Norwegian reviews

Norwegian reviews

4.0

Leverer ikke den vare de sælger - ekstremt arrogant Customer Service

Har 10 måneder i forvejen betalt for direkte rejse med nyt fly direkte til Los Angeles. Vi har betalt ekstra for at reservere sæder sammen, mad ombord og at flyve med et moderne fly (der var billigere alternativer da vi bestilte, men vi prioriterede det nye fly med stor komfort højt). Nu kort før afrejse ændres booking til et 25 år gammelt chartret fly fra Euro Atlantic, vi kan ikke længere få sæder samlet og der er ingen underholdning og begrænset mad ombord. Der kan ikke tilbydes nedslag i prisen, på trods af at det langt fra er den solgte ydelse der nu leveres, og med kort tid til afrejse er priserne hos de andre selskaber helt i top.
Deres Kinesisk-Engelsk talende Customer Service optræder ekstremt arrogant, og der er ingen hjælp at hente til at få pladser samlet i flyet, og det eneste de kan tilbyde er at afbestille rejsen (men kreditkort gebyr og konkursforsikring på over 1.000 DKK vil være tabt). Derudover vil vi nu skulle skaffe alternative billetter med kort varsel, hvilket de selvfølgelig godt ved vil være dyrere for os.
Har tidligere haft positive oplevelser med Norwegian, men må sande at man først lærer selskabet at kende når noget går galt, og de så behandler dig usædvanligt dårligt.
Jeg kan kun advare på det kraftigste mod at bestille hos Norwegian, med mindre du er villig til at spille roulettte med din families ferie.

Fejlbooking = Penge i banken til Norwegian

Jeg skulle booke en billet til Paris på internettet. Ja jeg kom hele vejen igennem, så jeg at det var en forkert dato. Jeg fik annulleret inden for 15min og booket den rigtige. Da jeg ringer til Norwegian, siger de at de ikke kan betale mig tilbage før 4 uger. Det vil sige at de åbentbart har ret til at beholde mine penge i 4 uger efter booking, og score kassen på de renter de når at få for alle de personer, som laver en fejl. Min rejse til Paris, er lige pludselig ikke så billig mere.

Jeg synes at det er grovt at de har ret til at beholde mine penge i 4 uger. Hvis jeg ikke har haft penge til at betale 2 gange for samme rejse, ville jeg kunne glemme alt om at komme på ferie. Lidt skræmmende at et firma som Norwegian bruger samme metoder som de fuskerfirmaer, som bare skal tjene hurtige penge på private mennesker!

Jeres samarbejde med CarTrawler er upassende

Når man har vænnet sig til jeres koncept, har Norwegian en fornuftig opfyldelse af forventning, så generelt tilfreds med jeres service. MEN, jeres samarbejde med biludlejnings "mellemmanden" CarTrawler er ødelæggende for jeres image. Har netop haft en dårlig oplevelse med CarTrawler, og kan se jeg langt fra er den eneste. Den dårlige oplevelse hos jeres samarbejdspartnere smitter, af på oplevelsen ved at være kunde hos jer. Norwegian er ikke længere blot associeret med prisskarpe flybilletter men nu også med irritation og frustration. I bør have bedre smag i venner!

