Nykredit reviews

Nykredit reviews

3.6

Hvor er retsikkerheden henne??? Det er så uacceptabelt det som i foretager jer!!!

Jeg er dybt chokeret over nedenstående og efter samtale med rådgiver der intet kan gøre for mig, jeres system er mildest talt farligt, da i faktisk har mistet nogle af de penge som jeg har sat ind, og hvem er det der skal bøde for jeres uduelige fejl ja mig, kunden. I stjæler simpelthen fra kunden, og ingen i rådgivningen kan gøre noget, ingen!!! Som kunde er man altså blevet stjålet fra og kan intet bevise, fordi jeres maskiner ikke tæller op for jer, men i stedet et pengehåndterings firma, så selvom jeg ved jeg har sat 1200 ind så kan jeg aldrig få ret, det er jo påstand mod påstand. Så om jeg havde sat 25 øre ind og i sagde det var 5 øre eller 12000 og i sagde det var 1200 ja så kan i jo bare stjæle mine penge og så bagefter sige det var mig der ikke havde talt mine penge. Men sagen ser således ud, og jeg skriver her fordi jeres kunderådgivning jo ikke kan se sig ud af det og bare sender mig videre med en konto hvor i har stjålet/mistet 100 kr. af mine???

Er skræmt over hvordan i som vores bank har trukket 100 kr. fra vores konto efter vi satte 1200 kr. ind i banken i mandags via Gammel Kongevej automat, da i lige pludseligt mener at kunne se at vi satte 1100 ind. Vi satte dog 3x200 + 5x100 + 2x50 giver 1200 kr. Men pludseligt i jeres optælling er der forsvundet 100 kr. Som kunde har man intet bevis for sin indsættelse udover en kvittering hvor der står med forbehold, vi står i en påstand mod påstand situation, på trods af vi står med en kvittering hvor der står indsat 1200 kan vi ikke bevise vores ret også selvom vi begge har talt pengene op adskillige gange inden jeg tog ned og satte dem ind. ER DET OK AT EN BANK BARE KAN ÆNDRE BELØB EFTER FOR GODT BEFINDENDE? Er det her en ærlig bank så sætter i de 100 kr. af vores julegavepenge ind på vores konto igen, ærligt talt hvor skal man kunne sætte sine penge sikkert ind, når i bare kan gøre som i har gjort i denne sag, jeg er dybt forarget, frustreret og vred, det mest skræmmende er at imens i kegler rundt, så er kontoen på grund af jer gået i minus og det skal jeg så betale renter for. RENTER FOR JERES OPTÆLLINGS FEJL, jeg er så vred, så forarget og så magtesløs, her viser i vitterligt hvilken bank i er. I BURDE SKAMME JER MED MEGET STORT "S".

SIMON PERERA-FROST

træt af at vente på svar

Vi kontaktede Nykredit rådgiver vedr. huskøb. Først svarede han om 7 dage og vi blev bedt om flere oplysninger. Da vi sendte alt pr email samme dag, vi hørte ikke noget i 10 dage. Så skrev vi igen. Rådgiveren kontaktede os om 5 dage og spurgte "er i sikker i vil gerne købe et hus i DENNE by? I arbejde i den anden!"
Hvad er det for en spørgsmål? Skal Nykredit bestemme hvor skal vi bo???
Da vi hørte ikke fra rådgiveren igen i 12 dage, ringede hans kollega o sagde vores rådgiver holder ferie. Vi blev bedt om de samme (!) oplysninger vi sendte allerede 1 måned siden.
Gæt nu... Vi hørte ikke fra dem før vi kontaktede dem igen med en klage pr email. Rådgiveren bare skrev: "hej, ring til mig." Hvem snakker sådan med folk?!
Men vi var allerede trætte af kat-og-mus spil og ringede ikke til ham.

Fortravlet og dårlig kundeservice

Kundeservice kunne/gad ikke hjælpe med spørgsmål og henviste blot til hjemmesiden. Medarbejderen havde så travlt med at komme videre at jeg knap kunne forstå hvad han sagde.

Foreslog at skifte realkredit i BRF ud med Banklån i Nykredit til en meget højere rente.

Brugte mange timer med deres vurderingsmand, hvorefter de tilbød at jeg kunne omlægge en del af mit realkreditlån i brf til et banklån til højere rente, hvilket jeg ikke var interesseret i. Først var det ikke noget problem at få banklånet hos dem alligevel, men efterfølgende ville de ikke give de gode rentesatser på mine banklån med mindre jeg også udskiftede for 400.000 realkreditlån i BRF til banklån hos NYKREDIT til en højere rente.

Det virker helt uprofessionelt og ikke tillidsvækkende at de kunne foreslå noget så tåbeligt.

Det går ned ad bakke!

Tidligere har jeg været superglad for Nykredits hurtige håndtering af henvendelser til servicecentret. I den seneste tid er servicen desværre dalet væsentligt.
Ved flere lejligheder er der lovet tilbagemelding og/eller udførelse af en opgave som ikke er sket indenfor den lovede tid, og det har været nødvendigt at rykke.
Som nævnt har jeg tidligere kun oplevet servicen positivt, men desværre er det gået ned ad bakke!
TILFØJELSE:
Vær opmærksom på, at Nykredit Forsikring ikke besvarer henvendelser via email! Er adskillige gange blevet lovet svar inden for 2-3 dage, men har hver gang måtte rykke for svar!

Står ikke ved sine fejl.

