Nykredit reviews

Nykredit reviews

3.6

Vælg IKKE Nykredit forsikring. Masser af fejl og ingen ordentlig kundeservice - læs nedenstående

Min kæreste og jeg er ved at flytte alle vores forsikringer over til Nykredit. Vi har fået jer dem som bank i forbindelse med køb af ny andel og har været meget tilfredse. Derfor besluttede vi os for også at samle vores forsikringer hos dem.
Det har imidlertid været et forløb som jeg bestemt ikke mener er tilfredsstillende.
Jeg snakkede med en af deres sælgere over telefonen som lavede et rigtig fint tilbud til mig. Han sendte en accept ud til os som min kæreste og jeg underskrev og sendte retur.
Vi modtog så et par dage senere en police på vores indboforsikring og ulykkesforsikring som begge stod til at træde i kraft den 1. august. Præcis som vi havde bedt om.
Mandag d. 1. juli fik jeg så tilsendt endnu en police på indboforsikringen. Denne stod til at træde i kraft 26. juni. Vores bilforsikring havde jeg stadig ikke fået en police på, men to af Nykredits medarbejdere har haft ringet til mig fordi de ikke kunne finde ud af, om den skulle stå i mit eller min kærestes navn. Dette på trods af, at der på den accept jeg havde underskrevet og sendt ind til jer stod, at den skulle stå med mig som ejer og min kæreste som bruger.
Jeg ringede ind til dem samme dag for at få afklaret og kom desværre til at snakke med en en medarbejder der bestemt ikke var venlig – han var hjælpsom nok, men var bare uhøflig og beklagede ikke en eneste gang selvom Nykredit havde lavet adskillige fejl.
Det viste sig nemlig, at vores indboforsikring var blevet afvist hos det tidligere selskab pga forkert policenummer. Dette var sket fordi en af medarbejderne havde sendt opsigelsen til Top Danmark i stedet for til Codan, selvom der stod på accepten at vi havde vores indboforsikring hos dem. Jeg havde ikke fået besked om dette og medarbejderen havde i stedet bare oprettet en forsikring hos Nykredit, så jeg nu stod til at skulle betale for to forsikringer – både hos Nykredit og hos Codan. Det er ikke acceptabelt, men fejl sker.
Men derudover var bilforsikringen også blevet afvist hos Danske Forsikring pga forkert ejer. Det viste sig at medarbejderen havde oprettet den i min kærestes navn i stedet for mit. På trods af, at jeg begge gange jeg blev ringet op fortalte at den skulle stå i mit navn som der også stod på accepten.
Medarbejderen ringede til Danske Forsikring og fik accept på at forsikringen gerne måtte flyttes til Nykredit til den 1. august– selvom vi nu var gået ind i juli måned. Codan ville dog ikke slippe vores indboforsikring til den 1. August, da det var for kort opsigelse, så nu skal jeg betale hos Codan en ekstra måned fordi Nykredit har lavet fejl.
Men det er ikke slut endnu. For da vi endelig fik den rigtige police på indboforsikringen stod der forkert pris på præmien. Det viste sig at vi havde fået en afbestillingsforsikring med som vi ikke havde bestilt (da jeg ringede ind denne gang talte jeg heldigvis med en meget hjælpsom medarbejder som løste problemet).
Nu troede vi så endelig at der var styr på det hele. MEN NEJ. Nykredit havde sendt os nye opkrævninger hvor vi skulle betale gebyrer for at få sendt de nye policer - selvom det var Nykredit der havde sendt policer med fejl ud til os.

Alt i alt er det bestemt ikke et forløb jeg er tilfreds med og ikke noget jeg hverken kan eller vil anbefale til venner, kollegaer eller fremmede.

Tilfreds kunde

Jeg er en almindelig kunde, der er generelt godt tilfreds med service og produkterne fra Nykredit.

Fungerer til mit formål

Jeg benytter primært Nykredit Bank som on-line investeringsbank og det fungerer fint for mig, når jeg handler deres egne papirer.

Der er dog visse ting ved papirlisterne og søgningen i dem, man kunne gøre bedre. F.eks. var det meget besværligt i sin tid at finde frem til de nye 3,5% obligationer. Nu har man samlet dem i deres egen 'kasse'.