Ufattelig ringe service niveau

Min kæreste, min søster og jeg kom i en situation i Gardamoen, Oslo for 2 dage siden hvor vi opdagede præcis hvor ringe Norwegians kundeservice egentlig er. Vi skulle flyve fra Oslo til København klokken 13:50, og ankom til lufthavnen omkring klokken 13:00. Vi var godt klar over det var lidt sent, men der var ikke noget vi kunne gøre; vi havde undervurderet trafikale forhold forinden. Inde i lufthavnen viste det sig at der var en kø på omkring 200m (uden at overdrive) til hver side af security. Deres standere med ekspeditionstiden viste 16min. Undervejs gennem security spurgte vi 4 forskellige personer fra lufthavnen om de mente vi kunne nå flyet 13:50, idet vi håbede på at kunne få lov til at passere lidt hurtigere forbi køen, men de mente alle vi havde tid nok.
Da vi endelig kom op til gaten var klokken omkring 13:40 - 13:45, dvs. altså kun ca. 5min før afgang. På det tidspunkt viste det sig at Norwegians personale ved gaten havde givet den ene af vores pladser væk til en anden kunde, fordi de antog vi ville blive "no-shows". Så nu kunne kun 2 ud af 3 komme med. Dette var vi naturligvis nødt til lige at debattere lidt. Hvem skulle så blive tilbage, og hvem skulle tage med? Vi fik meget lidt information fra personalet i gaten, som gik lidt frem og tilbage og tastede på computer, slog ting op, etc. Det så ud som om han måske var i gang med at behandle vores sag og se om noget kunne lade sig gøre, men han sagde ikke noget. Til sidst, og stadig inden afgang, fandt vi ud af hvem der skulle blive tilbage, og ville så meddele personalet dette så de kunne lave sædefordelingen om. Men så fik vi endnu en trist overraskelse: Manden havde åbenbart antaget, uden at spørge os, at vores samtale om hvem der tog med betød at ingen ville med. Så han havde i de få minutter i mellemtiden lige egenrådigt besluttet at give de sidste 2 af vores pladser til nogen andre der også stod og ventede ved gaten. Så nu kunne ingen komme med. Dette fandt vi først ud af efter han havde været nede og trække jetbroen tilbage og sende flyet afsted.
Det blev vi ærligt talt lidt sure over. Vi indledte en debat med manden fra Norwegian ved gaten og spurgte ham i ret direkte vendinger hvad det gik ud på, og hvad han nu havde tænkt sig vi skulle gøre. Gaten var jo ikke lukket da vi ankom - der boardede stadig andre, som gik forbi os, mens vi stod ved skranken. Vi følte os røvrendt af ham, misinformeret og fejlbehandlet. Vi følte ikke det var rimeligt bare at give billetter vi har købt og betalt for til andre, og så endda af to omgange mens vi står og venter på afklaring lige foran ham. Det er en skræmmende mangel på respekt for sine kunder. Til sidst viftede han os bare væk og sagde vi måtte tage problemet op ved billetskranken i terminalen og at det ikke var hans problem vi var kommet for sent til gaten. Sure og skuffede måtte vi forlade gaten igen og bevæge os derned.
Nede ved billetkontoret undersøgte de vores situation, og vendte efter få minutter tilbage og sagde at vi skulle købe nye billetter. De havde først 3 ledige pladser på et fly klokken 20:10, dvs. 6 timer og 20 minutter senere, og de ville koste os i alt 7700 norske kroner. Norwegian har altså den frækhed først at give vores billetter, som vi i forvejen har betale flere tusinde kroner for, til nogen andre lige for næsen af os, for så derefter at foreslå at vi vente 6+ timer på et nyt fly og betaler yderligere 7700kr for at komme med. Vi var lamslåede. Hvad fanden er det for en måde at behandle kunder på?!
Vi endte med at leje en bil og køre til København ned gennem Sverige i stedet for. Det tog også omkring 7 timer og kostede også adskillige tusinde kroner (pga. one-way fee), men det var både billigere og hurtigere end Norwegians usle løsning på et problem vi ærligt talt synes de har skabt og tvunget os ud i. Konklusionen på denne historie er en lærestreg om hvad lavpris flyselskaber egentlig går ud på. Deres priser ser fordelagtige ud, og der er da ganske rigtigt også penge at spare sammenlignet andre store selskaber. Men det holder kun så længe alting klapper og det hele forløber snorlige. Det øjeblik én eller anden uforudset omstændighed opstår og noget bliver forsinket eller man af andre årsager skal bruge hjælp, så ramler hele korthuset sammen og man finder ud af præcis hvordan Norwegians forretningsmodel hænger sammen. Når du først har betalt din billet, så er Norwegian skide ligeglade med dig. Du kan ikke forvente nogen form for hjælp, og du vil opleve Norwegian som et ekstremt umødekommende selskab ved kundeservice.
Norwegians argument for at sende os i denne situation til at begynde med har hele tiden været at vi ankom til gaten for sent. Men hvis man slår deres egen politik omkring checkin tider osv. op på deres hjemmeside (http://www.norwegian.com/dk/kundeservice/Rejseinformation/fremmode/#Checkindeadlines) kan man se, at deres check-in lukker 45min før afgang på internationale afgange. Hvis de først lukker check-in 45min før afgang, så må det jo logisk betyde, at 45 minutter er den tid Norwegian SELV regner med folk kan nå igennem security på, da check-in jo foregår før security. Derfor kan man undre sig over hvorfor de giver vores billetter væk til nogen andre når vi jo ankom til lufthavnen 50min før afgang. Til slut kan vi stille os uforstående overfor hele idéen om at give andres pladser bort. Hvorfor må flyselskaber overhovedet det? Hvis jeg køber og betaler en bil, for derefter at lade den stå ubrugt i garagen, så kommer forhandleren jo heller ikke og henter den igen for at gen-sælge den til nogle andre med argumentet "at jeg jo ikke brugte den". Ligeledes får sædet også lov at stå tomt hvis jeg køber en biograf-billet, men udebliver fra filmen. Når jeg køber og betaler for en flybillet, bør det være 100% op til mig hvordan jeg har tænkt mig at bruge min billet. Hvis min 'brug' af min købte billet er at lade den stå tomt, så bør det flysæde forblive tomt - det er jo min billet. Hvorfor kan flyselskaber bare gensælge andres billetter uden at refundere den oprindelige køber? Dette virker unikt for flybranchen, og er fundamentalt kontraintuitivt og urimeligt.
Min tid som Norwegian kunde er under alle omstændigheder stoppet her, og jeg vil anbefale alle også at søge andre steder hen indtil Norwegian kraftigt forbedrer sin kundeservice. At sælge en billet til en kunde, for derefter at lade kunden leje en bil for egen regning og bruge 7+ timer ekstra på at køre hjem er at skide på sine kunder. Der også trods alt også en grund til at deres rating er 4.0 ud af 10 her. Jeg er ikke den eneste...

