den private nøgle?

Det mest stupide system jeg har stødt på siden rejsekortet...

Nem ID virker ikke, problemer med login:
- Ringer til support
- Taster 3 fordi der er problemer med min adgangskode (det er umiddelbart den menu der lød mest som mit problem)
- Får bare beskeden "du kan ikke få en ny adgangskode af support" Tast 7 for at gentage menuen.
- Nå, fínt nok jeg ikke kan få en ny kode, men jeg vil da stadig gerne have hjælp til mit problem? Det er da ikke en besked der hjælper mig på nogen måde!
- Trykker 7 for at prøve noget andet.
- Samme besked om koden gentages, så nu forstår den ikke tastekommandoen.
- Jeg må ringe op igen, denne gang prøver jeg noget andet.
- Kommer frem til en menu der hedder "Virker dit nemid til netbank men ikke andre servicer, tryk X"
- Jeg trykker X
- Får beskeden "Du kan løse det ved at gå ind på nemid.nu og trykke på support oppe i højre hjørne - for at gentage menuen tryk 7"
- Går ind på nemid.dk og trykker på support oppe i højre hjørne og bliver mødt af den mest "GENERISKE SUPPORTOVERSIGT I VERDEN" som overhovedet ikke indeholder en overskrift af samme type og kan ikke finde noget der hjælper.
- Dropper at få løst mit problem og må erkende nederlag efter at have stået i kø til SKAT.dk i 3 timer og nu alligevel ikke får det løst. Prøver igen imorgen når jeg ikke er så irriteret længere.

Jeg er midt i en flytning og kan ikke bare bestille et nyt, og jeg skal bruge mit nemid til at melde adresseskift og jeg vil bare freaking have løst mit problem. Det er meget enkelt! Men istedet skal man trækkes igennem det mest generiske uhjælpsomme stykke med surt af et system siden rejsekortet.

EDIT: Blev bedt om at fjerne bandebord fra min anmeldelse, så hvis den virker tilnærmelsesvis flink, er det en stor fejl.

hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Simpelthen utroligt at et `system der er blevet påtvunget og borgere bare ikke virker !
Den 6/2-14 fik jeg en tilbagemelding om at jeg kunne forvente at få den nøgelviser jeg havde bestilt tidligere,inden for 3 - 5 arbejdsdage,den modtog jeg så ikke og rettede derfor en henvendelse til `nem id,som svarede tilbage D.26/2-14 : Vi har modtaget din e-mail om, du endnu ikke har modtaget din nøgleviser inden for de 10 arbejdsdage.Derfor har vi ført købsprisen tilbage på det betalingskort, du benyttede ved købet.Vi har desværre ikke mulighed for at sende dig en ny nøgleviser, men du kan bestille en ny nøgleviser på www.nets-danid.dk
Hvis NemID nøgleviseren bliver leveret til dig, vil den være spærret og ubrugelig. Vi beder dig derfor destruere den og bortskaffe den som andet elektronisk affald.
Flot men nu kræver det et nem id `log on for at bestille en ny nøgelviser,og i mellemtiden fik jeg følgende mail : Den offentlige digitale signatur (OCES-certifikat) der er tilknyttet NemID-nummer 000-000-000 udløber om kort tid, d. 14.02.2014 kl. 13:20.

Du skal forny dit NemID for fortsat at kunne logge på hos offentlige og private tjenesteudbydere, som fx skat.dk, borger.dk eller andre steder på nettet, hvor du plejer at bruge NemID. Hvis du bruger NemID til netbank, kan du dog fortsat logge på med NemID, også efter den offentlige digitale signaturs eventuelle udløb.
Sådan fornyer du NemID
Da du er tilmeldt automatisk fornyelse, skal du blot logge på selvbetjeningen på nemid.nu inden ovenstående tidspunkt, hvorefter et nyt certifikat bliver udstedt og dit NemID vil være fornyet.
Hvis du ikke længere ønsker at have en offentlig digital signatur (OCES-certifikat) tilknyttet NemID, behøver du ikke at foretage dig noget, og du kan lade certifikatet udløbe. Ønsker du senere at kunne logge på offentlige og private tjenester på nettet, skal du bestille NemID på ny på nemid.nu.
Har du brug for hjælp?
Opstår der problemer, er du velkommen til at kontakte NemID-support på (+45) 72 24 70 50. Du kan også finde svar på de mest almindelige spørgsmål på nemid.nu/support.
Venlig hilsen
Nets DanID
Jeg har kontaktet nem id`s support og efter at have siddet i telefon kø i timevis var svaret det kan vi ikke hjælpe med,Stort,hvis nem id til at starte med havde sendt nøgleviseren til den adresse jeg bor på & er tilmeldt folkeregisteret ville der ikke havde været problemer med at jeg kunne bruge nem id,men det gad nem id ikke,så nu kan jeg bruge en ½ dag på at kører på kommunen og bestille et nyt nøglekort.virker amatøragtigt,mildes talt !