Jeg har ingen lån under nogen form, så den side kender jeg intet til.

Deres on-line 'rådgivning' består tilsyneladende i at bede folk om at gå til deres betalte rådgivningsafdeling.
Åbenbart også selv om der er tale om spørgsmål og oplysninger omkring regler for hvilke papirer, der kan opbevares til hvilke takster i ens depot.
Eller også kan de ikke, eller har de ikke tid til at læse dansk?

Find en anden Bank

Ringede til Nykredit ang. mit Andelsboliglån, som efterhånden har en latterlig høj rente.Deres svar til mit ønske om en bedre rente var : Du skylder ikke nok til at vi kan give dig en bedre rente... Hmmm
Har ellers været kunde længe..
Nu har jeg talt med 2 andre banker som meget hurtigt har givet mig et meget bedre tilbud..

Farvel Nykredit.

Værste bank - hold jer væk

Nykredit er den værste bank, og jeg vil skifte med det samme. Deres service er simpelthen så dårlig, at det halve kunne være nok!

Har mange eksempler på deres dårlige service, men her får i en af de seneste:

Jeg skal på udveksling, og skal derfor have en bankgaranti i forbindelse med visum. Det er ret simpelt, bare et brev der siger, at ens bank står bag en økonomisk, hvis der skulle ske noget mens man er afsted. De andre jeg skal afsted med, ringede bare til deres bank, og 5 min senere havde de deres bankgaranti, men så nemt skulle det ikke gå for mig. Ringede første gang, og der vidste de simpelthen ikke hvad det var, selvom jeg udtrykkeligt forklarede dem det. Så måtte jeg vente til dagen efter, da de ville undersøge sagen. Dage efter får jeg af vide, at de ikke ved hvordan man laver en bankgaranti, så jeg kunne desværre ikke få en! Det ender derfor med, at jeg bliver nød til at sende en kopi af min medrejsendes bankgaranti, for at de kan se hvordan man laver en. Derefter ringer de igen, og siger, at de nu (efter at have set kopien) god ved hvordan man laver en. Men at jeg skal have pengene (10.000 usd) til at stå på kontoen før at de vil lave en bankgaranti for mig. Jeg forklarede dem pænt, at det jo ikke er meningen med en bankgaranti, at man skal have pengene på kontoen og at mine medrejsende ikke havde så mange penge på deres konti (for hvor mange studerende har lige over 60.000 kr på kontoen?) men nej, der var ikke noget at gøre, hvis jeg ville have en bankgaranti, så skulle der stå de 10.000 USD på min konto, ellers ville de ikke lave den. Og det skal altså lige siges, at jeg ikke er en person der har overtræk hver måned, og jeg har ikke nogle lån, så det er ikke fordi min økonomi er dårlig. Men jeg måtte pænt flytte pengene over på min konto, og da Nykredit så endelig får lavet bankgarantien, får jeg en mail om, at nu kan jeg bare flytte pengene tilbage. Så det der for mine medrejsende tog 5 min, tog flere dage hos Nykredit. Virkelig dårlig service, og sådan er det bare hver gang man skal have hjælp fra dem. Så farvel Nykredit, vi ses ALDRIG mere!

Den bedste Bank

Nykredit er den bedste bank, som giver god rådgivning.

Deres netbank er nem, og meget brugervenlig.

dårligste bank

INGEN ORD ANDET END DÅRLIGSTE BANK EVER, SKIFTER BANK MEGET SNART DET DÅRLIGTE KUNDESERVICE jeg nogensinde har oplevet.!

Kundeservice Stinker

Jeg har været kunde i over 20 i Nykredit og altid betalt hvad jeg skulle.
Nu vil jeg så have lavet en beregning på en evt. omlægning. Da jeg har
travlt i dagtimerne er det vigtigt at jeg kan få service når jeg har tid og
det havde jeg i dag. Da jeg ringer og beder om at blive stillet om til
Lyngby afdeling, får jeg at vide at der ingen ledige er, og at jeg ikke
kan regne med at blive ringet op før i morgen. Jeg siger at det kan ikke
passe at de ikke kan finde en der kan lave en simpel beregning og fortælle
mig om der er basis for en omlægning, og gør opmærksom på at jeg p.t. ikke
kan bruge NEM ID til at logge på, da jeg har haft problemer med netbank
indbrud. Hun forsøger villigt at finde en, men det lykkedes ikke, da de
ikke må rådgive fra andet en lokal kontorene. Jeg siger tak og gør opmærksom
på at jeg synes at hun skal skrive ned at jeg er utilfreds med servicen. Hun
bliver så meget defensiv og siger at de jo har verdens bedste on-line
beregner og at det ikke er deres problem at jeg ikke kan logge på NEM ID.

