PayPal Danmark reviews

PayPal Danmark reviews

4.5

Vekselkursen er for høj ved køb i Euro i Tyskland

Jeg står og skal betale et større beløb via PayPal i Euro men kan se fra min sidste betaling at I tager for godt fat når jeg skal veksle mine DKK til EUR. Faktisk er det på 8%

Hvordan kan det bliver lavere?

Hej Peter

Jeg forstår, at du mener, at du betaler 8% mere i valutaveksling fra danske kroner til euro igennem os. Jeg kan dog garantere, at vores valutavekslingsgebyr kun ligger på 2,5% - 4%.

Inden du accepterer og gennemfører din betaling og såfremt, at du bruger dit tilknyttede betalingskort til at betale med, kan du vælge, at din bank foretager valutavekslingen for dig istedet. Det vælger du under 'Andre konverteringsmuligher' på din betalingskvittering.

Hvis du mener at have betalt 8% i valutavekslingsgebyr, er du meget velkommen til at kontakte mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, så jeg kan gennemse din transaktion.

HJÆLP

synes det er pisse svært at finde ud af hvordan man opretter den forbandede paypal konto, skal overfører pengene til en konto, der står selvfølgelig et konto og - registrerings nummer , men alt det med overførsels-id og alt det andet der er nævnt hvor skal man skrive det? og skal jeg overhovedet bruge det? hjælp .....

Kære Senja

Jeg forstår, at du er i tvivl om, hvordan du bruger din PayPal-konto. Hvordan du bruger kontoen bedst muligt, vil være afhængigt af hvad du skal bruge din konto til.

Hvis du skal lave køb på internettet, vil det være nemmest for dig at tilknytte dit betalingskort. Når du er inde på sælgers hjemmeside, vil betalingen så automatisk blive trukket fra dit kort og gennemført, efter du har logget ind på din PayPal-konto og godkendt betalingen.

Sådan tilknytter du dit betalingskort:

- Gå til www.paypal.dk, og log på din konto.
- Klik på "Min profil".
- Klik på "Mine penge".
- Klik på "Opdater" ud for Betalingskort.
- Klik på "Tilknyt et kort" på siden Betalingskort.
- Vælg "Korttype", og indtast de nødvendige oplysninger.
- Klik på "Tilknyt kort".

Hvis du har åbnet din PayPal-konto, fordi du skal modtage penge, er det vigtigt at din e-mailadresse er bekræftet. Når du derefter har modtaget penge på kontoen, kan du hæve pengene til din bankkonto.

Hvis du har brug for vejledning, er du altid meget velkommen til at ringe til vores kundesupport på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag.

Zabrina

Inge reel brugerrettigheder ved handel med Paypal

Har køb en iPad skærm i England (240,00 DKK). første gang vi rigtig brugte skærmen viste det sig at skærmen selv aktiverede iPad'en i øverste hjørne, også selv om vi ikke rørte ved iPad'en. Meldte fejlen til sælger som forlangte at vi fik en autoriseret værksted til at afmonter skærmen (den er limet fast, så det er ikke noget man bare gør) og derefter sende skærmen retur med trace and track, samlet pris 635,00 DKK og skærmen kostede kun 240,00 DKK!!!! klagede herefter til Paypal som startede med at spørge om den var købt via eBay (hvilket den var), i så fald skulle jeg følge sælger anbefaling/ordre. De kunne god se at det lyd åndsvagt at skulle betale 635,00 DKK for at få 250,00 DKK tilbage !! men sådan var reglerne.
Jeg nævnte at jvf. dansk lov var der forbrugerbeskyttelse, hvortil de svarede at de havde dere licens registreret i et andet land, så de skulle ikke følge dansk lov !!!
Færdig med at bruge paypal !!!

Kan man ikke gi -stjerner??

Efter at startet en god forretning op, på kort tid - gør paypal det, som alle ved! Netop at spærre din konto!

