Nemid reviews

Nemid reviews

Very low
1.3

Ødelægger nethandel i Danmark

Som iværsætter og erhvervsmand forstår jeg ikke ineffektivitet og at man gør et produkt så kompliceret for brugerne.

3D Secure betaling har aldrig haft en fordel for brugeren og det har altid været besværligt, men at man præstere at lave noget fra dårligt, til direkte ubrugeligt er skræmmende. Det kan simpelthen ikke passe at man i år 2013 ikke kan lave en løsning der fungere på tværs af browsere og mobile enheder.

Bemærk at den perfekt nethandel procedure handler om at lave så få klik som muligt og at I nu tilføjer 40% længere behandlingstid for en forbruger. Det er simpelthen ødelæggende for konkurrencen på markedet og jeg håver at de udenlandske indløsere snart får lige muligheder, så dette skadende monopolfirma kan blive udfordret og vi danskere kan få et valg.

Forbandede amatøre

Forbandede amatøre ville ikke have en chance i det private erhversliv

Politisk vanvid af kafkaske demisioner

Bare domænet nemid.nu, taler sit eget sprog omkring professionalismen bag dette vanvittige foretagende. Det er kun unge tømmersvende og andre uden nogen viden omkring it der kan finde på at benytte udvidelsen .nu, fordi det lyder smart eller af andre irationelle overvejelser som jeg i dette tilfælde ikke skal gøre mig klog på.

Nu har jeg forgæves forsøgt, at få et NEMID medarbejdersignatur, erhverv i mere end et år. Da dette er den seneste af mange "smarte" politiske påtvungende påfund gennem de senere år. Jeg har fulgt alle indstrukser, og modtaget digital bekræftelse via mail på, at mine oplysninger skulle være indtaste korrekt og at jeg skulle modtage noget med posten (flere gange efterhånden). Supporten er ikke eksisterende, man bliver presset til at betale, hvad mest af alt ligner bestikkelses penge, for at få hjælp (ved ikke om det virker, da jeg ikke ønsker at lægge under for den slags). Den skriftelige tilbagemelding, på simple spørgsmål og henvendelser, bliver først besvaret efter ugers ventetid, og er noget i stil med: "Dette spørgsmål besvares kun, ved henvendelse til denne e-mail adresse ...", istedet for, bare at videresende mailen.

Jeg har pt. ikke mulighed for, at oprette en digital postkasse, som er lovpligtig som virksomhed, henvende mig til erhvervs og selskabsstyrrelsen og anden nødvendig og lovpligtig kommunikation, som gør det muligt at eksistere som virksomhed. Dette politiske vanvidscirkus får jo efterhånden DDR til at ligne den rendyrkede liberalstat til sammenligning, hvor er vi på vej hen. Det svare jo helt til, at man kræver at folk møder op på et kontor, en gang om ugen. Når de så kommer skynder man sig at låse døren. Straffene for ikke at møde op, hober sig op uge for uge, uden at man kan gøre noget.

NEMID privat, det har jeg heldigvis ikke haft lige så store problemer med. Ud over sikkerheden. Den seneste sikkerhedsopdatering fra Oracle på Java, blev jeg opfordret til nedgradere fra, hvis jeg ønskede at gå på netbank eller lign. hvor man har tvunget sit NEMID kort igennem. Tror de, at det er for sjov og morskabs skyld, at disse sikkerhedsopdateringer på Java kommer? Det er ikke alle foretagender der handler lige så tåbeligt som nemid.NU!

Jeg kan godt forstå, at de ikke forsvarer sig her inde. Der findes ingen undskyldninger der kan retfærdiggøre al den dårligdom de tilsyneladende spreder.

Lovpligtigt og umuligt!

Det er bare ikke godt nok - support er ikke til at komme igennem til, reception vil ikke oplyse navn, chef eller ansvarlig for support => man kan ikke klage....
Har i knapt en måned forsøgt at få digital postkasser til mine virksomhederne op at stå - virker stadig ikke....
Rod og diktatur - og derpå kommer der en regning for opkald til support - svineri af værste skuffe - Banken kan få det til at virke - men ikke det offentlige - hvad fan´ sker der - man jager jo virksomhederne ud af landet....
Niels Lindeburg

Diktatur

Utroligt hvad man får trukket ned over hovedet i dagens Danmark
Nets/Danid/Virkdk/ Nemid uden mulighed for hjælp nogen steder.

