Nettobuild reviews

Nettobuild reviews

5.6

Ingen besked om udsolgt vare - ellers fint nok

Havde bestilt af to omgange og med vilje valgt at afhente i GLS pakkeshop, da jeg ikke ville udsættes for BRING, der sætter en ære i ikke at levere varerne. Så jeg satte mig og ventede glad på at mine ting skulle komme til GLS pakkeshop.

I dag får jeg så en mail om at jeg kan hente mine pakker - fedt tænker jeg! Det gik da nemt og smertefrit! :)
Jeg kører ned og henter de tre pakker der er, og kører glad hjem med tre pakker der er pakket fint ind og uden synlige skader.

Jeg er glad lige indtil jeg åbner mine pakker :/

Jeg konstaterer nemlig at en af de bestilte skåle ikke er i pakken, med det andet fra samme ordre. Åbner de andre pakker men ingen skål!
Først da jeg sætter mig til at nærlæse mine "standardmails" med bestillingsbekræftelser kan jeg se, at skålen er listet ud af ordren.
Der er ingen "vi undskylder varen er udsolgt"-mail eller lignende. Nej den er bare listet ud af ordren.
Jeg havde jo lavet en bestilling tidligere, hvor alt var tip top, så da jeg fik anden ordrebekræftelse (den mail man får efter "ordrebestilling-mailen"), så var jeg naiv nok til at tro, at alt var tip top anden gang også :/ for eller havde jeg vel hørt fra dem?!

en simpel særskilt mail skrevet personligt til mig, om at varen altså var udsolgt havde været på sin plads! Det er rigtig træls at en bestilling bliver SÅ upersonlig, forhastet og uden kontakt til kunderne, når man bestiller ting som er udsolgt... :( Det kunne da være at det lige var DEN vare, som gjorde at jeg ville have ordren?!
Hvad nu hvis ikke jeg ville have haft resten, hvis jeg havde vist, at den vare var udsolgt?! Jeg fik aldrig et valg - jeg modtog bare resten uden en lyd fra Nettobuild. Det er rigtig dårlig stil :/

Det gjorde at et ellers rigtig positivt forløb sluttede med en rigtig ØV følelse :( Det er nok meget heldigt at det foretagende slutter her sidst i august, når de har så travlt med at lukke biksen, at de ikke en gang gider fortælle folk, at den vare de bestiller er udsolgt :(

Transport af reparationsvare - klar det selv...

Jeg har købt en ringe kompostkværn hos Nettobuild - hvilket dog ikke er deres fejl, men producentens, da oplysningerne om kværnen på deres hjemmeside ikke svarer til virkeligheden, men det må komme på deres side...

Den skal nu for anden gang til garantireparation for den samme ting, men pludselig mener Nettobuild, at det er deres transportør - GLS - der skal sætte betingelserne for, hvordan det skal foregå. Det medfører, at de vil have mig til at aflevere kompostkværnen i en pakkeshop 6 km fra min bopæl, da GLS ikke længere afhente pakker hos private som sidst, den skulle repareres.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt, og det kontakter jeg selvfølgelig Forbrugerstyrelsen om, når deres hotline åbner igen d. 1.8. - vil bare oplyse om bøvlet her, da det er relevant i forhold til at vælge leverandør på nettet.
Jeg har bil - ja - men det er ikke beregnet til at køre med kompostkværne, og det er vel ikke transportøren, der skal bestemme firmaets returpolitik?

Intet at udsætte

Der var ingen problemer med min bestilling hos Nettobuild. Jeg bestilte to lamper og de blev leveret allerede en dag eller to efter med GLS, helt problemfrit og til en absolut super pris.
Jeg kan til gengæld nikke genkendende til Brings uduelighed, men hos Nettobuild kan man heldigvis vælge GLS i stedet, så det var ikke noget problem.

Super levering og service!

Bestilte en bordlampe fra dem og efterfølgende så jeg disse anmeldelser på trustpilot hvor min skepsis voksede og jeg faktisk frygtede lidt for min bestilling. Men min frygt blev gjort til skamme da servicen er i top. Jeg havde indtastet mit ordrenr hos bring.com og der stod igår at de ikke havde modtaget nogle ordre men kun et preadvice og dette kunne jeg ikke forstå siden de havde skrevet til mig at min lampe var afsendt. Dette fik jeg senere af vide var fordi at bring.com havde haft problemer med opdateringen og det ikke kun var mig og at jeg skulle regne med at få min vare idag eller imorgen. For 1 time siden bankede det på døren og uden for stod 2 mænd fra bring.com :) Sådan nettobuild!

