Nutv reviews

Nutv reviews

Very low
2.8

Elendig og manglende service - ingen mulighed for at opsige på hjemmesiden.

Jeg er så træt af Nutv.dk - man kan ikke opsige via "mine køb" som i så flot skriver at man kan, man kan ikke skrive til jer via "kontakt os" og man kan ikke svare på jeres emails. Der er ingen email-adresse at skrive til - det er grænsende til bondefangeri, at i gør det så besværligt/umuligt at opsige sit abonnement. Men nu opsiger jeg det så herigennem da det er umuligt på anden måde:

Hermed opsiges mit abonnement. Venligst bekræft pr email. Jeres website virker ikke og man kan ikke gå ind under "mine køb" og afmelde. Hold kæft hvor er det ringe.

Steen Biilmann
Bruger: steen27@yahoo.dk
Ordrenummer: 182315524
Transaktionsnummer: 861733209

Noget af BEDSTE kundeservice jeg har oplevet..!!

Først en stor tak til Rasmus fra nutv.dk's kundeservice, for rigtig god hjælp..!!

Mig og min kæreste vi købte nutv.dk for at kunne se BB, da jeg skulle gå sygemeldt min. en måneds tid. (derfor jeg har brugt så meget tid på at finde problemet som jeg har) Men lige fra dag 1 drillede det, BB hakkede helt vildt.
Når den kører i den laveste opløsning, kører det som det skal, ligeså snart kvaliteten bliver bedre, så hakker det helt vildt. Det er kun når jeg afspiller BB dette sker.
I starten, da jeg lige havde købt nutv.dk hakkede alle programmer der kørte højere opløsning også, men har nu testet mange af de andre programmer på nutv.dk og der er ingen problemer nu.. Jeg har brugt rigtig langt tid på at løse og finde årsagen til dette, men intet hjalp på BB. Jeg havde som sagt en del problemer med afspilning af andre programmer også når de afspillede i højere kvalitet og at der var vandrette streger i afspilningen. (som skrevet ovenfor, er der ingen problemer med andet end BB nu)

Til dem der allerede nu tænker: din internetforbindelse er for dårlig eller din computer er for gammel og sløv. Nej ingen af disse er årsagen, jeg har en selvbygget pc til 35000 (den kører ALT i max opløsning og max grafik, flydene) og en billig Acer bærbar til 3600 og det er præcis det samme på begge 2.
Har en Waoo fiber forbindelse der kører 58/58 m/bit, Begge computere er koblet på nettet med Lan-kabler. Jeg kører med Windows 7 Ultimate (X64)

Skrev så til kundesupport og under 24 timer senere havde jeg svar. Kom så i kontakt med Rasmus og han har været hurtig til at svare hver gang og har har gjordt alt hvad han kunne for at hjælpe med mit problem med BB. Men lige meget hvad jeg har prøvet af løsninger og forskellige indstillinge hakker BB stadig. (Det SKAL siges det er et problem jeg ikke har kunne finde en løsning på, hverken på nettet eller i samarbejde med kundeservice, da jeg har den internet forbindelse jeg har og den computer jeg har. Det mærkelige er os at det er et problem, både den ''gode'' og ''dårlige'' pc jeg har)

Såvidt jeg har erfaret er mit problem med BB afspilningen, et enkelt stående tilfælde, da jeg jo har mere end rigeligt pc og internet kraft/hastighed til at trække det og køre det flydene. Det mærkelige er os at efter jeg har brugt utallige timer på at finde en løsning og ændre og rette indstillinger på dette, hakker BB stadig ligeså meget som fra starten, men alle de andre udsendelser jeg har set i høj oplysning nu, de kører bare flydene og de hakkede da jeg først begyndte at bruge nutv.dk. Så det gir ingen mening hvorfor BB stadig hakker. Men når jeg ser live streaming af BB på nutv.dk kører det flydene, men som sagt, afspiller jeg et afsnit af BB, så hakker det.

De ting jeg gjorde for at få afspilningen til at køre flydene var:

1: Windows 7 tema skal være sat til Windows 7 Aero tema, er den ikke det giver den de vandrette streger i afspilningen og det er ikke kun på nutv.dk men os alle andre sider jeg streamer fra.

