Obhnordica reviews

Obhnordica reviews

3.5

Dårlig kvalitet og sevice

Har en kaserolle ,som kostede ca. 600 kr.
Efter lidt over 1 år falder håndtaget af i den ene side.
OBH Nordica vil ikke modtage en reklamation, da jeg ikke har kvittering.
Det er en gave og jeg havde ikke regnet med at jeg skulle få brug for en kvittering siden den ikke skulle byttes. Men den skulle jeg have gemt. Jeg var måske lidt naiv at tro at der var 10 års garanti eller noget på sådan noget dyrt noget.

Kan ikke anbefale OBH nordica, da det åbenbart er skrammel uden garanti.

Ingen reservedele til nyere ovn

Håndværkerne installerede en mikrobølgeovn, 7506 i foråret 2012. Plastikdrevet til tallerken knækkede, men OBH skriver at reservedelen er udgået, selvom det er indenfor 2 års reklamationsfristen. Det er ikke til at få fat på håndværkerne igen, men man forventer at der kan leveres reservedele til en så ny ovn. En søgning på nettet til reservedels forhandlere har ej heller givet resultat.

Dårlig support/kundeservice

Købte en OBH vakummpakker, som desværre ikke virkede helt efter hensigten, har skrevet til deres kundeservice et par gange, uden de gider reagere.
Skulle lige være helt 100 på at det nu var mig der brugte den rigtig.

Fik den nu byttet i til andet mærke, i den butik jeg købte den i, uden problemer.
Men sørgeligt at et firma som OBH er så fine på den at de ikke engang gider svare deres kunder.

Update
Er senere blevet kontaktet af OBH og de beklager at de havde overset min mail.
At de erkender dette gør så at jeg vil give dem nok en stjerne, ved at mange andre vælger desværre at forholde sig tavse.
Om de så også holder hvad de lovede mig, det vil de næste dage jo vise :-)

Søren

Flabet svar på reklamation, dybt uacceptabelt

Fik i dag svar på min reklamation af OBH’s pandekagepande. Jeg reklamerede fordi designet af panden ikke er hygiejnisk korrekt.
Hanken er ikke tæt der, hvor den er sat fast på panden. Der kan komme dej ned i et lille hul, som er umuligt at gøre rent.
I min reklamation fortæller jeg, at jeg havde brugt panden til at lave røræg på, for jeg er en ærlig person.
De afviser min reklamation, fordi jeg har brugt panden til andet end pandekager, men hallo….
Man kan altså også komme til at spilde pandekagedej samme sted, hvor rørægget smuttede for mig.
Og for øvrigt spurgte jeg i Inspiration, inden jeg købte panden, om man ikke også kunne bruge den til røræg. Svaret var: ”jo, det kan man godt.”

Så OBH, det er altså en ommer!

Dårlig kvalitets krøllejern

Jeg købte et krøllejern (Björn Axen wavemaker 2in1) her for et par uger siden, som jeg havde glædet mig rigtig meget til at få. Det kostede 550 kr, så jeg troede på at kvaliteten var god. Dog er det meget plastikagtigt, og det fungerer faktisk rigtig dårligt og krøller ikke håret ordentligt. Man kan virkelig mærke at det er dårlig kvalitet, og at der ikke er kræset for materialerne. Rigtig ærgerligt og ikke noget, jeg har lyst til at bruge i mit hår.

Øv øv at give 550 kr for plastikbras.

pas på din baby!

Vi købte en OBH blender. Ekspedienten i Kop og Kande sagde den var god til babymos - og i OBH's brugsanvisning står der også at den er til babymos.
Blenderen brændte sammen allerede første gang vi brugte den. Den var kun tændt 1/2 minut, så begyndte den at ryge og lugte. Den blev byttet. Anden gang var heller ikke lykkens gang. Den kan slet ikke køre 2 min. som lovet i brugsanvisningen. Kniven er tototalt døv, og kan slet ikke få materialet til at bevæge sig rundt i blenderen. HELT håbløs konstruktion og fremstilling.
Vi prøvede at lave babymos bla. af svesker; men sveskerne kan ligge lige nedenunder kniven, så de slet ikke blendes. Samme resultat med andet frugt og grønt vi forsøgte at blende: altid store klumper i baby-mosen, som let kunne kvæle en lille baby.
Hold dig langt væk fra OBH!