Mit lille firma havde et rentetilpasningslånet. Da Nykredit for 2. gang indenfor få år satte bidraget op, skulle jeg betale ligeså meget i bidrag som i rente. Jeg ønskede derfor at opsige lånet, og forespurgte Nykredits Erhvervsafd. på Frederiksberg, hvordan man kunne komme ud af lånet. Jeg fik et skriftligt svar tilbage, hvor man oplyste, at det kunne opsiges til en termin til kurs 100. Det gjorde jeg, men fik et par dage efter en besked om, at det var mere gunstigt at opsige det til obligationskursen. Jeg spurgte, hvad den da var. Den var 102,50, så jeg meddelte, at jeg fastholdt, at jeg ville opsige det til kurs 100. Efter at Nykredit havde gået rundt om den varme grød som en kat, kom det nu frem, at man havde skrevet forkert, da man ikke havde været opmærksom på at det var et erhvervslån (flot i en erhvervsafdeling), og at kursen var 105 ved opsigelse til en termin. Da man ikke mente, at jeg havde lidt noget tab ved deres fejlagtige oplysning, ville man ikke vedstå sig skrivelsen om at lånet kunne indfries til kurs 100. Jeg mener jo, at en aftale er en aftale, men har foreløbig måtte betale kurs 102,50 for at komme ud af lånet, forinden havde Nykredit fået sendt mig til inkasso for manglende betaling af terminsydelsen på det opsagte lån (flot igen). Jeg har fortalt historien til mange, og har endnu ikke oplevet, at nogle syntes Nykredits synspunkt var rimeligt. Nu er lånet ret lille, så det beløb vi er uenige om er beskedne kr. 6.000, og det er mig helt uforståeligt, at Nykredit ikke bare pr. kulance lukker sådan en sag, når de har dummet sig. Jeg har nu to muligheder. Enten skal jeg gå og være mavesur hver gang jeg kommer forbi Nykredits gigantiske nyopførte domicilejendommen ved havnen, eller også skal jeg anlægge en sikkert lang og omkostningsfuld retssag. Måske skulle man i stedet oprette en hjemmeside hvor der advares mod at stole på skriftlige oplysninger fra Nykredit. Man er under alle omstændigheder nok bedst tjent med at optage realkreditlån igennem ens bank (hvis de ikke bruger Nykredit/Totalkredit), da der vel er grænser for hvor ligeglade de vil være med deres kunder.

Personlig betjening og rimelige produkter/priser

Forventer ikke at få mere end jeg betaler for, men blev da positivt overrasket over at Nykredit har overskud til at komme mig i møde efter en beklagelig fejl hos mig selv og mit pengeinstitut således at min bil-forsikring ikke blev betalt til tiden. En rykker er åbenbart gået tabt i posten, eller hvad der nu var sket, så pludselig fik jeg besked på at min bilforsikring var ophørt.
Ringede med det samme til Nykredit og talte med en imødekommende medarbejder som gav mig venlig og effektiv support, således at jeg hurtigst muligt fik forsikring på bilen igen. Senere blev jeg ringet op af en anden medarbejder som blot ville informerer mig om at rykkergebyret på 200,- "selvfølgelig" blev fjernet fra min opkrævning :o)

Snakker ned til folk!

Deres medarbejdere/rådgivere burde få kursus i at snakke til folk - noget så simpelt som det.
Medarbejderne som jeg snakkede med lød sur, og snakkede ned til en og virkede lidt ligeglad.

Skal du vælge bank, er førstehåndsindtryk at du skal holde dig væk fra denne.

Skuffende afslutning på bankforretning

I forbindelse med mit huskøb, tog jeg kontakt til min nye rådgiver i Nykredit. Jeg spurgte hvad jeg kunne købe for & i løbet af 1 uge fik jeg svar.
Jeg blev bedt om at sende oplysninger om mine økonomiske forhold på mig selv & min kæreste og selvom jeg sad i en lille patruljebase i Afghanistan lykkes det mig at fremskaffe dem indenfor 24 timer og sende dem til min nye rådgiver.

Der gik dog lang tid inden jeg fik næste svar, over 14 dage - hvilket jeg synes er alt for lang tid, når man står og har fundet huset.
Da jeg kom hjem 5 uger senere var der stadig ikke komme noget fra rådgiveren, så jeg ringede til hende og hun havde halvvejs glemt mig, eller hun havde skrevet en e-mail som hun havde glemt at sende.

I den mail stod der at hun skulle bruge en budgetoversigt over nuværende økonomi, den fik hun tilsendt med det samme, men der gik over 3 uger før jeg hørte fra hende igen og det var fordi jeg selv tog kontakten til banken!

I dag her 2 måneder efter har jeg ikke hørt yderligere fra Nykredit, men er også lidt ligeglad, da jeg er i gang med at skifte bank til Danske Bank, som var venlige & hjælpsomme fra dag 1 & kunne også fra dag 1 give mig sikkerhed for mit boligkøb.

Har været kunde i banken siden 2006 & været nogenlunde tilfreds, men har på ingen måde været tilfreds med de sidste 3 måneders bankforretning, selv da jeg var i Afghanistan første gang i 2009 lige før nytår lukkede de mit Dankort, fordi der var i overtræk med 136,- og der var kun 2 dage til lønnen kom, men de var ligeglade, så der stod jeg over 5000 km væk fra DK uden penge!!

Ingen svar fra banken.

Oprindelig havde jeg Forstædernes Bank hvor jeg havde en erhvervskonto for et lille fritidsfirma med næsten ingen bevægelser på kontoen. Efter Nykredit har overtaget banken, er gebyret for at have en erhvervskonto steget til 1.000 kr. om året. Det beløb får man til gengæld ikke noget for. Ringer man til kundeservice, får man svar som vinden blæser - af en ukvalificeret studerende som lover at man vil blive ringet op af en kvalificeret medarbejder. Men de ringer aldrig tilbage. Heller ikke efter tre skriftlige henvendelser blev jeg kontaktet. Først da jeg havde ringet og skældt ud flere gange i en stadig voldsommere tone, blev jeg kontaktet - af en usympatisk sælgertype der fik mig til at lukke min erhvervskonto.

