Nordnet reviews

Nordnet reviews

6.1

Langsom kundeservice

Jeg har I slutningen af 2013 flyttet min tidligere pension til Nordnet. Det er derfor også dem som nu er igang med at flytte "for meget indbetalt på ratepension" til en fradragsberettiget pensionsordning hos Nordea Liv & Pension.

Normalt oplever jeg fornuftig kundeservice hos Nordnet, men denne gang har været under AL kritik. Jeg sørger for at sende bade blanket og årsopgørelse ind, og hører så ikke noget fra dem før jeg kontakter dem - bade via intern besked fra mit depot og via telefon. Først tredje gang jeg kontakter dem, for jeg at vide at der har været sygdom I pensionsafdelingen. De fortæller mig så, at personen er tilbage og tager fat på sagen med det samme. Torsdag i sidste uge får jeg så besked på at sælge nogle aktier, for at frigøre livkvide midler til overførslen. Jeg får samtidig besked på, at de først kan overføre 3 dage efter jeg har solgt aktierne. Jeg bliver lovet, at det sker tirsdag - altså idag, 3 dage efter. Idag har jeg så skrevet 2 gange direkte til Nordnet Pension for at huske dem på det (jeg har ikke tillid til at det sker automatisk). Og ja, som forventet - det skete ikke, ej heller med hjælp herfra.

Det er rigtig frustrerende, og jeg synes det skal eskaleres internt hos Nordnet. Jeg ønsker ikke at have mine penge stående hos et firma, hvor kundeservice ikke er prioritet nr. 1!

Hej Deniz

Jeg er er glad for, at du normalt synes, at vi giver en god kundeservice, og jeg ved, at det lyder som en kliche, men for os er det virkelig vigtigt - kundens bedste er altid vores fokus. Når det gælder overførsel af pension, så er det generelt omfattet af en del manuelle rutiner, hvor både vi og andre aktører er indblandet. Det kan nogle gange lede til lange ekspeditionstider og (berettiget) irritation. Som du måske forstår, må jeg ikke gå ind i detaljer omkring kundeforhold i et offentligt forum som dette, men mine dygtige kolleger på pensionsafdelingen vil helt sikkert få løst din sag. Forhåbentlig vil du fremover igen føle, at vi gør et godt arbejde.

Jakob, Nordnet

Middelmådig funktionalitet til fair pris

Nordnets primære styrke er de relativt gode priser og den gode fremkommelige service-mindedness når man henvender sig. Det er ikke platformen man skal vælge hvis man vil foretage avancerede spekulationer i real-tid og der er også nogle kedelige ting selv for den almindelige investor; fx at valutaveksling bliver foretaget på faste daglige tidspunkter snarere end lige når man synes timingen er god samt fraværet af stop-loss muligheder for aktier udenfor norden. Man kan så vidt jeg kan se heller ikke gardere sig mod valuta-tab på fx andre nordiske aktier ved at sælge fx svenske/norske/amerikansk valuta hvilket er piece-of-cake hos fx saxo-bank.

Kunne man udrydde ovennævnte begrænsninger ville man være nået rigtigt langt og blive væsentligt mere attraktiv for den efterhånden mere erfarne nordiske aktie-investor.

Hej Jan

Det glæder mig at høre, at du oplever, at vi har gode priser og er servicemindede. Vi har dog ambitioner om at være den førende aktør for investering og opsparing i Norden, også for kunder med mere avancerede behov. Jeg vil derfor give dit input videre til de relevante produktchefer.

Når det gælder valutaveksling, så har vi to valgmuligheder ved handel i udlandet, nemlig automatisk veksling eller handel med valutakonto. Ved automatisk veksling gennemføres vekslingen faktisk med det samme. Investerer du med valutakonto er spreadet mellem køb og salg af valuta noget lavere, men der gennemføres kun tre gange i døgnet. Der er dog under alle omstændigheder en række fordele ved at handle med valutakonti, man behøver f.eks. ikke veksle hver gang man skal handle, hvilket kan betyde, at man sparer mange penge, når man investerer på udenlandske børser. I og med at det er muligt at investere fra en valutakonto uden at veksle først, er der faktisk også mulighed for at lave en vis form for hedgeing. Hvis du eksempelvis køber svenske aktier vil du efterfølgende have et minus i svenske kroner. Hvis du undlader at veksle disse (udligne) til danske kroner, vil du være garderet mod udsving i valutaen. Dog vil du skulle betale en rente for at være i minus.

