Osuma.dk reviews

Osuma.dk reviews

7.5

Tilfreds!

Så er hele køleskabet fyldt op og hvor er det lækkert! Orkede ikke at skulle ud og handle her op til påsken sammen med hele resten af DK, så det var nemt og bekvemt at bruge Osuma. Jeg var lidt betænkelig ved at skulle handle for over 400 kr. da jeg er alene, men så prøvede jeg bare at handle ind til lidt mere end en uge og lidt til fryseren. Så kan jeg nok nøjes med i næste uge blot at købe en pakke rugbrød eller en mælk. Jeg bestilte til levering mellem 12-16 og en flink medarbejder ankom kl. 12.40, læssede pænt af på mit bord, tjekkede med mig at alt var i orden og det var det. En enkelt blandet salat var blevet erstattet, men med en større pose af et bedre mærke, hvilket jeg forinden havde fået en sms om. Jeg var også nervøs for udløbsdatoer, da man jo ikke selv kan stå og tage den bagerste youghurt mv., men her er intet dårligt at sige. Der er lang udløbsdato på alle varer/eller som forventet med det pågældende produkt. Frugten ser fin ud, den er ikke smattet, umoden eller overmoden.
Det er også dejligt ikke at skulle slæbe og da jeg kun har min cykel, så slap jeg for at skulle frem og tilbage flere gange.

Næsten perfekt!!!

Jeg er super tilfreds med Osuma; de har et virkelig godt varesortiment af gode kvalitets varer, som leveres til en absolut rimelig pris. Deres Kundeservice fungerer upåklageligt og de bude der kommer er altid super søde og servicemindede. Det er perfekt, at man kun behøver bestille kort tid i forvejen, super godt, at man kan tilføje favoritvarer og at man kan bede om faste leverancer med samme indhold, hvis man vil. Jeg er kort sagt VILD med, at jeg kan tillade mig at være 'doven' og indhente dyrebar tid til brug med min lille datter!! Det eneste jeg kunne ønske mig var, at tilbudene var de samme som i Kvickly eller Brugsen :o)

ingen priser på siden?? levere ikke

jeg har flere gange tidligere fået leveret hos osuma.dk og leveringen har levet op til forventningen om tidspunkt, og har fået de varer jeg skulle have, selv ændringer har været et okay valg.
da vi skulle bestille sidste gang var der ingen priser på nogen varer og tingene kunne ikke lægges i kurv - ingen forklaring overhoved
Et opkald til deres supporttelefonen gav den forklaring at de havde stoppet leveringen der hvor vi boede på grund af få kunder (jeg bor i en stor by, Frederikssund og har fået leveret her tidligere)
Hvordan kan man behandle bestående kunder sådan og hvordan kan man skaffe kunder i et område når man bevidst blokere priser i områder man ikke gider levere i.

selv om de åbner op for området skal jeg IKKE handle her nogensinde. DEN behandling vil jeg ikke støtte

det skal siges at hun efterfølgende valgte nemlig.com og fik leveret varer for godt kr. 1800,- dagen efter uden problemer.

Reply from Osuma.dk

Hej Klaus. Tak for din anmeldelse.

Jeg er glad for at høre at du har været tilfreds med dine leveringer fra Osuma.dk. Vi forsøger at opretholde et højt serviceniveau, hvilket jeg er glad for, at du har oplevet hidtil.

Hvis der sker ændringer i dine leveringsvilkår, så skal du naturligvis informeres omkring dette, således du ved, hvad du har med at gøre. Dette er ikke sket i dit tilfælde og derfor videregiver jeg din feedback til vores afdeling, som varetager dette område.

Det er korrekt at Frederikssund er en stor by, men da vores kundegrundlag i området er relativt småt, så har det været nødvendigt for os, at fokusere på andre områder, hvor vi oplever en større aktivitet.

Hav en god dag!

