Norwegian reviews

Norwegian reviews

4.0

Umuligt at finde info + MANGE SKJULTE GEBYRER = dyrere billetter end normalt flyselskab!!!

Bestilte i dag rejse til NY via Expedia.

Der var 2 valgmuligheder når det kom til flyselskab. Norwegian og SAS. 800 kr i besparelse med Norwegian, så valget var ud fra ens sunde fornuft selvfølgelig Norwegian.

Inden jeg bestilte, prøvede jeg at søge info om der skulle ligge noget skjult, men da jeg ikke fandt noget bestilte jeg 2 retur billetter.

Kort efter modtager jeg en sms og en mail fra Norwegian med rejse detaljer. Jeg åbner mailen og ser en fremhævet tekst "Sæde reservation".
Jeg trykker på den og ser til min overraskelse at det koster 199 kr pr person hver vej, hvis man vil sikre at man sidder med sin bedre halvdel.
Det koster også 199 kr pr vej pr person for 1 stk bagage og til sidst koster det 249 kr pr person pr vej for mad ombord.
Dvs nu ender vi med at betale 2600 kr ekstra for ting som vi regnede med var inklusive!!!
Man kan læse sig frem til at man kan annullere bookingen indefor 4 timer efter bestilling og længere nede samme side, står der også at de holder åbent hele døgnet alle ugens dage, men når man ringer og kommer igennem til den rette afdeling via telefon robotten, så siger en venlig stemme "Du har ringet udenfor vores åbningstid som er 08-16 i hverdagene"!?!?!?!?

Jeg vil gerne kontaktes med en forklaring og en løsning på dette!

Ulovligt gebyr.

Har købt en rejse fra Aalborg - Cph for 399 de har så trukket 40,- i gebyr som er ulovligt da der er betalt med Mastercard Debit. De siger det er min bank der har taget gebyret, men har været i dialog med banken som undersøgte sagen... Og det er Norwegian !!

De bliver bedre med tiden

Bare min oplevelse men deres checkin tider er blevet reduceret væsentligt igennem årene og priserne er meget lave.Jeg ved godt at når det går grusomt galt er mand fortabt hos Norwegian men 4 flotte stjerne fra mig efter ca. 30 rejser.

Elendig service

I sommers blev mit fly fra København - Aalborg aflyst. Dermed skulle jeg vente 5 timer i Kastrup. Ugen før, havde jeg set et TV-program, hvori jeg så, at der var høje kompensationer i forbindelse med aflysning af fly. Og ganske rigtigt, det var også tilfælde her. Jeg skrev derfor til Norwegian, for at få min kompensationen, men det afviste de at udbetale, da de mente der var tale om en force majeure ligenede tilstande. Derfor valgte jeg at skrive til Trafikstyrelsen, og den 3. januar i år, blev min sag afsluttet, og Norwegian skrev, at jeg kunne få min kompensation. I skrivende stund - 29 januar - har jeg stadig ikke fået min kompensation, selvom jeg henvendte mig samme dag, som sagen var afsluttet. Det eneste jeg har modtaget er et auto svar, hvori der står: Thank you for your inquiry.(...) will be processed within a reasonable time." Derfor spørger jeg Norwegian, mener I, det er rimeligt ikke at have svaret efter 3 uger? Det mener jeg bestemt ikke!

God service fra et lavprisselskab

Jeg har fløjet med Norwegian 3 gange og hver gang har været ganske udemærket. Deres check-in system virker fint og det er ligetil. Jeg er meget tilfreds med at man må medbringe måde håndbagage og en lille laptop-taske med ombord.

Deres medarbejdere er flinke og gode at vejlede hvis man skulle have problemer. På min sidste afgang var der forsinkelser (grundet vejret) og jeg fik en SMS hver gang afgangstiden blev ændret og hvilke gate.

Fordi billetterne er så billige, er der selvfølgelig ikke så meget service som ved andre selskaber men hvis man ikke har noget imod at gøre det selv, så er det intet problem.

Det eneste som trækker ned, er at deres kundeservice ikke er dansk, selvom man ringer i det tidsrum på hjemmesiden som siger at de snakker dansk, samt at jeg ikke får registreret min "CashPoints" - selvom det er ligemeget, for bruger det ikke.

