Oesterbrotandklinik reviews

Oesterbrotandklinik reviews

7.9

Meget kompetent behandling

Jeg har i dag afsluttet en rodbehandling. Det har været en god oplevelse,
da jeg hele tiden har følt mig sikker, i tandlægens beslutninger. Som sædvanligt,
har man smerter ved starten af behandlingen, men heldigvis er det muligt at blive bedøvet. Så alt i alt, har det været en god oplevelse. Jeg kommer gerne igen.

Kompetent og forstående overfor tandlægeskræk

Jeg har lige fået fjernet en visdomstand hos Østerbro Tandklinik - det har taget mig godt et år, at samle mig mod til projekt "fjernelse af 4 stk visdomstænder".
7-9-13, jeg har ikke mærket noget til hverken stik, fjernelse eller efterfølgende smerte, efter første visdomstand. Er sikker på at dette skyldes tålmodighed og kompetence. Kan derfor kun give de varmeste anbefalinger.. også når det gælder alm. tandtjek osv.

Bedste tandklinik

Jeg er kommet i klinikken i mere end 25 år og Bent har klaret alskens tandproblemer som jeg har haft igennem disse år. Er sikker på, at jeg ikke kan få bedre behandling andre steder. Føler mig altid velkommen i klinikken af personalet og vil anbefale denne klinik til alle, der har brug for en kompetent, reel og sød tandlæge.

supergodt personale og tandlæger.

jeg hører ikke til de nemmeste brugere af Østerbro tandklinik men i 20 år er jeg meget regelmæssigt været til tandrensning og hos Bent S Jensen nye kroner implantanter m.m. altid en venlig behandling til tider ret morsom trods jeg regelmæssigt glemmer mine afsatte tider.
Jeg og mine naboer kan varmt anbefale hele klinikken former for behandling og dens rimelig priser for tandbehandling.

Hvis du lider af tandlægeskræk så HOLD DIG FOR GUDS SKYLD LANGT VÆK!!!

Jeg har aldrig oplevet mere uforskammede mennesker end hér! Jeg ringede til klinikken, da jeg havde et hul i min tand, som skulle laves akut og efterfølgende skulle jeg have lavet et prisoverslag. Jeg fortalte at jeg havde tandlægeskræk, men den kvindelige tandlæge var fuldstændig ligeglad. Efter hun havde "voldtaget" min mund, sagde hun at det ville koste 1450 kr, og de skulle betales med det samme, trods jeg havde fået lovning på da jeg ringede at jeg ville få et girokort. Da jeg forklarede hende det, skubbede hun bordet væk, og sagde " jamen så stopper vi da bare hér" jeg var fuldstændig uforstående overfor den behandling, så jeg spurgte om hun ikke ville hendte hende jeg havde snakket i telefon med. Da hun kom gav hun mig ganske vist ret i vores aftale, men nu var det åbenbart ligemeget...Jeg skyndte mig ud af døren med kæmpe tandpine og fandt efterfølgende en anden klinik.

Professionelt og elegant fra man kommer til man går.

Jeg har benyttet mig af klinikken igennem mere end 15 år, og har altid været godt tilfreds. Jeg led meget af tandlægeskræk tidligere, men den modtagelse jeg i sin tid fik af Bent Schou-Jensen har betydet at jeg i dag ikke har problemer med at sætte mig tilrette i tandlægestolen.
Jeg er ved at få sat porcelæn på nogle knækkede tænder, og er meget tilfreds med både behandling og resultat.
Anbefaler altid gerne klinikken til familie og venner.

Super professionel klinik

Jeg er født uden anlæg til en masse tænder, herunder 6 fortænder. Det har i sagens natur givet mig mange oplevelser hos tandlæger og på Tandlægehøjskolen i tidens løb. For over 20 år siden begyndte jeg hos tandlæge Bent på Østerbro Tandklink. Her har jeg fået super professionel behandling, altid god og relevant information, så jeg har haft en godt grundlag at træffe beslutning om ny behandling på - og ikke mindst - jeg har et flot tandsæt i dag takket være dygtig tandlægebehandling. Desuden vil jeg understrege, at hele personalet på Østerbro Tandklinik er dygtige professionelle og der er er altid en god stemning på klinikken, hvor man kan mærke koncentration og arbejdsglæde.
Jeg anbefaler altid klinikken til min familie, venner og bekendte,

hensynsløs og arrogant.