Super kundeservice

Jeg havde haft to oplevelser med en obh-blender, hvor låget på blenderen fløj af mens jeg purerede en suppe. Dette resulterede første gang i et køkken fyldt med suppe på væggene, og anden gang gik det så vidt, at jeg fik forbrændt min arm. Dette var jeg meget utilfreds med, da jeg havde set i brugsanvisningen at den også var beregnet til at purere supper med. Jeg ringede derfor ind til kundeservice, hvor jeg fik fat i en yderst venlig kvinde. Hun beklagede mange gange, men læste højt for mig at der faktisk også står i brugsanvisningen, at man ikke må blende noget der er alt for varmt. Vi blev altså enige om at det nok var mig der burde have læst anvisningerne lidt grundigere igennem. Alligevel fortæller kvinden mig at hun vil sende en lille ting til mig som plaster på såret, og i dag får jeg så et skønt salt/peber kværn-sæt tilsendt med posten. Det er da service!

Lav kvalitet

OBH Nordica sætter ingen ære i produktkvalitet!

Jeg har erfaring med mange OBH Nordica produkter og generelt er de af lav kvalitet sammenlignet med konkurrerende produkter. OBH kan simpelthen ikke konkurrere med mærker som Braun, Phillips, Bosch osv.. De leverer dårligere produkter til samme pris. Du kan næsten ikke andet end blive skuffet over OBH-Nordica produkter. Det ærgrer mig, at jeg først nu er kommet til denne erkendelse.

Et godt råd er at undgå OBH Nordica produkter!

Brødrister holdt kun i 2½ år

Vi fik en "Piano White" brødrister i bryllupsgave i 2010. Den kostede 450 kr., måske ikke det dyreste produkt, men heller ikke det biligste. Brødristeren har været brugt i weekenderne, ellers ikke. Den gik i stykker for en uge siden; varmelegemerne virkede ikke mere. Jeg skrev en høflig e-mail til OBH og spurgte, om de måske kunne se på den. Jeg ved godt at min reklamationsret er væk, og kvitteringen borte for længst, men måske kunne de guide os til at finde fejlen. Brødristeren er skruet sammen, så man ikke kan åbne den selv; ellers havde vi gjort det, for at se om det måske var en sikring der var i stykker.

OBH Nordica skriver, at det er svært at sige hvor lang tid det kan forventes at et elektrisk apparat holder, men mindst i to år, og da vores jo næsten er tre år, så kan man godt forvente, at produktet går i stykker. Vi har jo heller ikke en kvittering, så det var heller ikke godt. OBH Nordica afviste at hjælpe os.

Jeg ved godt, at vi ikke har krav på noget her, men en smule kundeservice havde klædt firmaet. Jeg kan ikke anbefale OBH Nordica til nogen. To et halvt år for en brødrister, der kun har kørt lørdag, søndag...., det er bare ikke godt nok.

Skønt service, dog lidt undren over produktet.

Fik en OBH blender i julegave af min søster, som hun havde købt hos Imerco i Fields. Efter 2 ganges brug, gik den desværre i stykker, på trods af jeg havde fulgt instruktionerne i vejledningen. Jeg kontaktede OBH, som oplyste mig at jeg bare skulle tage den med ned i butikken og få en ombyttet. Jeg talte med medarbejderen hos OBH omkring hvad jeg skulle gøre, såfremt min søster ikke længere havde kvitteringen og fik oplyst at en bank udskrift ville være fint nok.

I dag ringer jeg til Imerco i Fields, da det ikke er muligt for mig at printe kvitteringen ud. Salgslederen er meget behagelig at tale med og godkender at jeg sender kvitteringen derud på e-mail og så skulle hun nok printe den ud og lægge den i butikken, så det er nemt for mig at komme ud og ombytte.

Tak for rigtig god service begge steder!

Grunden til jeg ikke giver 5 stjerner, er min frustration over at man laver mekaniske dele af blød og hård plastik. Jeg ved ikke om det er for at beskytte motoren, at man ikke har valgt at lave disse dele som styrer skæret i metal, men så burde man som det mindste have vedlagt reserve dele med produktet. Udover det, så er jeg meget glad for min OBH Blender.