Endnu en gang tak for dit feedback, og god weekend!

/Jakob, Nordnet

Med fare for økonomisk ruin hvis du handler amerikanske aktier.

Ingen tvivl om at nordnet med deres billig kurtage og ingen depotgebyrer er en mægler som er værd at overveje for mange.

Problemerne kommer hvis du ikke er tilfreds med blot at handle de sædvanlige danske folkeaktier som Vestas og Pandora. Kigger du f.eks mod amerikanske aktier viser Nordnet her sine svagheder med manglende muligheder for stop-loss/limit-ordre samt et frygtelig USTABILT system. Fondskoder som pludselig ikke opdateres live i ens portefølje eller IKKE kan handles online. Fair nok at de tilbyder at man så kan handle telefonisk, men tør men virkelige risikere ikke at kunne komme igennem den dag markedet falder 25%. Deres online-support syntes at tage evigheder om at svare og når de gør er det blot med beskeden "vi arbejder på det" - hvorefter man aldrig hører fra dem igen. Deres telefoniske support er mere straks mere hjælpsomme, men her er du pålagt danske handelstider hvis man får brug for hjælp - samt når det drejer sig om udenlandske aktier syntes de kun at kunne henvise til nordnets tradere.

Hverken deres webtrader eller wintrader syntes at fungere ordenligt på mac-platformen. Hvilket udover at kunne betyde uforudsete udgifter ved fejlhandler, også betyder at man er pålagt et meget simpelt handelssystem uden alle moderne hjælpemidler som man kender det fra andre platforme.

Som mange andre skriver så er udregningen af afkastet i porteføljeafkastrapporten helt hen i vejret. Det er dog blot et mindre irritationsmoment modsat de ovennævnte problemer.

Alt i alt forstår man godt hvorfor Nordnet har en ansvarsfraskrivelse som skal underskrives før man kan begynde at handle som kunde - man kunne dog godt ønske at Nordet ville tage ansvaret for deres ustabile system og mangelfulde tjenester. Især manglen på stop-loss ordre virker uforståelig, når de troligt reklamerede for handel i amerikanske aktier i forbindelse med aftenudgaven af millionærklubben. Det kan vel næsten kun betegnes som at lokke deres stakkels kunder i fordærv. Jeg ser personligt frem til at tjenester som amerikanske RobinHood gør deres indtog på det danske markedet med et håb om øget konkurrence og bedre platforme.

Lad det være sagt at jeg kender mange som er meget tilfredse med Nordnet - men som altid skal man gøre sine behov klart inden at man vælger side.

Hej Michael

Jeg beklager, at du har haft nogle dårlige oplevelser hos os. Vi tager meget gerne mod feedback, ikke mindst, når noget ikke lever op til forventningerne. Det hjælper os til at udvikle os og vore tjenester.

Du skriver om ustabilitet, når du investerer i amerikanske aktier. I Nordnet er et af vores hovedprioriteringer at have så stabile systemer som overhovedet muligt, og vi har bygget en platform, som formentlig er den mest stabile til aktiehandel i Norden. Det er en af grundene til, at vi har lykkes med at tage markedsandele i de senere år, og at godt 400.000 private investorer i hele Norden i dag gennemfører ca. 1,3 millioner handler om måneden gennem os. Stabile systemer er med andre ord utroligt vigtige for os og vore kunder, og oplever du, at noget ikke virker stabilt, håber jeg derfor, at du vil rapportere det til vores kundeservice, så vi kan undersøge sagen så hurtigt som muligt.

De fleste US-aktier kan handles online, og vil du have amerikanske aktiekurser i realtid, koster det 35 kr. om måneden. Det kan dog lyde som om, at det, du beskriver, er handel med såkaldre OTC-aktier (Over The Counter), altså aktier som ikke handles online, og hvor kurserne ikke vises i realtid.