2: Silverlight: hardware acceleration skal i MIT tilfælde være deaktiveret og programlagering skal os være deaktiveret på nutv.dk, på de andre sider jeg bruger er det lige modsat.

3: Alle minimuns krav for brug/afspilning på nutv.dk har mine maskiner og internet forbindelse opfyldt og alle drivere er fuldt opdateret.

Men som i nok kan forstå så har ingen af os nogen ide om hvorfor BB stadig hakker..
(IGEN skal det lige nævnes, at hverken mig eller Rasmus eller teknisk afd. har kunne finde et ligende eks. på dette problem, når alle minimuns krav for brug af nutv.dk er opfyldt)

Så her til sidst skal det siges at kun 1 gang i mit liv har jeg fået så GOD service fra et kundeservice center som jeg har fået af Rasmus. Han har gjordt dette til en rigtig god oplevelse med nutv.dk selvom jeg stadig ikke kan se BB uden det hakker. Han har virkelig gjordt op for de problemer jeg har haft.

Så en rigtig god oplevelse herfra med nutv.dk (selvom det måske ikke har lydt sådan helt fra starten) men det har det været..!!

Til sidst 1000 tak igen til Rasmus fra kundeservice. !

Fine programmer men elendig sport og svingende kvalitet

Der er flere gode programmer, men kvaliteten svinger meget, især når man ser sport. Desværre!

ELENDIG KVALITET

Konstant udfald og elendig kvalitet og de gør intet for at rette det, 100 kr for det crap er simpelt hen for ringe :o(((((
HOLD JER LANGT VÆK FRA DET FIRMA :o(((((

Helt fint!

Det virker fint hos mig, har aldrig haft problemer! Den får ikke 5 stjerner, eftersom det er ret dyrt i forhold til der er mange gamle programmer og der mangler en del. Dog er det fedt alle sæsoner ligger der og det er skide nemt at opsige abonnement (Dog skal man være opmærksom på det skal ske 10 dage inde, det fornyes) Der er plads til forbedringer! :)

Udemærket.

Jeg har lige nu NUTV udelukkende til at se Big Brother og det fungere 100% hos mig.
Har kun én gang oplevet sort skærm, ellers kører det bare fint. Hakker yderst sjælendt og kvaliteten er perfekt.

Til dem som har problemer, kan jeg ikke sige andet end det muligvis er jeres internet eller computer som bare ikke er god nok. Har prøvet at se det på min mors lidt ældre computer, der fungere det bare ikke. Men på min er det perfekt.

teknikken på Big Broder er noget af det værste i år

meldte mig til nutv da jeg ville se lidt BB men er godt nok blevet skuffet i år kvaliteten er i bund hele tiden fejl på dvs cam skratten på højtalere og har fundet ud af at jeg bestemt ikke er den eneste så melder mig fra igen

Dårlig kvalitet

Dårlig kvalitet. Der er både pixelering, samt billede blinker. Udover det opstår buffering ofte. Udover det lover ting de ting som de ikke kan holde såsom live streaming uden filter hvilket ikke er sandt desværre.

Ringe dårlig stramning 0 kundeservice

Umuligt at få kontakt til kundeservice. Streaming ringe. Ligeledes opdateres der ikke godt nok til iPad og andre tablet. De er ligeglade med deres kunder.
nutv.dk

Reply from nutv.dk

Hej Lennart,

Tak for din anmeldelse.

Vi forsøger hele tiden at hjælpe vores brugere, der oplever problemer med vores produkt bedst muligt. Det er selvfølgelig væsentligt at der kommer en henvendelse igennem til os for at vi kan være behjælpelige. Det har tydeligvis været en udfordringen i dit tilfælde, hvilket vi gerne vil beklage.

Du er derfor også mere end velkommen til at sende os en mail på support@nutv.dk, hvor i du meget gerne må fortælle os om din oplevelse og på hvilken måde du har forsøgt at kontakte os, så vi i fremtiden forhåbentlig kan undgå en situation hvor en bruger oplever ikke at kunne komme i kontakt med os.

