Otto reviews

Very low
1.1

Nooit bestellen bij Otto

Wat een slechte service.
Sommige producten zijn niet voorradig, op het allerlaatste moment zie je dat die nageleverd moeten worden. Als je die dus later ook retour wilt sturen, betaal je daar weer 5,95 retourkosten voor.
Je kunt een online bestelling niet met credit card betalen. Ik betaalde met IDEAL. Het bedrag werd dus meteen van mijn bankrekening afgeschreven. Vervolgens moet ik bijna 2 weken wachten op de levering!!!
Ik stuur de gehele bestelling retour, dan betaal je 5,95 aan retourkosten (wordt ook slecht vermeld op de website, moet je echt naar zoeken, maar idd, had ik kunnen weten). Maar nu duurt het al ruim 2 weken en ik heb nog steeds geen geld retour ontvangen. De klantenservice is waardeloos, kost geld buiten je belbundel en ze bellen niet terug. Ik heb nu dus al een maand 500 euro aan de OTTO uitgegeven voor een stel flutproducten die ik retour kon sturen en nog steeds niet vergoed heb gekregen. Ik bestel hier echt NOOIT weer.

Zeer onbetrouwbaar bedrijf

Stuurt vanuit het niets een aanmaning over een bedrag dat nog open zou staan na een bestelling 4 maanden geleden die ik keurig betaald heb.De aanmaning is inclusief een dreiging mij aan te melden bij het BKR. Op het overzicht staat geen toelichting hoe ze op hun bedrag uit zijn gekomen. De pinnige Surinaamse dame van de klanten "service" sommeert mij op mijn digitale account te kijken als ik wil weten hoe Otto erbij komt om mij een aanmaning te sturen. Er blijkt echter een storing te zijn waardoor ik niet kan inloggen. Deze storing ( nu twee weken later ) is echter nog steeds niet opgelost, inloggen lukt nog steeds niet. De technische dienst is op de hoogte gebracht van de storing mevrouw, krijg ik als antwoord als ik weer bel.
( klantenservice van Otto zit in Suriname en het magazijn in Duitsland, veel communicatie storingen tussen personeel daardoor)
Op email van mij naar de klantenservice word niet gereageerd.
Uiteindelijk , na de derde keer bellen, gelukt dat een van de Surinaamse dames voor mij op mijn account wil kijken. Dit kunnen ze dus blijkbaar! Het blijkt dat Otto een retour gestuurd artikel aan mij doorberekend. Ik krijg een formulier per post, zegt de mevrouw, waarop ik een handtekening moet zetten en weer terug moet sturen. Pas als Otto dit formulier terug heeft ontvangen, zullen ze het retour gestuurde artikel berekenen. Nu, een week later, heb ik het formulier nog steeds niet ontvangen. De betaaltermijn is inmiddels verstreken.
Ik bestel vaak via internet en ben meestal zeer tevreden over de service van internetbedrijven. Wat Otto presteert is vreselijk, zeer klantonvriendelijk en stressvol.
Ik raad ter zeerste af te bestellen bij dit "bedrijf". Het lijkt meer een dekmantel om mensen onterecht geld afhandig te kunnen maken.

Niet bij Otto bestellen!

Heb artikelen terug gestuurd, blijft er een artikel openstaan op rekening.
Er wordt daar waarschijnlijk gejat en dan moet de klant de artikel toch betalen, schandalig, bestel daar nooit mee!!!!

Waardeloos inderdaad

Ik ben het met iedereen hier eens, wat een slechte site. Vreselijk lange wachttijd, geen klantenservice, valse berichten van levering, zonder excuses bezorgt dagen laat, om 8 uur 's ochtends bezorgt, incompleet en deels ongelakt, nogmaals geen klantenservice, geen korting of excuses aangeboden, niemand en nooit aan te raden.

Deze bedrijf is belachelijk en onbetrouwbaar!

Ik heb anderhalve maand geleden een kussenset besteld. Ze hebben twee keer de foute kussenset aan mij geleverd. Het is nog niet opgelost!! Hun klantenservice is ook waardeloos. Ze beloven dat je terug wordt gebeld. Gebeurt niet! Jij moet achter hun blijven en dus ook telkens de extra telefoon kosten bij betalen. Echt belachelijk!

waardeloos: 1x bestellen - NOOIT meer

Bestelling geplaatst maar na vele weken nog niet geleverd. Dus geannuleerd maar dan toch geleverd...