Altid smilende personale og god service, klart mit foretrukne lavpris flyselskab

Super oplevelse

Rejser mellem København og Amsterdam som uledsaget mindreårig. Jeg er 14 år, og havde egentlig ikke brug for hjælp på rejsen - men det fik jeg! Jeg blev placeret forrest i flyet og havde en dejlig oplevelse med personalet. Kan anbefales! Glæder mig til at hoppe ombord igen inden længe.

Fin og problemfri oplevelse

Bestilte 7 billetter til en rejse, og vi fik alle pladser ved siden af hinanden, på trods af at vi ikke havde bestilt sæder. Alt foregik uden problemer. Nye og lækre fly, og tilpas service. De lægger ikke skjul på at det er lavpris, men skal man bare fra A til B, så findes der ikke noget bedre end Norwegian.

Både gode og dårlige oplevelser!

Normalt, når jeg rejser med Norwegian, så er det en rigtig god oplevelse uden problemer! Men da jeg på et tidspunkt stod med nogle problemer mht. billetter, hvis dato skulle udskydes, så opstod der en masse problemer. Jeg ved godt, at man intet kan gøre ved priserne, men det er helt uhyrligt, at man skal betale omkring 2.000,- for at ændre datoen - langt mere, end jeg betalte for billetterne til at starte med. Kvinden, jeg talte i telefon med, fra kundeservice var slet ikke til at forstå, og hun skældte mig ud, fordi jeg ikke kunne forstå hendes sprog. Det var en rigtig dårlig oplevelse, fordi det var så besværligt at ændre datoen på mine billetter, og deres kundeservice, som ikke kunne tale dansk, eller noget nogenlunde forståeligt, havde ingen tålmodighed og et helvedes temperament.... Øv.