Dårlig håndtering

Jeg har siden starten af januar ikke kunne bruge mit NemID til offentlige sider. Jeg har modtaget et utal af midlertidige koder samt været på kommunen to gange, og efter andet besøg valgte NemID 2ndline support at sende sagen videre til DanID. Jeg blev lovet, at der skulle gå en uge, og så skulle det være lavet. Jeg venter og efter to uger ringer jeg til 2ndline support, fordi det ikke virker. Her kan de kun sige, at de ikke kan se nogle opdateringer. Jeg ringer efter uge igen, og får nu at vide, at DanID slet ikke har set på den.

I går vælger jeg at ringe igen, fordi det er ca. 1,5 måned siden, at den blev sendt til DanID, og nu jeg er ved at være grundig træt af det. Der er endnu ikke noget nyt på sagen. Jeg forklarer, at jeg er træt af det, og om jeg kan få en mail adresse eller et nummer derop, og det kan jeg ikke. Supporteren siger dog, at han kan skrive på en pæn måde, at jeg er træt af det, det går jeg med til.

Jeg er SÅ træt af den håndtering! Jeg står og skal bruge mit NemID og intet kan gøres. Ikke en gang en mail til DanID kan jeg få, så jeg personligt kunne rykke for mit NemID. Det er under al kritik, og jeg sender en klage af sted, når alt det her er ovre. 1,5 mdr. er der gået, og jeg var lovet en uge - der er noget der slet ikke hænger sammen!

inge hjælp og få

Lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få et nyt nemid i det at jeg skal bruge internettet som slå fejl og hvis man ringer bliber man bare sendt i ring

En pestillens ud over alle grænser.

Alle andre lande end Danmark kører efter det koncept at Java er "good to have" og ikke "need to have". Jeg er gang på gang slået tilbage over hvordan politikere og embedsmænd kan forsvare NemID og alt hvad det står for.

At NemID fungerer som det burde er næsten mere undtagelsen end reglen. At basere et nationalt identifikationssystem på Java er den mest stupide idé jeg nogensinde har erfaret, kun overgået af NemIDs koncept i sig selv. Systemnedbrud, konstante opdateringer og fejlmeddelelser samt det irritationsmoment vi alle får når vi skal op med det hvide plastikkort, overgås kun af de politiske fejlslutninger og inkompetencer. Men udover systemproblemer, udgør NemID en permanent sikkerhedstrussel på alle niveauer. NemID kan billigt og nemt hackes, og kan meget nemt gå hen at blive et terrormål (sammen med al den anden digitalisering) som kan sætte hele den danske infrastruktur og funktion ude af spil på ingen tid. Der er ingen grund til at løbe denne risiko.

NemID er et manifest af forkastelige partipolitikere som lever fjernt fra både datid, nutid og fremtid. Jeg finder ingen samfundsfaglig, filosofisk eller praktisk god begrundelse til at digitalisere alt og alle, og at gøre ejerskab af en computer noget nær obligatorisk. Dette aspekt viser også partipolitikernes finkulturelle og klassebeviste arrogance, hvori de tror at Danmark og verden kan blive ved med at producere og levere computere til enhver husstand. Der er nemlig noget der hedder begrænsede naturressourcer. Derefter er det en forkastelig Orwelliansk tanke at alle skal påtvinges at bruge et system der meget nært minder om vilddyrets mærke som profeteret i åbenbaringens bog; hvilket man burde kunne se problematikken i selv om man skulle være ateist. Borgeren bliver yderligere reduceret til 1 og 0 taller som "selvfølgelig" skal behandles billigst muligt, istedet for bedst muligt. Skal man følge digitaliseringens ideologi, ender det nok med at vi skal snakke til en computer hver gang vi skal til kommunen for at ordne noget.

NemID bliver udført med tvang, og det slider både borgere og vores rettigheder, og det sker samtidigt med at partipolitikerne tror de kan skabe et samfund på samme måde som de skaber en supercomputer, der kan nådesløst og minutiøst kontrollerer alt og alle med uhyggelig reducering og præcision. Alt dette betyder i sidste ende et tilbageskridt for menneskeheden og dens historie - tilbage til den rationelle era, hvor slutresultater, målsætninger og kolde udregninger var i højsædet.

ufatteligt dårligt

besværligID er da lige til at brække sig over hvis folk besluter sig for at hacke nemID så har i da rigtig fundet et sted hvor de kan hente alles oplysninger på en gang rigtig flot nemID og tak fordi det skal gå ud over mig hver eneste dag at i har opfundet det værste l... i verden. og så vil jeg da godt lige lægge en minus på trustpilot fordi at jeg er tvunget til at give nemid en stjerne når de absolut ikke har fortjent noget der minder om en stjerne