Søren, Osuma.dk

Holder hvad de lover, leverer varen og alt er i orden

I en travl hverdag kan det være svært at få enderne til at hænge sammen, men bestille på nettet, det samme som man ville købe i Kvickly om aftenen og få leveret næste dag, endda gratis lørdage her i marts, undskyld, kan det være nemmere ???
Har man spørgsmål, svarer de hurtigt og det er ALTID en sød og servicemindet person der leverer varen til dit køkkenbord.
Ja jeg er TILFREDS ;-)

Ikke til at stole på

I weekenden fik jeg gæster til middag både fredag og lørdag.
Jeg havde besluttet, at selv om det ikke er sæson, ville jeg prøve at finde kantareller, så jeg kunne lave kantarelsauce. Jeg ringede rundt til en masse supermarkeder, men desværre uden held. Nemlig.dk og Irma.dk havde dem heller ikke. Ikke engang Inco eller Metro. Så stødte jeg for første gang på osuma.dk, hvor jeg var så heldig, at de havde kantareller fra Rusland på lager. Fedt! Jeg købte to bakker til 52 kroner i alt. Men jeg skulle jo have for 400 i alt for at de vil levere. Så jeg fandt på en del andre varer for at nå op på 400. Alt for at få kantareller :-)

Da leveringen så kommer fredag eftermiddag, mens jeg står midt i at lave maden, er kantarellerne, som det eneste, ikke med. De er udsolgt. Og her studser jeg virkelig; jeg nægter at tro på, at et så stort supermarked som osuma.dk ikke kører stram lagerstyring, og derfor selvfølgelig udmærket er klar over, at de ikke har de kantareller på lager. Er det ikke falsk markedsføring? Dagen efter, to dage efter, i dag, tre dage efter har de stadig kantarellerne stående som om de er på lager. Men det er de jo ikke! Og lad os bare hypotetisk sige, at osuma.dk ikke kører nogen form for lagerstyring og derfor rent faktisk ikke anede hvad de havde og ikke havde på lager, så har de da i hvert tilfælde vidst det efter jeg lavede min ordre. Men skriver de udsolgt på varen efter de finder ud af det? Nej da… (for hvis de skriver udsolgt, lægger kunden jo ikke i god tro varen i kurven, hvilket åbenbart er strategien hos osuma.dk).

Når et online supermarked siger, at de har en vare på lager som de nok skal levere i god tid til du skal lave mad, og de så ikke gør det, kan man jo ganske simpelt ikke stole på dem.
Og det må være konklusionen på denne anmeldelse; osuma.dk er ikke til at stole på.

Opdatering 25.3.14
Kunne trods den dårlige oplevelse alligevel ikke lade være med at bestille en gang mere, da der var tilbud på noget jeg lige stod og manglede.
Fik leveret varen i morges.
Så her til aften kommer der en mail fra osuma.dk "SIDSTE CHANCE FOR BILLIG LEVERING! Uge 13 er den sidste uge vores Marts kampagne kører, og hvor vi tilbyder vores kunder levering fra KUN kr. 9."
Øh hvad?
Jeg har netop fået leveret, og jeg fik ikke tilbudt at få det til 9 kroner. Hvad foregår der i den virksomhed?
Ned fra to til en enkelt stjerne.

Hej Christian.

Tak for din anmeldelse og feedback.

Først og fremmest, så har vi lagerstyring på hele vores vareudvalg. Det fungere sådan, at vi en gang dagligt modtager en opdatering på butikkens beholdning på de enkelte varer - er beholdningen så lav eller 0, så bliver varen markeret som udsolgt på hjemmesiden.
I forhold til frugt og grøntsager, kræver det dog at butikkerne manuelt ajourfører vores udvalg da lagersystemet ikke er godt nok automatisk. Det tyder på, at det er skyld i de manglende kantareller i dit tilfælde hvilket jeg kun kan beklage mange gange. Og det er således også derfor at der kan være gået nogle dage inden kantarellerne er blevet fjernet fra vores udvalg, hvis ikke butikkens personale har været opmærksomme på udfordringen.