Verkeerde facturering - Otto stelt ook nog eens aanvullende kosten op een krediet, waar het bedrijf helemaal geen toestemming voor heeft. Ik wil helemaal geen krediet. Ook stelt het bedrijf mij niet op de hoogte dat het mij extra kosten heeft berekend.

Otto rekent daar dan rente en bankkosten over. Dit grenst bijna aan oplichting...

Na drie maanden nog bezig met dit bedrijf om alle kosten die ze mij onterecht hebben berekend geannuleerd te krijgen.

Bestel hier dus nooit iets - waardeloze service!!

Tevreden

Begin februari meerdere grote artikelen besteld, allen met een levertijd. Netjes direct via iDeal betaald. De schrik van mijn leven gekregen toen ik achteraf de reviews ging lezen. Echter leert de ervaring dat het allemaal wel meevalt. Inderdaad is de klantenservice om te huilen. Mijn oplossing is echter simpel: gewoon de vraag per e-mail sturen. Ik heb meerdere mails gestuurd, omdat er bij PostNL een rommel van gemaakt is (pakket kwijt, niet thuis melding (onterecht), pakketten beschadigd, noem maar op). ALTIJD een juiste oplossing van OTTO! Het is jammer dat er inderdaad 0,25 ct in rekening wordt gebracht, maar wederom na e-mail meteen gecorrigeerd. Ik ben zeer tevreden, maar de telefonische service raad ik af. Productkwaliteit boven verwachting.

'Klantenrekening' klopt niet!

Wat een waardeloos bedrijf.
Levering duurde dik 3 weken, terwijl er 'direct leverbaar' stond.
Bij bestellen staat dat als je via iDeal betaald, je geen €0,25 bankkosten hoeft te betalen. Aangezien het op mijn klantenrekening onduidelijk was of die €0.25 nou wel of niet bij het totaalbedrag inzaten, heb ik de klantenservice gemaild. Voordat ik een duidelijk antwoord kreeg (moest mijn vraag 3x stellen voordat ik eindelijk een niet standaard 'antwoord' kreeg) was de betalingstermijn verstreken en kwamen er ineens extra kosten bij. Er werd vanalles geboekt en gecorrigeerd waardoor ik door de bomen het bos niet meer kon zien. Heb uiteindelijk maar betaald want ik heb geen zin in een BKR registratie (zeker niet over €0,25!!). NOOIT meer!

waardeloze klantenservice; eist extra bedragen als je zelfs een paar dagen later betaalt

De klantenservice van dit waardeloze bedrijf is, hoe kan het anders, waardeloos. Als je iemand aan de lijn krijgt, wordt je niet vriendelijke te woord gestaan. Als je iets vraagt, krijg je verschillende antwoorden van verschillende telefonisten die allemaal tegenstrijdige informatie geven. En toch ligt volgens hen altijd de fout alleen bij jou.

Betaal je het termijnbedrag dagen later, maar nog wel in diezelfde maand, dan nog eisen ze extra geld van je. Iets wat bv Wehkamp.nl echt niet doet. Verder eist Otto.nl ineens extra bedragen van je ondanks het elke maand keurig betalen van het termijnbedrag (waarvan hun eigen telefoniste zelf zegt dat je voortaan zelf de datum mag kiezen in plaats van automatisch een vaste betalingsdatum) en krijg je geen informatie over dat nieuwe extra bedrag ineens weer vandaan komt. Na zelfs twee e-mails daarover geven ze je geen antwoord over waar die extra bedragen ineens vandaan komen.

Uitgebreidere uitleg:

Ik moest vorig jaar allerlei extra bedragen betalen omdat ik dagen later dan de datum die Otto.nl wilde mijn betalingen deed. Zij hadden mij geen enkele keer verteld dat als je hun bedrag storneert en dan een paar dagen later betaalt, je dan toch nog extra bedragen moet betalen, ook al had je alsnog altijd in diezelfde maand het termijnbedrag overgemaakt. Bij Wehkamp deed ik dat ook regelmatig. Die vond het prima en Wehkamp heeft NOOIT van mij geëist dat ik extra bedragen betaal na het storneren van hun termijnbedrag dat ik net als bij Otto, ook aan hen alsnog dagen later betaalde in diezelfde maand nog.

Ik moest Otto.nl zelf bellen, lange tijd wachten waarbij de telefoonrekening hoger werd, tot ik van een vrij onbeleefde telefoniste te horen kreeg dat ze extra geld pakten omdat ik bedragen had gestorneerd. Het maakte Otto.nl niets uit dat ik diezelfde bedragen dagen later, maar altijd in diezelfde maand nog alsnog betaalde. Ik heb toen die extra bedragen maar betaald.