De havde begrænset min konto i 5 uger, for at ''undersøge'' sagen, men derimod blot trække renter af det 3-cifrede tusinde beløbs, som netop var kommet ind!

De lukker min konto - og lader mig først få mine penge om 180 dage!

Hvad satan sker der??

Godt de fjernede ''Verdens sikreste'' og mest populære måde at betale på…

Hej Benjamin

Jeg forstår, at du er frustreret over ikke længere at kunne bruge din PayPal-konto til din virksomhed, efter at kontoen er blevet begrænset.

Da jeg ikke kender din konkrete sag, kan jeg ikke udtale mig specifikt om den. Men PayPal er underlagt EU lovgivning, som kræver at vi kan identificere vores kunder, når de modtager mere end 18.650,00 kr. på et år.

Det betyder, at vi skal indsamle dokumentation på hvem kontoejeren er, og for virksomheder skal vi yderligere kunne dokumentere virksomhedsoplysningerne. Dette er en hel normal procedure, som alle bankinstitutioner indenfor EU skal føre.

Dog kan jeg forstå, at din konto nu er blevet lukket. Da vi skal forsikre os, at der ikke opstår udestående tvister, med dine kunder som har indbetalt penge til dig, kan vi juridisk tilbageholde pengene på din PayPal-konto i op til 180 dage. Dette er også beskrevet i vores brugeraftale, som du finder ved at klikke på 'Brugeraftale/Juridiske aftaler' i bunden af enhver PayPal-side.

Hvis du ønsker, vil jeg meget gerne gennemgå din sag og finde årsagen til lukning af din konto, hvis du ringer til mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag.

Go oplevelse

Jeg oprettede en sag ved Paypal, da jeg havde handlet ved et fup firma. Han oprettede sagen i telefonen og her 12 dage efter er mine penge kommet retur til mig.

Hej Tanja

Jeg er glad for at høre, at du har haft en god oplevelse ved at være dækket af vores køberbeskyttelse :)

Zabrina

Mine penge forsvandt!!! uacceptabel oplevelse

Hej alle forbrugere den her er til jer.
Jeg lavede en simpel penge overførsel fra min bank til min nye konto på Paypal.
Heldigvis overførte jeg kun et mindre beløb på (400 kr.)
PUFF og så de var bare væk!!

Jeg talte med min bank om problemet og de forklaret mig at pengene var sad ind på min paypal konto, og at det var paypals problem :(

Det skete den 20 Februar 2014, her står jeg 1 måned senere og jeg er stadig væk 400kr fattigere.
Jeg har overvejet pressen/medierne, men 400kr er bare for lidt

Hej Arne

Jeg er ked af at høre, at dine penge er blevet væk  - det kan jeg da sagtens forstå, må være en frustrerende følelse.

Dog kan jeg bekræfte, at penge ikke bare bliver væk i vores system og at vi vil være mere end glade for at undersøge sagen yderligere.

Normalt, hvis din bankoverførsel ikke automatisk bliver sat ind på din PayPal-konto, er det fordi, at vi mangler tilstrækkelige oplysninger fra din bank til at forbinde overførslen med din PayPal-konto. Hvis det er tilfældet, kan vi kun indsætte pengene på din PayPal-konto såfremt, at du kontakter os på telefon eller e-mail, hvor du vil blive bedt om at give os detaljerede oplysninger om din overførsel, så at vi kan finde frem til den rette bankoverførsel.

Hvis din bankoverførsel ikke bliver indsat på din PayPal-konto indenfor 14 dage, pga. manglende oplysninger, vil overførslen automatisk blive sendt tilbage til din bank.

Da du selvfølgelig skal have dine penge og hvis overførslen endnu ikke er blevet sendt tilbage til din bank, vil jeg anbefale, at du ringer til vores kundesupport på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, så vi kan undersøge sagen nærmere.

Tvivlsomt og dyrt

Er en af dem som regnede med at de oplysninger de gav ved personlig kontakt var til at regne med men virkeligheden er en anden når en tvist er startet, jeg har nu fået tre forskellige historier fra dem.