Wintrade er kun udviklet for Windows, og det kræver en såkaldt Boot Camp, et virtuelt windowsmiljø, at bruge det på en Macintosh. Det er dog ikke noget, som vi som udgangspunkt anbefaler. Når det gælder Nordnet Webtrader, er den udviklet til at fungere godt på en Mac, og har du problemer med applikationen, håber jeg også, at du vil kontakte vores kundeservice.

Som alle andre banker og børsmæglere har vi en række ansvarsfraskrivelser i vore kontrakter. Det handler om, at vi opererer inden for et område med meget komplekse systemer, som ikke blot er afhængige af vores egen platform for at fungere optimalt, men også af en række andre aktører. Men vi føler et stort ansvar for at give vores kunder en så god oplevelse som muligt, og jeg håber, at du vil give os mulighed for at give dig en bedre oplevelse i fremtiden

Ingen udbetaling eller svar

Jeg har over flere gange prøvede at få udbetalt mine penge til en anden bank konto, uden held. Flere gange har jeg indsendt de nødvendige dokumenter, og skrevet flere support henvendelser, men ingen svar eller noget.

Jeg syntes godt om nordnet, til at starte med men når det handler om de skal af med penge, så sker der ikke en skid. Hav det med i overvejelserne når i skal til at bruge nordnet.

Håber der sker noget i min sag, ved denne anmeldelse, fordi det her er virkelig ikke iorden

SVAR:
Så skete der lidt. Tak.
Jeg har prøvede at følge det der er blevet sagt, og ønsker også at ændre mine stjerner, så frem det virker denne gang. Jeg afventer pengene på min konto, så vil jeg gerne ændre stjerne

Hej Mads

Jeg forstår din irritation over procedurerne, når det gælder at registrere en konto til udbetalinger. De ser ud, som de gør af sikkerhedshensyn, men når man har fået registreret en såkaldt "forhåndsgodkendt konto", er det faktisk både let og hurtigt at overføre penge fra Nordnet til en anden bank.

Vi svarer som udgangspunkt på alle henvendelser så hurtigt muligt og senest efterfølgende dag. Når det gælder følsom information, eksempelvis om kontonumre og overførsler af beløb, vil svar fra kundeservice altid gå til den personlige inbox, "Meddelelser" i øverste højre hjørne, når man er logget ind på nordnet.dk

Jeg håber, at problemet snart bliver løst, og at du fremover vil blive mere tilfreds med os.

Jakob

Fejl i kursdiagrammerne

Når nordnet viser aktiekurs diagrammer (i markedsmappe - kursdata) som bare er i nærheden af SAXO Banks gode kursdiagrammer, ændrer jeg denne reference til 5.
En ting er at kursgrafik i nordnet ikke ligner noget som helst, meget værre er direkte fejl i aktiekursdiagrammer.
I 2014 burde det være mulig at finde et web-content grafik program der viser korrekt kursdiagram fra database. Hvis SAXO kan klare det, er jeg sikker på at Nordnet kan!

Hej Knud

Naturligvis skal der ikke være fejl i kursdiagrammer, og hvis du finder sådanne, så håber jeg, at du vil rapportere det til vores kundeservice. Som bruger hos os, skal du have de bedste forudsætninger for at investere selv, og deri indgår naturligvis troværdig data. Når det gælder udseendet på diagrammerne, så ved jeg at vores udviklingsafdeling undersøger forskellige alternativer.

Ha' en god dag!

Jakob

NORDNET.DK KAN MAN IKKE LEVE UDEN :)

NORDNET.DK får mine bedste anbefalinger og de fortjener helt klart at få 5 stjerner over hele linjen og det er der ingen andre banker eller pensionsselskaber som kan hamle op med i dag, tværtimod! Konceptet hos NORDNET.DK er i verdensklasse og servicen i top mere klart kan det ikke siges og kan kun opfordre folk til at blive kunde hos NORDNET.DK og få glæde af de mange muligheder. Kundeservicen kan man komme igennem til og selve behandlingen er på en behagelig måde fra deres dygtige og kompetente medarbejdere som har forstået hvad det går ud på og det har man respekt for. Hjemmesiden er velfungerende, overskuelig og tilgængelig.