Een van hun telefonisten zei daarna nadat ik er nog eens over belde en uitlegde dat het moeilijk betalen is op die datum en of ik dan niet een andere datum mocht kiezen, dat het dan niet meer automatisch hoefde en dat ik voortaan zelf het geld mocht overmaken op de datum die ik zelf koos. Dat heb ik daarna steeds keurig gedaan tot en met nu. En toch staat er sinds een paar maanden weer een extra bedrag van inmiddels €50 die ze van mij willen hebben! Ik heb twee e-mails gestuurd vorig jaar met de vraag waar dit nieuwe extra bedrag nu ineens weer vandaan komt en ik kreeg geen antwoord. Wel vandaag een eis dat ik in een keer €75 moet betalen. Ik heb nu een derde email gestuurd met nog eens de vraag waar dit extra geld van hen vandaan komt. Ik betwijfel of ik antwoord krijg.

Er kwam een dreigement bij de betalingseis van deze waardeloze oplichters: 'Wij verzoeken u met klem ten minste €75 aan ons over te maken. Anders wordt - conform onze Algemene Voorwaarden - het gehele bedrag ineens in rechte opeisbaar. Hieraan kunnen kosten ad. €40 verbonden zijn. Bovendien zijn wij in dat geval verplicht uw betalingsachterstand bij het BKR in Tiel te melden.' Ik ben hen nog €1042,08 schuldig. Als ik dat heb afbetaald, bestel ik NOOIT meer iets bij deze waardeloze oplichters.

wat een Top-slechte webwinkel

Hier bestel ik dus nooit meer. De spullen zijn echt bagger. De klantvriendelijkheid is waardeloos. Zijn ook niet erg genegen om je geld te retourneren als je iets terug stuurt. Zeggen doodleuk dat je het niet retour hebt gezonden, ondanks het opzenden van een copy van het verzendbewijs van de Post.nl. Gaan ook rente berekenen op je account terwijl je bij aankoop meteen met internet bankieren hebt betaald.
Ik ben helemaal klaar met deze verschrikkelijke winkel.

heel erg slecht

mensen aan de telefoon helpen NIET

Liever NIETS van Otto

Eind vorig jaar een bestelling geplaatst voor een produkt wat op voorraad is. Na het verstrijken van de leveringstermijn maar eens contact opgenomen. Het probleem ligt volgens Otto bij de leverancier (vreemd voor iets wat op voorraad is). Weer enige tijd verstreken maar nog steeds geen levering wel een kortingscode ontvangen te besteden bij de volgende bestelling (geldig voor 3 weken). Nog maar eens contact opgenomen. Ja sorry wij hebben een storing en kan nu geen contact opnemen met het magazijn maar uw bestelling staat volgens mijn gegevens klaar om verzonden te worden. Weer een week later nog maar eens geprobeerd. Helaas wij hebben momenteel een storing en kan het niet nakijken voor u. Oplossing ik annuleer mijn bestelling en wat blijkt over 5 a 10 dagen krijgt u het vooruitbetaalde bedrag teruggestort. Mijn vraag waarom moet dat zo lang duren? In verband met onze administratieve afwikkeling.
Wat schets mijn verbazing 5 werkdagen na mijn annulering krijg ik mijn geld terug en staat er iemand aan de deur om mijn bestelling van Otto af te leveren. Nou ja een derde gedeelte van het door mij bestelde bureau, welke bestelling inmiddels al weer vijf dagen geleden werd geannulleerd. Dan zult u denken dat was het wel nee hoor nu weer 10 werkdagen later staat de pakketdienst van de KPN weer aan de deur om de overige twee derde van mijn bureau af te leveren.
Al met al een zeer bedroevende en voor wat Otto betreft een eenmalige ervaring!

viel tegen

hele lange levertijd

het duurde 2 maanden

het duurde 2 maanden voordat ik mijn kapstok thuis had ontvangen. dat is wel erg lang en mensen aan de telefoon konden mijn niet uitleggen waarom dit zo lang duurde

Slecht

Bestelling gedaan na ontvangst 2 weken later (was op voorraad) toch maar betaald via Ideal omdat het niet meer anders kan via Mijn Otto.
Kon de ideal betaling niet terugvinden op mijn overzicht. Dit lokt uit tot twijfel of de betaling is gelukt. Nadat ik heb ingelogd bij mijn bank wel gezien dat het bedrag is afgeschreven. Toch een mail gestuurd naar mijn bevinding omdat ze een ideal betaling gelijk zichtbaar zouden moeten zetten op je overzicht om dit te voorkomen.
mail otto:
In uw mail geeft u aan dat u een betaling heeft gedaan en dat deze niet verwerkt is.

