Parkeringdanmark reviews

Parkeringdanmark reviews

3.6

Trusler om inkasso - uden gyldig grund.....

Håbløs uprofessionelt. Svarer ikke på klager - men sender i stedet talrige klager og nu senest trussel om INKASSO.
GOLIATH (alias ParkeringDanmark) puster sig op så David skal frygte ham - og føle sig tvunget til at betale uanset om P-afgiften er berettiget eller ikke.

Jeg klagede over mangelfuld skiltning - fik ingen svar på indsigelsen.
Jeg fik i stedet flere rykkerskrivelser - og betalte jeg p-afgiften under protest (i håb om at det kunne stoppe rykkerskrivelserne) - men nej,
Som tak har jeg til dato fået et samlet ekstra krav kastet i fjæset på 750 kr. - samt trussel om at sagen sendes til inkasso, hvis ikke jer makker ret.
Tak spids....
Dvs. 650 i P-afgift + 750 i gebyrer og andre selv-opfundne omkostninger.
Men nej - jeg nægter at betale gebyrer som ikke er berettigede.

Og som jeg kan læse her på TrustPilot er jeg ikke den eneste som ParkeringDanmark forsøger at tryne....................

(nuvel - det er nok utopi at tro at noget Parkeringsselskab skulle kunne opnå en høj score på TrustPilot - det forudsætter tilfredse kunder - og dem er der nok langt imellem (udover dem som får eftergivet en bøde der er givet på tyndt grundlag - men det sker vel også sjældent)

Totalt utroværdigt firma

Jeg fik en P afgift da jeg var inde og handle på Q8 tanken på Tomsgårdsvej og havde stillet min bil på tankens område imens, selv om jeg har en "park one" P skive i bilens forrude så alle kunne se at den lige var henstillet der fik jeg en P-afgift.
Tankens personale oplyste mig om at P-vagten altid kun retter henvendelse til dem før de deler P-afgifter ud, så personalet ikke får en P-afgift, men deres kunder er åbenbart jaget vildt.
Jeg klagede over afgiften på deres hjemmeside, men de svarede at P-vagten havde spurgt alle på tanken om de var ejer af bilen og jeg var der ikke.
Jeg klagede igen, for jeg havde stået i en lang kø og ingen var blevet spurgt, hvilke personalet også kunne bekræfte, til dette svarede de at butikken havde været tom og der ikke havde været nogen at spørge, løgn efter løgn.
Først da jeg gik ind på Q8 hjemmeside og skrev en klage om hvilke behandling deres kunder fik og hvor uærlige Parkering Danmark er, fik jeg annulleret P-afgiften.
Et godt råd til jer andre, hvis du ikke kan finde en tank hvor Parkering Danmark ikke patruljere, så henstil din bil op af en benzinstander, også selv om du ikke skal tanke, for der kan de ikke røre dig.

Useriøst og utroværdig

Jeg har modtaget en parkeringsbøde fra Parkering Danmark da jeg parkerede ved en ven hvor parkering Danmark har parkeringspladsen. Jeg udfyldte en gæste parkeringstilladelse og havde til min store overraskelse en parkeringsbøde da jeg kom ud. Grunden til bøden var manglende lejligheds nr på gæste parkeringstilladelsen. Jeg kiggede både på billetten og skiltet ved indkørslen til parkeringsområdet, INGEN steder står der noget om dette. Jeg tog billed af skiltet og billetten og sendte det til dem - men magen til useriøst svar har jeg sjældent fået. Det eneste de skriver er at der er korrekt skiltet ( på trods af at jeg sendte billeder der beviste det modsatte). Samtidig skriver de at feltet er fortrykt ( på parkeringstilladelsen er der foretrykt til tidspunkt og dato som er markeret med gråt- ikke til lejligheds nr)
Jeg kan slet ikke forstå denne virksomhed kan få lov til at eksistere, når de bare afviser klager uden begrundelse! Jeg betaler ihvertfald ikke! Nedenfor mail fra mig og "svar" fra parkering Danmark.