P.g.a knoglesvind i kæber har Rigshospitalet ( RH ) lavet knogletransplantation samt isat 6 stk. implantater. Da jeg flyttede til København i august 2011 skulle jeg finde en tandlæge der kunne isætte abutment ( ab) samt kroner. Jeg fandt Bent Schou - Jensen , der efter eget udsagn skulle være specialist i at isætte kroner, ringede til ham og bestilte tid. Ved konsultationen, hvor jeg tror jeg også fik lavet en plastfyldning, spurgte jeg om han kunne isætte disse kroner samt oplyste mærket på implantaterne. Han svarede, at han da kunne arbejde med alle mærker. Prisen ville være 6.000,- kr. pr. tand alt inkl. Da jeg ikke havde fået et skriftligt overslag var jeg lidt usikker på ham. Ved en senere tandrensning på klinikken spurgte jeg igen til prisen, og oplyste samtidigt at jeg kunne få arbejdet lavet andet sted til 6.500,-kr. Det ville han så også havde, i alt 39.000,-kr., hvilket så blev den mundtlige aftale. Jeg bad om et skriftligt overslag, men det mente han var unødvendigt !

Da RH havde afsluttet behandlingen med isætning af helingsabutments ( hb) ringede jeg som aftalt til B S-J og der blev d. 12.04 12 taget aftryk. B S-J gjorde mig flere gange undervejs opmærksom på, at han gjorde dette for at gøre mig en tjeneste ( ???? det havde jeg bestemt ikke bedt om) , han gjorde det fordi det var en sjov opgave, han tjente ikke noget på mig, han tjente kun 10.000 ,- kr. på mig, vidste jeg at disse ab kostede 2.500,- kr. stykket, andre steder brugte de billigere ab, han havde sat himmel og jord i bevægelse for mig ( lånt værktøj, tror jeg nok) .o.s.v. Det var både grænseoverskridende og forvirrende. (Og helt ærligt, hvorfor skulle en fremmed mand gøre mig så store tjenester, jeg er 60 år og delvis tandløs ). Vedrørende farven på tænderne havde jeg allerede inden da flere gange oplyst, belært af tidligere erfaringer, hvilken farve tænderne skulle have. Det havde intet med ham at gøre, jeg skulle selv til farveprøve hos tandteknikeren. Hos tandteknikeren oplyste jeg igen farven.

B S-J brugte kræfter på at skrue hb fri, de var skruet godt fast, og jeg havde smerter ved en af implantaterne ( -7). Da jeg har en nervelæsion, som følge af en af operationerne på RH, måtte jeg på ny forbi RH. Der mente de, at smerterne var opstået p.g.a. kræfterne der blev anvendt på at skue hb fri, og fordi B S-J ikke havde skruet hb ordentligt på igen. En scanning viste det ikke var nervepåvirkning. Hb blev skruet ordentligt på.

B S-J troede ikke på RH, men måtte senere give “ de kloge hoveder” ret. Det lærte han dog ikke noget af.

Den 30.04.2012 skulle tænderne i. Det første jeg sagde da jeg så tænderne var at farven var mørk, men B mente de var lyse. De var blevet farvet gullige på tandfladerne, mod mit udtrykkelige ønske. Ifølge B S-J var det ikke ham men tandteknikerne selv der havde fundet på dette, men i så fald burde han vel straks have sendt dem tilbage-?? Han kunne ikke have været i tvivl om at farven havde betydning, allerede ved første samtale, men da jeg havde været igennem mange behandlinger affandt jeg mig med farven, hvilket jeg fortryder.