Det er ikke sidste gang jeg flyver med dem :)

Man kan ikke regne med dem

Vi gav dem en chance, plejer ellers at bruge SAS, og nu ved jeg hvorfor...vi skal rejse rundt i Irland og Skotland...flyvetur til Dublin er lige pludselig fremrykket 1 1/2 dag..det ødelægger vores rejseplanen totalt..har selvfølgelig fået dem refunderet, men nu koster de dobbelt så meget hos andre flyselskaber...ja rejsen bliver nu dyrere fordi de ikke har styr på deres flytider..suk og ikke nok med det vores hjemtur fra Edinburgh er også blevet rykket af norweigen og så nu skal vi hjem lidt før, dog samme dag....nu ved jeg hvorfor jeg normalt aldrig rejser med dem og normalt bruger SAS.

Generelt velfungerende

Har rejst flere gange med Norweigean i Europa. Hvis man kun rejser med håndbagage er det ekstremt smidigt med papirløs mobil-bording (nemmere end f.eks. SAS). Flyene er generelt nye og med god benplads. Jeg har aldrig oplevet forsinkelser. Barnevogne og autostole kommer gratis med. Priserne er ikke altid konkurrencedygtige. WIFI virker nogenlunde ombord. Mad og drikkevarer er dyrt og uinteressant.

Elendig service

Kan kun tilslutte mig,alle de dårlige anmeldelser af Norwegian.
Rejste 28-9-13 til Malaga,Hvor det viste sig,at min kuffert ikke var med flyet.Brugte meget tid på at få udfyldt en PIR-rapport,hvor jeg blev oplyst om,at min kuffert,sikkert ville dukke op,i løbet af 1 døgn eller 2.Der gik ni dage(9 dage),ud af en ferie på 14 dage.
Vi havde lejet hus i en lille by,så vores ferie gik primært med,at køre fra herodes til pilatus,for at indkøbe tøj,sko og diverse toiletartikler,ringe frem og tilbage til vores forsikring hjemme+ forgæves opkald til Norwegian
Vel hjemme igen(efter en ringe ferie) skriver jeg en klage til Norwegian,da jeg mener,at al det stress,ubehag og tidsrøveri af vores ferie,bør udløse en form for kompensation.
Det tager så Norwegian 2mdr.hvor jeg i mellemtiden,bliver bedt om at indsende original PIR-rapport(kopi er ikke nok)+bankoplysninger,at sende mig et standart svar,om at "Norwegian ikke har nogen generel kompensation for forsinket bagage"
Tusinde tak for det svar?
Jeg kan ikke bruge alle deres beklagelser til en pind,men kun på det kraftigste opfordre,
til en ny politik på det område.

Indtil dette måtte ske,lægger jeg ikke mine feriepenge hos Norwegian.

Norwegian Air Shuttle

Det kan ikke anbefales at flyve med dette selvskab - idet der altid er lange forsinkelser samt meget dårlig kundeservice. Brug SAS - langt bedre og flyver til tiden!!

Elendig service, forfærdeligt personale og penge lige ud af vinduet (450,-)!

Jeg skulle i dag med Norwegian men nåede ikke flyet, årsagen her til skal findes i at flyet lettet væsentligt før tid (jeg står og ser på at det letter ca 15 min før) og jeg desværre var en smule forsinket med check-ind. At misse flyet, det er hvad det er, men hjælpen og servicen efterfølgende var da på ingen måde til stede. For det første møder jeg en kvinde (*******) af en anden verden der har mere travlt med at tiltale mig med diverse ukvemsord så som idiot og fjols og lignende i Gaten (Jeg ved det er CPH personale) men at blive kaldt en idiot og des lige havde jog dog ikke regnet med, hvilket også kom en smule bag på mig. Ikke en speciel god repræsentant for branchen. Hun kan sågar ikke engang fortælle mig hvor min bagage bliver indleveret henne. Efterfølgende bedes jeg ringe til Norwegian, først på et ugyldigt nummer for så at få det rigtige senere. Da jeg endelig kommer igennem til Norwegians personale bliver jeg blot mødt af en dame der nærmest små griner af mig da jeg spørger hvad mulighederne er for at blive ombooket, eller få et senere fly og hvad prisen er, små grinene siger hun til mig at der er intet at gøre. Jeg bevarer en pæn tone overfor pigen i røret trods hendes arrogance, hvor hun til sidst slutter af med at sige; "Man får hvad man betaler for, Farvel" hvor efter hun lægger røret på, og jeg kan intet andet gøre end at vente natten over i lufthavnen for at få en flybillet dagen efter med SAS vel og mærke. Jeg har endda betalt for afbestillingsrejse som jo tilfældigvis ikke dækker min episode. Ud over det var min kuffert endvidere ødelagt da jeg modtager den ca 2 timer 30 min senere. Om det er Norwegian eller CPH Airport der skal stå for den ved jeg ikke. I hvert fald mener jeg både CPH og Norwegian har ageret noget under lavmål, specielt Norwegian.
At behandle sin kunder sådan må da bestemt være et tegn på desperation hvor man som virksomhed gør alt for for penge koste hvad det vil. Personligt mener jeg de mister flere penge på den behandling end ved at være servicemindet, jeg har i hvert fald rejst med Norwegian for sidste gang. Jeg ser mere fornuft i at lægge mine rejse penge hos SAS hvad angår indenrigs.
Ved bagage Pick-up møder jeg en herrer hvis bagage har været væk i lufthavnene 4 timer (ja der er bestemt plads til forbedringer)!
Efter denne oplevelse må jeg indrømme at jeg fremadrettet hellere betaler 150-300 kr mere for at rejse med SAS, der får man trods alt hvad man betaler for i modsætning til Norwegian, og jeg vil da kun råde andre til at gøre det samme!