Elendig kundeservice/support i chatten

Jeg startede med at have et problem med mit Login, og kontaktede supporten via chatten. Første gang jeg talte med dem, fik jeg at vide at det var en teknisk fejl inde fra dem af, og blev henvist til at bestille det hele på ny. Det ender så med at jeg sidder med to koder, og tre nøglekort, kæmpe rod, som de så ikke ville hjælpe mig med at løse da jeg kontaktede chatten igen. Jeg bliver henvist til at ringe ind til deres nummer. Det har jeg prøvet de sidste tre dage, men da de har en kø på 20 hver gang jeg ringer, har jeg opgivet, og håbet på at de ville hjælpe over chatten. Men nej. Jeg spørger om jeg kan blive ringet op, og får et nej også. Så alt i alt, har jeg ikke kunne bruge min NemID i snart to uger, og ingen vil hjælpe. Selvom det er dem selv der har skabt hele denne rod, ved at supportere forkert fra start af. Og ikke nok med det, så er medarbejderen flabet nok, til bare at afslutte chatten, uden videre. Elendig service, inkompetence og dovenskab i højeste grad.

¨Nemid til erhverv = kaotisk og ulogisk

Ufattelig dårligt værktøj, der i den grad besværliggør hverdagen som erhvervsdrivende. Forholdet mellem almindelige brugere og administrator, herunder tildeling af rettigheder er en jungle af dimensioner. Det må simpelthen kunne gøres bedre og mere enkelt!? Hvorfor tvinges man over i nøglekort login, men fastholder digital signatur som mulighed, for ikke at tale om nøglefil, der er en tredje login mulighed. Hvor ligger administratorrettighederne, og hvordan flyttes de fra den ene loginmetode til den anden. Brugervenligheden er så håbløs ringe, at jeg stopper her. Det er ganske enkelt ubeskriveligt...

Skod.

Det for det første spild af papir tid og penge, at lave nøglekort som kun virker 148 gange. Forstår ikke hvorfor man ikke istedet gav folk en elektronisk identifikator som hkan hæge i ens nøglebundt. Den skaber et nyt nummer hvert 1.minut. Der hved slipper man for mange tons blæk, strøm til printere og lamelerings maskiner, post omdeling samt arbejdstimer til ansatte der skal pakke skidet.

Kom nu ind i kampen!

Mit nøglekort udløb idag og har endnu ikke modtaget et med posten som der står forskrevet. Det en oldgammel service at bbruge papir. Og nu sidder jeg fast med en regning som jeg ikke kan se da jeg ikke har noget nøglekort og det nye er på vej..

!!!!!!FLOT!!!!!

Ufattelig dårligt system

Hvad de har tænkt på da de designede det her system er mig en gåde. Det er så evigt besværligt man næsten heller vil leve med at bliver hacket og miste alt hvad man ejer og har.

Jeg gambler meget online, og skal bruge nøgler hver eneste gang jeg skal logger ind. Derudover kommer alt det andet hvor man også er tvunget til bruge det her bras. Det konstant man skal sidde og lede efter tal på et papkort for at logge ind diverse steder.

Idag ville jeg bestille et nyt til ferien, så jeg ikke løber tør der. Det den gør istedet er at låse det jeg har så jeg nu ikke har nogen mulighed for at lave noget som helst her i weekenden som kræver NemID.
Som I nok havde gættet var der ingen hjælp at hente hos supporterne som bare sidder og forstår omkring lige så lidt som dem der har designet det.

Nemid - nem for hvem?

Lad mig slå fast at Nemid er glimrende når det virker, og er selvfølgelig skabt for min skyld, hvis jeg skal tro det offentlige, pengeinstitutter og forsikringsselskaber. Med en række selskaber ender jeg med så mange nøglekort og digitale postkasser at der er god mulighed for forvirring.
Går der uorden i det bliver det morsomt. Ved en spærring p.g.a. nøglekort bortkommet i posten startede en længerevarende (og endnu uafsluttet) karusseltur med nøglekort og adgangskoder. Midlertidige adgangskoder og nøglekort skal jo passe sammen og da disse fremsendes med posten, der desværre er langsom og usikker ( - her er scanningsfejl og forsinkelser hverdagsoplevelser for kunderne) er der meget der kan gå galt. Hertil kommer at der er 2 operatører at henvende sig til dvs. pengeinstitut og Nemid, så mens den ene fremsender kode spærrer den anden.
Pærenemid oh yes.