Jeg har en gang for mange år siden tilgivet dem at de ikke reagerede på den
låneovervågnings service de havde på deres hjemmeside, da jeg med fordel
kunne have lagt om, men nu er der ikke mere tilgivelse fra mig.

Jeg vil snarest flytte mit indestående, og undersøge muligheden for at
omlægge til en anden låneudbyder. Selvom det ikke kan betale sig, og at jeg
er tvunget til at vente 15 år, så får de ikke mere forretning fra mig
nogensinde.

Mangler ord...

Simpelhen ringe, dårlig behandling.... fordoblede næsten renten på 1 år, svineri

Dårlig rådgvivning

Vi har sidste år 2012 ifm med et huskøb i Spanien, haft møde med Nykredit flere gange, for at lave en beregning på et evt. lån, og hvad vi kunne regne med at få til udbetaling. Da vi så bergningen, og spurgte til udbetalingsbeløbet flere gange, gik vi så videre med huskøbet. Men det er først i år, at vi skulle betale byggefirmaet rest beløbet som vi havde regnet med at få fra Nykredit.Og det viser sig at udbetalingsbeløbet er væsentlig mindre end vi havde regnet med. Fordi Nykredit reklamere en masse med at de give 70% belåning ifm hus køb i Spanien,, men de glemmer at gøre en opmærksom på, at de skal ude og vurdere huset først og de 70% belåning er af deres vurderingspris, og ikke salgsprisen. og de vurdere husene så lavt med vilje, så de faktisk kun ende med at belåne 60% . Det drejer sig om et helt nyt projekt, et nyt hus, og derfor er da mærkeligt at de vurdere ca. 25.000 euro lavere, er kæmpe forskel! Synes i burde gøre kunderne mere obs på, hvad der kan ske, fordi nu stå vi til at miste det indskud vi selv har givet, 30% af salgsprisen, fordi vi ikke kan få det lån fra jer, vi altid har regnet med, og derfor gik vi videre med vores huskøb. For at kunne gennemføre købet, skal vi går og lave en 3. lån, og det synes vi ikke har lyst til. Det er det værste rådgivning vi har oplevet, så i leve pænt til rygterne at I holder aldrig til hvad i lover. og at i svigter.I kunne da godt have gjort os opmærksome på, at vurderingsprisen kan risikeres at være så lavt, vi har til mødet hos jer, spurgt flere gange,, om det var det beløb til udbetaling, og inden vi sagde ja til, fik vi sendt et beregnignstilbud, fra jeres afd. i Alicante, der blev vi hellere ikke gjort opmærksomme på risikøen, og selfølgeligt viste vi var kun et tilbud, og at selve lånet kan se en smule anderlis, men ikke at det kunne være så meget, .Synes i burde tage det op, så der er ikke andre der bliver rådgivet så dårligt, og kan risikere at stå i vores situation! Selv om vi viste at i skulle vurdere huset først, så kunne i da have gjort os opmærksomme, på forskellen, og udbetalingsbeløbet .

Skuffende oplevelse

Vi skulle optage lån til køb af hus. Nykredit tog pænt imod os og vi havde nogle gode møder. Vi fik at vide at vores indkomst var ganske god i forhold til det lån, vi skulle bruge, og at der ikke burde være nogen problemer.
Men da vi havde besluttet at vælge Nykredit og reelt kun ventede på endelig godkendelse, fik vi pludselig et opkald om at de havde sagt nej. Vi fik en sang fra de varme lande om nogle skattepapirer, der mest af alt lignede en dårlig undskyldning for af afvise os af andre (ukendte) årsager.

Heldigvis var der tre andre banker som meget gerne ville have os, men der var ikke særlig sjovt at stå med en købsaftale i hånden og to dage til at pengene skulle falde!