Hej Kasper

Her en kommentar til dit synspunkt – holdt på et generelt niveau, da jeg ikke kender dit firma eller de din konkrete situation.

Historisk har vi ikke haft et kontogebyr på Nykredits erhvervskonto. Det, du har oplevet som et gebyr relateret til Erhvervskontoen, er sandsynligvis ikke et gebyr, der er knyttet direkte op på det at have en erhvervskonto.

Det, du oplever som et kontogebyr på 1.000 kr. pr. år, kan formentlig i stedet henføres til, at Nykredit tilbage i 2010 (efter overtagelsen af Forstædernes Bank), videreførte Forstædernes Banks netbankgebyr. Det betød, at oprindelige erhvervskunder fra Forstædernes Bank og eksisterende Nykredit erhvervskunder pr. 1/6 2010 skulle betale for at have adgang til Nykredits netbank, 150 kr. pr. kvartal.

En af de primære årsager til at Nykredit valgte at videreføre Forstædernes Banks netbankgebyr, var, at gebyret skulle være med til at dække nogle af de omkostninger, der er forbundet med fortsat at foretage den udvikling af netbanken, som er nødvendig for løbende at forbedre erhvervskundernes muligheder og oplevelser i Nykredits netbank.

Frem til den 30/6 2012 har netbankgebyret i Nykredit været 150 kr. pr. kvartal. – altså 600 kr. pr. år. Med gebyrjusteringerne gældende pr. 1/7 2012 er Nykredits netbankgebyr hævet til 250 kr. pr. kvartal – altså 1.000 kr. pr. år.

Jeg formoder, at det er det forhøjede netbankgebyr på 250 kr. pr. kvartal, som du oplever, er et gebyr forbundet til Erhvervskontoen. Det kan man dog ikke sige, at det er direkte, men en forhøjelse af et gebyr, det er det selvfølgelig.

Jeg vil samtidig oplyse dig om, at Nykredit medio september har lanceret ’Nykredit Erhvervspakke’, der koster 250 kr. pr. kvartal. I Nykredits Erhvervspakke får du blandt andet en Erhvervskonto, netbankadgang og Visa Debitkort. Det kunne også være det, du refererer til.

På baggrund af det du skriver her, kan jeg ikke komme i tanke om andre gebyrer til Erhvervskunder i Nykredit, der kan opfattes som et kontogebyr på Erhvervskontoen.

Endelig vil jeg gerne undskylde den uheldige oplevelse du har haft med manglende opfølgning på dine henvendelser. Det er ikke i orden og selvfølgelig i direkte modstrid med de retningslinjer, vi arbejder efter. Naturligvis skal du have svar.

Jeg håber, min besvarelse kommer rundt om din kommentar. Ønsker du en mere konkret besvarelse, baseret på dine helt konkrete forhold, er du velkommen til at skrive til mig på kundeambassador@nykredit.dk.

Straffes gang på gang !!

Da jeg går fra et fuldtidsjob til at være studerende beder jeg om 3 måneders afdragsfrihed.
Det skal siges at jeg i 2 år har betalt en høj ydelse til tiden hver måned uden problemer forinden.
Nykredit beder mig indgå en ny aftale hvorefter jeg med besvær og nød og næppe får 3 mdr afdragsfrihed.
Selvom jeg er studerende, får jeg 2 deltidsjobs for at sikre min økonomi og jeg overholder mine betalinger punktligt!

Nykredit giver mig så et VISA debit kort uden at informere mig om at afdragsfriheden er betinget af dette kort.
Da jeg 6 måneder efter afdragsfriheden ringer til dem for at få mit VISA DK tilbage, får jeg at vide at det kan jeg ikke grundet min økonomi.
I mellemtiden har de så sat min rente op 5 gange på 1 år !!!
Mage til arrogant og DYR bank!

Hej Christian

Jeg vil meget gerne i dialog med dig om sagen. Kunne du ikke tænke dig at kontakte mig på kundeambasssador@nykredit.dk?

Nykredits kundeambassador

Hvad skete der med Nykredit i 2011??