Rasmus, nutv.dk support

Lækker service og venlig kundeservice

Jeg er en forholdsvis ny bruger af NuTv, men kan allerede nu sige jeg er meget tilfreds. Jeg ser mest Big Brother og det fungerer kanon når man tænker på det arbejde der skal lægges i for at lave live streaming.

Kvaliteten er kanon hos mig (tror det handler om internet forbindelsens kræfter)
Det virker hele tiden, og de få gange det ikke gør, så er de hurtige til at fikse eller finde alternativer..

Som en sidste ting vil jeg lige sige tusind tak for fremragende og tålmodig kundeservice. Jeg har E-mailet med en der kalder sig Rasmus, og han var både sød og venlig til at hjælpe.

Ustabil funktionalitet.

Er desværre nød til at nedgradere min anmeldelse igen.

Det virkede ellers fint et par uger, men da de så fik udviklet en stand-alone app, gik der ged i det igen, ikke hele tiden, men ca. halvdelen af tiden hvor jeg prøver. Har 4 android-enheder at teste med(4.1.1, 4.3 og 4.4.2) 3 typer internet, her også en 60/60 fiber forbindelse, og problemet er det samme "Cannot play video - Sorry, this video cannot be played", tester man web-appen(som stand-alone appen bygger på), fra pc, er der kun grå skærm og ingen fejlbesked.

Det er virkelig ærgerligt at man udover at betale via. waoo for sbs-net, vælger at betale for et merprodukt for at følge med i et bestemt program, og man så ikke kan se det når man vil.

En Kundeservice-medarbejder opgav vidst yderligere support på halvvejen, fik hvertfald aldrig svar til sidst.

Tilsvarende konkurrenter er lysår forud mht. det teknologiske, brugervenlighed og support, men det hjælper jo ikke meget hvis de ikke udbyder lige det man gerne vil se:)

Så en opfordring til alle de folk der vil have en stabil løsning der fungerer på forskellige platforme, kig efter et alternativ, det er simpelthen for langhåret og ustabilt hos nutv, beklager.
--------------------------

Anmeldelsen er hermed redigeret, fra 1 til 4 stjerner, da det ikke skyldes en konkret fejl, blot meget dårlig oplysning/synlighed.

Mente først at web-appen ikke virkede, da jeg ikke kunne logge ind, problemet er så at de overordnede login-sider, ikke er dem man skal bruge, men derimod det lille link nederst på undersider, altså på bb2014.dk

Ikke ret brugervenligt, men det virker trodsalt.

Den største amatør indenfor VOD i DK.

Super sørgeligt da de har mange programmer der er værd at se, men brugerflade og kvalitet er simpelthen ikke pengene værd.

Utrolig ringe VOD service...

Sidder et sted uden 6'eren. SBS's såkaldte VOD service NUTV er en skandale mht. brugervenlighed, opløsning, manglende app's, understøtning til Apple TV og browserunderstøtning til fx Firefox. Men Armenien - Danmark er nu i gang - så må jeg huske at afmeldte det tvungne løbende abonnement på NUTV bagefter

Hold jer langt væk!!

Har aldrig oplevet noget lignende. Får en mail med en guide til hvordan man opsiger sit abonnement og bliver henvist til link der ikke har noget at gøre med at opsige sit abonnement. Jeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre? Man kan kun kontakte dem via mail, jeg synes det er alt for amatøragtigt!

Amatørservice

TL;DR: Tænker du på at købe adgang til NuTV.dk, og skal du se serier hvori der kan forekomme fremmedsprog, er det ikke sikkert der er undertekster. Bruger du to eller flere skærme, og kan lide at multitaske, er NuTV.dk ikke noget for dig.

Efter at have betalt de knap kr. 100,- for en måneds adgang til NuTV.dk, måtte jeg allerede efter 2 dage erkende, at personerne bag tjenesten ikke har den vilde forstand på hverken kodning eller kvalitet.

Manglende undertekster:

Det lille udbud af programmer er ikke særligt indbydende, og det bliver ikke bedre når der i visse programmer skrives at denne er uden danske undertekster. Har i sparet det væk? - Hvad værre er, når du ser et afsnit af et andet program, hvor der ikke er skiltet med dette, men hvor der stadig mangler undertekster.