Vi har i hele marts måned, som du skriver, tilbudt levering til 9 kroner om onsdagen og andre priser, andre dage. Generelt har prisen været 19 kroner mange andre dage.
Men for at få tilbuddet på de 9 kroner, så kræver det som sagt at man får leveret om onsdagen. Noget som vi er rigtigt stolte af at kunne tilbyde og derfor har sendt en håndfuld mails ud til vores kunder, med budskabet.

Jeg vil rigtigt gerne tale med dig enten pr. mail eller telefon, så hvis du vil sende en e-mail til kundeservice@osuma.dk så vil jeg gerne kigge på din sag, men jeg kan ikke umiddelbart finde din profil på vores hjemmeside.
Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen,
Steffen, Osuma.dk.

godt

den er sikker men ikke E mærket

Fantastisk service, altid friske varer

Jeg har nu gennem 2 år fået leveret varer, nogle uger 2 gange om ugen og kan varmt anbefale Osuma. Det er en fantastisk service og nemt at kunne tilføje ting om morgenen inden levering. I starten foreslog jeg nogle varer som jeg bruger meget og disse varer blev suppleret op i sortimentet, som imidlertid stadig udvides.Det er så smart at udover man vælger tidsrum indenfor 4 timer, så får man også en sms, når varerne er pakket, så man er forberedt på evt. erstatningsvarer, som jeg har valgt at sige ja til. Derudover får man en sms med besked om mere nøjagtigt leveringstidspunkt, indenfor 1/2 time, så man ikke behøver vente hjemme. Èn gang var der en dårlig frugt, det var fragtmanden der så det, da vi pakkede ud og den blev selvfølgelig krediteret.

God kundeservice

Har nu benyttet siden 3 gange til levering af dagligvarer.
Alle gange har buddet været der til tiden og grøntsager osv er i god kvalitet.
Har en enkelt gang fået leveret en vin med en fæl smag af kork. Kontaktede kundeservice hvor de uden brok sørgede for jeg fik mine penge tilbage.
Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg handler på Osuma

OK - men

Lidt svag opstart - missede nogle af varene. Blev dog eftersendt dagen efter.
Og så kan jeg se at priserne ikke er konkurrencedygtige med Nemlig.com

Super kundeservice!

Alt gik som smurt, og min juleaften er reddet, når jeg nu absolut skulle lægge mig syg, samme dag som jeg skulle afsted på juleferie.
Tak for en god oplevelse, og glædelig jul :-)

Dejligt nemt

Har efterhånden handlet en del gange og det har fuldt ud levet op til mine forventninger.

Supergod service

Jeg er meget glad for at være kunde hos jer, det gør det muligt for mig at klare mig i dagligdagen, da jeg ikke kan komme ud af lejligheden fordi jeg er handicappet, sengeliggende rygpatient. Så 1000 tak fordi at I findes .... Det er altid søde og hjælpsomme chauffører der kommer fra jer, så de fortjener ros fra min side.

Super!:-)

Vi har prøvet at handle dagligvare på nettet for første gang, vi valgte osuma.dk og det er ikke sidste gang vi gør det, super hurtig levering, go service, og friske varer:-) det gør vi igen helt sikkert..

Priserne på økologi er kørt godt i vejret

I næsten 2 år, har jeg handlet i Irma (med levering), hvor priserne er lidt højere end hos Kvickly, hvor jeg også handler ind, men fysisk. Nu kan jeg så se, at en pose med 6 økologiske æbler koster 31,-kr. hvis man handler hos Osuma men kun 25.- kr. hvis man køber dem i Kvickly. Altså, selv Irma var ikke så dyr.

Efter at have set de andre priser på Osuma økologi som leveres af Kvickly, føler jeg mig godt bondefanget. Det er klart at man må betale for at få varer leveret til hjemmet, men nu har Kvickly sandelig skruet priserne godt i vejret, så jeg tror at jeg kan klare den lille tur på cykel.