Siger tak til dem som læser denne seriøse anmeldelse. Nej jeg arbejder ikke for firmaet men taler lige ud af posen så skulle det være klart.

Hej Dennis

Tak for den meget flotte omtale - det varmer, og jeg har sendt den til mine kolleger på Kundeservice og i produktudviklingsteamet.

Ha' en god aften!

Fungerer simpelthen upåklageligt

Jeg er meget tilfreds med min Nordnet konto. Især er siden ekstrem brugervenlig og alt fungerer intuitivt og nemt.

I sin tid stod og skulle vælge mellem denne side og Saxo Banks tilbud. Saxo Banks var dog, for mig, lidt for teknisk og ikke nært så lækkert interface, så min mægler blev Nordnet.

Jeg trækker dog én stjerne fra, fordi man ikke kan handle på så mange børser som man kan på Saxo Banks og Danske Banks handelsplatforme, hvor kurtagen generelt omtrent er den samme.

super godt

Hej har brugt Nordnet nu i ca 3 mån og det virker bare det hele man det kunne være godt hvis man kunne se hvad man betaler i kurtage når man køber en Aktie så det bliver vise elles super glad for det :)

Har været sur på dem men...

Jeg har følt mig narret tidligere af nogle af deres skjulte fælder men siden har jeg været meget tilfreds. Super software og meget lav kurtage.

Gode priser, men en irriterende fejl

Flyttede min pensionsopsparing (der bestod af kontanter og danske værdipapirer) for at spare omkostninger, måle afkastet og er godt tilfreds med deres service og priser.
Afkastet under porteføjlerapporten har de dog trods 4-5 henvendelser til deres kundeservice ikke kunne få til at vise de rigtige tal og procenter.

Hej Bjarne

Det er godt at høre, at du er godt tilfreds med vores service og priser. Vi vil dog gerne have, at du er tilfreds med alt hos os, og jeg håber derfor, at du vil kontakte min kollega Jeppe Pedersen, som arbejder på vores kundeservice.

Ring gerne på 70 20 66 85, og bed om at tale med ham, så vil han undersøge din porteføljerapport.

Mvh. Jakob, Nordnet

Problemløst

Jeg har nu haft lejlighed til at handle både danske og internationale papirer hos Nordnet over et par år..
Konklusionen er, at alt fungerer problemløst, overskueligt, og et billigt alternativ til de traditionelle banker.
En mere uddybende inf. om internationale små og mellemstore selskaber kunne være ønskelig, med konkrete opdaterede oplysninger om disses resultater, marginer etc.

Hej Jan

Det glæder mig at høre, at du er godt tilfreds med os. Jeg skal sende dit forslag om mere uddybende information om små og mellemstore virksomheder videre til mine kolleger, som arbejder med produktudvikling.

Ingen problemer

Alt virker som det skal. Overførsel af penge til nordnet er nemt og effektivt. Handel af aktier er endnu nemmere. Kan kun anbefale denne bank til handel med aktier og opsparing af penge generelt.

Hej Lars!

Det er godt at høre, at du er tilfreds med at bruge os.

God jul og godt nytår!

Jeg stiller spørgmål igen til Nordnet Bank

Hej Kristina,
Tak for din svar.

Vil du på vegne af Nordnet Bank bekræfte at nedenstående har været stående på Nordnet Bank homepage, venligst svar præcis på mit spørsmålet, fordi det har det ikke været med undtagelse for ( at der blive betalt en overtræksrente), da jeg har valgt at blive Nordnet Kunde.

1. "En intradag-limit må udelukkende udnyttes i løbet af dagen. Tilbagestilles den ikke før markedet lukker, vil intradag-limit*en blive suspenderet, og der vil blive trukket en afgift i henhold til prislisten."

2. Vi gør dig opmærksom på, at du betaler en overtræksrente, samt at din intradag-kredit kan blive indraget ved misbrug.
3. apply for a new indraday limit after 7 days

I forbindelse med Nordnet Banks intradag-limit har været det at intradag-limit må udnyttes i løbet af dagen ellers vil der blive trukket rente følgende dage, og dermed har Nordnet bank været mere fordelagtigt end andre banker bl.a. Jyske Bank, som ikke har intradag-limit og bliver en overtræk i løbet af dagen betraget som en misligeholdelse af engagement, og kunden netbank blive spærret for indlæggelse af handler med overtræk.