Nu har jeg brugt flere måneder på at finde udsagn omkring Nykredit og jeg kan efterhånden danne mig et billede af en krise der rammer Nykredit i 2011. Vi har haft bank og realkredit i snart 8 år og har ikke haft den store behov for kontakt andet end ved konvertering af lån osv.
Vi har selv bestemt hvad vi ønskede ud fra de oplæg der kom ind af døren, fint nok.
Meget kort har banken reelt ikke haft nogle indsigelser eller indsigt i vores økonomi før end 2011 hvor et møde faktisk udvikler sig til noget nær en dødsdom.
Jeg ønsker ikke at gå i detaljer med hensyn til den økonomiske del, dog vil jeg i dag være meget påpasselig med lægge alle kort på bordet for at få en forståelse frem, tværtimod er jeg nok ved at være derhenne hvor jeg sagtens kan forstå at folk har flere banken og helst ikke går for meget i dialog med rådgivere som ikke har indsigt men holder kortene tæt inde på livet.
Efter dec 2011 har jeg været i dialog med "ambassadører" osv. Når en beskrivelse ikke er nok til at forklare noget, ja hvad er så. Når man forgæves prøver at få fat i kunder så kunne man prøve at få dem til at forklare hvad det er de ikke forstår eller er utilfredse med.
I dag vil jeg sige at vi har været dumme nok til at vende hele vores liv med banken. I dag hvor der tales om arbejdsløshed, folk er ikke forsikrede osv. kan vi stadig ikke forstå hvad der skete men billedet jeg ser er at Nykredit desværre ikke går i dybden med noget de en gang har stemplet som "ikke et godt aktiv" (ved ikke om stemplet findes) men følelsen er der alligevel.
Er ked af at det er gået denne vej, netop fordi vi ikke har fyldt ret meget i bankens hverdag, og pludselig er der absolut lukket.
Fik Nykredit kolde fødder og begyndte man at skære kunderne af efter et regelsæt som kunderne ikke ville kunne efterleve for derefter kun at arbejde på de kunder som lå over regelsættet??? Det er et kedeligt billede når man læser hvad potentielle kunder har været udsat for både med hensyn til tabet af penge men mest af alt, rådgivningen.
Der burde være et rimeligt sammenhængende svar fra rådgiver til rådgiver men også her falder tingene fra hinanden. Så måske er det bare med at flytte rådgiver ind til man finder en som man syntes man kan sammen med.
Vi står desværre lige nu et sted hvor en flytning kan være svær men der arbejdes hårdt på at nå derhen hvor en ny bank kan tages i brug. Også her må man erkende at der ikke er nogen som helst form for kommunikation om hvorfor og hvordan. Det er meget tydeligt at banken helst ser ens skosåler fremfor et smilende ansigt.
Som sagt var det faktisk først da vi havde haft et rigtigt rådgiver møde indenfor 7 år at det gik galt og vi skal nok selv påtage os noget af skylden men at man ikke ønsker kunder med fast indtjening, store pensioner og ellers betaler til tiden, må man gisne om. Der har ikke været opfølgning eller interesse omkring problemerne da vi ikke gik den vej banken ønskede men selv vile tage os af tingene.
Vi må have været hårde ved den rådgiver og den efterfølgende kritik må også have været et slag siden den efterfølgende kommunikation primært er startet op fra os og ikke den anden vej.
Det er super ærgeligt men det er jo nok bare en af de erfaringer man må gøre sig og handle derefter.

Hej Karina

Vi kan desværre ikke drøfte konkrete forløb her på Trustpilot. Som du ved har du mulighed for at kontakte mig af de sædvanlige kanaler, hvis der måtte være nye forhold (jeg ikke tidligere har været inde over), du ønsker at tage op.

Nykredits kundeambassadør

Bliv aldrig kunde i Nykredit - og da slet ikke erhvervskunde.

Jeg har været nykredit-kunde i ca. 12 år. Har en lille 2- families ejendom, der er udlejet. Gør den GIGANTISKE fejl at opsige mit lån, hvor det kun mundtligt er lovet, at jeg får et nyt tilsendt. Det får jeg også.... desværre benytter nykredit lejligheden til at sætte min bidragssats op (for 3. gang på få år) med 0,5, - det kan man normalt kun gøre i forbindelse med en varsling på tre måneder, men nu har de jo fat i det lange strå, og det skal så udnyttes. ... Og så koster det iøvrigt 44.000 i ren omkostning, at lægge lånet om. Da lånet er på sølle 1,3 mill, må det siges at være voldsomt. Vi taler ren omlægningsomkostning - ikke hverken udgifter til kurstab eller differencerenter. Konklusion: Stol aldrig på nykredit - da slet ikke, hvis du går under den sølle betegnelse "erhvervskunde". Eneste plausible forklaring må være, at de benytter sig af, at det pt. er vanskeligt at skifte kreditforening og bank for mange, og det håber jeg simpelthen kommer til at give bagslag i sidste ende for dem. Tror de, at deres kunder glemmer, når vi bliver behandlet så ringe? Kan kun sige, at jeg gør alt for at flytte mine aktiver fra deres klamme hånd!

Hej Rikke

Jeg vil meget gerne i dialog med dig om sagen. Hvis det er ok med dig, vil jeg bede dig skrive til mig (meget gerne med dine kontaktoplysninger) på kundeambasssador@nykredit.dk.

Nykredits kundeambassador

Ikke flere blå timer, tak

Har været kunde hos Nykredit snart i et årti. Jeg har i den tid haft dårlige erfaringer med deres forsikrings del, værst var det dengang de nægtede at hjælpe med en vandskade i kælderen men alligevel synes at min selvrisiko skulle betales fordi de havde behandlet sagen.

Men bank delen har jeg altid været glad for. Det er rigtigt at der er nogle ulemper når det drejer sig om kontanter osv, men de sjældne gange det har været et problem har været OK.

Men grunden til at jeg idag skriver under på en flytning af mine aktiviteter, er i forbindelse med et realkredit lån. Da jeg for en måned tid siden fandt en herlig ejerlejlighed var jeg overbevist om, at jeg ville blive hos Nykredit. Men, for en sikkerheds skyld og for at få 2 tilbud kontaktede jeg også en anden bank.

Nykredit tog 8 dage og 2 rykkere fra min side før de overhovedet
kiggede på det. I den tid havde jeg haft en fornuftig diskussion med den anden bank, hvilket jeg også gjorde min Nykredit bankrådgiver opmærksom på - Nykredit behandlig af sagen var
langsom, uengageret, uintereseret, altimens konkurrenterne konstruktivt fandt løsniger, og i eftermiddag sætter jeg så underskrift på overflyttelse af alle aktiviteter væk fra Nykredit.

Vi er blevet grundigt vejet og målt hos konkurrenten, det er egentlig ærgerlig at Nykredit ikke lytter mere og ej heller ønsker dialog, især når de nu ved der er konkurrenter på banen.

Så, et årti som Nykredit kunde slutter idag.

Kære Allan

Uden at kende baggrunden for sagsbehandlingstiden vil jeg under alle omstændigheder beklage, at du har fravalgt os.

Jeg vil gerne have lejlighed til at følge op med den ansvarlige for sagsbehandlingen, så hvis du gider ulejlige dig med at skrive til mig med dine kontaktoplysninger, ville jeg være dig stor tak skyldig.

