Nytsyn reviews

Nytsyn reviews

7.1

super service hos Nytsyn Trøjborg Århus

Jeg har netop været ude at købe nye briller, det endte ved Nytsyn på Trøjborg i Århus N, her fik jeg en fremragende service og vejledning af Morten, udvalget i butikken er nyt og moderne.
Så det er helt sikkert første sted jeg vil henvende mig ved næste køb af briller eller solbriller.
Tak for besøget! :)

Avanceret ZEISSsynsprøveudstyr - omhyggelig service

Nyt Syn, Gravene, Haderslev.
Meget imponerende og allernyeste ZEISS synsprøveudstyr.
Meget omhyggelig kundeservice.
Da 1 glas var faldet ud af mine gamle briller for 3. gang og for 2. gang knust, bestilte forretningen brillerne til ekspreslevering hos Zeiss, Tyskland.
De blev leveret ekspres.
Men prisen: Slutpris kr. 9.500 - (plastglas komplet med 3 usynlige felter, titanium stel)

Kompetent og seriøs rådgivning

Har lige endnu engang købt briller med progressive glas hos Nyt Syn Hamme. Seriøs og kompetent rådgivning, både med hensyn til valg af glas men også i forhold til valg af stel. Ingen tilvænningsperiode - kunne straks bruge brillerne full time... får mine bedste anbefalinger...
Pia Daniel

Total ubrugelige briller efter et års brug, surt !!!W

Købte nye briller hos Nytsyn i August 2012 i forretningen i Hjørring, hvor man i butikken forsikrede mig gentagne gange, at disse briller var nogle af de bedste på markedet. Brillerne er med glidende overgang, antirefleks mm. Uden ramme omkring glassene, dvs. At der er boret et lille hul i kanten af begge glas, hvori den midterste del af stellet forbinder disse glas over næseryggen.
Under alm. Pudsning i sidste uge knækkede begge glas pludselig der hvor den midterste del var fastgjort, med det resultat at der ikke var noget som helst til at holde brillerne sammen, så der stod jeg uden briller.
Dagen efter går jeg naturligvis til Nytsyn i Hjørring.
I forretningen var man temmelig afvisende og nægtede at der var fejl på mine brilleglas, og hvis der evt. skulle være en fejl, så var det fordi de havde været udsat for et slag. ( skal lige bemærke at der ikke er mærker i mit ansigt, forårsaget af slag ) .
Efter en del diskution med et ellers temmelig arrogant, snoppet og uinteresseret personale, ville man kun tilbyde at LIME glassene. Alternativt kunne jeg selv købe nye glas til en pris af : 7000 kr. Så nu er glassene limet.
Nytsyn : leverandør af Engangsbriller der ikke kan holde til at blive pudset........
Sagen er nu overdraget til "Konkurrence og Forbrugerstyrelsen", der siger, at der er 2 år reklamationsret vedr. Køb at varer i DK, dette gælder derfor også briller købt hos Nytsyn......... Er hermed færdig med at handle med Nytsyn. Skal lige nævne, at vi er flere i fam. der har købt briller der. Fremover hedder vores brilleleverandør ikke Nytsyn...

Manglende information om glidende overgang

Jeg har for første gang investeret i et par briller med glidende overgang hos Nyt Syn i Brønshøj. Blev akut køresyg, da jeg fik dem på første gang. Nyt Syn ændrede på glassene, og det blev en anelse bedre.

Jeg har talt med tre forskellige ansatte i Nyt Syn. To har sagt, at det aldrig er et problem at vænne sig til glidende overgang, når man køber det dyreste glas. En enkelt har sagt, at det kan tage op til tre uger at vænne sig til glidende overgang. Ingen har informeret om, at der er mennesker, der aldrig vænner sig til glidende overgang.

Jeg har nu haft mine nye briller i en måned, og jeg må konstatere, at det ville have været rart at få den information, alle mulige andre giver mig nu som feedback på mine problemer: At rigtig mange aldrig vænner sig til glidende overgang. I min omgangskreds har jeg faktisk kun mødt to, der er glade for deres briller med glidende overgang. Til gengæld kender jeg flere håndfulde, der har måttet opgive de dyre briller.

Hvis Nyt Syn gav den information, ville det selvfølgelig betyde, at nogen af os ville lade være med at investere ca. 12.000 kr. i den type briller. Jeg må personligt konstatere, at det er mit livs dyreste fejlkøb, og at det ikke sker igen.