Reply from Osuma.dk

Hej Nanna. Tak for din anmeldelse. For at kunne dække alle vore kunders behov, så har vi også en selvstændig discountkategori, hvor vi har samlet en lang række kvalitetsprodukter til gode priser. Derudover så udsender vi ugentligt nyhedsbreve, hvor du også har mulighed for at købe kvalitetsprodukter til fordelagtige priser.

Søren, Osuma.dk

"Stil varerne uden for døren" skal tages meget bogstaveligt

Vi er vant til at handle hos nemlig.com, hvor man, som naturligt er, tager imod varerne i døren og selv bærer dem ud i køkkenet.

Da vi bestilte varer hos Osuma i går, satte vi derfor hak ved "stil varerne udenfor døren". Jeg havde ikke fantasi til at forestille mig, at budet ikke lige ville banke på for at varsko os om, at varerne nu var ankommet.

Det skete imidlertid ikke, og da vi endelig opdagede varerne, var for ca. 100 kr. frostvarer tøet op og måtte smides ud.

Moralen må være, at hvis man ikke er interesseret i at få budet ud i sit køkken, skal man altså alligevel sætte hak ved "varerne bæres ud i køkkenet", og så selv bremse ham i entreen.

Ovenstående er blot et stykke forbrugeroplysning, da vi jo har fået, hvad vi har bestilt og derfor dårligt kan tillade os at klage.

@Søren. Osuma.dk: Ja, det var sådan set også det jeg skrev ovenfor.

Reply from Osuma.dk

Hej Laro1492. Tak for din anmeldelse. Hos Osuma.dk tilbyder vi to forskellige måder at få leveret dine dagligvarer. Enten ved at få varerne leveret på køkkenbordet eller ved at få varerne stillet udenfor i poser. Den sidste mulighed er tiltænkt kunden, som ikke er hjemme på leveringstidspunktet og dette er også grunden til, at vi ikke har ringet eller banket på, ved din levering i går.

Ønsker du varerne leveret på køkkenbordet, men at chaufføren ikke træder ind i dit hjem, så kan du tage imod varerne i døren og derved bringe varerne ind. Dette er naturligvis helt op til dig, hvad du ønsker.

Søren. Osuma.dk

Meget ustabilt

Vi har fået leveret varer fra Osuma fem gange. Fire af gangene var der fejl.

1. Chaufføren ringer tre timer inden vi skal have leveret vores varer og siger, at hans kølevogn er gået i stykker. Han spørger, om han må levere varerne før det aftalte tidsrum. Jeg er ikke hjemme, så vi aftaler, at han stiller varerne i opgangen foran vores dør. Der går dog to timer inden jeg kommer hjem, så kølevarer mv. skal altså stå i opgangen i en rum tid. Det gik, men det er ikke optimalt.

2. Vi skal have leveret varer mellem kl. 12-16. Kl. ca. 15 ringer en sød medarbejder fra Osuma og siger, at varerne ikke kan nå at komme inden kl. 16, og om det er ok, at de kommer senere. Heldigvis skulle vi ikke bruge nogen af varerne til dagens aftensmad, så det er ok.

3. Vores varer kommer, og den flinke unge chauffør begynder at bære ind. Da chaufføren er næsten færdig, finder vi ud af, at det er nogle andres bestilling. Hans scanner er gået i stykker, og derfor er han kommet til at tage en forkert bestilling. Ved fælles hjælp finder vi ud af det.

4. Vi har bestilt æg, og samtlige æg er knækket.

Til sammenligning har vi fået varer fra nemlig.com 15 gange, og der har kun én gang været fejl, som bestod i, at vi fik purløg i stedet for basilikum. Også hos Irma.dk har vi kun haft positive oplevelser.

Jeg vil dog sige, at personalet altid har været meget venligt, men det er for ustabilt til, at vi bliver hængende som kunder.

Reply from Osuma.dk

Hej IH. Tak for din anmeldelse. I tilfælde af at chaufføren har mulighed for at komme før med dine varer, så vil han kontakte dig. Derved har du valget om du vil modtage varerne før det bestilte leveringstidspunkt – hvis ikke, så får du naturligvis leveret varerne som bestilt.