Nykredirs kundeambassadør
e-mail: kundeambassador@nykredit.dk

God indgangspris men SÅ tager de ved.......

Vi har samlet ALT hos Nykredit og det bliver til en del. På forsikringssiden virker det perfekt hvis man skal anmelde en skade - ingen tvivl om det men jeg har fået nok at deres evindelige prisstigniger.

På 2½ år er nogle af vores forsikringer steget med næsten 70% og hver gang man skifter bil så kan man være sikker på at prisen får et ordentligt hak opad - ca. 30% på 2 år. (og ikke noget med specielle ændringer i biltype e.l.) Konens bil skal snart skiftes og vi "frygter" hvor meget de så tager ved - hvis vi ikke har skiftet selskab inden da.

Det er et kæmpearbejde at skulle flytte alle forsikringer, realkredit, bank etc. men nu vil vi overveje det meget seriøst, for Nykredit er blevet et dyrt bekendtskab på alle fronter. Sidste bilskifte droppede vi lån hos dem - alt alt for dyrt.

7/11-12: Ja så skete det igen! jeg justerer antal årlige km. på min forsikring, får en ny (voldsom) pris og får så et girokort på merprisen som jeg betaler. Igår kom er så et nyt girokort med en NY pris igen og ingen hensyn til at jeg allerede HAR betalt differencen, for den er ikke trukket fra. Nu kan vi så starte et større projekt med at få Nykredit til at fatte at de har lavet fejl igen igen.
(Retter simpelthen ned til 1 stjerne for deres behandling af gode kunder er så latterlig at der skal gøres noget ved det)

Citat Nykredit "Kunden er en malkeko, som man kan behandle som man vil.."

Jeg har været kunde i Nykredit siden 2003, jeg har både haft realkreditlån, privat konti, konti til udlejning, ratepension, og alle forsikringer. Jeg har desværre først nu fået taget mig sammen til at flytte det hele, da det har været en stor opgave. Jeg har utallige eksempler på at deres arbejdsprocesser ikke virker. Den gang de selv administrerede deres forsikringsaftaler inden de solgte fra, stemte opkrævningerne aldrig med de tilbud jeg havde på skrift, og hvis de stemte blev de forhøjet betydeligt ved års skifte. Min hus forsikring steg f.eks. fra 1711 kr. til ca. 7000 på 4 år. Jeg har prøvet at sagsbehandlings tiden på en friværdi konto var over en måned, så den bil jeg skulle købe var solgt da pengene var klar, men jeg skulle stadigvæk betale gebyr for låne aftalen selvom jeg ikke længere skulle bruge lånet. Jeg har prøvet at de har glemt at kurssikre et realkredit lån selvom jeg havde accepteret låne aftalen elektronisk på deres hjemmeside, og det tod dem yderligere en uge at kurssikre, så jeg mistede næsten 10.000 i kurstab. De er heller ikke særligt oplysningsvillige, omkostningerne fra realkreditlånets bidragssat er skjult i rentebeløbet, så du ikke direkte kan sammenligne med andre realkreditlån. Men det der fik bægeret til at flyde over, var at deres callcenter nu ikke længere må svare på en række af spørgsmål, så der skal man stilles videre til en rådgiver fra ens lokale afdeling, som nogle gange ikke har tid til at svare på simple spørgsmål i flere dage. Deres service minder mest af alt om en offentlig instans.

Og så er deres rente på ratepension på sølle 0,65 hvilket er 1/3 af mange andre garanti renter, Basisbank giver f.eks. over 2 %. Løn og budget rente er kun 0,125 hvor Basisbank er 0,75 osv. Og når man så betaler mellem 100 og 150 kr. i gebyrer om måneden, så er prisforskellen sammen med rente forskellen til at lægge mærke til.

2013-08-01: Næsten et år efter, og jeg hørte aldrig fra Nykredit... Så det at "undersøge forløbet" var bare endnu en proces hos Nykredit som ikke virkede..

Kære Jan

Først og fremmest er det selvfølgelig ærgerligt at høre, du har valgt at forlade Nykredit.

Du kommer i din kommentar ind på mange forskellige forhold. Det er min erfaring, at der ofte er flere sider i en sag, så jeg vil nu følge op og så vidt muligt undersøge forløbet. Uanset hvad søger vi nemlig at bruge kritik til at forbedre vores processer.

Jeg kan selvfølgelig ikke give dig et konkret svar her på Trustpilot, da vi ikke må komme ind på personfølsomme spørgsmål, men jeg vil om muligt vende tilbage til dig direkte med en konkret stillingtagen til de punkter, du nævner, du har været utilfreds med.

Nykredits kundeambassadør

Kan du forsikre en bil i nykredit? Åbenbart ikke..

Åbenbart ikke hvis det står til [navn], samt hendes "bagland" hos Nykredit i forsikringsafdelingen.

I denne anmeldelse, som jeg mener er dybt nødvendig, fordi den påpeger betydningen af den tætte kontakt i lokalafdelingenerne, samt fordi eksemplet viser hvor galt det faktisk kan gå i forsikringssammenhænge vil jeg mene - Personligt har jeg aldrig oplevet noget lignende, hverken fra et forsikringsselskab, eller hvad man skulle tro var fagligt uddannet personale.

Dernæst anmelder jeg nykredit som et samlet selskab, og ikke kun deres forsikringsafdelingen, idet at karakteren helt klart er givet ud fra en samlet vurdering, ellers havde episoden ikke fortjent en eneste stjerne ærlig talt.