Et eksempel kan være et afsnit af Krimi5, hvor den kvindelige vært, sammen med en myrdets bror, tager til Polen for at opklare hvad der skete. Her ser vi sammenlagt 6-7 minutters polske interview, dog uden undertekster. Kommentatoren snakker videre på hvad polakkerne taler om, og du kan derfor lige så godt spole forbi hele første del af programmet, da du ikke kan følge med alligevel.

Fejl i lydspor:

Det er flere gange sket, at jeg har set et program, hvor det enten kun er venstre eller højre lydspor der afspilles. Det er bare ikke godt nok, og det burde være blevet fikset allerede før lanceringen af tjenesten.

Manglende kvalitetsindstillinger:

Du kan ikke selv vælge kvalitet på udsendelserne. Det bliver automatisk gjort af afspilleren. Nogle gange halter deres servere dog så meget, at du ender op med at se halvdelen af en udsendelse i den værst tænkelige kvalitet. Det er ikke til at kigge på i længden. Sidder selv på en 100/100 Mbit/s linje, så hastighed er intet problem.

Fokus problemer:

Sidder du med to eller flere skærme, og gerne vil se en udsendelse i fuld skærm, men også gerne vil kigge på netavis, tjekke email, svare på en IM eller andet på din sekundære skærm, så er NuTV.dk ikke stedet at finde din udsendelse. Hvis du flytter fokus væk (klikker udenfor afspilleren der viser din udsendelse, såsom at klikke på et link på din sekundære skærm), forlades fuldskærmsvisning automatisk. - Selv tjenester som DRs streaming, Netflix, og endda Youtube har ikke dette problem.

Nu kan det være at i tænker: "Hvorfor har han ikke kontaktet support med henblik på disse fejl og mangler?" - Og dertil kan jeg blot svare, at hensigten med denne anmeldelse blot er at advare folk, før de køber adgang. Når (hvis) NuTV.dk engang får fikset deres fejl og mangler, kan denne anmeldelse sagtens fjernes.

Hvorfor opdateres udvalget af programmer ikke?

Ja, overskriften siger sig selv. Intet nyt på siden - og laaang opsigelsesvarsel. Hvor er det dog et ringe site!

Yderest ringe support

Jeg har forsøgt at oprette en support henvendelse 27/4. Jeg hørte intet fra dem før 10/5 hvor de skrev min support sag var sendt videre til en tekniker.
17/5 lover de, at jeg bliver godt gjort for den tid jeg ikke kunne bruge nutv til det ønskede formål, men siden har jeg intet hørt fra dem. Jeg har forsøgt at trykke et par gange, men de er tavse om graven.

Men sådan kan man vel også tjene penge i dag. Selv om jeg håber de finder noget andet at lave, da de åbenbart ikke er særlig gode til at levere en god support, samt et produkt.

Uprofessionelt, dårlig kundeservice, større opgave end de har mandskab til

Jeg tilmeldte mig først i februar, da jeg gerne ville se BigBrother. Allerede efter et par uger blev jeg enormt træt af deres dårlige streaming, der konstant hakkede.. Ikke nok med det, så skulle den absolut vise 4 små cams, der kun fik det til at køre dårligere.. Der blev lovet en android app, men den kom aldrig...

Så d. 23/02 (mit abonnement skulle udløbe d. 13/03) beslutter jeg mig for at opsige abonnementet, da det ikke er pengene værd i mit hoved... Jeg havde godt læst, at jeg skulle opsige det 10 dage før udløb, og var dermed i god tid... Jeg brugte deres link inde på siden, hvor jeg da ganske rigtigt også fik en side op, hvor jeg bare skulle trykke "afmeld"... Derefter viste den en side, hvor der stod, at jeg nu var afmeldt, og jeg ville modtage en mail... Jeg tænkte, at nu var det overstået...