Men i de seneste uger skriver Nordnet Bank nedenstående tekst under Intra-dag limit, og den fordel, som kunden kunne have tidligere gælder ikke længere ifølge nedenstående tekst:

Nordnet kunde

Hej!

Vi har ikke ændret på vores vilkår omkring Intradag-kredit, det er stadig en meget fordelagtig tjeneste.

Umiddelbart virker det som om, den løsning som du efterspørger, er en kombination af en Aktiekredit og en Intradag-kredit. Begge dele er gratis at have.

Ring gerne til os, så kan vi hjælpe dig med at opsætte den kreditløsning, som passer bedst til dit behov.

Kristine Jørgensen, Kundeservice

Ville sætte penge ind

Ringede forleden for at høre om man kunne sætte kontanter ind hos afdelingen i København, fik svaret: ja.
Kom derind i dag og bliver mødt af en venlig medarbejder og får at vide, at det kan man ikke.
Får dog en rundvisning af den venlige medarbejder som kort beskrevet var hele turen værd.
God oplevelse.

Gebyr Us aktier

Pas på gebyr på især amerikanske børs handlede aktier ..

Gebyr bliver nogen gange opkrævet flere gange om året . Det virker helt uoverskueligt hvor meget som bliver opkrævet ...Og kommer bag på mig hvor meget som det koster - især hvis aktie kursen er lav - 0,02 til 0,05 dollar pr aktie ..

Hej Tomas

Vi trækker normalt ikke nogen gebyrer for at have amerikanske aktier i depotet. Har du købt en almindelig amerikansk aktie, f.eks. Apple, Microsoft eller Wal-Mart, er der kun omkostninger ved at købe aktien, derefter er der ingen omkostninger.

Derfor går jeg ud fra, at de gebyrer, som du henviser til, er det såkaldte ”depositary service fee” for værdipapirer, som er parallelnoteret på en amerikansk børs. Selskaber, som uanset primærnotering også er noteret i USA, handles som amerikanske depotbeviser (ADR) og er pålagt et årligt gebyr. Gebyret trækkes af den amerikanske bank, som står for det administrative arbejde i forbindelse med (og efter) en notering af et amerikansk depotbevis. Gebyret debiteres ejeren af depotbeviset.

Et eksempel på et selskab med handel på flere markeder er Gazprom, hvis aktie er noteret i ét land, Rusland, men hvor det også er muligt at investere i selskabet i USA som et amerikansk depotbevis. Gebyrer for ADR’er kan ligge på mellem $ 0,005 – 0,05 pr. ADR i beholdningen. En normal omkostning er $ 0,02. Du kan læse mere om udenlandske depotbeviser her: https://www.nordnet.dk/kundeservice/starte/vaerdipapirer-/udenlandske-depotbeviser-adr-gdr.html

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 20 66 85.

Kristine Jørgensen, Nordnet Kundeservice

En handelsplatform fyldt med fejl

Hold dig væk fra NordNet
Fejl i kursgrafikerne og salgsknappen/ændre salgskursen - mistænkelig ansvars fraskrivelse når deres IT svigter (skriv eller ring til Sverige alt i mens kursen dratter)

Masser i fejl i layout og fejl meddelelser om at instrumenterne ikke findes (selv om de gør)

Upålidelig og tabsgivende oplevelse
Du betaler for det hele også NordNets IT fejl

=====================================================

Ja da Jacob

Den er god med dig! (men nu kan finanstilsynet få lov til at kigge på det)
NordNet har da vist sig totalt ligeglade
Hjemme hos mig kalder man det fup og fiduser

----------------------------
Tak for din mail.