Hej, jeg har fejlagtigt modtaget vedhæftet parkeringsbøde. Som vedhæftet både på billedet af parkeringsskiltet, og nederst på gæsteparkeringstilladelsen, står der ingen steder anført at lejlighedsnr skal påføres på gæsteparkeringstilladelsen, kun dato og tidspunkt, som også er markeret med grå felter. i den første fil er der også en kopi af min gæsteparkeringstilladelse fra gældende dag, som er blevet overholdt til punkt og prikke - derfor kan jeg kun formode at der er tale om en fejl, eller misforståelse at jeg har fået denne parkeringsafgift. Som i også selv har skrevet på afgiften var stedet jeg parkerede på parkeringspladserne i Sjællandsgade 30 - 38, som også fremgår af parkeringstilladelsen. Jeg går ud fra at denne sag frafaldes, og modtager gerne hurtigst muligt en bekræftelse på dette via mail. Har i spørgsmål er i selvfølgelig velkommen til at ringe til mig på
Mvh Michael

Årsag:
Gyldig gæstetilladelse

Svar fra Parkeringdanmark:
Parkering Danmark har modtaget Deres indsigelse/klage over den kontrolafgift De er blevet pålagt, efter at en af vore vagter har foretaget observation af Deres køretøj medens det har været parkeret i strid med de gældende restriktioner på området.

Der er tydelig skiltning på området, der viser hvilke restriktioner der er gældende vedr. parkering. De har holdt parkeret på et privat p-område, uden en gyldig parkeringstilladelse. De har dermed parkeret imod de gældende restriktioner. Det har vores kontrollant observeret, og pålagt Dem en retsmæssig kontrolafgift. Som det tydeligt ses på vedhæftede billeddokumentation, er parkeringstilladelsen ikke korrekt udfyldt. Når der på p-tilladelsen er fortrykt et felt med lejlighedsnummer, skal dette selvsagt udfyldes, da tilladelsen ellers er ugyldig. Det er ikke overholdt i Deres tilfælde, og De har derfor blevet påført en retsmæssig kontrolafgift. ( Vedhæftede billedokumentation.)

Af de nævnte årsager må vi desværre afvise Deres indsigelse.

Vi vælger dog at betragte sagen som afsluttet og ser frem til at modtage Deres indbetaling inden for 10 dage.

Det skyldige beløb er dags dato kr. 650

Hvis De betaler via netbank har de mulighed fra Danmark at indsætte beløbet på Reg nr.: 5327 konto nr.: 0324304
Ved overførsel fra udlandet benyttes IBAN kontonummer: DK1153270000324304, SWIFT-adresse/BIC: ALBADKKK Ved brug af ovennævnte bedes De anføre Kontrolafgiftsnummer eller køretøjets registreringsnummer.

De har også mulighed for at bruge FIK kode: +71< 000000001440155+86944944<

Uden indbetaling som anført, fremsendes indtil 3 rykkerskrivelser med mindst 10 dages mellemrum og derefter oversendelsesskrivelse til retslig inkasso, som alle pålægges et rykkergebyr på kr. 100 i henhold til bestemmelserne i renteloven. Desuden forrentes gælden med den til enhver tid af Nationalbanken fastsatte diskonto samt gældende moratillæg.

Overgår sagen herefter til retslig inkasso må De påregne yderligere væsentlige omkostninger og renter. Hvis De ønsker rådgivning om rettigheder og pligter i forbindelse med privat parkeringsservice, kan vi henvise til forbrugerstyrelsen, som på hjemmesiden www.fs.dk netop behandler dette emne.

Parkering Danmark er et privat parkeringsselskab, ansat af ejeren/administration af ovennævnte parkeringsareal og vores job er at sikre, at de gældende restriktioner overholdes. Når man vælger at parkere på et privat område som ovennævnte, indgår man en stiltiende aftale med ejeren/administratoren om, at man vil følge de regler der er skiltet med. I de tilfælde hvor reglerne ikke bliver overholdt, er det vores opgave at pålægge en kontrolafgift.