Det mest elendige system

Det er totalt uaccpetabelt at hele danmarks offentlige infrastruktur bygger på det værste system der er lavet. NemID fungerer næsten aldrig, hvordan kan NETS tillade at bygge noget så ringe - og på så ringe en platform som JAVA. Det er en OMMER.... og det kan ikke gå stærk nok!!!!

Fungerer godt

Fungerer generelt rigtig godt, gør det betydelig meget nemmere at komme ind på forskellige offentlige hjemmeisider. Så håber det bliver udbredt endnu mere!

Dog hører jeg (gennem mit arbejde i pengeinstitut) om mange der har svært ved at få fat i et menneske i NemID supporten (det kan godt lade sig gøre) hvilket er en skam, især når det nu er noget folk i høj grad bliver tvunget til at anvende ifbm. forskellige offentlige sider.

NemID, et navn der er til grin. Det burde hedde monopol ID

Har prøvet at ringe til dem for at få et nøglekort fordi min nøgleviser ikke virker, men uden held.
Ikke én af de valgmuligheder man får, sætter én i forbindelse med at "menneske"

Har så sendt dem mit arbejdsnummer, men får at vide, at de ikke kan gemme mailen til i morgen, så de kan ikke ringe til mig.
Så jeg kan ikke få et nyt nøglekort, så min nøgleviser kan komme til at virke igen.

NEMID nøgleviser - en dum ide

Min oplevelse med nøgleviseren var dårlig, og det skyldes efter min mening af man har valgt at lave nøgleviseren i et billigt tyndt plastik-materiale, som går i stykker meget let. Jeg tænker, at den er beregnet til at ligge i en lomme, og det skal jeg hilse og sige, at det holder den dårligt til...
Og for at få en ny skal du bruge penge på at sende den brugte ind... Not good...
Der er plads til forbedring, selvom det er bedre end de kort man får, men det ville være smart kun at have kortere som backup og så sende nøglevisere ud til alle, men der er nok det skisma at hver gang den går i stykker så skal den hjem igen for ikke at kunne blive misbrugt...
Måske en WiFi løsning som downloader koderne....???

En løsning i meget kritisk stand

Først blokeres adgangen, stadig ingen fornuftig forklaring på hvorfor. Den midlertidige adgangskode modtages med posten. Jeg følger vejledningen og får en besked om, at adgangen er spærret og jeg skal kontakte NemID Support. Jeg finder vej gennem de utallige menuer og deres intetsigende beskrivelser. Jeg venter dernæst 26 min. på at få en besked fra en yderst negativ ladet ansat der blot siger, at der er sket en 'ukendt fejl' og det ENESTE personen kunne gøre var at udsende en ny midlertidig adgangskode ellers kunne jeg bare gå ned i Borgerservice og få en midlertidig adgangskode med det samme.

Jeg må indrømme, at jeg er meget bekymret for denne løsning. Først og fremmest har den en en tendens til at gå ned meget ofte, dernæst er dens funktionalitet meget uoverskuelig og har så først nu oplevet, at løsningens kundeservice og dertilhørende heller ikke fungerer på nogen måde.

Jeg har erkendt, at dette ikke hjælper og blot er at råbe mod en mur. Dog kan jeg ikke forstå at man ikke hurtigst mulig løser dette problem med et af de allerede eksisterende løsninger indenfor identificering og autentificering.

Ufatteligt ringe system

Umuligt for almindelige mennesker at finde ud af - umuligt at komme i kontakt med såkaldt "kundeservice" SÅ DÅRLIGT og ineffektivt!!

Hvorfor java?

Hvem har besluttet at nemid skal virke som java applet i browseren? Java er en stor sikkerhedsproblem i dag - og ejes nu af Larry's firma, derfor kan man forvente langsom behandling og usikker fremtid.
Når man laver noget til offentlig brug, så skal det være noget der alle kan bruge. Her taler jeg om forskellige operativsystemer. Det er rent lotto når man bruger f.eks. Linux (nyeste udgaver) - en gang virker det ok med firefox, anden gang med chrome. Så pludselig skal man bruge Oracle Java, derefter OpenJDK... og så igen browserskift.
Men igen - så har vi situationen, hvor et firma har monopolet over løsningen.

Husk dit nøglekort når du anvender den "smarte nøgleviser"

Er i dag blevet låst ude af "NEM"-id, jeg har åbenbart brugt "NEM"-id så længe at et certifikat skal opdateres. Jeg har nøgleviser og har smidt mit nøglekort væk af samme årsag. Man skal imidlertid for at opdatere sin "NEM"-id aktivere det nye certifikat, og det kan man kun gøre med et nøglekort. Jeg skal derfor nu vente en uge på der kommer et nyt nøglekort, så jeg kan bruge min nøgleviser igen.

Nemid Details

Visit Nemid