Vi beklager naturligvis altid når der opstår tekniske fejl, som får konsekvenser for dig som kunde. Jeg må dog henvise til Nordnets "Almindelige betingelser", som findes under Kundeservice og Blanketter hvis du vil læse mere om hvordan vi forholder os ved tekniske problemer. Her kommer et mindre kopieret stykke fra ?Almindelige betingelser?:

"G.10 BEGRÆNSNING AF SELSKABETS ANSVAR
I tillæg til de begrænsninger af Selskabets ansvar, som angives andre steder i disse Almindelige
betingelser, gælder følgende begrænsninger af Selskabets ansvar
a) Særligt vedrørende de elektroniske tjenester
Kunden er bekendt med, at der kan opstå driftsafbrydelse eller andre fejl eller forstyrrelser i
Kundens, Selskabets eller en andens datasystem (hard- eller software), tele- eller el-system,
som benyttes i forbindelse med handel, ordreafgivelse og andre ydelser omfattet af denne
aftale, samt at sådanne fejl eller forstyrrelser f.eks. kan medføre,
- at Kunden ikke kan afgive elektroniske ordrer,
- at Kundens elektroniske ordrer ikke kommer frem til Selskabet,
- at Kundens elektroniske ordrer kommer frem til Selskabet forsinket, og/eller at udførelsen
af ordrer forsinkes,
- at Kundens elektroniske ordrer ikke i øvrigt effektueres som forudsat eller tilsigtet, eller
- at information (f.eks. information om ordrestatus, depot-/kontoinformation og kursinformation),
som Selskabet stiller til rådighed elektronisk, ikke er tilgængelig for Kunden eller er
fejlagtig eller mangelfuld. Hvis der foreligger sådanne fejl eller forstyrrelser, har Selskabet i almindelighed mulighed for at tage imod telefoniske ordrer.

--------------------------

Hej Jens

Vi tager tekniske fejl i vore systemer meget alvorligt, lige så vel som vores kunders oplevelser er vores hovedfokus.

En væsentlig forklaring på at vi i de seneste år har oplevet en stor kundevækst, er ikke blot stabile systemer, men også at vores kunder oplever, at vi har brugervenlige tjenester og en høj servicegrad. Vores ambition er kontinuerligt at forbedre os, så vi fortsat kan levere kundeoplevelser af højeste kvalitet. Det er derfor dybt beklageligt, at du har haft en dårlig oplevelse, og jeg håber, at du vil kontakte vores kundeservice på 7020 6685 og spørge efter kundeservicechef Kristine Jørgensen, som vil hjælpe med at undersøge din sag.

Det spiller bare 100%

Jeg har kun gode ting at sige om Nordnet.... Jeg gik fra Danske Bank hvor jeg betalte en kæmpe sjat penge kun for at have et depot.... Det depot gebyr er nu sparet og kan bruges på at købe op i div. aktier :-)

Kan kun anbefale det, og har allerede gjort det til flere af mine bekendte og venner....

Hej!

Tak for den fine anmeldelse, og god vind med investeringerne fremover!

Jakob, Nordnet

God handelsplatform og lave gebyrer

Jeg har brugt Nordnet igennem flere år og der har aldrig været nogle problemer. Kan anbefales!

Hej Janus!

Mange tak for de pæne ord.

Ha' en god weekend!

Jakob, Nordnet

Rigtig godt produkt som helhed

Er rigtig brugervenligt så alle kan følge med. Hurtigt billigt, og jeg har fået rigtig god service hver gang over de sidste 10 år.

Jeg er ret utilfreds med deres enorm høje renter ved belåning -> jeg stillet jo selv sikkerhed i de aktier jeg i forvejen har. Og så skal man betale 7-8 procent. Det er helt vildt!! Så bliver det hurtigt afsindig dyrt hvis man gerne vil købe en ny aktie men ikke vil sælge ud af sin beholdning før for eksempel en måned. Av av av.

Hej Christian!

Det er godt at høre, at du generelt er tilfreds med os.

Jeg skal føre din kritik af vores renteniveauer videre. Selvom du formentlig er godt indsat i, hvordan belåning virker hos os, vil jeg bare nævne at der kun trækkes rente af den del af kreditten man udnytter, og at man ikke betaler rente den første dag, som kreditten udnyttes. Det koster heller ikke noget at oprette en aktiekredit hos os.

Man kan med andre ord bruge aktiekreditten til handel intraday, uden at betale renter eller gebyrer. Drejer det sig derimod om at vente med at indbetale til måneden efter, som du nævner som eksempel, vil det ganske rigtigt være forbundet med renteudgifter.