! Besvar ikke denne mail, hvis De ønsker at opretholde klagen, men opret i stedet igen en ny klage via vores hjemmeside !

Email: info@parkeringdanmark.dk
Cvr-nr: 33947062

Inkompetence og uhøflighed

Jeg modtager en rykker fra Parkeringdanmark, som er afsendt d. 13/6. Da jeg ikke kan genkende registrerings nummeret på den bil som bøden drejer sig om indgiver jeg en klage over bøden:

”Hej Parkering Danmark
Jeg har modtaget denne opkrævning fra jer. Jeg ejer ikke og har ikke ejet en bil med det pågældende registrerings nummer. Desuden har jeg ikke været i det pågældende område i 2013 (vi bor i Århus). I er meget velkomne til at kontakte mig med spørgsmål omkring dette. Er der nogen der har benyttet mit CPR nummer, vil jeg meget gerne vide det, da jeg så vil melde pågældende til politiet. Hører jeg ikke andet fra jer antager jeg at der er sket en computer/opslagsfejl fra jeres side og ser dermed bort fra den fremsendte opkrævning.

Med venlig hilsen Dennis Brandsborg”

2 dage senere modtager jeg følgende svar fra Parkeringdanmark:

”Svar fra Parkeringdanmark:
Vi har desværre lavet en tastefejl mht. kontrolafgiften. Vi beklager hændelsen, og De kan hermed betragte sagen som afsluttet. Venlig hilsen Parkering Danmark.
Af de nævnte årsager må vi desværre afvise Deres indsigelse.
Det skyldige beløb er dags dato kr. 650
De har også mulighed for at bruge FIK kode: +71< 000000001477330+86944944<
Overgår sagen herefter til retslig inkasso må De påregne yderligere væsentlige omkostninger og renter. Hvis De ønsker rådgivning om rettigheder og pligter i forbindelse med privat parkeringsservice, kan vi henvise til forbrugerstyrelsen, som på hjemmesiden www.fs.dk netop behandler dette emne.
Email: info@parkeringdanmark.dk
Cvr-nr: 33947062”

Jeg bliver selvfølgelig noget forundret over et så selvmodsigende brev. Jeg forsøger at kontakte Parkeringdanmark telefonisk først på dagen, da jeg gerne vil have en afklaring, men opdager at når det drejer sig over klager kan man kun ringe til dem mellem 13 og 16. Klokken 13 ringer jeg til Parkeringdanmark, venter ca. 15 minutter i deres telefonkø for at af få en besked om at de desværre har travlt og mit opkald bliver derefter afbrudt. Jeg skriver efterfølgende denne besked i en ny klage (man kan ikke fortsætte korrespondancen i en eksisterende klage):

Jeg har tidligere klaget over denne afgift. Jeg har i dag modtaget følgende svar (indsat nederst i denne tekst). I 2. afsnit skriver I at I har begået en fejl, og jeg kan betrage sagen som afsluttet, det er fint. Men i 3. afsnit skriver I så at jeg skylder jer 650.- kr. som jeg har 10 dage til at indbetale. Det giver jo ikke nogen mening. Da I tydeligvis ikke har styr på jeres ting, forlager jeg at I sender mig et fysisk brev, hvor I bekræfter at vi intet økonomisk mellemhavende har. Jeg syntes desuden at det er utrolig respektløst at have en telefonkø, hvor I for det første ikke oplyser hvilket nummer man er i køen og for det andet smider en af køen på grund af travlhed. I kunne måske have mindre travlt, hvis I holdt telefonerne åbne mere end 3 timer 4 dage om ugen. Fastholder I jeres krav på de 650 kroner, vil jeg gå rettens vej, da det er åbenbart grundløst. Jeg er særdeles uimponeret af jeres virksomhed.
Dennis Brandsborg
(efterfulgt af tidligere nævnt svar fra Parkeringdanmark).