Der oplyses også at de har sendt mails til mig men jeg har ikke modtaget noget som helst fra dem og det er selv om jeg har to mail-adresser der er tilknyttet samme konto, begge adresser bruges dagligt uden nogen problemer.

Har man købt en vare og sælger ikke levere vare så bliver man oplyst af paypal at sælger skal ha syv dage til at svare med bevis og svare de ikke så udbetales penge efter de syv dage men sådan er det ikke, det hele rykkes så bare yderligere for sælger skal da lige ha yderligere tid til at svare nogle dage og sådan forsætter det og ikke nok med det så tager de sig ret til at bruge yderligere fem dage til at overføre penge til en men ærligt så tvivler jeg på at der sker noget inden for en måned da paypal tydeligt er til for sælgende virksomheder og ikke de gebyr betalende privat kunder.

Aldrig mere paypal, er bedre beskyttet med mit Mastercard og der kommer penge hurtigere retur samt når man har talt med en fra dem så passer de oplysninger man får, at vekslekurs samt yderligere gebyr er mindre oven i er jo kun en ekstra gevinst.

Havde jeg fået ens svar fra de tre personer jeg har talt med fra paypal så havde de fået to stjerner men det gjorde jeg ikke og den ene sagde nærmest man skule være glad for at være kunde hos dem så derfor kun en stjerne.

Det er desværre ikke kun her på Trustpilot.dk de får bundkarakter det er desværre den std de holder international også.

Hej Carsten

Jeg er ked af, at du har haft en oplevelse hos os, hvorefter du er begyndt at tvivle hvorvidt vi er til for dig som køber. Jeg kan også sagtens forstå, at det må være utilfredsstillende og forvirrende, hvis du ikke får samme svar hver gang du er i kontakt med en af vores kundeservicemedarbejdere. – Dog kan jeg garantere, at vi kun er interesseret i at hjælpe dig bedst muligt og at vi kun har haft gode hensigter i de svar du har modtaget.

Som hovedregel er du altid dækket af PayPal’s køberbeskyttelse, når du køber en fysisk vare, som bliver afsendt med post eller et leveringsfirma. Vores køberbeskyttelse beskytter dig i tilfælde af, at du aldrig modtager din vare eller modtager en forkert eller ødelagt vare. Det er vigtigt , at du fortæller os inden 45 dage fra købsdatoen, hvis du ikke har modtaget din vare eller modtaget forkert vare.

Du kan gøre brug af din køberbeskyttelse ved at åbne en varetvist i dit løsningscenter, efter du er logget ind på din PayPal-konto.

Når du åbner en varetvist, har du og sælger op til 20 dage hvor i sammen kan finde en løsning. Hvis i ikke kan nå frem til en løsning, er det vigtigt, at du eskalerer tvisten til et krav inden den 20. dag, da tvisten ellers vil blive automatisk lukket.

Når din tvist er blevet eskaleret til et krav og der er tale om en vare, som du ikke har modtaget, giver vi (som udgangspunkt i langt de fleste sager) sælger 10 dage til at samarbejde om sagen, hvor sælger bliver bedt om at angive sporingsoplysninger, som bevis for afsendelse af varen. Derefter vil der fremkomme en behandlingsfase. Vi forbeholder os retten til at bruge op til 30 dage på at behandle varetvister, som er eskaleret til et krav, fra eskaleringsdatoen af, hvilket står beskrevet i vores brugeraftale.

Hvis du som køber vinder et krav og får en fuld tilbagebetaling, vil der normalt altid gå 2-5 hverdage, fra at tilbagebetalingen er udstedt af PayPal, til at din bank sætter pengene ind på din konto.

Jeg vil også gøre dig opmærksom på, at virksomheder og privatkunder, betaler de samme gebyrer for at bruge PayPal og som køber betaler du kun et valutavekslingsgebyr på 2.5%-4%, hvis du sender en betaling i en anden valuta end din lokale valuta (danske kroner).