Norwegian smadrer din kuffert - og fralægger sig ansvaret

I forbindelse med et weekendophold tog jeg flyet hjem fra København til Aalborg. Jeg havde der betalt 65 kr for at få en kuffert med. Selve flyveturen gik godt (selvom det var 20 minutter forsinket), men da vi så kom til Aalborg, skulle jeg jo have min kuffert. Min kuffert er af massiv plastik og ifølge forhandleren ikke en man lige ødelægger. Men Norwegian havde så lavet en kæmpe bule i kufferten, hvilket selvfølgelig ikke er i orden. Jeg fik herefter lavet en skadesrapport i lufthavnen, men fik også at vide at jeg ikke skulle regne med erstatning med det samme, som man for eksempel får hos SAS. Jeg fik en rapport som skulle sende ind til dem. Plus en liste over ting som ligeledes skulle sendes til NORGE. Jeg valgte i stedet at sende dem en mail, med billeder, flybillet+kvittering og en mail fra forhandleren hvor jeg købte kufferten, hvor der stod prisen på den. Jeg købte kufferten sidste år og har ikke bonen mere. Men fik efterfølgende en mail fra Norwegian, at denne mail ikke galte, så skulle sende det hele i papirform + en BON for købet af kufferten. En bon som jeg ikke har mere.

For at opsumere så syns jeg det er under alt kritik at man betaler for at få en kuffert med ombord på et fly og så vælger de at ødelægge den. Plus de gør det til passagerens ansvar at finde de rigtige papirer (som næsten er umuligt) og ordne en masse ting, bare for de ikke gider at gøre det med det samme.

I øvrigt - når jeg ringer til deres danske kundeservice, så vil jeg tale med dansker, ikke en nordmand som ikke forstår mit danske.

Så mit råd til alle. Flyv kun med Norwegian, hvis du ikke skal have kuffert med.

/Karina

Faldt i norwegians fælde

Jeg skulle have været en tur på ferie, og har et meget lille budget derfor kikker jeg efter "gode tilbud" faldt så over en billig billet hos norwegian igennem momondo, det blev istedet til et mareridt som stadig ikke er overstået..

Blev nød til at aflyse min ferie pga. sygdom, det havde jeg som udgangspunkt betalt forsikring for hos norwegian da jeg har et dårligt helbred

Elendig service, ubehøvlet tone og behandling af deres kunder.
Skulle ringe til dem 6 gange og vente i samlet 3 timer i telefon kø blot på at få bekræftet at de har modtaget en lægeerklæring..
På trods af de laver fejl i deres "system" vil de på ingen måde fremskynde tilbagebetaling af de penge deres kunder har til gode..

De påstår man kun "måske" kan få sine penge tilbage, selvom man har betalt 70 kr. for evt. sygemelding.

Jeg vil fotælle historien færdig når/hvis jeg får mine penge tilbage fra norwegian, jeg ville blot skynde mig at advare folk mod at handlet hos dem, der findes så mange andre rejseselskaber som er meget bedre, så hold jer væk folkens!

Bra selskap som ikke legger skjul på at de ar lavprisselskap

Jeg har alltid reist med Norwegian siden Transavian sluttet å fly fra Danmark til Spania. Prisene har vært bra, og har ikke oplevet de store forsinkelsene.

En gang ventet vi dog på et fordrukkent ektepar på Gando Las Palmas Flyplass i 40 minutter. Og da burde flyet bare ha dratt og de burde betalt for avgang neste dagen. Heller ikke god stil. Liker muligheten å kunne velge fly tidlig ute og bare gi litt extra penger for god beinplass, selv om det bare er 22 rekker som har dette.

Har måttet om-booke to ganger og kundeservicen var alltid vennlig. Årsaken til dette var dog deres hjemmeside ofte funker dårlig med om-booking og ofte på kvelden har noe nedetid. Maten ombord er det lite variasjon på, og ingenting til veganer. Så som helhet veldig bra, men med plass til noen få forbedringer.

Ærgeligt at Norwegian sælger flybillet - når de ved at betaling er med stjålet Visa Dankort Data.