Jeg forsøger fortsat at vænne mig til brillerne, fordi jeg stadig håber på, at det bliver så fantastisk, som jeg er blevet stillet i udsigt. Hvis ikke det snart sker, vil jeg skifte tilbage til min gamle optiker, der altid har givet fyldestgørende information om de produkter, jeg har købt hos dem.

Nyt syn trøjborg

Lille butik med meget stort udvalg. Utrolig dygtigt personale.

De tager sig altid god tid til deres kunder.

De er heller ikke bange for at sige deres mening.

Min første gang med Nytsyn i Dianalund

Tid tid tid.. det er der nok af, man få en god rådgivning og kan man ikke lige finde et stel så bliver der bestilt en god hånful hjem så der er noget at prøve.

I Dianalund er der smil smil smil og høflig betjening

Meget dyre varer, det forpligter!!

Nyt Syn er nok den dyreste optikerkæde i landet. Ikke desto mindre har jeg brugt dem i mange, for der er altid tid til en lidt dybere snak, og du kan være heldig at der er ledig plads i prøverummet.
For nylig fik jeg nye briller igen, knapt 8.800 kr. for designerstel og enkeltstyrkeglas incl. div. specialbehandlinger på glasset. Det er meget dyrt og er lige på kanten til at jeg ikke vil komme igen.

Et andet mere alvorligt kritikpunkt er rabatter som forhandles på plads. Der blev tydeligt aftalt ved synsprøven, at jeg skulle have 15%, da andre nærliggende butikker tilbyder det, hvis man er medlem af indkøbsklubber mm.
Da så brillerne var færdige og skulle afhentes, kunne man sandlig ikke give rabat, og ingen kunne huske noget som helst. Det har vi aldrig lovet....
Vi indgik kompromis ved 10%, men jeg er på ingen måde tilfreds med forløbet.

Så antallet af stjerner, den er svær. Vurderet alene ud fra sidste køb er det max. 2.
Hvis historikken tages med og tidligere køb vurderes også, så ender vi på 4 gennemsnitligt.
Men de ustyrligt høje prisen og mangel på kampagner og udsalg og tilbud, det er problematisk. Jeg har næsten ikke råd til at overveje Nyt Syn næste gang.

Elendig kundehåndtering (Storetorv, Århus)

Jeg købte for knap to år siden briller hos Nyt Syn på Storetorv i Århus.
Dette var mit første par briller og jeg fik derfor taget en synstest efter alle forskrifter...troede jeg da.
Herefter var der adskillige fejl fra butikkens side af, mine briller blev lovet færdige et par dage efter bestillingen, men da jeg mødte op på den aftalte dato var ekspedienten ét stort spørgsmålstegn.
Det viste sig så at glassene ikke engang var bestilt, men at de da straks ville bestille dem og sende brillerne til mig så snart de var klar hvilket ville være inden d. 23. i den pågældende måned.

Jeg modtog brillerne d. 27. og efter at have gået de knap to år med brillerne begyndte jeg at mærke en stor forværring i mit syn, på trods af brillerne.

Jeg gik til en ny optiker for at få en ny synsprøve og det viste sig at jeg havde -0,75 i bygningsfejl på begge øjne.
Den nye optiker forklarede mig så at bygningsfejl ikke bare opstår ud af det blå, men at de er medfødte. Dette betyder at Nyt Syns medarbejder ikke engang tjekkede for bygningsfejl i den pågældende synsprøve.

Jeg kan jo kun henvise til mit eget eksempel ved deres afdeling på storetorv - Jeg ville holde mig langt væk fra dem.

1500 kr til nye glas og adskillige ekstremt uprofessionelle fejl ved kundehåndteringen

Altid høflig og opmærksomt personale

Jeg bliver behandlet som en royal hver gang jeg besøger Nyt Syn i Kolding. Linserne kommer altid til tiden og ekspedienterne har god tid til dig. Altid super god betjening.

suveræn service + gratis solbriller

Da jeg ledte efter nye briller, hjalp de mig meget. Jeg fik målt mit nye syn helt gratis, hvor der gik ca. 1 uge til mine briller kom.
Jeg fik solbriller med styrkeglas HELT GRATIS. Dette er jeg 100% tilfreds med. Jeg vil helt klart handle hos dem igen.

Anytime - Nyt Syn Brøndum Jeppesen I/S Details

Dit syn – vores ansvar. Hos Nyt Syn bygger forretningsgrundlaget på det, vi kan gøre for dig og dit syn. Hos Nyt Syn kan du få hjælp hvis du har behov for briller eller kontaktlinser.

Visit Nytsyn

Call us on: 97920220