STRAM OP - JERES KUNDER FREMADRETTET FORTJENER BEDRE!

Storesvindlere

Jeg købte en retur billet fra Aalborg til københavn,men mit fly fra Moskva blev forsinket og jeg ville ombooke min billet,men Norwegiens hjemmeside var nede og dermed var det ikke muligt at ombooke og at ringe ville koste 22 kr i min.
jeg var nødtil at købe en ny billet da jeg kom til københavn,
Jeg troede midlertidig at det måtte blive en smal sag at få refunderet den nye billet,men nej, nej selvom Norwegiens hjemmeside ikke fungerede så ville de ikke refundere nogen billet og efter længere disskusion fik jeg efter loven skatter og afgifter tilbage og så mom det ikke var nok tillod de sig den frækhed at trække 50 kr. fra skatter og afgifterne i såkaldt administrationsgebyr.
Føg hvor er Norwegien bare smålige,havde de bare været lidt large i sådan en sag havde jeg brugt dem næste gang,men så hellere betale lidt mere hos Sas og så få en værdig behandling.

Norwegian Reward programmet er ikke servicevenligt

Jeg har en profil i Norwegian Reward (bonusprogram) og kan optjene nogle point ved køb af bl.a. flyrejser, men forleden købte vi 4 billetter hos nogle venner. Da det ikke skete på min egen PC og jeg ikke havde mit login på mig, så forestillede jeg mig, at jeg kunne "efteranmelde" vores rejser til bonusprogrammet. Det synes også at fremgå af FAQ spm. 12 "Kan jeg optjene Norwegian CashPoints på alle billetter? Ja, alle publiserede priser undtagen rejser bestilt gennem Norwegians gruppeafdeling."
Men det kan man ikke. Jeg har ringet til firmaets kundeservice, der oplyser at rejser skal tilmeldes Reward-programmet ved bestilling på nettet. Flot. Hvorfor ikke gøre som SAS, hvor man kan eftertilmelde rejser i indtil flere måneder efter de er gennemført? Det er ganske vist småpenge, både for mig men så sandelig også for Norwegian. Og frem for alt er FAQ misvisende og tvetydig og leder kunden i en forkert retning.

Rigtig dårlig oplevelse!

I forbindelse med at min kæreste og jeg skulle til Paris, havde vi booket vores billetter hos Norwegian. Både på turen til og fra Paris var flyet forsinket allerede ved afgang, ligesom der heller ikke var specielt meget styr på check-in eller boarding (især i Paris, Orly).
Jeg forventer generelt ikke, at personalet i lufthavnen behandler ens bagage særlig pænt, men i dette tilfælde var det helt ekstremt. Da vi modtog vores (helt nye!!) kuffert i Paris, var helt bagsiden revet op, kufferten havde tydeligvis været åbnet, og den ene side af kufferten var trykket ind. Denne behandling, som efter min mening virkelig ikke lever op til mine standarder for hvordan man kan tillade sig at behandle folks bagage, resulterede desuden i at flere ting i kufferten var gået i stykker, bl.a. en parfume.
Vi har nærmest allerede på forhånd opgivet at klage over håndteringen af bagagen, da Norwegians regler omkring dette er ekstremt omstændige. Smart fra deres side af, da de ellers garanteret havde modtaget flere klager end de ville kunne håndtere!
Derudover sad der en stor gruppe unge bagved os, som tydeligvis var ret påvirkede af alkohol, og desuden støjede rigtig meget, uden personalet bad dem om at tage hensyn til andre rejsende.

Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale nogen at rejse med Norwegian - det har virkelig været en skuffende oplevelse!!

Mildest talt ringe!

Dette er mildest talt det ringeste selskab at rejse med! problemer med flyene gang på gang og dårlig behandling af kunderne. Har aldrig hørt om begrebet kundeservice.
Mig og min søster på 14 ventede i 9 timer i lufthavnen over natten på at vi skulle komme afsted, hvortil Norwegian gang på gang blev ved med at udsætte, på trods af sure kunder ved desken.

Fløj for næsen af mig - på vej hjem til jul

Pga. uforudsete transport-forsinkelser i banan-landet jeg rejste fra nåede jeg først i sidste øjeblik op til gaten i dag, efter at have slæbt min tonstunge kuffert gennem kontrol og security. Der var stadig nogle få minutter til at flyet gik, gaten sagde "Last call", og flyet var stadig forbundet med gaten. Men lukker de to Norwegian officials mig ind? Nej! "It is closed", får jeg som besked. Så kan jeg lære det.

Opkald til kundeservice hjalp mig lige lidt. Ingen nødsituation med overbærende flypersonale, intet opkald i anledning af julen, ingen refundering, ingen nedslag i prisen, ingen plads på et andet fly. NADA. Men jeg var da velkommen til at købe en ny billet en anden gang?

Norwegian fløj for næsten af mig - på vej hjem til jul efter et halvt år i udlandet med kufferten fuld af julegaver. 1 stjerne fordi jeg ikke kan give lavere for komplet mangel på medmenneskelighed.

Ingen hjælp overhovedet fly DE5336 den 5. dec 2013 fra Tenerife.

Mange tak for jeres hjælp??????
Vi er kommet hjem i lørdags den 7.-12-13 kl 12. med DY5366 fra Condor
Til orientering så var personalet fra ITS på Tenerife ikke til meget hjælp.
Fredag aften kl 23.45 stod vi 28 mennesker i lufthaven, men desværre var der kun 22 pladser tilbage på flyet fra Condor.
Vi forsøgte at kontakte ITS, men der var sat en faxmaskine til det oplyste tlf. nr.
Jeg forsøgte at kontakte Norwegian, hvor jeg opgav efter længere vente tid i telefonen.
Til sidst var det de personer, som kunne skubbe / presse sig hurtigst frem til indtjekning af baggade, som kom med flyttet. (Vi skubbede meget og kom med)
Det var en meget ubehagelig oplevelse, hvor der blev fotograferet situationer som dokumentation.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at ITS har et stort problem med deres ansvar.
Samt at Norwegian slet ikke tager ansvar.
Vi var med fly DE5336 som vente over Spanien og fløj retur til Tenerife, Jeres personale på flyet gav tydelig information om at det var NORWEGIAN der havde ansvaret for booking af plads på en anden afgang. Og ITS som have ansvar for indkvartering i vente tiden.
Der blev sagt på flyet at booking af ny afgang kun kunne foregå på internet.

Vi har brugt mere en 300 kr. på at forsøge at komme igennem på jeres telefoner.

Jeg vil meget gerne have et svar fra jer, der overbeviser mig om at i tager dette seriøst.
Jeg forventer at ITS eller jer som Norwegian giver en form for kompensation for disse ubehagelige oplevelser, som vi aldring havde drømt om at vi skulle stå model til eller betale for. Se venligst Jeres eget Coverbillede ”Betal kun for det du ønsker. Ikke alt muligt andet.”

Rejsen er booket hos Jahn Reisen.
Og venlig oplys jeres e-mail adresser til henvendelser og kommunication.
Kopi af dette er sendt til Thomas Cook / Jahn Reisen pr mail.
Hilsen Torben Beenbjerg

Ingen hjælp - 2 - 3 uger inden evt. tabte effekter indleveres til hittegods!!

Naturligvis kan jeg ikke give Norwegian skylden for at jeg er så tåbelig at glemme min Ipad i stole sædet inden jeg forlader flyet den 26.Nov mod kbh - Men min oplevelser og den information jeg modtager at hittegods kontoret i danmark, norge og selve Norwegians kundeservice er under alt kritik!