Senere i dag svarer de så tilbage:

Svar fra Parkeringdanmark:
På baggrund af Deres henvendelse vedrørende afgiften, har vi vurderet sagen, og valgt at eftergive denne. Grunden til at der står at de stadig hæfter for kravet er, at vi har besvaret Deres mail, på den mail som sædvanligvis bruges til afvisning af klagesvar. Deres sag er dag dato eftergivet.

De kan derfor betragte sagen som afsluttet.
Email: info@parkeringdanmark.dk
Cvr-nr: 33947062

Ikke så meget som en undskyldning for al den tid jeg har spildt pga. deres manglende evner inden for deres eget fag. Det er i orden at fejle, det er direkte inkompetent at fejle to gange i behandlingen samme sag og det er utilgiveligt ikke at komme med en pæn undskyldning mit besvær.

Fornuften ud til højre

Min kæreste er fattig studerende og bor i en meget lille kollegie lejlighed med tilhørende parkeringsplads, hvor dem af de studerende som er heldige nok til at have adgang til en bil kan holde. Parkering er selvfølgelig forbeholdt beboerne og man skal derfor have en "billet" i forruden. Skildtningen om reglerne er fin, som den stort set altid er, men det er ikke problemet.

En dag mens hun sidder og stresser over sin bachelor hjemme hos mig opdager hun at have glemt nogle bøger hjemme hos sig selv. Hun låner min bil og køre ind for at hente bøgerne. Hun parkere og låser sig ind i sin lejlighed. Går på toilettet (som man jo nogen gange har brug for) finder sine bøger og går ud til bilen igen, hvor hun finder en "kontrolafgift" på ca 600 kr. Hun mener ikke hun har været væk fra bilen i mere end 10 minutter men det står der på kontrolafgiften hun har været. Jeg har en elektronisk parkeringsskive i forruden så der kan ikke snydes med tiden.

Man skal selvfølgelig betale kontrolafgift hvis man parkere der ulovligt. Parkeringen er jo forbeholdt dem der bor der og det er netop folk med få midler der bor sådan et sted. Altså ikke nogen som lige har 600 kr at smide ud af vinduet. Min kæreste som sidder midt i bachelor opgave bliver meget ked af det og fortvivlet fordi hun netop er ved at spare sammen til ferie med mig, og dette hjælper ikke. Hun har 2 job ved siden af sit studie.

Jeg foreslår hende at sende en mail til parkeringdanmark om de ikke vil annullere "afgiften" eller slå halvskade, da hun jo bor der og har en parkeringsbillet, men var på toilet og derfor ikke havde lagt billetten i forruden. Altså appelere lidt til deres fornuft, da der jo kun er en afgift for at hjælpe dem der bor der, ikke for at straffe dem. Hun skriver en mail og får desværre et standard svar tilbage om at forholdene omkring parkering står tydeligt på skilte i området og der skal være en parkeringsbillet at finde tydeligt placeret i forruden bla bla bla ... ja man skal ikke tro der faktisk sad et menneske i den anden ende. Jeg arbejder bl.a. som klagebehandler og det er ofte vi imødekommer vores kunders udgifter eller helt fjerner dem hvis vi kan se det ikke giver mening.

Parkeringdanmark viser her et klassisk eksempel på hvad der sker hvis man holder på sin ret ... død og pine. For de har jo ret, alle regler er overholdt. Det går bare ud over den forkerte og dermed skader de en person som på inden møde bør rammes af denne straf. Parkeringdanmark har deres juridiske regler på plads, men deres moralske kompas er så forvirret det er utroligt deres kontrollører overhovedet kan finde de korrekte parkeringspladser.

(Det skal nævnes at jeg mange gange har mødt og talt med meget venlige parkeringsvagter mange steder fra, dette er altså ikke en vurdering af den enkelte vagt, men af Parkeringdanmark)

Manipulerende og forsøg på at omgå lovgivningen!