Alt undtagen forsendelse er fint

Har handlet ved Nettobuild og servicen og information omkring min bestilling var fint.
Dog fortryder jeg, at jeg valgte "levering hjemme", da det er et transportfirma Bring der udleverer varerne.
De har forsøgt at aflevere forsendelsen på et tidspunkt jeg ikke var hjemme, og nu har jeg kæmpet i 2 dage for at komme igennem og få planlagt en ny levering... det er alt for bøvlet at dkulle ringe ind flere gange dagligt og sidde MANGE minutter i kø, for at få sin pakke udleveret.
Den forsendelsesmetode vælger jeg ikke igen.

Dårlig oplevelse

Meget lang leveringstid og da jeg modtog varen manglede der dele. Derefter var der igen meget lang leveringstid på at modtage de manglende dele. Derudover var der meget dårlig kommunikation med virksomheden.

Kan ikke anbefales.

Superflot leveringstid

Jeg har købt et Catago-regndækken til min hest, til den billigste pris på nettet. Varen blev leveret i tiptop stand indenfor to dage... rigtig godt gjort.

Dog krævedes lidt vel mange oplysninger i forbindelse med levering til pakkeshop.

Fin netshop og god service

Jeg var mildest talt bekymret over at gøre et køb hos nettobuild.dk efter at have læst historierne her på Trustpilot - men bekymringen blev gjort til skamme.

- Web-siden er god (*****)
- Krav om at skulle oplyse leveringsadresse, når man vælger at få leveret til PakkeShop er ikke optimal (***), men
- Service fra personale (på mail: info@nettobuild.dk og telefon) er god (*****)
- GLS Levering til pakkeshop - lidt langsom (6 dage), men i orden (****).

Ok Netshop

Gode tilbud og stort udvalg. Måtte dog vente længe på leveringen.
Men tror de har haft lidt start problemer, jeg handler gerne hos dem igen.

God returmulighed

Gode muligheder for retur. Da jeg sendte mine varer tilbage som reklamation, fik jeg ligeledes fragtomkostninger for retursending dækket. - Dog med en note om at firmaet egentlig plejer selv at få hentet varen, men da jeg var blevet lovet pengene retur i kundeservice, ville de overføre beløbet! Sød og venlig kundeservice

lever ikke op til det forventede

har en meget sen levering.

modtager forkert vare, ringer og de lover at sende nyt med det samme.. efter 2 ugers venten ringer jeg igen og først der bliver det sendt.

derudover har de dårlig oplysning ang lamper og deres stik.

har modtaget lampe med udenlanske stik.
(dette er de informeret om og lover at ændre deres info om produktet)

god service

Jeg fik leveret et forkert dækken til hesten: Da jeg gjorde opmærksom på det fik jeg få dage efter leveret det rigtige dækkne, og fik det forkert leverede dækken som foræring. Det var rigtig god service.
Jane

Kort og godt.

Bestilte et par skumringsrelær og stikkontakter+afbrydere.
Få dage lagde de på posthuset. Hurtigt, nemt, god pris.
intet negativt herfra.

5/5

Uprofessionelt firma

Nogle dage efter jeg afgav bestilling, modtog jeg en besked om at 4 ting ikke kunne leveres, og de ville sende det resterende snarest muligt. FINT! Så går der en dags tid, så får jeg en ny besked fra en ny medarbejder om at yderligere nogle ting ikke kan leveres. De ting var der jo ved første besked, så hvorfor dælen pakker de ikke bestillingen dér?? Hvad så dag 3.....ville der så yderligere være flere ting, der var udsolgt? Jeg valgte at afbestille ordren, for ikke om jeg gider stå model til deres uprofessionelle behandling og betale den dyre porto for så lidt!
Jeg nøjes med at handle i udlandet fremover - dér får man super service og billigere priser.

Varen kommer aldrig frem

Lad for alt i verden være med at vælge "Levering hjemme", når du handler med nettobuild.