Efter ca. 2,5 time var kun 3 af kronerne blevet isat. Jeg havde efterhånden ulidelige smerter i kæberne ( reumatisk arthritis, vidste B S-J godt). Han blev ved med at tage tænder ud og i, han kunne ikke få dem til at passe, går jeg ud fra, for han oplyste intet. Han svarede heller ikke på mine spørgsmål om hvad der evt. var galt. En tand ( -6) kunne han ikke få ud med håndkraft efter han havde prøvet den , der måtte gummitang til, hver gang. Jeg troede det skyldtes den sad meget fast på ab, spurgte på et tidspunkt, han svarede “det er ikke det“. Da jeg som sagt har en nervepåvirkning her har jeg svært ved at føle hvad der foregår, og B S-J lod simpelthen som om han ikke hørte mine spørgsmål. Han sagde på et tidspunkt til assistenten at han ville sætte den midlertidigt i, hans svigermor havde en tand der var sat midlertidigt i og den havde nu holdt i mere end 10 år. Hvorfor han overhovedet kunne få den tanke sagde han intet om. Selv om denne oplysning ikke var rettet til mig, så synes jeg det var på sin plads at blande mig ,B S-J mente efterhånden jeg var noget besværlig, men jeg var ikke interesseret i at få tænder sat midlertidigt i, af flere grunde. Den vigtigste var at mine implantater er korte, 9 mm, og der er fortsat atrofi af knoglemasse. Jeg er derfor ikke tryg ved store belastninger af implantaterne. Desuden er isætningen af kroner sidste skridt på et langt behandlingsforløb, hvorfor det er uforståeligt at en af kronerne kun skulle midlertidigt isættes. B S-J gav fortsat ingen forklaring. Kronen blev sat fast. Tiden gik og to kroner var endnu ikke blevet isat. Kæbesmerterne var nu næsten ulidelige, det blev ikke bedre af at B S-J bestemt ikke nogen blid tandlæge, min mund var for lille, sagde han, og viste hvordan det ikke var hans hænder der var for store. Han brugte ikke assistenten til at holde kinden væk, men flåede med håndkraft både i kinder og læber. Han oplyste at hvis jeg fil blå mærker så var det ” bare ” ham der havde lavet dem. De to sidste tænder mente han ikke passede i bredden, de skulle sendes tilbage til tandteknikeren ( de passede nu heller ikke i højden, de var så lave at der ikke var nogen kontakt. Det samme er en af de andre kroner han HAR isat ). Jeg sagde flere gange at jeg ikke havde noget imod der var et mindre mellemrum, men det var jeg ikke klog nok til at bedømme, sagde B S-J. Heller ikke denne gang slap jeg for oplysninger om besværet med mig, med implantatmærket og den manglende indtjening m.v. Han mente også Rigshospitalet havde haft mig på den rigtige måde, som tandlæger foretrækker patienter , bevidstløs ( narkose).

Jeg skulle så have en ny tid ugen efter. Der var ikke nogen tid ugen efter, men 2 dage senere eller 3 uger senere. Jeg var næsten sikker på jeg ikke kunne 2 dage senere ( leddegigten i kæben skulle have ro samt anden aftale. Jeg havde faktisk også brug for at komme mig psykisk, jeg var totalt udmattet og forvirret ,hvad ville den mand mig?. Var det kun et spm. om at demonstrere sin magt??) men vi aftalte, jeg skulle tage tiden for en sikkerheds skyld. Jeg kunne så aflyse dagen efter og så få en tid når en anden patient aflyste.

Jeg ringede dagen efter for at aflyse tiden, men så blev B S-J altså vred. Telefondamen gjorde mig surt opmærksom på, at B S-J ikke tjente noget på mig og nu havde han sat himmel og jord i bevægelse for min skyld ( han dirigerede i baggrunden). Så jeg tog tiden, meget mod min vilje, men når nu man har været så meget til besvær .

På dette tidspunkt havde jeg ( også )smerter i venstre side af underkæben. Det viste sig, at tanden, -6, som han egl. ville have sat midlertidigt i, sad så hårdt i spænd at de næste 3 tænder rykkede sammen. 2 tænder her er let løse, nu var de løsnet yderligere, en tand var løsnet. De føltes som havde de fået et ordentligt slag. De sad alle så stramt at jeg ikke kunne få en tandtråd ned. Et hb var faldet ud, det var altså ( heller)ikke blevet skruet ordentligt på.