Fandt en afgift siddende i forruden efter min bil havde været lånt ud.

Skrev pænt til ParkeringDanmark, at jeg ikke havde ført bilen i det tidsrum og de 3 potentielle der havde lånt den ikke havde fundet nogen afgift da de skulle tømme en trailer, så ville godt have en forklaring på om deres P-vagt bevidst havde sat afgiften på senere, da bilen vendte retur uden trailer.

Nææ nej, her nægter de blot og henviser til at det er ejeren af bilen som skal betale afgiften, her henviser jeg så til lovgivningen omkring private selskaber og parkeringsafgifter.

De vender så retur med sags. nr. BS 3-191/2007 - her har de naturligvis kun vedhæftet 1 side, hvor der intet står om selve grundlaget for afgørelsen, når man så får udleveret sagen, viser det sig at grundlaget i retssagen er rykkergebyret og selve afgørelsen i dommen er møntet på at sagsøgte ikke har oplyst at der var flere brugere af bilen, før ved selve retssagen, hvilket kaldes processuel skadevirkning og har grundlæggende indflydelse på denne domsafsigelse og derfor ikke tilnærmelsesvis magen til denne sag.

Det er godt nok en dårlig måde at tage loven i egen hånd og fordreje den for egen vinding, for at inddrive penge fra sagesløse mennesker.

Ingen nåde - og dog

Jeg parkerede lovligt, havde en gæsteparkerings billet i forruden, og tror alt er godt som det plejer.
Jeg skal nu betale en afgift, fordi en 3 årig har tegnet lidt kruseduller på den ellers korrekte billet.

Man prøver så at forklare Parkering Danmark om sagen, men der er ingen nåde.
Dato og tidspunkt er synligt, og ikke forsøgt rettet.

Jeg betaler nu afgiften og bander over den dårlige tone man bliver besvaret med på email.
Parkering Danmark sluttede af med at skrive:
"Det er nu vores sidste svar til Dem i sagen. Bliver kontrolafgiften ikke betalt efter gældende regler, vil sagen blive overdraget til vores advokat/inkasso, hvilke vil betyde større omkostninger for Dem."

*RETTELSE*
Jeg sendte efter jeg skrev denne anmeldelse til info@ParkeringDanmark.dk for at høre hvor man kunne klage over deres beslutning.
Jeg har nu fået en email tilbage fra deres Admininistrerende Direktør, hvor han annullerer afgiften, da han godt kunne se at jeg ikke havde ændret datoen på billetten.

Jeg har ændret min vurdering fra 1 til 3 stjerner, da de alligevel var til at snakke med, efter 2 klager.

Rovdrift og pengeglubske

Parkerede (åbenbart) ulovligt, fik en bøde, kendte ikke parkeringdanmark så jeg undersøgte dem, ringede osv. På første nummer fik jeg fat i en privat familie, næste nummer intet svar.
Tænkte naturligvis at det var et fupfirma og betalte ikke bøden. Senere kom der en rykker og undersøgte lidt mere i det og besluttede at betale bøden og slippe for mere bøvl.
Nu trues jeg med bål og brand fordi de vil have deres rykkergebyr, selvom jeg har ringet og forklaret og de indrømmede at der var flere der ikke troede på at de var et "rigtigt" firma.
De kræver nu 3 rykkere á 100,-

Jeg arbejdede i en af de butikker der ligger på "samme" parkeringsplads. Der er ingen af butikkerne der har parkeringsvagter, men det er der tilsyneladende lige ved siden af. Det er der bare ikke skiltet med.

Fra min side har jeg gjort hvad jeg kunne synes jeg, men ok - det var ikke tilladt, så jeg accepterer at betale afgiften. Men grænsen går altså når de bare vil have penge for pengenes skyld - og trusler oveni...

Skam Jer!!

Is Parkeringdanmark your company?

Visit Parkeringdanmark

Parkeringdanmark is in category: Parking Management Services