Jeg har idag oplyst Norwegian at De har solgt fly billet og betaling sker på stjålet Visa Dankort data. Transaktionen gennemført og billet referencen hos Norwegian er nr: 32871308 - af 21.02 i NOK 4057,- ( i DKK 3659,07 ) som Norwegian har trukket på mit Visa Dankort.
Norwegian DK ved hvem som flyver på billetten.
( De kan bare annullere billetten, så ingen taber penge eller tid)
Nå, men Politi anmeldelsen er gennemført dags dato.
Så kan Politiet få navnet oplyst på den rejsende hos Norwegian DK.

Det har jeg telefonisk oplyst Norwegian DK, men De synes ... intet.

PS. Visa Dankort data 4571 XXXX XXXX 6060 - så kan Norwegian tilbageføre pengene - gerne omgående. Tak

mvh
Per

Rejser "altid" med Norwegian

Jeg har rejst en del gange med Norwegian og skal benytte dem igen inden længe hvor jeg har bestilt billetter til Frankrig.
Når jeg læser diverse anmeldelser tror jeg desværre at dem der ikke har noget at udsætte på Norwegian ikke benytter Trustpilot.
Men herfra kun positive oplevelser - det gælder både personale - afgangstider og priser.

Dejlig oplevelse

Vi skulle en tur til Oslo, alt gik super fint, rigtig sødt personale og de fløj til tiden! :) Jeg havde problemer med mit pas, men efter en snak med den norske ambassade (jeg har norsk statsborgerskab) gik det hele super fint, ingen probelmer og der var INGEN skjulte gebyre. De holdt helt sikkert deres del af aftalen!. vender helt sikkert tilbage! specielt til de gode priser!

Godt kommer igen!

Havde givet 5 stjerner hvis det ikke var for den først Norwegian medarbejder jeg måtte så sur ud i modtagelsen og spurgte om vi havde lavet boardingkort ( de havde vi prøvet ) det afviste hun og sendte os hen med strækt og stramt ansigt for at prøve igen, først da en anden medarbejder sagde vi ikke kunne det til fortlauderdahl måtte vi stille os i kø igen, så fik vi afvide vi var fortidligt på den ( ja vi var der en time før, det vidste vi godt men nu havde vi jo lige fået afvide vi skulle stille os i kø ) resten var en super oplevelse, super fly, afgang til tiden, god mad, god service, top underholdning i 787 dreamlineren med gratis film, spil og kort betaling i skærmen, gode sæder og til en yderst fair pris (1400 kr) pr næse pr vej.

Vi siger tak for en god tur og kommer igen :o)

Flyselskabspersonale eller lufthavnspersonale...

Havde en oplevelse i Aalborg lufthavn hvor en Norwegian medarbejder klart overskred sine beføjelser. Istedet for at være flyselskabspersonale, mente han at kunne opføre sig som lufthavnspersonale.
Jeg oplevede at blive fysisk forhindret adgang til sikkerhedstjek efter jeg manuelt havde tjekket ind på de manuelle tjekindautomater. Hvorfor? Fordi en af Norwegians personale opdagede, at jeg havde min computer i hånden og ikke i min rygsæk. Hvorfor var den ikke pakket ned i min rygsæk? Fordi 30 sekunder efter jeg tjekkede ind skulle jeg gennem sikkerhedstjek ca. 30 meter fra tjekindautomaten. Et sikkerhedstjek hvor man SKAL have computeren op af tasken. Men som sagt blev jeg fysisk forhindret af en Norwegian medarbejdere, at gå hen til sikkerhedstjekket, før jeg havde vist ham at computeren godt kunne være i min taske. En fuldstændig unødvendig magtdemonstration - der ikke hører Norwegians personale til. Deres personale kan formene mig adgang til flyet, hvis jeg har mere håndbagage en et stk. De kan IKKE give lufthavnsbesøgende direktiver! Denne opgave tilfalder udelukket lufthavnspersonale! Ville Deres norwegianmedarbejder have mig til at vise at min computer kunne være i min rygsæk, måtte han vente indtil jeg befandt mig ved gaten på vej ind i deres fly. IKKE et vilkårligt sted i lufthavnen!!
Men det synes denne medarbejder tilsyneladende ikke.
Og på deres Facebook side sætter de (gamle?) medarbejder til at diskuterer med mig under deres egne FB-profiler, istedet for selv at kommenterer på klagen.
Dårligt!!!

