Netonnet reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

För dåligt när dom inte håller vad dom lovar!

Köper en mobiltelefon som inte fungerar. Lämnar in den och blir lovad att inte behöva betala serviceavgift. Får ett brev med alternativ om jag vill ha tillbaka telefonen eller ej. Väljer att inte få tillbaka telefon eller tillbehör. Dröjer ca: 6 månader sen kommer där en faktura på 463Kr för en serviceavgift. Prövar att maila er men då får jag bara till svar att det står på kvittot att avgifter kan tillkomma. Ringer er och ni säger att det finns inget ni kan göra. Hur man tycker att 463kr är viktigare än att få en nöjd kund som förmodligen hade handlat för mycket mer i framtiden kan jag inte begripa.
Tar mina köp någon annanstans hädanefter.

BÄST!!

Alltid lika nöjd med att beställa från NetonNet. Snabb och felfri leverans. Har beställt saker från dem många gånger. Går inte till någon annan än NetonNet!

Fejlagtige oplysninger på hjemmeside

Ville købe Intel NUC og kiggede på NON's hjemmeside for at finde den helt rigtige model.

Faldt over 2 forskellige modeller som var interessante og det mest interessante, da jeg skal bruge den til mediacenter PC var grafikkortet, selvom der var 1000SEK forskel i pris stod de begge opgivet til at have "Intel® HD Graphics 5000", hvilket jeg syntes var mærkeligt når man tænker på prisforskellen.

Et hurtigt check på Intel's hjemmeside viste da også at kun den dyreste havde HD5000 grafik og den billigere model "kun" har HD4400 grafik.

Skrev en mail til NON via deres hjemmeside med links til intel's hjemmeside som klart viste at den processor som var i den billige NUC havde HD4400, jeg fik hurtigt svar tilbage at de ville sende mailen til dem som står for hjemmesiden og få det rettet og så undskyldte de selvfølgelig mange gange.

Når jeg kigger på siden nu så er "fejlen" stadigvæk ikke rettet så nu kan jeg ikke lade være med at tænke på om det var en fejl eller en bevidst handling at de forsøger at bilde folk ind at produktet har bedre specs end det reelt set har.

Intel NUC D34010WYK Art.nr: 194959 har ifølge deres hjemmeside en Intel i3-4010U og denne processor har ifølge Intel's egen hjemmeside HD4400 grafik.

Alltid nöjd++++++++++++

Brukar alltid handla av netonnet och det har inte varit några problem. Fick en gång en begagnad telefon istället för en ny, men de kompenserade mig med både ursäkt och ett presentkort. Enkla att handla av både på nätet och i lagershop. Returer inga problem, inga jobbiga säljare som hoppar på dig i butiken, du får den hjälp du önskar.
Supernöjd med er!

Bara bra erfarenheter :)

Har handlat mycket på nätet därifrån. TV, datorer, hemmabiosystem, köksprodukter....
Alltid snabb service, bra leveranser. Produkterna har varit felfria och har hållt bra!

Sådär kundservice

Skulle köpa en kamera i veckan och såg att NON hade rabatt. Dagen efter var rabatten borta och den hade gått upp med 800kr. När jag ringde kundtjänst och frågade om lägsta priset garanti så skulle de höra av sig inom kort då jag sett kamera i en annan butik för rabatterat pris. Jag vill ändå ge NON en chans, men de hörde aldrig av sig. Så jag köpte den ifrån Ebay istället.

Bra :)

NetOnNet är den bästa onlineshoppingen för elektronik å sånt :) grymt mycket bättre än elgiganten. Allt där är så himmla dyrt, och Siba stör man sig bara på, speciellt med alla deras många och dyra affärer. Och när man kommer in dit finns nästan ingenting. Speciellt bra att man kan handla allt från datorn :)
trustpilot stars

När det inte fungerar så gör det verkligen inte det

Jag har senast köpt en bra dator i omgångar och plockat ihop efterhand jag har haft råd att köpa delar. Allt kom som det skulle å den blev riktigt bra eller ja nästan bra, en av delarna fungerade inte så jag mailade med kundtjänst och även pratade med dom i telefon å vi kom överens hur vi skulle gå till väga. Men ingen ny del kom det blev helt tyst, efter ytterligare samtal å mer väntan köpte jag ny del av ett företag i stan.
Ett företag är inte bättre än den svagaste länken (tyvärr).

Sämsta servicen i Malmö Stad

Jag åkte hela vägen till netonnet i utkanten av Malmö för att köpa en SSD-disk. Kunde inte hitta den rätta i hyllan så gick för att fråga personalen. Mannen i hjälpdisken var det mest oförskämda, nedlåtande butiksbiträdet jag någonsin träffat. Han ansåg inte ens att det var lönt att kolla på lagret - trots att han visste att disken fanns där. Han påpekade att tre personer innan hade frågat om disken och att han trots detta hade valt att inte leta upp den. Att gå ut på lagret verkar vara för mycket begärt av någon på netonnet och jag anser att butiken borde stänga ner. De vet uppenbarligen inte hur man hanterar kunder och de elitistiska datanördarna kan stanna på internet i framtiden.