Ingen service! Vildledning og løgn for at erhverve kunder

Fin bank indtil du skulle bruge den! Service niveaet er på højde med en teleudbyder. De reklamere med deres Blå time, siger de har massere af eksperter, men sandheden er at jeg hverken kunne få rådgivning eller ekspertråd da det kom til stykket. Jeg skulle bruge rådgivning til forsikring da de åbenbart havde vildledt mig ang. hvad de dækker. hvilket jeg så fandt ud af da jeg skulle anmelde skaden.
Alt i alt er nykredit en internet / telefon bank. de har skåret alt service og personlighed væk, men ikke holdt sig fra at have store bank institutter på dyre adresser. Jeg ser det nærmest som en fornærmelse at de prioritere som de gør!

Servicen der blev væk! En børnebog af Nykredit Bank

Har nu snakket med 4-5 forskellige "rådgivere" ang. en fælleskonto. Nu er der f***ing gået 10 dage, 8 ARBEJDSDAGE og vi har stadig ikke fået nogen fælleskonto. Den skulle have været brugt til indbetaling af penge her den første. Nu er vi nødt til at vente til næste måned inden vi kan få vores penge. DET BLIVER IKKE RET MEGET DÅRLIGERE SERVICE END DET. Skiftede for et år siden fra Nordea fordi de havde nogle problemer, men det er intet ift. det her, som må anses for at være under al kritik. PS. det skete også sidst jeg skulle have rådgivning, rådgiveren var syg, nåede at snakke med 4 forskellige medarbejdere, men det var først da rådgiveren kom tilbage at der blev gjort noget; 1 UGE EFTER!!!!

Hvad er det der går galt NYREKDIT? Og hvornår strammer i op, så vi kan få noget ordentlig service, i stedet for det her sløseri.

En gang til der sker sådan en kæmpe fejl her og jeg er skredet.
VIL fandme hellere betale 350 i Danske Bank, hvor man i det mindste kan regne med en lidt bedre service, og ellers "banke" dem oven i hovedet fordi vi betaler.

FØJ§!

hurtigt bank skifte fra en bank i danmark der snart tager gebyr !!

jeg er ved at skifte til nykredit (kun bank ingen lån) og har kun fået
god behandling. de har flyttet alt fra min gamle bank og alle PBS og kreditkort ..
uden nogen form for problemer

da jeg snakket med dem første gang til alle ting var flyttet gik kun en uge.,
de har også ringet og spurt om alt var i orden og om der var noget der mangler og blive gjort...

jeg har ringet nogen få gange til ders kundeservice og de gange er jeg kommet i gennem på under 1 min.

Vildledning frem for vejledning

Siden min tidligere rådgivere stoppede, har jeg ikke kunne få en ny, voksen person som rådgiver. Sidst jeg henvendte mig, forsøgte de at prakke mig en ratepension på i stedet for at hjælpe mig til at komme af med et alt for dyrt boliglån.
Jeg har adskillige gange henvendt mig ang. min søn, der er mindreårig, med ordre om, at han ikke måtte få visakort pga et udtalt problem. Alligevel har de overtrådt reglerne gang på gang.
Når jeg har forsøgt at få rådgivning, er jeg blevet overladt til nogle bedrevidende, nedladende unge piger, som var absolut ligeglade med mig.
Til trods for høj og stabil indkomst og i det hele taget en solid baggrund, er jeg blevet behandlet mere som klient end som kunde.
Nu har jeg fået nok og har med hjælp fra uvildige rådgivere fundet en bedre og billigere bank.

Fin første gangs behandling .. men ..

Jeg har været i kontakt med Nykredit af 2 omgange, grundet muligt bank skifte. Første gang for et halv års tid siden hvor jeg fik super fin behandling, god rådgivning ifb. med muligt kommende huskøb og så gik det hele lidt i stå, hvilket var min egen skyld.
Ville så kontakte jer igen nu her for at komme videre med det hele, igen bliver jeg kontaktet som aftalt, får en fin dialog vha. telefonen og aftaler hvad i skal bruge fra mig for at komme videre med et bank og forsikrings skifte ...

Nu har jeg så skrevet 2 supplerende mails med spørgsmål inden for et par dage, og savner svar - kan selvfølgelig være pga. ferie eller lign., dog intet autosvar på mailen.