Altid forsinket....

Masser af gange oplever man desværre selskabet love noget de ikke kan holde. Regn med forsinkelser hvis klokken er efter 15, og resten af dagen.

Sæde reservation

Har bestilt rejse til Bangkok, betalt extra tillæg, for sæde til "lange" ben.
Fly udgået lørdag d. 15. februar, og erstattet af fly, fra andet andet selsskab.
Da sms kom i dag. d. 12 feb. ringede jeg til: Norwegian, og langt om længe, kom jeg igennem, troede jeg, men blev smidt af 3 gange. Men endelig igennem, og spurgte til sæde. Ingen problemer, fik tildelt et sæde.
Gik så ind på: Euro Atlantik hjemmeside, så på erstatnings flyet, sæder, og... det sæde jeg var blevet tildelt, et standart sæde.
Ringede igen, og de sæder til " lange ben" var udsolgt.
Så spørger jeg om, at få penge retur, for den extra betaling, som jeg har betalt.
Svaret er nej: Det kan ikke lade sig gøre.
Så blev jeg så klog.. Og føler mig lidt dårligt behandlet.

misvissende

jeg har rejst mange gange med norwegian.

mistet et flyafgang pga. de ikke kan finde ud af, at vise deres kunder hen til gaten, men i stedet bare lade passagerer finde ud af hvor man skal hen. selvom jeg spurgte de ansatte, fik jeg ikke meget hjælp, dette medførte til at jeg mistet min afgang. jeg har talt med medarbejderene som virker ligeglad, ringet til kundeservice, som ikke kunne tale dansk eller engelsk, og de forstod ikke at jeg ville reklamere over mangler. inkompetente idioter.

kan ikke anbefale, at man spare et par 100kr. deres servicegrad er = 0 og deres IT system er ikke brugervenligt.

Norwegian lader til at være billigt, men det er rent faktisk ikke. Derudover er deres IT systemer Elendige

Jeg er rent og skær utroligt skuffet over den måde de driver forretning på, jeg har været i New York for nylig, med Norwegian, og flyturen var som mange andre, MEN som mange andre også skriver herinde er der alt for mange gemte og uklare gebyrer, og flyrejsen endte faktisk med at være dyre end hvis jeg havde fløjet med et ''anderkendt'' selskab som KLM, Delta og Air France.
Jeg kan sagtens se fidusen i at man ikke får hvad man ikke har betalt for, men hvis man skal op og betale for mad, lidt ekstra bagage og reservartion, er de laaaangt dyre end de andre.
Deres reklamer i TV lever i hvert fald ikke op til kundens forventinger.
Håber I bliver bedre til at blive lidt mere forstående over for frustreret kunder i fremtiden, fordi der er heller ikke meget hjælp at hente hos jeres telefoniske customer service.
Hvis jeg skulle pitche en idé hos jer, ville være bedre til at informere folk om at, det er altså et discount firma der bliver drevet, sænke jeres priser, for selve flyturen uden ektras. så har jeres kunder også meget lavere forventinger.
- for at komme med det allersidste sure opstød, er jeres IT system elendigt til tider, og kan ikke følge med f.eks. Momondo, skyscanner osv. som rent faktisk var aktuelt her til aften.
Jeg er ked af at sige det, men tror desværre ikke at jeg kunne finde på at flyve med jer igen.

Is Norwegian your company?

Norwegian Details

Norwegian har billige flybilletter, hoteller og udlejningsbiler. Flyv billigt nu. Find flyrejser til og fra Danmark med LAVPRISKALENDEREN® - altid lave priser!

Visit Norwegian