Dum, som jeg er, tog jeg fejl... Selvfølgelig var det ikke overstået... For det første modtog jeg aldrig min opsigelsesmail - hverken i den ene indbakke, spamfolder eller noget som helst... Jeg tænkte ikke videre over det, der stod jo, at jeg var afmeldt... Jeg sendte dem dog en mail samme dag, altså d. 23/02, hvor jeg forklarede hvorfor jeg havde opsagt mit abonnement, så de havde noget at arbejde ud fra...

Loggede ikke ind efterfølgende, var heller ikke inde på min bank, mail eller andre steder i løbet af marts... STOR fejl! For da jeg loggede på min netbank i april, så jeg at de havde trukket 99,- igen... Undersøgte så om de også havde gjort det i marts, og ganske rigtigt... Ind og kigge min mail, jo jo, der var skam kvitteringer på mine "køb".... Aha! Det kunne jo ikke passe, så jeg sendte dem en vred mail, hvori jeg fortalte dem, at det altså var forkert... De kunne jo se, at jeg ikke havde været logget ind, efter abonnementets udløb i marts, fordi jeg netop regnede med, at jeg var afmeldt... Vreden tog over, og jeg fik vist også truet dem med advokat og hele molevitten... Den mail blev sendt d. 20/04 - og de havde trukket 19/04... Det var en lørdag, og der står inde på deres kundeservice side, at de har 48 timer til at svare i... Mandag morgen loggede jeg ind på min konto på nutv.dk, og opsagde abonnementet endnu engang - heller ikke der fik jeg en opsigelsesmail! Men jeg gjorde intet andet, og ville give dem til onsdag morgen kl. 8, så de havde haft de 48 timer... Onsdag eftermiddag lå der stadig intet svar.... Jeg blev gal, og sendte dem endnu en mail, hvori jeg forklarede problemet, og fortalte dem, at der altså VAR gået 48 timer, så de burde have svaret... Dette var den 24/04... Nu har vi d. 30/04 - og der er stadig ikke blevet svaret!

UPDATE UPDATE UPDATE:

Jeg ringede til SBS net, og fik fat i den sødeste kundeservice... Hun forstod mit problem, men kunne desværre kun beklage, at hun ikke måtte bruge den interne mail til nutv mere.... Hun blev dog harm på mine vegne - og sendte en besked til nutv igennem deres kontaktformular, ligesom jeg havde gjort et par gange... Og det fik dem ellers til at reagere... Jeg fik en undskyldende mail, mine penge kom retur og det hele var i orden igen... Hvis jeg havde boet i nærheden af SBS net, så var jeg omgående taget ind til de søde kvinder i kundeservice med kage og blomster for de 200 kr., som nutv sendte tilbage... For det var aldrig omkring pengene - mere princippet i det hele....

Min generelle vurdering af det hele er dog kun til 3 stjerner - selvom jeg fik mine penge tilbage... Jeg mener stadig det er vildt dårlig service, og at nutv ikke burde påtage sig større opgaver end de kan klare - og de har tydeligvis ikke kunnet klare denne... Desværre.... Jeg håber, at det ændrer sig til næste gang, der kommer en BigBrother....

Gitte Madsen

Snydt igen

Prøvede NUtv lige da det kom, og oplevede kæmpe problemer med at se live-tv. De lovede dog bod og bedring da de jo lige var startet. Nuer jeg så hoppet i fælden igen. Efter at have tømt buffere, opdateret silverlight af 3 omgange virker deres player ikke på min computer. Der er ingen telefonisk kundeservice står der, man kan kun skrive til deres mail. Men hvor finder jeg så lige den??

99 kroner hældt ud af vinduet og ingen premier league til mig..

Er det lavet i 70 erne ???

Morer mig gevaldigt over NUTV

Ingen udbud. Ingen APP til iPad eller iPhone. Ingen mulighed for at se det på sit Samsung Smart TV.

Og igen... Udvalget ?????? ViaPlay har FILM, masser af udsendelser og så virker det på alle enheder. Selv mit Samsung SmartTV har en ViaPlay App.

Åh ja... Og så koster ViaPlay ligesom Netflix kun kr. 79 modsat kr. 99 som NUTV koster. Burde egentlig hedde INGENTV eller DA-TV. NuTV passer overhovedet ikke ind her.

nutv.dk Details

Visit Nutv