Men sidder og læser herinde nu og må indrømme at jeg bliver da ret meget i tvivl om hvor vidt at min familie skal flytte alle vores bank og forsikrings forpligtelser (samt større huskøb inden for 6 mdr.) til Nykredit .. Umiddelbart er græsset måske ikke altid grønnere på den anden side... Man får lidt følelsen af at man bare lige skal inden for døren, og så ...

Nu må vi se hvad jeg bestemmer mig for ... 4 stjerner er trods alt givet for den venlige og gode første gangs behandling ..

UPDATE:
Vil hermed godt opgradere min anmeldelse til topkarakter, og det er til trods for at jeg endnu ikke er skiftet helt over. Men den behandling jeg har fået indtil videre, har simpelthen være så god og tilfredsstillende at jeg godt tør give de 5 stjerner nu. Alt har været som lovet, og tilbagemeldinger på de tidspunkter som rådgiveren lovede mig. Indtil videre kan jeg virkelig godt anbefale at få jer en BLÅ TIME hos Nykredit. Glæder mig til det videre samarbejde.

Skjulte gebyrer og ligeglade med kunden

Jeg lukkede min konto i Nykredit 1. februar 2012. Alligevel nåede de at sende mig 2 kontoudskrifter i 2012, jeg ikke havde bedt om, hvor der står 0,00 på. Hver gang kostede det 15 kr. Ved henvendelse fik jeg at vide, at det var mit eget problem.

Jeg overlever jo nok mit tab af 30 kr, men det siger meget om måden Nykredit behandler sine kunder. Og det er nu sagt videre, så andre kan vælge en anden bank, der sætter kunden i centrum.

Dejlig service ;)

Super dejlig service :) der bliver gjort noget min sag med det samme :) brugte jeres Chat :)

Det virker bare

Jeg har været kunde hos Nykredit i et par år og er meget tilfreds. Mit engagement med Nykredit begrænser sig alene til banken, lønkonto, budget, opsparing o.s.v.
Her fungerer alt perfekt og kan varmt anbefales. Har du behov for mere end det fra din bank, ville jeg vælge en anden - på baggrund af de andre anmeldeselser her på siden!

Nykredit - Non Service

Jeg havde et problem med mit dankort hvor chippen var stået af. Jeg havde forsøgt at stå 2 gange i den pågældende uge i situation hvor jeg ikke kunne betale for mine varer og dette er aldrig rart at stå i en situation hvor man bliver nød til at tage varerne af båndet i Netto.
Nykredit forsøgte af afhjælpe problemstillingen ved at sige at jeg kunne prøve i pengeautomaterne, men da det er deres kort, så bør de også betale gebyret.
Alternativ kunne jeg, som kundemedarbejderne sagde , overfører penge til en kammerat som så kunne hæve penge på et kort der funger.
Dette er bare ikke godt nok!!!! Vores betalingskort, er vores livline til penge , når vi har en bank som ikke har nogen kassefunktion. Dette svarer lidt til at vi kan ringe efter en ambulance, som måske kommer, eller vi kan ringe efter en kammerat, som så kan få ambulancen til at fungere og dermed komme - men inden da, kan patienten være død eller vi ikke kan betale for vores øl på cafeen. Livline er vores betalingskort, når vi har Nykredit som bank.!

Lidt baggrund viden omkring nykredits "non-service":
- De har brugt 1,5 år på at forsøge at samle pensioner - og måtte til sidste opgive fordi de ikke har styr deres ting.
- Jeg har som så mange andre et andelslån i min andelsbolig. Ikano Bank og pengemaskinen varetager normalt bankforretninger for folk med ondt i økonomien. Ikano bank logger med bankrente, på lån uden sikkerhed, der er laver end nykredits andelsbolig lån, som har sikkerhed i min andelsbolig. Normalt afspejler renten den risiko som banken løber ved at låne dig penge.

Nykredit Details

Nykredit er en af Danmarks førende finanskoncerner med hovedaktiviteter inden for bank og realkredit. Vi kan ikke besvare kommentarer her på Trustpilot. Kontakt os venligst direkte via kontaktoplysningerne nedenfor. Er der noget, du ikke er tilfreds med, kan du også skrive til kundeambassador@nykredit.dk

Visit Nykredit

We live here: Kalvebod Brygge 1-3