Problemerne fortsætter

Og så er vi her igen med problemer angående deres login. De kommer og meddeler at problemet nu skulle være fikset, der har hjemsøgt dem de seneste mange dage og jeg går så hen og opdaterer til den seneste version af Java, for så bare at få fortalt af Firefox 24 bagefter, at den seneste version af Java har sikkerhedshuller og derfor bliver NemID's login blokeret sammen med alt muglig andet der er Java baseret.
Ja, så er vi tilbage ved nul igen med NemID.
Gad dog at de fandt på noget bedre i stedet for at anvende det forbaskede Java til det NemID login.

Og så er det på det værst tænkelige tidspunkt det sker, fordi folk skal indsende dagpengekort til deres a-kasser nu for at være sikre på at få deres dagpenge i slutningen af uge 43.
Det skal nok give kø dannelse hos landets a-kasser Mandag og Tirsdag.

Latterlig "Support", kender ikke deres egen fejl

Problemer med nyeste java-opdatering, som er kendt over hele internettet.
Det skal jeg lige undersøge, ej desværre jeg kan ikke lige se noget.
Prøv da lige at komme ind i kampen NemID!!!!
Ender vel med at jeg opgiver det skrammel og går i banken, på borgerservice osv istedet - så kan jeg koste samfundet en mindre formue ved at bruge deres tid.

DANMARK - Få et HELT ANDET firma til at administrere Nem-ID....NU!!!

Dato. 16/10-2013.

På Danmark Radios hjemmeside i dag kan man læse:

Jeg har skrevet og fortalt Dan Nets (Nem-ID folkene) flere gange, at de er direkte inkompetente til at varetage skatteydernes Nem-ID.

Hvorfor vælger man den absolut ringeste og ikke mindst mest usikre platform, til at afvikle Nem-ID på? Fordi de ikke kan finde ud af andet = Inkompence!

Hvorfor må de MANGE skatteydere med Apple iPhone og iPad ikke kunne bruge Nem-ID?
Fordi Dan Nets ikke kan finde ud af det = Inkompetence!

Hvorfor udviklede man ikke at Nem-ID kørte på Server-Siden (Server Side Client)?
Fordi Dan Nets ikke kan finde ud af det! = Inkompetence!
(I så fald ville Nem-ID virke på alle computerplatforme og smartphone/tablet platforme uden problemer!)

Apple iOS platformen har eksisteret i en hel del år nu og som ALLE Danskere ved, har fået MEGET STOR udbredelse.
Hvorfor har Dan Nets ikke udviklet Nem-ID til at virke på Apple iOS?
Fordi Dan Nets ikke kan finde ud af det og/eller ikke gider, da de jo har fået deres millioner af skatteyderne!
= Inkompetence!

Hvorfor skal skatteyderne ikke have fuld valuta for pengene?
Fordi Dan Nets er et svindler firma!

Kan vi få at vide hvem der er statens ansvarlige for at have udvalgt Dan Nets
til at udvikle og administrere vores Nem-ID?
Det kan jo næppe have været den bedste løsning, men åbenlyst DEN RINGESTE!
Hvilken faglig kompetence har de mennesker haft der har besluttet hvem der skulle håndtere Nem-ID?

Skal Nem-ID forblive noget der er forældet eller skal man udvikle på systemmet?
Hvem bestemmer det, er der overhovedet nogen der har ansvaret for det?
Nu må lille dumme danmark snart vågne op til dåd!!!

Skal Dan Nets virkelig have lov til på skatteydernes vegne og statens vegne at bestemme hvilken computer platforme folk skal bruge?
Det mener jeg BESTEMT IKKE!!! Tvært imod må Dan Nets rette ind til højre og følge udviklingen LØBENDE!

Til Dan Nets /Nem-ID folkene kan jeg kun sige direkte:
I er og bliver og har altid været direkte elendige og direkte inkompetente til Nem-ID opgaven!
Men I har helt sikkert scoret kassen på skatteborgernes bekostning.
Det håber jeg I danskere har det meget skidt med ligesom jeg!

