Nikon reviews

Nikon reviews

4.7

Ubrugeligt, dyrt bras

Købte en wifi-dims WU-1a til D 7100. Dimsen kan ikke gå på det mobile netværk men kun på wi-fi, hvilket virker tæt på idiotisk, for sidder man hjemme, har man ikke meget brug for det.
Appen virker ugennemtænkt, og der kastes et stort app-logo på på informationslinjen, uden man har mulighed for at vælge det fra.
WU-1a er ganske enkelt spild af penge, og tilmed af mange penge. 400 kroner for noget der stort set ikke virker efter hensigten synes at være temmelig mange penge.
Jeg er glad for mit kamera og mine gamle NIkon'er, og købte i fuld tillid til produktet. Nikon bør skamme sig over det makværk.

Fraskriver sig alt ansvar

Købte et nyt Nikon D800 i september 2013. 2 mdr og 1400 skud senere var der så meget snavs på sensoren, at det næsten var umuligt at tage billeder. Kontaktede Nikon support, der svarede, at jeg skulle indlevere det til Foto-C hvor jeg havde købt det. Jeg ville så blive kontaktet med besked om hvorvidt det ville blive dækket af garanti eller ej. Det gjorde jeg og Foto-C satte kryds i "garanti" og "tilbud".
14 dage senere var kameraet klar, uden jeg var blevet kontaktet. Der lå også en regning på kr.800 for en sensor-rens. Jeg brokkede mig selvfølgelig i Foto-c men det kunne de ikke gøre noget ved. Jeg skulle henvende mig til nogen der hedder DFA. Hvorfor? Jeg havde jo indleveret den hos Foto-C? Da jeg kom hjem fandt jeg så ud af, at der stadig var masser af pletter på sensoren. Jeg kontaktede Nikon Support igen og fik den besked, at det havde de ikke noget med at gøre. Jeg skulle henvende mig til DFA. Hvorfor skal man henvende sig til et andet firma end det man har handlet med og hvorfor vil Nikon ikke taget ansvar for hvad det firma laver? Det er mig ubegribeligt!
Men jeg henvendte mig til selvfølgelig til DFA og brokkede mig. Fik en standard besked om, at man ikke rensede sensorer på garantien. Uagtet at enhver kan se det ikke er støv der bevirker pletterne. De kunne så ikke give en forklaring på hvorfor der stadig var pletter på sensoren direkte efter en rens fra dem. Men enten er sensoren/kameraet defekt eller også har de udført en utrolig dårlig rens.
De har ikke vendt tilbage med svar på, hvorfor de udførte rensen, selvom der var gjort opmærksom på at der skulle sendes et tilbud til mig, først. Dette er et klokkeklart brud på købeloven, så den kommer ikke til at stoppe her!
De har dog bevilliget endnu en rens uden omkostninger.
Hvis man skal have renset kameraet efter 2 mdr og 1400 skud, så har jeg ikke råd til at bruge Nikon mere. 6 rens om året à kr.800 giver en udgift på kr.4800 om året. Det er sgu for dyrt!

Rep. af D800

Købte i juni 2012 et D800, som efter 1 år begyndte at få backfocus problemer.
Sendte det ind til rep. sammen med mine 2 objektiver, begge over 2 år gamle, og ikke købt i Danmark.
Fik alle 3 dele justeret og tjekket, regningen lød på 0kr.
Det er god service

Snyt på lukkern

Min Nikon D3, nu 3 år gammelt, som var garanteret 300.000 skud på lukkeren, gik kaput efter ca 108.000 skud, Nikon har sat en ny i, mod betaling. Hvor ligger garantien henne? Jeg har talt med Nikon.dk, som siger at jeg har været uheldig, hvad skal jeg bruge det.
Fotograf
Lars Lorentzen

Snydt for reparation

Min kæreste havde købt et COOLPIX S8100 og betalte ca. 1.600 kr for det, men pludselig virkede det ikke, hvorefter vi fik det sendt til reparation. Vi fik at vide der var støv i og at det skulle repareres i Polen. Da vi fik det tilbage fra reparation skulle han betale 1.300 kr for det, selvom at det var i lige så dårlig stand som da vi modtog det. 2.900 kr. ud af vinduet

Better than Canon!

I love my Nikon. All these Canon dudes are missing a trick. Lancashire is wrong on cameras, true Pro's always use a Nikon.

Snydt for 1300 kr + hukommelseskort + rem

Jeg kan kun sige at mærket Nikon og deres service ikke levede op til forventningerne. Havde i sin tid et kamera som kun fungerede i få måneder. Efter kameraet blev defekt ville de ikke udbedre fejlen (da det var mig der havde ødelagt kammeraet?). Også selv om at det aldrig havde været tabt. Min opfattelse er at det havde været udsat for normalt brug, og hvis det ikke kan holde til det, er det en for dårlig kvalitet. Desuden manglede rem og SD kort efter den sidste gang det var til rep. Kortet var ikke til at få ud inden den sidste gang (da det var samlet forkert den forrige gang det var forsøgt repareret) det blev sendt til rep. Og jeg fik ingen information om at remmen skulle tages af. Hvis at jeg havde haft bevismateriale var firmaet blevet anmeldt for bedrageri. Men den slags tænker jeg på nu.
Men af skade bliver man som bekendt klog. Har nu mit andet Canon kamera som aldrig har givet problemer.

Is Nikon your company?

Nikon Details