Da jeg i sin tid skiftede til nykredit som ny kunde var det med en god og sikker fornemmelse i maven. Min kunderådgiver i Hjørring, [navn] fremstod som en overordentlig professionel og kundevenlig rådgiver. Omend han sikkert ikke havde været i hans job så længe på det givne tidspunkt, så kunne man godt føle at han ville gøre tingene rigtigt og perfekt.
Jeg skifter således både bank og forsikringer til Nykredit, efter min skrækoplevelse med ALKA, så går jeg ud fra at jeg nu er i sikre hænder.

Den første stjerne tjener Nykredit, netop pga. mit rigtigt gode skift til den bankmæssige afdeling, samt pga. deres besøg af assurandør ude ved mig på min nye ejendom.
Et ejendomskøb som netop blev muligt pga. Nykredit, hvilket jeg er meget taknemmelig for. Denne taknemmelighed skyldes nok også at jeg ikke reagerede mere voldsomt i den episode denne anmeldelse ligger til grund for, men mere om det senere.

Den næste stjerne Nykredit tjener er pga. den vandskade jeg har i vinteren 2011/2012.
Der er i starten af skadeforløbet dog nogen uklarheder omkring policen, og hvad den dækker, grundet den assurandør som i sin tid tegnet forsikringen, nu er stoppet hos nykredit beklageligvis.
Men det hele falder ud til at jeg får dækket skaderne med fuld tilfredshed, og igen kan jeg med rejst pande være stolt af at være sikret ved Nykredit.
Indtil nu er min oplevelse af Nykredit altså hele 5 stjerner værd, på trods af lidt vanskeligheder, så er vi jo alle mennesker.

Det viser sig dog også at være for godt til at være sandt åbenbart. Min illusion falder hurtigt fra hinanden da Nykredit skal overtage min bilforsikring fra ALKA.

Vurderingen af nykredit falder således hele 3 stjerner pga. det jeg nu vil berette om. At de stadigvæk beholder deres 2 stjerner skyldes ene og alene en god og professionel behandling af [navn] i Hjørrings lokalafdeling.

Det hele starter i 2011 i september, hvor den assurandør, som ikke længere er i Nykredit, giver mig et tilbud på landbrugsforsikring, ulykkesforsikring, udvidet cykelforsikring og så til sidst en bilforsikring.
Med til mødet har jeg min onkel og moster, ja min ejendomsmægler er der jo så egentlig også.
Jeg får her et tilbud om en bilforsikring til ca. kr. 4.200,-. Den var inkluderet alt det som jeg ender med at betale, plus Falck abb. endda var billigere i den.

Nykredit sender mig åbenbart en police på dette i september også har jeg fundet ud af. Denne kommer dog aldrig frem, og da jeg stadigvæk naivt svæver i lykke over mit nye forsikringsselskab, så tænker jeg ikke nærmere over det. Jeg har fået en bilforsikring nu tror jeg, som er bedre, samt koster mindre end hvad jeg gav før - Hovedargumentet for at jeg flytter den i det hele taget, da jeg ellers ville have valgt Gjensidige til bilforsikringen kun ellers.

2011 rinder ud, og vi kommer også godt ind i 2012 før at Nykredit skal overtage min bilforsikring. Mine eksamener på jura studiet er færdige og jeg har sommerferie. jeg forventer derfor at min regning på bilforsikring på de kr. 4.200,-, snart ankommer.

Den kommer da også rigtigt nok frem, men jeg skal da lige love for at jeg får et chok.
Regningen lyder nu pludselig på kr. 5.650,- for det de før kunne tilbyde til kr. 4.200,- ifølge deres assurandør.
Da jeg læser jura, så ved jeg hvor vigtigt det er at reklamere hurtigt. Jeg henvender mig derfor straks først til min rådgiver [navn], og senere til Nykredits forsikringsafdeling.
Prisen er jo ikke den aftalte, altså har vi et tilbud som ikke stemmer overens med accepten, som er overværet af vidner. Og jeg har heller ikke modtaget en police endnu gør jeg opmærksom på, så jeg ved reelt ikke hvad jeg betaler for.

Nå men [navn] henvender sig gennem de interne kanaler til forsikringsafdelingen, og sagen bliver undersøgt. Tiden den går, og betalingsdatoen nærmere sig.
Jeg får så en mail fra [navn] om at forsikringsafdelingen ikke kan finde tilbuddet. Nu er gode råd dyre tænker jeg..

Kort efter bliver jeg dog ringet op af selv samme forsikringsafdeling. De fortæller mig det samme, altså at det meget billigere tilbud, belejligt nok er blevet væk, samt at assurandøren jo er stoppet.
Jeg gør Nykredit opmærksom på at jeg så må få et nyt tilbud, fordi at jeg ikke umiddelbart med blå øjne vil acceptere et dyre tilbud end hvad jeg kom fra fra ALKA, uden at vide hvad der står i policen af bestemmelser.
Medarbejderen kan ikke rigtig tage stilling til min forklaring af den simple aftalelov om tilbud og accept, men lover at jeg vil blive ringet op af en anden medarbejder, så vi kan gennemgå mit tilbud de allerede har givet, og måske finde en løsning - jeg fik desværre ikke navnet på denne.

Desværre ringer hans kollega bare aldrig.. Jeg må hvert fald 4 dage senere, selv tage kontakt til Nykredit. Betalingsdatoen er nu overskredet nemlig.

Jeg får fat i en ung knægt, hvis navn jeg desværre heller ikke får fat i. For mig er det vigtigere at få forsikring på min bil egentlig.
Jeg får forklaret ham sammenhængen, og han er frisk og gennemgår selvfølgelig et nyt tilbud med mig. Prisen rammer det samme beløb, men nu ved jeg da som kunde hvad det faktisk er at min forsikring indeholder, samt bestemmelserne der er, som der har betydning for mig som privatperson. F.eks. fik jeg en rigtig god gennemgang af forsikringen af bilens glasruder og hvad der egentlig bliver sat igang i tilfælde af stenslag, eller hvis ruden revner.
Vi bliver enige om at jeg, indtil jeg modtager en ny police, blot skal lade være med at betale.