Ha' en god weekend!

Jakob, Nordnet

De presser gerbyr-skruen (og er tæt på uærlige i deres kundeservice)

Vælg Etrade istedet!
---
Jeg har i mange år anvendt Nordnet uden at skulle betale for deres Wintrade-produkt.
Lige pludseligt så falder deres renter, og der bliver hævet flere hundredevis af af kroner fra ens konto. De har godt nok varslet det, istedet burde de framelde en som bruger fra tjenesten og tvinge en til aktivt at acceptere prisen, men nej, så kan de snyde penge ud af folk.

JEg har haft fat i deres kunde-service som fortalte at der var fordi jeg brugt Wintrade. Brugte wintrade. Det viser sig at selvom jeg nu ikke har brugt wintrade er jeg alligevel blevet opkrævet, hvorfor? Fordi jeg er tilmeldt et obskurt sted på deres side, noget de ikke gør opmærksom på når man klager og fortæller at man ikke vil anvende Wintrade.
Ikke så meget som et hint om at det skyldes at man er tilmeldt ordningen og aktivt skal fravælge den?!?!

Alt for dårligt. Vælg Etrade eller Saxo bank istedet - det gør jeg.

Hej Nicolai,

Jeg forstår, at du har haft en dårlig oplevelse hos os, og det beklager jeg virkelig.

Du skal dog vide, at vi er glade for dit input, og jeg vil personligt sørge for, at vi ændrer informationen på nordnet.dk, så det bliver nemmere se, hvornår Wintrade koster penge, og hvornår applikationen er inkluderet.

Bare så du får en ordentlig forklaring, vil jeg lige ridse nogle forhold op, som dit indlæg viser, at vi ikke har fået informeret godt nok om:

Registrerer man sit medlemskab af Dansk Aktionærforening (DAF) hos os, kan man handle til lavere kurtage – bonuskurtage på 0,075 %/min. 29 kr. Det er dog kun selve kurtagen, som man får rabat på, tillægstjenester som realtidsapplikationen Wintrade betaler man normalpris for (medmindre man gennemfører mindst 20 handler om måneden, så får man også Wintrade gratis).

Ved en fejl har en række kunder med DAF-medlemskab fået gratis Wintrade i en længere periode. Da fejlen blev opdaget, sendte vi, som du nævner, meddelelser ud til alle kunder, som havde haft tjenesten gratis, og gjorde opmærksom på, at den fremover ville koste 129 kr. pr. måned, medmindre de afbestilte den. Vi trak ikke noget for de måneder, hvor kunderne havde fået Wintrade gratis – det valgte vi at slå en streg over.

Dit forslag med at framelde alle overvejede vi også, men valgte ikke at gøre det, da det også ville betyde mange utilfredse kunder, som ikke ville kunne handle som forventet. I sådan en situation er der ikke altid muligt at finde en løsning, som stiller alle tilfreds, og man må vælge den, som man tror, er mindst dårlig.

Har du spørgsmål, må du meget gerne kontakte vores kundeservice igen og spørge efter Kristine, så vil hun sørge for at evt. misforståelser bliver rettet.

/Mvh.
Jakob Bruntse, Head of Marketing Denmark

Ingen faste gebyrer

Hos os er prisen ingen hemmelighed - og den er lav. Fra 29 kr. pr. handel, og du slipper helt for depotgebyrer, VP-gebyr og en lang række af de øvrige sædvanlige gebyrer.

Stort udvalg

Hos os finder du det meste af det, som man kan investere og spare op i. Aktier, investerings-foreninger, ETF'er, børshandlede råvarer, certifikater, optioner, obligationer, internationale fonde og meget mere.

Enkle værktøjer

Log ind på nordnet.dk, og få overblik over alle markeder og masser af muligheder. Find eksempelvis din investeringsprofil med Investeringsguiden, bliv inspireret af Eksperterne og behold balancen med porteføljerapporten.

Hos Nordnet kan du handle aktier og investeringsbeviser på en enkel og overskuelig måde. Vi giver dig optimale investeringsmuligheder til meget lave priser.

Visit Nordnet

Write to: nordnet@nordnet.dk