2 OBH products in the garbage

2 wedding presents that are now in the garbage. Same problem- different products- a large blender and a hand mixer. Both use plastic parts to spin metal parts and guess what happens? They get stripped. Now we have a baby on the way and these would sure come in handy! Thinking of you when the hungry baby cries, OBH Nordica!

Vil ikke tage ansvar for fejl i eget produkt.

Vi købte i december en OBH kogekedel i Punkt 1. Desværre fik den ret hurtigt buler i folien, se billeder.

Vi kunne ikke finde kvitteringen, så Punkt1 vil ikke tage kedlen retur. Der er dog ingen tvivl om at kedelen stammer fra OBH. Punkt1 var trods alt så meddelsomme at fortælle om lignende fejl på samme produkt.

Selv om alle er enige om at OBH har lavet kedlen, er man ikke interesseret i at rette op på fejlen.

Min mening: En ting er at man laver et dårligt produkt, en anden ting er at man ikke tager ansvar for det og klamrer sig til det juridiske. Det hedder dårlig stil!

Sjusket produkt!

Jeg har købt en OBH Nordica Type 5589 og har brugt den 2 gange i løbet af et år.

Til min store overraskelse, oplever man fejl og misinformation på produktet. Ifølge OBH Nordica kan fuldt opladet batteri holde til 100 min, men i praktisk holder den maks 10 min under fuld belastning. Jeg har en mistanke til at OBH har enten sjusket produkt test eller så har de ikke testet batteriet under belastning. Belastning som jeg omtaler om, er selvf. selve klipning.

Det andet problem er at hvis batteriet er fuld ladet op, og at man så ikke bruger produktet i nogle dage, så er batteriet fuld ud drænet for energi. Derfor skal man genoplade batteriet igen, selvom at man ikke har haft produktet under brug.

Produktet ser utrolig fancy ud, men virker bare ikke lige efter hensigten. Da man så skriver en mail til producenten OBH nordica, så har de bevidst ikke svaret min email besked. Magen til arrogance. Den måde at skide på kunder.

Det her er en reklamationsfejl og OBH skal tage kritik til efterretning og modtage produktet som ikke virker efter hensigten.

Fladjern

Har købt et fladjern, som får mine sikringer til at springe. Jeg har prøvet det i både min egen lejlighed og hos venner, både hvor andre elektriske produkter var tændt og slukket - sikringerne springer stadig.

Skrev en lang mail til OBH omkring mine oplevelser med deres produkt, at det ikke er optimalt at de laver et produkt der ikke kan bruges.

Jeg har ikke gemt min kvittering, da jeg kun gav 300.- for fladjernet. Det var nu heller så meget at få pengene retur, men mere at de måske burde lave produkter, der kan bruges i en alm lejlighed.

Jeg fik et tamt standard svar retur, og jeg tvivler meget på, at min mail er blevet læst ordenligt.

Pas på, hvis du overvejer at købe produkter fra dette firme - GEM din kvittering!!

defekt elkedel

OBH Nordica ønsker ikke at tage deres produktansvar på sig - helt konkret drejer det sig om en Chili elkedel til 600kr, som bliver ved med at koge og koge og koge- altså en potentiel brandrisiko. Som jeg skrev til dem, er kedlen tre år gammel, men ikke brugt særlig mange gange da vi er kaffedrikkere og bare har haft den til vore gæster. Dog har vi brugt den ret meget inden for de sidste 8 mdr(har fået tvillinger og steriliserer suttedutter), men det bør en elkoger altså kunne klare til den pris og hvad jeg troede var et godt mærke. Jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg ikke har retten på min side i forhold til to års reklamationsret, men den er som sagt ikke brugt i disse to år - de to års reklamationsret er overskredet, et faktum de vælger at slå på, men hvor er rimeligeheden henne, for slet ikke at tale om faglig stolthed?

Rustne fjedre i OBH trimmer

Efter et halvt år rustede fjedrene i skægtrimmer.
En stykke metal, i dette tilfælde fjederen, bør ikke være jern der kan ruste, og slet ikke når den til tider bliver våd. Havde en forventning af kvalitet, hvor der bruges rustfrie dele, men nej OBH kører med discount produkter man bør gå uden om.
Da det er en gave har jeg ingen kvittering, hvilket OBH forlanger, kvitering eller ej, fjedre bør ikke kunne ruste...

Is Obhnordica your company?

OBH Nordica Denmark A/S Details

OBH Nordica's danske hjemmeside