Dagen oprinder så hvor jeg uheldigvis skal tale med den "vidunderlige" medarbejder [navn] i forsikringsafdelingen.
Sagen er nemlig den at Nykredit nu pludselig har sendt mig en rykker mens jeg afventer min nye police.

Jeg får forklaret hende historien, men hun går straks i defensiven. Jeg har en stærk mistanke om at jeg har at gøre med en nyansat, meget ung medarbejder, for jeg har da aldrig nogensinde oplevet noget lignende som kunde nogen steder.
magen til arrogance og flabethed skal man lede længe efter. På det her tidspunkt er jeg godt træt af Nykredit og deres bilforsikring, så jeg giver medarbejderen tilbage af samme skuffe - noget jeg normalt holder mig for god til, men hendes opførsel var simpelthen ufattelig.

Pludselig kunne hun godt præsentere mig for det tilbud som selskabet ikke før kunne finde tilbage fra September 2011. Men nu lød tilbuddet ikke på kr. 4.200,-, men på kr. 5.650,-, og tilbuddet var lavet ved mig endda.
Nu vidste jeg med den samme at det var det rene løgn, fordi bilforsikrings tilbuddet blev nemlig gennemgået inde i Hjørring afdelingen, så nu vidste jeg med det samme at der var noget galt, at Nykredit forsøgte at snyde mig - Resultatet: jeg blev rasende!

Derefter var medarbejderen så uhjælpsom at påstå at jeg var bundet af tilbuddet, selvom at jeg aldrig havde modtaget en police. Det påstod jeg at det da måtte være urimeligt, for så ved man som kunde jo ikke hvad man betaler for.
Ja det var sandelig ikke hendes problem at den ikke var kommet frem til mig.
Jeg forsøgte at forklare hende at forsendelsesrisikoen nu lægger på Nykredit i dette tilfælde. Men stædigt hang hun i sin påstand. Så nu skulle jeg for det første ikke se bort fra rykkeren på kr. 100,- - Iøvrigt nægtede hun at jeg havde talt med hendes kollega om mandagen og lavet den anden aftale, fordi det stod ikke som en updatering på mit kundenummer - vor herre bevares mand..

Min tålmodighed med dette ustyrlige kvindemenneske var brugt op.. For efter mit nu pålagte rykkergebyr endnu engang, ja så skulle jeg da også lige betale kr. 45,- for at få fremsendt en ny police.

Oh my fucking god.. Det kunne bare ikke være sandt det jeg hørte sad jeg og tænkte. Nu havde jeg faktisk fået nok. I bagtankerne sad jeg og tænkte på hvordan jeg kunne flytte ALLE mine aktiver og forsikringer fra Nykredit, pga. denne ene medarbejders grove behandling af en kunde som egentlig bare ville have et NYT tilbud på en bilforsikring, og betale sin præmie så bilen var i sikre hænder. Men det kunne jeg altså ikke få lov til af [navn] her og hendes "bagland".

Jeg saghde venligt farvel til denne, efter at jeg havde sagt at jeg ikke ville betale, samt have bilforsikring der. Hendes svar var, ja at så måtte jeg jo flytte mine forsikringer, for så var det nok ikke i Nykredit at jeg skulle være forsikret... Can you believe it? :)
Jeg skreg af grin i ren afmagt da jeg havde lagt røret på.

Kort efter ringer [navn] til mig igen, nå nu var hun nok kommet til fornuft tænkte jeg, men neeej neeej, hun ville have bekræftet min email, fordi hun ville da lige hovere ved at sende mig det gamle tilbud fra deres system, men hun ville altså stadigvæk ikke give mig et nyt tilbud, så jeg kunne betale min præmie og have forsikret min bil i Nykredit.
Ja undskyld mig, men hold da op en sur lille pige :)

Senere den dag skal jeg til Hjørring, og jeg bestemmer mig derfor til at svinge indenom lokalafdelingen der, for nu er jeg sur, nu skal jeg have luft for min afmagt.
Her møder jeg [navn], og jeg får forklaret ham ca. halvdelen af den efterhånden lange forklaring, og kamp for at få lov at forsikre en simpel lille Hyundai I10 i Nykredit - Der er altså ikke tale om en stor og farlig gaderæser ligefrem.

Han smiler lidt af forløbet, og siger at han skal nok lige ringe internt igennem til deres forsikringsafdeling.

Og hovsa, nu gik der da et lys op for forsikringsafdelingen, for nu kunne de lige pludselig godt give mig et tilbud på en bilforsikring, de kunne endda også fjerne rykker gebyret, som [navn] kraftigt havde holdt på ikke kunne fjernes.
Dernæst valgte de, istedet for at være mistroiske og tro automatisk at kunden lyver, at jeg selvfølgelig ikke skulle betale kr. 45,- for at få tilsendt en ny police.

Jeg har idag, dags dato nu betalt min bilforsikring - ENDELIG! Og ikke takket være den "kundeservice" jeg har oplevet i telefonen ved forsikringsafdelingen ved Nykredit, men takket være hjælp fra lokalafdelingen i Hjørring - Tusind tak for en god og professionel hjælp.

Mine tanker er nu:
Hvorfor skal det gå så galt? Hvordan kan serviceniveauet i Nykredit svinge så meget..
Jeg har forsikringer for over kr. 10.000,- ved Nykredit, samt jeg har planer om at blive der når jeg er uddannet advokat. Men den omsætning var de åbenbart parate til at smide væk, samt deres ry, for hele kr. 145,- kan jeg konstatere. Det er da ufatteligt..