Det svarer til at lille Ida kommer til gymnastik og vil være med de andre, men det må hun ikke fordi hun har røde sko på og alle de andre har blå sko på! Er det rimeligt???
...Bestemt Nej!

Perfekt... næsten!

Synes at NemID er en nemt og genialt system, som er pratisk og bruger venlige.

Men der mangler bestemt en App til smartphones og tablets... det er fint at de siger at en app er på vej... men det er noget vi skulle har haft i 2011.

elendigt

1 stjerne til jer er for meget (men der er ikke mulighed for at give 0 her)
Jeres kunde service er det mest arrogante og elendige jeg har oplevet siden der var noget der hed Tele Danmark. Når man har monopol i Danmark, kan man åbenbart opføre sig som man har lyst til - jeg vil håbe at også jeres dag kommer.

Konkret drejer det sig om support til en virksomhed, og overgang til fra digital signatur til Nem-ID. Det er komplet umuligt at finde ud af for ikke tekniske personer, og nu tager i jer tilmed godt betalt for at yde support.
Det er fuldstædig umuligt for andre end ejeren af certifikatet at få support, også selv om denne ejer beder jer om at tale med en teknisk person vedkommende har til rådighed.

Hvis jeg kunne vælge en anden løsning en NEM-ID ville jeg være den første i køen - vær sikker på det.

NemID stinker!!

Jeg har i forbindelse med min netbank fået tildelt et nemID det var fint nok!

Så efter et år skulle jeg også havde adgang til det offentlige men hverken Banken eller min Kommunes borgerservice kunne åbne adgang til det offentlige. Banken henviste mig til borgerservice!

Det er så endt med at jeg nu går rundt med to nemid, en til det offenlige og en til min netbank.

Og jeres login er heller ikke det bedste og det virker ikke til tider!!

Surt spil af penge!!

Mvh. Dennis

Nøgleviseren er et skod produkt

Jeg har nu haft Nøgleviser i ca. 18 måneder, og den 4 er nu på vej. Alle de øvrige er gået i stykker i løbet af 3-4 måneder. Jeg sender en reklamation hver gang og får efter ca. 3 uger en ny nøgleviser uden afregning. Egentlig en acceptabel service, hvis det altså ikke skete så tit. Jeg tror denne Nøgleviser er lavet til for der meget sjælendt bruger den, for hver gang har fejlen været, at tallene på viseren flipper ud, som jeg ellers har læst mig til vil ske når batteriet er brugt op. NemID lover den holder mindst 3 år. De må have regnet forkert mht. hvor meget man bruger den eller også bør de kræve en bedre kvalitet af det firma, der laver nøgleviserne.
Nøgleviseren er et skod produkt, men i øvrigt er jeg da godt tilfreds med nemID, selvom det er noget oldnordisk.

Dårlig-ID

Jeg vil hellere ha min gode gamle kode tilbage end et kort som jeg altid får smidt væk, og så kan man bare sidde og vente på at få et nyt.

Girver op.....

Mangler ord.... nem-id kalder de sig.... ??
Mangler simpelthen ord for at beskrive hvor dårlig en kundeservice de yder... det er en ommer.... var de en privat virksomhed så ville jeg ALDRIG handle med dem...

kontakt menid umuligt

har nu prøvet at kontakte nemid i 7 dage uden held, kan ikke betale regninger kan intet der har med penge at gøre. godt gået nemid monopol er lort.

Træt af at smide mit nøglekort væk

Jeg er træt af NemID, det er irriterende - det er næsten alle offentlige hjemmesider der kræver man logger ind med det lort - og hvad i alverden virker mobilbank til, når man skal have sit lortekort med i pungen anyways..

Det virker ikke godt nok, det er irriterende -og ikke nemt.. Det skal ikke være nemt, hvis det skal være sikkert - men forhelvede, lav et mobilapp, så var det NEMT!