Een betaling kan meer dan een week onderweg zijn en ook de verzending van de rekeningoverzichten duurt enkele dagen. Zo kan het gebeuren dat uw betaling nog niet verwerkt is in het laatste rekeningoverzicht.
Wilt u zeker weten dat uw betaling verwerkt is, kijk dan bij 'Mijn Klantenrekening' in MIJN OTTO

De hele mail is niet begrepen vooral die laatste regel? Overzicht op MIjnOtto??
mijn antwoord:
Aan uw financiële afdeling.

Dan zijn jullie zeer langzaam met verwerken van bankbestanden en zal een betaling met ideal zeker geen week duren voordat deze bij u is bijgeschreven. Ik werk zelf op een financiële afdeling en daar gaat de klant echt niet akkoord met de melding dat een ideal betaling 1 week onderweg is.

Een ideal betaling is gelijk afgeschreven en kan bij wijze van uitzondering anderhalve dag onderweg zijn. U bied als bedrijf de ideal betaling aan dan lijkt het me niet meer dan normaal dat u dat gelijk in het overzicht van de klant verwerkt ondanks dat u dan misschien het fysieke bedrag nog niet binnen/verwerkt hebt, maar is het voor de klant wel gelijk duidelijk dat zijn/haar betaling is gedaan.

Wellicht zal u weer een algemeen antwoord geven met zoiets als van "bij ons" toch zou het fijn zijn dat u dit bericht serieus neemt want ik zal echt niet de enige zijn die
------------------------------------------------------------------------------------------------------
antwoord Otto:
In uw mail heeft u vragen betreffende de door u geplaatste betalingen welke nog niet bij ons in het systeem zijn verwerkt.

Betalingen worden inderdaad meteen van uw rekening afgeschreven. Het bedrag blijft even bij uw bank staan en na storting waarschijnlijk ook even bij onze bank.
Dit kan dan ook de reden zijn dat de betalingen nog niet verwerkt zijn bij uw gegevens in ons systeem.

U kunt ervan uitgaan dat uw gegevens zo snel mogelijk worden bijgewerkt.
Mijn antwoord,
Dit stelt mij zeer teleur. Toch een standaard antwoord.

Hopende dat u mijn email nu wel goed leest en serieus neemt en dit ook meld bij de personen die er verantwoordelijk voor zijn.

Een ideal betaling is voor u direct zichtbaar en deze dient u daarvoor ook gelijk inzichtelijk te maken voor uw klant.

U kan beter weer overgaan tot automatische incasso, want dan komt u met dit antwoord weg. Maar u kiest ervoor om alleen nog maar ideal aan te bieden via MijnOtto dan dient u de klant ook tegemoet te komen en deze betaling gelijk te tonen in het betaaloverzicht.

Hopende op een beter antwoord.
Antwoord Otto:
In uw mail informeert u nogmaals naar uw betalingen.

Uw betalingen zijn op 14 januari in de administratie verwerkt.

Wij, van de klantenservice, kunnen niet de bankrekeningen van OTTO controleren. Alle betalingen, ook die per iDeal worden gedaan, worden door de debiteurenafdeling gecontroleerd en in de administratie verwerkt. Daarna worden de betalingen zichtbaar op de klantenaccounts waar de medewerkers van klantenservice wel toegang toe hebben. Dit verklaart waarom het enkele dagen kan duren voordat uw betalingen zichtbaar zijn.

Onze excuses voor het ongemak.
Mijn antwoord:
Beste Klantenservice,

Stuur deze email dan door naar debiteurenbeheer, zodat deze samen met websitebeheer ideal betalingen gelijk kunnen implementeren op het overzicht van de klant direct nadat de betaling is gedaan zoals bij elk internet/postorder bedrijf gebeurd. Hebt u zelf wel eens iets bij bv bol.com besteld. Neem een voorbeeld aan dat betaalsysteem en update jullie eigen systeem om u klant optimaal te informeren. Ik zal toch niet de enige zijn die hier tegenaan loopt en het een probleem vind.
----------------------------------------------------------------------
Nog geen antwoord ontvangen van Otto, maar dit is wel de laatste keer dat ik daar heb besteld