Jeg håber virkelig ikke at jeg skal igennem sådan en omgang mere Nykredit, for så kan i ikke se mig for ene skosåler, for så får jeg travlt med at forlade jer, for det er da vist mere end hvad man kan forlange af en god kunde.
Jeg har nu fået tegnet min bilforsikring, og det var ikke fordi at i var de billigste - jeg har tre skriftlige tilbud her foran mig, som er billigere, og to af dem har endda en lavere selvrisiko hvis i vil se dem.

Nu håber jeg bare at den nye tillid jeg har givet Nykredit, om at tage vare på mig og mine interesser langt ind i fremtiden holder vand. Ikke mindst så at jeg på et andet tidspunkt kan se frem til at vende tilbage til de 5 stjerner, som jeg synes i fortjente i starten.

***Update***
Med hjælp fra kundeambassadøren blev den forrige problemstilling løst, og jeg fik etableret en bilforsikring ved Nykredit.

Nu går jeg ud fra at alt er iorden, og at jeg kan se fremad med Nykredit som selskab, og at de tager sig godt af min bil, hus og bank forretninger.

Som altid har jeg intet at klage over på de to sidste dele - Det klarer Nykredit virkelig godt efter min mening og vurdering.
Men hvad angår bilforsikringer burde de tage at gøre noget drastisk. Chancen for at man kan have så store grundlæggende misforståelser og problemer indenfor så kort tid bør bare ikke kunne ske??!

Jeg var ude at kører i min bil, idet jeg uheldigvis punktere. Nuvel tænkte jeg, heldigvis havde jeg jo vejhjælp ved Falck gennem Nykredit, da jeg satte det som en forudsætning for at tegne min bilforsikring der, fordi den pris de tilbød var dyre end min sidste forsikring.
Så nu havde jeg da endelig noget positivt jeg kunne skrive herinde tænkte jeg.
Men det viser sig at det kun er en international vejhjæps tjeneste de har sørget for at tegne på mit køretøj, til trods for at jeg har bedt om et falck abb. ved oprettelsen.

Det korte af det lange var at jeg da fik hjælp af Falck ved egen hjælp, og at jeg nu endelig har sikret mig at de HAR meldt mig til Falck, samt at jeg ved samme lejlighed lige fik mulighed for at få friskade i tilfælde af hærværk og parkeringskader, hvilket var udemærket.

Men jeg er simpelthen så skuffet over at det nu IGEN er gået galt med kommunikationen i Nykredit, sådan at jeg ikke har haft dette fra start af - Jeg troede at det var derfor prisen slet ikke var konkurrence dygtig i forhold til de andre selskaber jeg talte med, nemlig at forhøjelsen måtte være mit Falck abb.
Men nej nej. Så jeg er nu endt ud med en pris der er ca. 2.000kr dyre end min tidligere bilforsikring, hvor den eneste forskel er den føromtalte friskade på parkeringssakder til et mindre beløb.

Det har desværre tvunget mig som forbruger til at begynde at se mig om efter et andet selskab til min bil. For til trods for at jeg har både hus, konto, erhvervskonto og bil ved nykredit, samt er elitebilist, så giver jeg alt alt for meget i præmie i forhold til hvad andre selskaber tilbyder har jeg efterfølgende fundet ud af.
Jeg har også været nysgerrig og har spurgt andre personer gennem diverse bilforumer hvad de gav for deres lille Hyundai I10, og det kan igen heller ikke måle sig med Nykredits vilde præmie.
Jeg nød ellers at have alt samlet ved Nykredit, men det er der da ingen fordel ved kan jeg se! :(

Men går den så går den jo, og jeg ved kun hvad jeg flere gange har sagt i telefonen, samt hvad jeg er blevet lovet i telefonen, men det kan man jo belejligt nok ikke fører bevis for, og prøver man at påpege det bliver man automatisk mødt med mistro af deres telefonmedarbejdere.
Det er så heldigvis overstået nu, da jeg har investeret i en optager til mine telefonsamtaler, som særligt vil blive anvendt når jeg ringer til dette selskab, for nu vil jeg ikke tages ved næsen mere!

Derfor vil jeg råde alle fremtidige kunder i Nykredit Bilforsikring til at få ALT på skrift, for ligeså snart du lægger røret igen, så forsvinder deres fantastiske tilbud som dug for solen desværre.

Kære Christian

Mange tak for din lange, udførlige beskrivelse. Jeg vil gå i gang med at undersøge forløbet om din bilforsikring nærmere og vender tilbage til dig.

Og ellers mange tak for rosen på de øvrige områder.

JEG KAN IKKE ANBEFALE DETTE FIRMA

Deres kundeservice er fuldstændig til grin, og de har ikke givet mig nogen som helst hjælp.

Kære Nanette

Tak for din kommentar. Hvis du ønsker det, vil jeg meget gerne have din kritik uddybet. Du må meget gerne skrive til mig på kundeambassador@nykredit.dk

Top betjening i Fredrikssund

Siden vi skiftede til Nykredit, for ca 2 år siden, har vi kun oplevet top betjening. Vi har haft mulighed for at kontakte den samme rådgiver når et forløb var startet. Vi har lagt lån om flere gange og nu er vores søn også blevet kunde. Vores netbank er top fin i orden. Har aldrig været nede og lagkage visning af udgifter er en øjeåbner. Kan fra vores erfaringer kun anbefale Nykredit bank og realkredit.

Nykredit Details

Nykredit er en af Danmarks førende finanskoncerner med hovedaktiviteter inden for bank og realkredit. Vi kan ikke besvare kommentarer her på Trustpilot. Kontakt os venligst direkte via kontaktoplysningerne nedenfor. Er der noget, du ikke er tilfreds med, kan du også skrive til kundeambassador@nykredit.dk

Visit Nykredit

We live here: Kalvebod Brygge 1-3