Dagen efter kom jeg så igen ind til B S-J . Jeg må indrømme jeg var noget indadvendt, og kom også til at oplyse, at han havde sat en tand i der var for bred, og om konsekvenserne. Bent tog vredt en tandtråd og pressede det ned i mellemrummene, hvilket kunne lade sig gøre fordi tænderne var løsnede, og fordi han har flere kræfter end mig ( i denne forbindelse holdt B S-J sig forøvrigt ikke tilbage for at håne mig for min leddegigt). Stemningen var således ikke god. Han gik i gang, så jeg havde tabt et hb , skruede brutalt et andet stramt på , det var smertefuldt, hvilket jeg gav udtryk for, og sagde så at han ikke kunne arbejde under sådanne forhold. Jeg havde angrebet hans fagkundskab. Han bebrejdede mig også, at jeg ikke havde kunnet holde længere ud 2 dage i forvejen. Det var som sagt ikke derfor vi sluttede, for mine smerter havde aldeles ingen betydning, men fordi han ikke skønnede, at de 2 resterende tænder passede i bredden. Han mente også, at jeg selv havde ønsket det hele lavet på en gang, at han gjorde det for min skyld, da jeg havde sagt jeg ikke ville køre en ekstra gang til København ( bor pt i mit sommerhus) Jeg viste åbenbart ikke ( igen) den ønskede taknemmelighed over hans store godhed . Eneste problem ved dette argument er, at det er frit opfundet af B S-J. Jeg sagde også, at man på RH tog hensyn til mine kæber, helt uden at jeg bad om det. Også dette faktum havde han kun hån tilovers for, og viste det ved at gentage hvert ord jeg havde sagt. Men pyt. Jeg blev således smidt ud, fik regning for 4 tænder, 26.000,- kr., betalte og gik. Den konstant afkrævede taknemmelighed han mente jeg skyldte afslog jeg at betale. Det er så unormalt, synes jeg.

På vejen hjem faldt hb ud igen, heldigvis, han havde nemlig strammet det fast med mit tandkød i klemme. Jeg har efterfølgende ( dagen efter) fået skåret tandkød af for at gøre plads til hb. Mit tandkød var begyndt at lukke hullet indtil implantatet fordi hb ikke havde været skuet ordentligt fast, ligesom den jeg havde været på RH med. Tandlægen så i øvrigt chokeret ud da jeg fortalte at det var blevet skruet på dagen i forvejen. Jeg er også chokeret, B S-J har i dette tilfælde bevidst villet påføre mig smerter, som straf formentligt. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Han har ikke kunnet undgå at se at tandkødet sad i klemme, og han så da også min smertereaktion. Om han også bevidst har villet ”straffe” mig ved isætningen af den for brede krone kan jeg kun gisne om, men han vidste den var for bred da han satte den i, hvorfor ellers overveje at sætte den i midlertidigt. Ifølge min faste ”sommerhustandlæge” skulle han bare have slebet den, men valgte altså i stedet at påføre mig smerter og ubehag samt løse tænder.

Jeg har også fået fjernet en krone ved siden af -6, da det er nemmere , og billigere, at skifte denne krone ud end det er at fjerne kronen på implantatet. Det var nødvendigt, tanden sad meget i spænd og det var ikke muligt at slibe et mellemrum. Og så vil jeg da også have mine løsnede tænder til at gro fast på rette sted.

Så det kan godt være B S-J ikke har tjent penge ( nok), men han har kostet mig mange. Han har også kostet helt unødvendige smerter samt løsnet 3 tænder. Jeg kan ikke tænke på denne Bent Schou-Jensen uden at blive mindet om Basil Fawlty fra Halløj På Badehotellet. Eneste forskel er, som jeg ser det, at Basil” kun” plejede at udøve vold på sine ansatte, ikke sine kunder - så vidt jeg husker.

Suveren oplevelse hos Tandlægen

Hos denne tandlæge får man en suveren betjening. Jeg har benytte Bent & Co´s klinik i gennem en del år og har altid modtaget top dollar betjening. Bent er superdygtig til porcelainsindlæg som sparer en for timer og penge i forhold til de "kroner" som andre tandlæger benytter. Jeg er altid imponeret over hvor meget der kan laves uden at man mærker en disse. Så folk med tandlæge skræk skulle prøve en tur til ØTK

Is Oesterbrotandklinik your company?

Østerbro Tandklinik Details

Grundig effektiv smertefri tandlæge behandling og porcelænskroner - får smilet frem igen.

Visit Oesterbrotandklinik

We live here: Classensgade 19 , st. tv