Hvis du ønsker at læse vores brugeraftale, skal du klikke på ’Brugeraftale’ i bunden af enhver PayPal-side og du ender her: www.paypal.dk/useragreement.

Positiv oplevelse

Havde en sag med danskmodelhobby.dk som hæver pengene, men ikke sender bestilte varer.
Oprettede sagen hos Paypal. Ringede til dem og fik hurtig og god hjælp.
Det er første og eneste gang jeg har haft brug for dem, men absolut en positiv oplevelse.

Hej Kurt

Tak for den gode feedback! :) Vi er altid glade for at kunne hjælpe.

Julie

løsningscenter hos paypal er til grin

Hvergang jeg har til paypal løsningscenter og fortalt de gør en ting i en sag for hvergang at få en email kort efter hvor de fortæller de gør det stik modsatte af hvad var lovet, når man derefter ringer for at spørge hvad der lige sker lover et og gør det modsatte er svaret standard de kan ikke gøre noget da afgørelse er truffet. Når man så spørger ind for man nærmest fortalt hvordan man kan udnytte deres "regeler" men paypal jeg vil hverken lyve eller svindles eller gøre det mod andre.

Hej Mick

Jeg er ked af, at der har været forvirring omkring en sag, du har haft hos PayPal. :(

Da jeg desværre ikke kan udtale mig om din konkrete sag, vil jeg anbefale, at du ringer til mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag. - Så vil jeg med glæde lytte til din oplevelse og forklare hvorfor, at din sag er blevet lukket.

Vi opfordrer ingen til at udnytte vores system eller snyde hinanden og såfremt det sker, vil vi bestemt også handle derefter.

Zabrina

Super konflikt-løsning - opstået ved køb af en vare, som var defekt.

Til trods for en lidt lang sagsbehandling - syntes jeg Paypal's måde at håndtere en tvist på, er super god.

En lang histore kort - jeg havde købt for ca 10000kr. Det jeg modtog var ikke som beskrivelsen, samt defekt og ikke brugbar. Jeg havde kontakt med kundeservice ret ofte, hvor de kompentente medarbejdere guidede mig og viste fuld forståelse for sagen. Sagen faldt til min fordel - netop fordi de medarbejdere som sad i afdelingen kæmpede for min sag. Det er jeg dem taknemmelige for.

En smule konstruktiv kritik kunne være, det kunne være rart hvis man fik tildelt 1 medarbejder til at håndtere samme sagen, da jeg hvergang skulle opridse sagens kerne, indtil de kunne kende mig inde hos kundeservice.

Alt i alt vil jeg sige mange tak for den gode behandling og de trygge rammer i sætter hos jer.

Mvh Thomas

Hej Thomas

Tak for den gode feedback! :)

Jeg kan godt forstå at det ville være nemmere hvis en bestemt medarbejder bliver tildelt ens sag. Det er også noget vi arbejder på og som jeg bestemt vil tage med videre. Vi er altid glade for konstruktiv kritik. :)

Så simplet så enklet

Har haft et problem... kundeservice var der med det samme og sagen løst på på under 30 sek.... WAOOO

har lavet over 300 handler med Paypal som mellem mand... IT JUST WORKS

Reply from PayPal

Tusind tak for din gode feedback, Dennis! :)

ingen problemer, mn høje gebyrer

Har endnu ikke haft problemer ved brug af Paypal, det hele fungerer om det skal, dog synes jeg gebyrerne virker meget høje, og vekselkurserne virker også til at være ret høje, men på trods af det synes jeg det fungerer fint.

Hej Rasmus

Tak for den gode feedback! :)

Jeg forstår dog, at du synes PayPal's gebyrer og valutakurser virker høje. Jeg vil da informere, at som køber betaler du ingen gebyrer for at betale med PayPal, udover en eventuel valutaveksling.

Vores valutavekslingsgebyr ligger på 2,5% - 4%.