Elendigt produkt

Monopol er en dårskab som der normalt bliver slået hårdt ned på, men ikke når det er købt af vores egen stat,
jeg må sige jeg er skuffet, jeg ved ikke hvordan bankerne kom med på den elendige ide, men hvis det ikke var tvang så burde i ikke have skudt jer selv i foden,

det er ikke sikkert, (bygger endda på java som er en hullet platform)
det er ikke nemt, (faktisk nærmere besværligt... come on papkort)
det var ikke billigt, (intet er når den danske stat blander sig)
det har elendig tilgængelighed (availerbillity)

og det undre mig at de ikke vil lade eksterne folk se deres source kode,
sikkerhed der understøttes af teorien om at folk ikke ved hvordan det virker... er ikke holdbart,
sikkerhed som man ved hvordan virker men stadig er sikkert.... det sku sikkert

seriøst... man kan købe et bot-net til hvad? 80 kr og så lægge det ned... i rest my case,
til dem der derimod syntes det er "ååååh" så fantastisk, har i prøvet andet? der findes jo ikke nogen værre implementation

Virker stadig ikke!!!!

Har IGEN ikke virket hele dagen, og man skal jo bruge det til ALT efterhånden.

Det er bare ikke godt nok at vi skal ha´sådan noget lort der aldrig virker.

PS. Det virker stadig ikke. . . .

NU ER JEG FANDME TRÆT AF JER!!

Det er nu tredje gang jeg skal have ny nøgleviser fordi deres bras laver fejl.
Denne gang har de da bare fucket helt op i det...
Jeg lavede en RMA dato d. 22/03 på at min nøgleviser var defekt.
Dato d. 25/03 fik jeg besked på at de nu havde modtaget min RMA hvor der står dette i beskeden:
->"Vi har derfor bestilt en ny nøgleviser til dig, som afsendes herfra inden for 5 arbejdsdage."<-

Der gik så HELE 15 dage før jeg får denne besked:
->"Der er desværre sket en fejl under genbestillingen af din nøgleviser, så den ikke er blevet afsendt som lovet.
Fejlen er fundet og rettet og din nøgleviser er nu bestilt. Du vil modtage den i løbet af 5 arbejdsdage."<-

Jeg venter dermed spændt på min nye nøgleviser, men det viser sig så at der er sket fejl IGEN!
Der er nu gået yderlige 8 dage hvor man modtager denne besked:
->"Vi har desværre haft problemer med vores it-systemer, derfor er der desværre sket en fejl under genbestillingen af din nøgleviser, hvorfor den tilsendte nøgleviser ikke virker, som den skal.
Fejlen gør desværre også, at vi ikke kan sende dig en ny nøgleviser som først lovet.
Du skal i stedet bestille en ny nøgleviser med dit nøglekort på samme måde, som da du købte din nøgleviser første gang, dette kan du gøre på www.nets-danid.dk.
Når du har bestilt en ny nøgleviser, modtager du en kvitteringsmail med et ordrenummer. Dette ordrenummer beder vi dig sende retur til os ved at besvare denne mail.
Vi tilbagefører pengene til det kort, som du bruger til at købe din nye nøgleviser."<-

Jeg vælger så efter efter sidste mail og 25 dage er gået at ringe til dem, hvor man så sidder i kø i 25min. for at få at vide, det kan vi ikke sende en ny herfra, det kan vi ikke hjælpe med.. Skriv en mail til salg@nemid.dk

Jeg venter nu på deres LAAAANGE svartid og høre hvordan de vil løse dette problem...
De burde få 0 stjerner for dette (undskyld min sporg) lort!!

Ufattelig dårlig service

Har nu for tredie gang fået ny nøgleviser, men kan ikke tage den i brug da den ikke er på den side hvor den skal aktiveres. Så ringer man til supporten for at få hjælp men de kan ikke hjælpe med det. Får besked på at sende mail til salg@nemid.nu for at høre hvad der sker. Når man trykker send skriver de at de vender tilbage indenfor 5 til 10 arbejdsdage. Kan da ikke passe at der ikke findes noge der som checker mail. Havde det været et hvert andet firma var de gået konkurs for længe siden. Når man skal købe deres nøgleviser er de skam hurtige nok til at skrabe pengene til sig. Kan kun sige: Tag jer dog sammen og prøv at give service til kunderne istedet for ingen service. Den ene stjerne er kun fordi der skal være en ellers havde de fået 00 stjerner.

Nemid Details

Visit Nemid