Som du har oplevet, så er det en fast procedure at vi altid vil kontakte dig hvis der er en eventuel ændring ved din levering, således du er informeret. Passer denne ændring dig ikke, så finder vi en løsning på dette.

Vi prøver altid at gardere os mod at ødelægge en vare, men dette kan være svært ved så skrøbelig en vare som æg. Du har i et sådan tilfælde den mulighed at kontakte vores kundeservice, som er behjælpelig med at tilbageføre pengene for varen.

Søren, Osuma.dk.

osuma skam jer

haha jeg kan ikke give stjerner til dette firma

Reply from Osuma.dk

Hej Erling. Tak for din anmeldelse. Hvis du har haft en uheldig oplevelse med os, så skal du endelig kontakte os, således vi har mulighed for at tage affære på dette.

SKAM JER !!!

Jeg er simpelthen så vred, nu sidder Søren fra Osuma og vurderer at runkne æbler fyldt med mærker lever op til deres standard og at de ikke kan sende større bananer end dem der forefindes i forretningen, det er jo korrekt, men SÅ må man altså tage en anden strategi i brug ..... For at være 100 % sikker bestilte jeg frugt enkeltvis, til en stykpris a 3.45 kr,,frugten var SÅ ringe og alt jeg fik at vide var at det levede op til deres standard, hold da OP Osuma, i er simpelthen for meget, jeg skriver ekstra i bestillingen at frugten skal være frisk, så må i jo melde udsolgt. Har af Søren fået at vide at hvis en vare ikke levede op til kravene så skulle jeg bare melde ud, når man gør det får man bare fornemmelsen af at Osuma anser een for at være et brokkehoved.

Reply from Osuma.dk

Hej Mona. Tak for din anmeldelse. Hos Osuma.dk, ønsker vi naturligvis at sende friske varer ud til dig. Og for at undgå at du modtager varer med kort holdbarhed, så har vi oprettet en friskhedsgaranti, som skal forhindre at du modtager varer med en kort holdbarhed. Derudover så har vi specialbyggede køle- og frysebiler, således frugt og grønt holdes frisk under transporten. Skulle det alligevel ske at du modtager en vare, som du ikke er tilfreds med, så sidder vores kundeservice klar til at hjælpe dig.

Hvis vi har lavet en fejl, så retter vi naturligvis op på denne og så er du ikke påtvunget at handle for 400 kr. som er den normale betingelse.

Søren, Osuma.dk

Mundlig reklame er den bedste, men den slår dobbelt tilbage, hvis vi, læs jeres kunder IKKE er tilfredse..

Hej
Jeg har ellers kun haft ros at sige om jeres firma, har anbefalet jer til dem af mine venner, min bekendtskabskreds om min familie som jeg har ment kunne ha haft glæde af det koncept i tilbyder... og som i ved er det en af de bedste måder at få reklamere på, men... !! det har jeg godt nok svært ved at gøre nu, vil næsten gå så langt og sige, at jeg har fortrudt.
I har nu hævet mindste købet fra 200,- til 400,- sat forsendelses gebyret op fra 29,- til 49,- og så for at det ikke skal være løgn ligger i nu 20,- på regningen hvis man vil have leveret varene samme dan som man bestiller dem, dvs.. 0.01 20 kr ekstra at betale og det endda selvom i først pakker varene om "morgenen" altså så tæt på udbringningen som muligt ifgl. jeres service medarbejder over telefonen og jeres bud.
Derforuden har jeg via de indkøb jeg har foretaget hos jer opdaget at jeres priser, undtaget er jeres discount varer, gerne ligger over priserne i Fakta og Netto og det endda selv om det er fuldstændig samme mærke, type og mængde, hvilket jeg finder sært da det ellers plejer at være internet firmaer der har lavere priser end de alm. live butikker.
Jeg har daglig kontakt til pensionister, førtidspensionister, familier med små børn, med flere og de finder det, at man nu skal op og handle for over 400,- meget svært, rent økonomisk, samt det, at i har hævet udbringnings gebyret uforståeligt, når jeres priser samtidig ligger i den høje ende, for at i kan få jeres firma til at løbe rundt, måske i skulle kikke lidt på jeres interne omkostninger istedet for... at i så yderlige smider 20,- oven i hatten, ja det virker næsten kun komisk.
Jeres varer, den daglige service og de service medarbejder man møder på nettet, over telefonen og "live" ved døre har jeg kun stor ros til, dejlige mennesker
Men, jeres økonomiske tiltag.. tjaa... behøver jeg at skrive mere, jeg ved der har været ændringer i ejerforholdet, hvilket gerne plejer at udmyndige sig i økonomiske tiltag, fra en evt. ny bestyrelse/ledelse, men tror man har handlet lige lovligt radikalt her.. bare en tanke
Mange hilsner fra en kritisk kunde, men på den gode måde..