HET SLECHTSTE BEDRIJF OOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een rotbedrijf zeg!!! Inderdaad dezelfde ervaring met bestelling!! 16 december een bestelling gedaan. Nog steeds niet binnen. Iedere keer weer een ander verhaal! Storing magazijn. Had al lang bij ons moeten zijn. Is op 28 december 2013 al verstuurd. enz enz. Nu gaan wij maar kijken of het op de juridische manier sneller gaat. - See more at: http://shoppingervaring.nl/otto-reviews/#sthash.LFeThQy4.dpuf

zo niet wat je verwacht van n groot bedrijf

2 keer iets besteld.
Levertijd niet kort niet lang en je krijgt bericht over de bezorging.
Kreeg n uitnodiging voor n enquête met als beloning 10 euro tegoed.
Voor ik die waardebon binnen had teveel mailtjes moeten sturen. Antwoorden vanuit de klantenservice varieerden van vriendelijk maar totaal geen antwoord op de vraag tot uitermate knullig.
Kreeg ik n week later weer n verzoek voor n enquête maar nu over het contact met de klantenservice.
Komt allemaal achterhaald en stoffig over.

Waardeloos

30 november een bestelling geplaatst , werd om een vooruitbetaling gevraagd van 150 euro , dit overgemaakt via iDeal ,
Woensdag 4 december is de betaling pas verwerkt , en de bestelling vrijgegeven
Maar hij is op voorraad , tenminste dat staat op de site , verschillende malen gebeld ,
De een zegt , ja hij is op voorraad , u heeft hem deze week in huis en de ander zegt , nee hoor mevrouw hij is niet op voorraad , maar is besteld , ondertussen een mail gestuurd ,
Maar niemand kan mij vertellen wanneer ik hem kan ontvangen , op de site staat nog steeds dat hij op voorraad is , hun hierop aangesproken , maar de site klopt niet volgens hun , gevraagd of er contact opgenomen kan worden met de leverancier , maar ook dat is niet mogelijk , inmiddels is het 17 december en is er nog helemaal niks bekent
Heb gistermiddag maar weer eens gebeld , en het enige wat ik te horen krijg " hij is besteld mevrouw , maar we weten niet wanneer die bezorgt wordt "

Echt ronduit waardeloos
Ook al is iets niet op voorraad , dan moeten ze toch wel weten wanneer het ongeveer bezorgt wordt, en er moet toch wel contact opgenomen kunnen worden met de leverancier !!!!!

net weer met otto gebeld ( 17-12-2013 ) en nu wordt mij verteld dat er een storing is ( uit andere reacties blijkt dat ze dat dus vaker zeggen ) maar ze hebben dus geen idee wanneer de bestelling geleverd wordt , ik hoop nog voor de kerst
maar ik heb er heel weinig vertrouwen in

Update : bestelling wordt eind januari als het goed is geleverd
Dus eind november besteld , eind januari geleverd
Een levertijd van 2 maanden , ( voor iets wat eerst op voorraad was ) bestel hier in ieder geval nooit weer

Waardeloos en volledig uit de tijd

Op zoek naar een laptop had ik een mooi model gevonden. Hij was alleen nergens meer leverbaar, behalve bij otto.nl. Wel even mijn wenkbrauwen gefronst bij de bezorgtijd van 5 tot 10 werkdagen, maar hé de laptop was op voorraad. Bij alle normale webshops en fysieke winkels was hij niet meer aanwezig.

Bestelling gedaan en 5 werkdagen gewacht. Toch maar even inloggen op mijnotto.nl. Daar heb je dus niks aan, want ze geven geen info over de verzendstatus. Na 10 werkdagen gebeld. 10 minuten in de wacht gehangen en toen kreeg ik te horen dat hij niet op voorraad was. Zucht....

Voorraadbeheersysteem is volledig onbetrouwbaar, verzenddagen veel te lang, ze geven geen info, je wacht te lang aan de telefoon en de site ziet er niet uit. Ik trap er niet meer in!

bestellen gaat wel,,MAAR DAN BEGINT DE ELLENDE

bestellen gaat wel,,MAAR DAN BEGINT DE ELLENDE en met name de leveringstijden, ze komen met comp.storingen en meer van zulke sprookjes.
De mensen van de klantenservice kunnen ze regelrecht naar sprookjes wonderland sturen om daar maar te gaan werken.

Is Otto your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Otto Details

Welkom in de kleurrijke wereld van OTTO! De wereld van OTTO is homeshopping in zijn modernste vorm met een breed assortiment mode, wonen en elektronica. Kijk op otto.nl.

Visit Otto