Politiet der varetager hittegods oplyser at Norwegian ofte ikke indlevere midstede effekter før 2 - 3 uger efter rejse dagen - Dette bekræftes også i Oslo hittegods. Norwegian kundeservice kan ikke informere om hvornår der sidste er indleveret hittegods, men henviser til et andet firma - men kære Norwegian, det er ikke dem jeg har købt billet hos eller rejst med, tag nu et ansvar!!
Desuden kan Norwegian kunde service ikke informere om hvor flyet skulle hen efter ankomsten til Kastrup, da dette kunne medføre at jeg evt. skulle melde den stjålet andre stedder i verden.... efter/under min søgning er det tydeligt at dette sker rigtigt mange gange om dagen, og der er tale om mange Ipads/iphone m.v. der bliver midstet i flyet - set i lyset af disse effekter koster (som min) 6 - 7.000,-kr er jeg måløs over den ringe og håbløse behandling man modtager fra Norwegian - kort sagt "you are on your own" og chancerne for at få genstanden igen er betydelig mindre grundet denne ringe og elendige service og håndtering!!

Norwegian opkræver dobbelt beløb på visakort

Dejligt med Internet I flyene, det kunne andre selskaber lære noget af.
Men mit råd er klart, flyv aldrig med Norwegian.
Jeg bestilte to billetter mellem Aalborg og Alicante som var annonceret I en "personlig" tilbudsmail med billetter fra 299,-.
Jeg valgte to afgange til 299,- idet jeg har mulighed for at rejse når det passer mig.
Da jeg senere ser et kontoudtog fra banken, kan jeg konstatere at der er hævet 1279,- fra selskabets side.
Jeg udfylder en klage på Norwegians hjemmeside, efter telefonisk aftale med en medarbejder og modtager ca. 5 uger senere et standard afslag på at refundere billetterne, forklaringen var at priserne bliver justeret efter udbud og efterspørgsel.
Faktisk faldt den ene billet som var på tilbud, minutter efter fra 299,- til 281,- så hurra for det tilbud, men alligevel fastholder Norwegian at man kan opkræve mere 600,- for en sådan billet, hvilket er 4 gange mere end markedsprisen.
Da jeg ikke fik svar fra selskabet før 2 uger EFTER flyets afgang, var jeg nød til at købe billet hos Ryanair for at komme fra Danmark til Spanien.

Jeg skal således kort fremføre at I ALTID skal tage screendumps af bestillingssiden som dokumentation for de priser I har accepteret ved en bestilling, da selv sund logik, preller helt af på dette lavprisfuskerforetagende.
Jeg troede ikke et flyselskab kunne have lavere standard end Ryanair, men jeg må erkende at jeg tog fejl, det her er værre end vores irske venner hos Ryanair.

Flyver ikke til tiden

Nu har jeg prøvet Norwegian 3 gange i 2013 og HVER gang er vi mindst 1 time forsinket. Vi taler ruten København - Stockholm. Man kan godt leve med det en enkelt gang, men når det bliver ved, er det simpelthen latterligt.

Sidste flyvning var i torsdags 21.50 fra Stockholm. Den blev udskudt til 23.10. Ergo sum var man hjemme i sin seng kl. 01.00. Jubiiii.
Jeg forstår nu, hvorfor SAS bruger sloganet "Verdens mest punktlige flyselskab". To stjerner gives for, at alt andet er ganske fint. Ikke mindst moderne fly.

Cheap tickets, excellent service

I am very glad for Norwegian. They have really cheap tickets (maybe not to compare with ryanair, but they cover more destinations I am used to fly to without the need to make a change) which is important to me as a student and I am very satisfied with their service. When I had a double-booking due to the technical problems with a credit card, they were very welcoming and arranged the refund. When I went to submit the luggage without a printed ticket (as I am used to fly across the EU just with a booking reference), they helped me out too, so I did not have to stand in the line again. I also really enjoy their large planes with plenty of space I feel safe in and WiFi on board which just saves my day. The meals on board seem to be more expensive compared to the offer of an average airline company, but one has to remember that these guys are from Scandinavia :)

Is Norwegian your company?

Norwegian Details

Norwegian har billige flybilletter, hoteller og udlejningsbiler. Flyv billigt nu. Find flyrejser til og fra Danmark med LAVPRISKALENDEREN® - altid lave priser!

Visit Norwegian