Nettobuild benytter sig af BRING til at levere pakkerne, og "flex" levering, dvs. varen må stilles uden kvittering - og risikoen overgår til dig når varen forlader Nettobuild.

Problemet er bare, at pakkerne aldrig bliver leveret, selvom BRING's track&trace siger noget andet. (BRING i danmark er notorisk dårlig til at sørge for at pakkerne når frem under denne ordning)

Nettobuilds kundeservice svarer fint, og selve butiksoplevelsen er fin - men det hjælper jo ikke noget, når jeg har lagt penge for en vare, som aldrig dukker op på min adresse (eller på nogen af naboernes for den sags skyld!), så derfor er min naturligvis oplevelse temmelig negativ.

Jeg vil absolut anbefale nettobuild at skifte til danske fragtmænd, hvor jeg aldrig har oplevet manglende leverancer på samme leveringsbetingelser ("Må stilles uden kvittering")!

Det beløb jeg har tabt er heldigvis kun et par hundrede kroner, så jeg overlever.

Har ikke styr på lager og levering

Bestilte 5 lamper om lørdagen og fik straks en automatisk bekræftigelses mail. Derefter skete der ikke mere så jeg ringede den følgende fredag for at få en status på ordren. Jeg ringede kl. 9, lige da de åbnede, og kom straks igennem til en medarbejder. Han kunne fortælle mig at der manglede én lampe på ordren. Inden havde jeg set at varen var på lager på deres hjemmeside. Det passede bare ikke, da deres hjemme side og lagerstyring ikke kommunikere med hinanden. De skal opdatere lagerstatus på deres hjemmeside manuel iht. deres lager styring. Det er meget uprofessionelt.
Men han kunne ikke fortælle mig hvornår den manglende lampe ville komme på lager, "måske i næste uge" var det mest præcise jeg kunne få. Så jeg skyndte mig at annulere ordren, da jeg faktisk skal bruge de varer som jeg køber.
Så hvis man vil spare de sidste kroner, skal man ikke have travlt.

Jeg bestilte en græsslåmaskine tirsdag aften. Onsdag middag blev den sendt og den ankom torsdag middag. 1½ dag efter bestilling. Jeg har aldrig været ude for en så prompte levering, så nettobuild.dk er alle 5 stjerner værd hvad angår levering!

Kan ikke levere varen

Eftersom jeg havde planlagt ferie, havde jeg aftalt en anden leveringsdato.
Kort før leverings-tidspunktet fandt de pludselig ud af noget af min ordre ikke var på lager. De vælger at trække det ud af ordren, og levere resten (OK efter min mening).
Desværre ankommer min ordre ikke.
Nettobuild har dog trukket pengene fra min konto.
Den eneste hjælp jeg får, er et track&trace nummer - samt at jeg selv kan kontakte leverings-firmaet.

Deres priser er ganske billigere - desværre er der overhovedet INGEN service!

God service og hurtig levering.

Da der var en taste fejl på deres hjemmeside i beskrivelsen af produktet ringede de op inden afsendelse for at verificere at jeg satdig ønskede produktet.
Hurtig levering og fornuftig indpakning.

Meget godt

Opdateret 22/7-2011
Reklamation (RMA) = * * * * * (5 stjerner), så er der hermed bedømt ifm. ombytning af fejlleverance. Øv når der sker en fejlleverance - men HURRA når det efterfølgende går godt.
------------------------------------------
WEB-siden og det at finde produkter = * * * * * (5 stjerner)
Bestilling = * * * * (4 stjerner), savner lagerstatus på WEB-siden, så man kan se om varerne er hjemme inden man bestiller.
Betaling = * * * * * (5 stjerner), uden gebyr
Levering = * * * * (4 stjerner), forsvarligt pakket ind. Men der var leveret et forkert produkt, som så skal ombyttes.
Support = * * * * * (5 stjerner), svarer hurtigt på mail, med brugbare svar.

nettobuild.dk aps Details

Alt i lamper, værktøj, hus og haveartikler. Hos nettobuild.dk finder du et stort udvalg af kvalitetsmærker til billige priser. Vi fører Bosch, Dewalt, Herstal, Nordlux, Al-ko, Weber og mange flere.

Visit Nettobuild

Write to: mbt@nettobuild.dk