Reply from Osuma.dk

Hej Simon. Tak for din anmeldelse samt din konstruktive kritik. Grunden til at vi har været nødsaget til at fastsætte et minimumskøb, er fordi at vi har indset at vi taber penge på at køre ud med en ordre på under 400 kr. Med hensyn til vores prisstigning fra 29 kr. – 49 kr. så leverer Osuma.dk, som de eneste i branchen, varer i køle- og frysebiler. Det er der forskellige udgifter forbundet med, hvorfor vi har set os nødsaget til at hæve leveringsprisen med 20 kr. for forsat at kunne levere en god service samt friske varer.
Vi har lyttet til vores kunder så i stedet for at levere i almindelige biler og thermokasser, har vi altså valgt at forsætte med vores nuværende leveringsløsning.

I forhold til prisniveauet, så er det korrekt at vores priser er højere end discountsupermarkederne. Grunden til dette er, at vi har valgt at fokusere på kvalitetsvarer og derfor har vi indgået samarbejde med SuperBrugsen og Kvickly, hvor varerne generelt er dyrere end discountsupermarkederne, men samtidig sikrer vi en høj kvalitet.

Vi har meget fokus på at kvaliteten af vores varer samt at vores service er i top, så det er godt at høre at du har været tilfreds med dette.

Søren, Osuma.dk

Halvdelen af varerne var beskidte

Prøvede Osuma.dk en dag jeg var meget presset og havde høje forventninger til det. Leveringstiden blev overholdt, men da jeg skulle stille tingene i køleskabet så jeg at halvdelen af varerne var møgbeskidte. De var fugtige og så var der jord på. Så i stedet for at det skulle være en lettelse af varerne blev bragt til døren blev det endnu en ting der skulle ordnes, eftersom jeg skulle skylle varerne af. Jeg har mailet med Søren Bergman fra kundeservice og han beklagede. Jeg havde måske forventet en lille form for kompensation. Og så havde jeg givet dem en ny chance. Beklager, men nu vil jeg i stedet prøve en af de andre.

Reply from Osuma.dk

Hej CC. Tak for din anmeldelse. Osuma.dk leverer dagligvarerne til dig i plastikkasser, for at undgå brugen af for meget emballage. Ved at genbruge vores leveringskasser, så bliver de efter endt levering gjort rene, for netop at undgå at disse ikke overholder vores kriterier.

Hvis vi leverer en vare som ikke er acceptabel, så vil vi finde en løsning på dette i form af en ny vare eller kreditering af denne.

Osuma.dk Details

Osuma.dk er et online supermarked, der leverer friske dagligvarer lige til døren i det meste af Danmark. Således kan Osuma.dk levere til mere end 3,5 millioner mennesker rundt om i Danmark. Varerne kommer fra Kvickly & SuperBrugsen og leveres i køle- og frysebiler, der skal sikre, at varerne ikke bryder kølekæden, før du modtager dem. Du kan kontakte Osuma.dk på telefon 70201722 eller kundeservice@osuma.dk. Åbningstiderne er alle hverdag 9-20.

Visit Osuma.dk

We live here: Klamsagervej 35 a