Bra och snabb service.

Riktigt bra service. Snabbt fick jag mina varor och de fungerar perfekt. :)
Rekommenderas!

kort sagt super service

Ind til nu har Netonnet väret perfekt, jeg handler meget på nettet og de 2 gange jeg handlet hos Netonnet har alt fungeret, så hvis de er konkurrence dygtige i fremtiden som på de produkter jeg köbt gör jeg det gerne igen.
trustpilot stars

Enda elektronikföretaget jag handlar för.

Jag har handlat hos många elektronikleverantörer och tycker det mesta är riktigt dåligt med jobbiga försäljare. På Netonnet slipper man dessa och jag har haft väldigt enkelt att byta en vara när jag inte varit nöjd och produkten inte har lovat vad den ska. Det är så ovanligt nu för tiden att jag kände att de måste ha lite beröm.

Jag handlar främst i deras lagershop i Slagsta vilket egentligen berömmet är riktat till.

Dålig Telefon

Har lämnat in min telefon 3 gånger man hör ej vad jag säger
Telefon köpt Mars 2013
4 gången erbjuds jag återköp 2000 kronor ej bra
Ullareds VVS AB bytar levarentör av dessa varor

Verdens værste kundeservice!

Indsendte en iPad til service. Efter 2 måneder fik vi tilbud om udbytning til en ny hvis vi valgte at betale knapt 9.000 SEK. iPad'en kostede 4999 SEK. HOLD DIG LANGT VÆK!
trustpilot stars

Har beställt många saker där

Köpt dator skärm för 3 år sen funkar bra idag sen en bilstereo för 2 år sen som va dålig gick sönder 2 gånger för mig lämna in skiten sista gången o sa att ja ville ha en annan fick lägga till

Noll (0) stjärnor

Börja uppdatering.
Efter mer än 1 månad (34 dgr) och minst 20 mail och telefonsamtal har har NetonNet äntligen fått fram ett kostnadsförslag till en reparation som JAG INTE BESTÄLLT!!!
Det jag faktiskt har bett dem om att göra har de däremot inte gjort.
Vad jag bett dem göra står klart och tydligt på inlämningskvittot och de erkänner att de INTE utfört beställningen. Ändå vill de ta betalt för sitt kostnadsförslag, med förklaringen att "de inte har gjort något fel".
Frågan om de har gjort något RÄTT vägrar NetonNet att besvara. Noll stjärnor.
Slut uppdatering

Vad ska man säga om ett företag som med missledande uppgifter, vilket de själva erkänt, lurar en att anlita deras service och sedan insisterar på att ta betalt för sina tjänster?
Mycket dåligt - occeptabelt, orimligt och oförskämt beteende.
trustpilot stars

Urusel kundtjänst utan garanti för sina produkter

Jag köpte en Sony VAIO från NetOnNet.se i jan-feb 2013. Nöjd med den snabba leveransen och allt var perfekt.. trodde jag tyvärr.

En månad efter leverans börjar datorn att få ''fläckar'' på tangentbordet.. Mörka områden som inte försvinner (datorn är rosa så dessa fläckar syns tydligt).
Jag ringer kundtjänst där jag förklarar ärendet. Utan att ens få tala klart säger killen; ''NEJ. Inget att göra''.

Ledsen och besviken frågade jag om ni inte kan titta på den i lagershoppen i Hbg, men nej, inget att göra.
När man ringer en kundtjänst förväntar man att bli bemött av en trevlig röst som vill göra allt för att hjälpa. Jag skiter i om ni har 10 kunder före mig och att ni försöker att hålla er servicelevel med att svara snabbt till kunder som ringer; jag förväntar inte ett snabbt svar, men ett professionelt svar!

Jag gav 7000 kr för datorn (väldigt DYRT för en student). Efter knapp en månad ska dessa fläckar inte synas. Han anklagade mig för att slita upp datorn som orsakade dessa fläckar.. Efter en månad? troligvist inte..

Handlar aldrig hos er igen. En kund mindre gör kanske ingen större skillnad för er, men den urusla kundtjänsten kommer att ta ner er. Glöm inte; många bäckar små gör en stor å.

Skickar SPAM

Dom skickar SPAM trotts att man varit tydlig med att man inte vill ha något sådant.
Uppdatering: Dom fortsätter att skicka spam trotts att dom lovat att aldrig göra det igen.

Tyvärr inte min butik!

Har köpt flera varor och alla har i stort sett gått sönder efter en kort tid eller varit fel på redan när jag fick de. Till exempel, en dator, en MP3-spelare och en kamera.

Lite missnöjd

Jag beställde en Kamera Lumix DMC-GF3. Är mycket nöjd över mitt köp. Mindre nöjd med frakten. Jag betala 80 kr extra för att det skulle ta 3-5 dagar. Ändå tog det över en vecka. Kände mig lite lurad på dess 80 kr.

Is Netonnet your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Details

About this company

Visit Netonnet

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.