Noma reviews

Noma reviews

8.0

Verdens bedste mad

Jamen der er ikke så meget at sige, andet end at det selvfølgelig er verdens bedste restaurant og den lever op til navnet 100 %

Igen og igen..

Jeg tog med gutterne en tur på Noma efter længere tids planlægning og det var alle pengene værd.. Det er en investering, ja et valg.. Men det må du gøre op med dig selv om du vil bruge alle dine sparepenge på det eller ej? Én gang i dit kedelige liv skal man da prøve hvordan det er at spise på verdens bedste restaurant og specielt når den ligge i lille DK!

Tager gerne derfra igen og med samme følelse af at jeg har været med til noget kun få mennesker i verden får lov til..

Fuld tavle fra mig til jer..

Michael fra Asnæs: brokker du dig udelukkende fordi at du ikke selv har råd til at spise hos Noma? Og ja, det staves Noma og ikke Norma!

Suveræn helhedsoplevelse

Menuen er naturligvis udfordrende og spændende og vinene ligeså. Men hvad der er lige så vigtigt er betjeningen og kokkenes præsentation af retterne. De brænder for hvad de laver og de forstår at formidle det både til kendere og novicer!

Bestemt et besøg værd - og alle pengene værd!

Det er kun dyrt hvis ikke det er pengene værd.

Og Noma er i aller højste grad alle pengene værd. Jeg vil til enhver tid hellere bruge 5000,- på en middag på Noma end et weekend ophold et eller andet sted. For et par år siden inviterede jeg min kæreste på Noma i forbindelse med med fødselsdag. Oplevelsen ver fantastisk. At spise på Noma er ikke bare en fantastisk middag, det er en event som alle bør unde sig selv mindst en gang i livet. Alt var selvfølgelig perfekt. Betjeningen var super behagelig.

Der er ingen af os der ved noget som helst om vin, derfor bestilte vi vinmenuen så vi kunne få den vin til maden, som en kender havde bestemt var den bedste. Da hver vin blev præsenteret med en masse fine forklaringer gik der relativt hurtigt op for tjeneren at vi ikke vidste en dyt om høst-tider, druer og den jord de var dyrket i osv osv. Intet problem, han skiftede stil, og fortalte os istedet interessante anekdoter og fakta om vinbonden og området vinen var fra. Det er da format i verdenklasse.

Hele atmosfæren oser af at folk går op i det de laver, og gør deres yderste for at give alle en god oplevelse. Man bliver ikke verdens bedste, hvis man blot ser på det som et job, og det kan man mærke. Vi følte os hele tiden velkomne.

Og hvis der er nogle der skulle være nervøse for at man ikke bliver mæt på et fint spisested, så kan det osse afkræftes. Jeg var i allerhøjeste grad mæt og yderst veltilfreds da jeg tog derfra.

Mange tak til Noma, det er bestemt ikke sidste gang jeg er gæst hos jer.

Livs bedste madeventyr

Jeg gav min mor en tur på Noma i fødselsdagsgave, og det var en fantastisk oplevelse.

Vi startede ud med en lille aperitif i foyeren, der smagte fantastisk og forberedte smagsløgene på en oplevelse langt ud over det sædvanlige.

Vi var 4, og tog alle Nassaaq Menuen og den dertil hørende vin menu, hvor man virkelig kunne smage at det var nogen der havde forstand på det der havde valgt vinene, for vi synes alle de fantastiske vine passede til menuerne, hvilket ellers kan være svært med 4 så forskellige personer, baggrunde og aldersgrupper som os.

Jeg kunne her prøve at forklare om hver enkel ret, men jeg ville aldrig kunne gøre det godt nok, så det vil jeg ikke gøre, det skal simpelthen opleves.

Vi sluttede det hele af med en lille likør i nogle hyggelige sofaer, og alt i alt var det en fantastisk aften, og den bedste mad oplevelse i mit liv.

Verdens bedste restaurant.

Min kollega og jeg ankom til noma i tids nok til at få en cigaret udenfor. Vi nød udsigten over genskæret af lys i vandet fra Nyhavns udskænkningssteder og restaurationer, inden vi gik indenfor på restaurationen. Restaurationens udtryk var et rustikt og forholdsvist neutralt udseende, dog med en indbefattet elegance.

Kort efter vi havde sat os, blev vi tilbudt en aperetiff af vort eget valg, vi var enige om champagne. Kort tid efter kom tjeneren med et udvalg af 4 champagner præsenteret samlet i et rustikt display, bestående af et metaltrådnet. Vi fik præsenteret hver champagne mht. drue, producent og lokal historik. Vi valgte hver vores drue, og der blev løbende fyldt i glasset.

Under konsumering af aperitiffen, fik vi 3 forskellige appeticeres, hver især en gave fra smagsguderne. Små ualmindeligt smagfulde sammensætninger af danske råvarer. De bestod af 1-2 bidder pr. styk. For hver gang jeg tog en bid, var det som et festfyrværkeri af smagsnuancer, der harmonisk fandt og overraskede mine smagsløg. Sammensætningen af råvarer, sammen og hver for sig, var i den grad velovervejet og sammensat, med det ene formål at fremtrylle en fantastisk smagsoplevelse.

Vi blev præsenteret for menukortet, og fik kort forklaret menu mulighederne. Vi blev hurtigt enige om at vælge en 7 retters menu med tilhørende vin, udvalgt af nomas sommelier.
Tilbehør til alle menuerne var der naturligvis 2 forskellige hjemmebagte brød, hvede og spelt, med tilhørende smørelse. En hjemmerørt smør, samt en utrolig vanedannende svinefedts smørelse med hemmelige ingredienser.
Samtlige af vores retter var et fantastisk kulinarisk vidunder af kunstnerisk udtryk, samt et overflødighedshorn af gastronomiske oplevelser. Alle vores retter blev serveret med en upåklagelig præsentation, af den udvalgte vin til retten. Mad, service og atmosfære, efterlod ikke mere at ønske sig på rejsen ind til kernen, af den komplette restaurationsoplevelse.

Efter en madoplevelse uden sammenligning, indtog vi vores kaffe i loungen. Vores behagesyge tjenere fulgte os på behørig afstand, og tilbød at vi kunne smage ”noget specielt” til kaffen.

Det viste sig, at dette ikke var noget traditionelt, men et stort udvalg af egne udvalgte cognacer og likører. Nogle endda udviklet specielt af noma. Selv jeg der almindeligvis ikke bryder mig om ”stærke” drikke til kaffen, blev overrasket over en yderst velsmagende 50 år gammel cognac, fra en umiddelbar ukendt producent.

Som min gode ”spanske” ven Jesper ville have sagt ”Absolutamente sobresaliente”.

Is Noma your company?

Visit Noma