Novadata reviews

Novadata reviews

4.4

mangler og lyver...

det virker som om at de ikke har styr på ret meget... frem og tilbage flere gange, så er ting ikke kommet og eller så er det ikke lavet færdig, nu kommer jeg der ikke mere med flere venner heller...

topkaraktær

Jeg har købt en laptop hos novadata og er lidt af en novise i computer,fik hjælp
med alt hvad jeg havde brug for at komme ordentligt i gang,superb kundeservice
så kan ikke forholde mig til jacobs kritik,er du sikker på at det er novadata du haft at gøre med

Under al kritik

Jeg har haft en sag kørende med Nova Data på grund af et produkt med åbenlys produktionsfejl. Det er lige blevet godkendt i retten efter 3 år og Nova Data har i den tid gjort alt hvad der stod i deres magt for at forlænge sagen. Der har været en elendig service og de har været meget ubehagelige at have noget at gøre med.Et år skal jeg nu Efter afgørelsen ser det hu ud til at jeg er nødt til at gå til fogedretten for at få opkrævet det udestående med Nova data

Min klare anbefaling er at holde sig langt væk fra Nova data og deres produkter!

Bliver gjort værre end de er

personligt har jeg ikke haft de store problemer med dem, deres viden plejer at være op til date, du skal dog være opmærksom på teknologi går hurtigt, så du kan hurtigt få øje på noget der virker dyrt ved første øjekast bestemt når du kigger på plakaterne
i butikken, men der skal ikke meget mere til end at spørge ind til det du gerne vil have også giver de dig et op til date tilbud

(jeg ved ikke helt præcist hvor ofte de plakater skifter gætter på ca hver 14 dag til en månede, men prisen på hardware kan næsten skifte fra til dag og er ofte utilregnelig)

har haft min bærbar til reparation 2 gange
( samme fejl to af gangene ) hvilket tog dem ½ dag første gang og 3 dage i anden omgang.
og har haft min kærestes computer derinde hvor hun havde formået at grille sin GPU, det tog også 3 dage og vi fik den tilbage i ganske fornuftig tilstand.

skal lige siges at begge bærbare er købt der inde, ( Clevo modeller) så reparation har ikke kostet os noget

Acceptabel service - og pris!

Har fået opgraderet min pc hos dem, og kan kun sige, at det har været en god oplevelse! God kundeservice og vejledning. Hver gang jeg har handlet der, har jeg fået gjort et godt køb.

Manglende viden, høje priser

Min strømforsyning er brændt af og jeg skulle have en ny. Jeg ringer i forvejen for at sikre mig at de kan hjælpe og at de har den viden jeg selv mangler.
Efter køb passer den slet ikke til min maskine, efter en hurtig søgning på nettet finder jeg flere spørgsmål jeg ikke blev stillet.
Man kan altså ikke bare købe en strømforsyning også virker det.
Jeg får dog pengene tilbage efter en forvisning om, at normalt giver de ikke det fulde beløb tilbage, hvad end det så betyder.
Pris på min strømforsyning:
Novadata: 599 kr
Happii 267 kr <-- her er der i det mindste fuldretur ret i 14 dage pga køb over nettet...

Manglende kompetence af medarbejderne!

Jeg bliver desværre nød til at købe mit computer udstyr af og til i NovaData, men hvis jeg ikke er sikker på HVAD præcis jeg skal have tør jeg mig ikke at spørge dem, fordi jeg ikke tror at de virkeligt ved hvad de overhovedet sælger! Alt i alt føler jeg mig meget dårligt informeret i den forretning.

Uacceptabel behandling!

Jeg har en Zepto bærbar, som var gået i stykker. De finder så ud af at alt ved computeren skal repareres, motherboard og det hele. Den har været der siden August 2010, og har sendt mange mails om hvor langt de var nået.

De første par måneder svarede de på ens mails, men efter nytår har jeg ikke hørt noget fra dem selvom jeg har sendt ca. 3 - 5 mails til dem.

En uacceptabel behandling overfor en kunde hvis du spør mig.

Fra Kristian

Computeren har været til reperation 5 gange for den samme fejl.

Jeg anbefaler folk på det kraftigste til ikke at købe sin computer ved Nova Data.
Produktet er af dårlig kvalitet og bliver leveret med fejl. Jeg talte 6 forskellige fejl ved computeren da jeg købte den og blev nødt til at undvære computeren i længere tid fordi den skulle repareres.

Fra Søren Hadberg.

Lyver overfor kunden, og deres produkter kommer med fejl

--- ej opdateret hjemmeside
--- lyver overfor sine kunder
--- man får ikke det produkt, man betaler for

Lige siden jeg købte en Raptor bærbar hos NovaBook/Nova Gaming/Nova Data (kært barn har mange navne) 03.Okt.2008, har der ikke været andet end problemer frem til returnering af maskinen 20.Dec.2008, hvor jeg i mellemtiden har skullet igennem et hav af telefonsamtaler og mails og adskillige af deres (mislykkede) reperationer, fordi computeren fra start led af et problem med overophedning og blev 104 grader celsius varm.

Jeg har aldrig hørt så mange søforklaringer, som folkene hos Novabook gav mig (her hovedsageligt Kenan Hansen). Bægeret flød over, da de ikke kunne skaffe "komponenter" til at reparere computeren og den seneste undskyldning jeg fik var: "Fordi det er nat i Kina".

Konklusion:
De lyver overfor deres kunder, og man får ikke, hvad man betaler for.
Jeg kan kun anbefale at undgå dem!

Desuden skulle der have fulgt en Targus Rygsæk med i købet, men den så jeg selvfølgelig aldrig noget til.

Læs mere:
Fandt for nyligt denne artikel fra CRN 2005, der blot bekræfter firmaets useriøsitet: http://crn.dk/nyheder/Nova-data-flytter-aktiviteter-over-i-andet-selskab-1.13493.html

Totalt mangel på service

Jeg har gangke enkelt aldrig oplevet noget lignende. Købte for nogen tid siden en Novabook Predator hos dem. Der fulgte ingen driver cd med så det er gået fint til nu. Men efter geninstallation af styresystem har jeg skrevet til dem adskillige gange for at få link til download af drivere, som er umulige at finde på Nettet. De vælger fuldstændig at ignorere mine emails, jeg har prøvet til deres support adresse - til enkeltpersoner og via deres web applikation. Ingen respons overhovedet. Vil på ingen måde anbefale dem til nogen som helst.

Kundeservice i bund

Den generelle kundeservice, opfølgning og håndtering af en supportsag var yderst mangelfuld.

Man måtte selv ringe flere gange for at få oplyst status på ens support sag, på trods af lovet tilbagekald samme dag.
Desuden er det produkt man har indleveret til support blivet vidersolgt til anden side uden accept.
På trods af vidersalget ville de ikke refundere købsprisen uden at trække 25% fra, hvilket hvis man nærlæser købeloven er ulovligt da jeg må have tilbageleveret varen i væsentlig samme stand som da jeg fik den siden de kan vidersælge den.

Det er ikke en service man forventer når man handler face to face, så kan på ingen måde give min anbefaling oven på denne oplevelse.

Is Novadata your company?

Visit Novadata