Hvis du bruger dit tiknyttede betalingskort til at gennemføre betalingen, har du mulighed for at vælge, at bruge din kortudsteders/banks valutakurser i stedet. Denne mulighed finder du ved at klikke 'Andre konverteringsmuligheder' på din betalingskvittering, inden u accepterer betalingen.

Hvis du modtager betalinger for salg, vil du som udgangspunkt altid betale et transaktionsgebyr på 3,4% + 2,60 kr. Hvis du modtager betalingen fra udlandet, betaler du dermed også et crossborder gebyr, som ligger på 0,5% - 1,5% alt afhængigt hvilket land din køber er registreret i.

Personlige overførsler til venner eller familie er gratis, når betalingen sendes fra din PayPal-balance. Hvis du sender en personlig betaling fra dit betalingskort, vil der pålægges et gebyr på 3,4% + 2,60 kr. som afsenderen bestemmer, hvem som betaler.

Håber denne oplysning hjælper og hvis du vil vide mere om vores gebyrer, kan du klikke på 'Gebyrer' i bunden af en enhver PayPal-side, så ender du her: www.paypal.dk/fees.

Virker som det skal :)

Har brugt Paypal i årevis til at betale og modtage penge på nettet. Det er nemt og sikkert, ingen problemer indtil videre så jeg er ganske godt tilfreds :) Hellere bruge Paypal end at indtaste mit kort nr på diverse hjemmesider, det er jo ikke særlig sikkert i længden.

Top karakter herfra!

Hej Brian

Mange tak for den gode feedback:)

Fantastisk kompetent service.

Til Alex i PayPal Danmark.
Tusind tak for en udsøgt service i en verden fuld af IT detaljer. Jeg havde faktisk afskrevet funktionen med PayPal, men dine metoder og imødekommenhed ændrede det billede.
Lars Krintel

Hej Lars

Tak for din gode feedback, jeg er meget glad for at du igen vil benytte PayPal. :)

Julie

Svært at komme ud af igen !!!

Har længe prøvet på at få min konto slettet men det er åbenbart ikke noget man LIGE gør !! Man skal både sende billede af end kørekort osv for at det kan lade sig gøre. Bad dem bare om at slette det for vil ikke bruge det mere. Men nej kan de ikke uden jeg sender beviser på det er mig.

Har så ladet det ligge i et års tid nu. Men bliver så nødt til at genoptage denne kamp da jeg gerne vil købe noget tøj via en hjemmeside som kun bruger deres betalings mulighed. Og nu er min konto så spærret så jeg kan hverken bruge mit visa eller mail da de er koblet på den bruger ! For satan det er så trælst !!

Min anbefaling - tilmeld jer aldrig dette ! I kommer aldrig ud af det igen !!

Hej Christina

Jeg kan forstå, at du for et år siden forsøgte at lukke din PayPal-konto, men dette fik du ikke lov til uden at sende dokumentation til os, som beviser hvem du er. Det er selvfølgelig frustrerende at skulle bruge tid på at sende dokumenter ind til os, når man bare ønsker at lukke sin konto.

Dog vil jeg gøre dig opmærksom på, at vi kun beder dig om at identificere dig selv i tilfælde af, at du har en begrænsning på din konto. Da vi er underlagt EU-regulationer og for at vi kan tilbyde den mest sikre online betalingsløsning er det vigtigt, at vi kan identificere vores kunder. Hvis vi ikke kan identificere dig som ejer af kontoen, vil din konto fortsat være begrænset og først når din konto ikke længere er begrænset, kan du lukke kontoen.

Da jeg ikke kan udtale mig om den specifikke begrænsning , som er på din konto og da jeg forstår, at du ønsker at genoptage brugen af din PayPal-konto, vil jeg anbefale at du kontakter vores kundeservice på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, så min kollega eller jeg kan hjælpe dig med, at fjerne din begrænsning.

PAYPAL Aldrig mere !.

Paypal har i de sidste par uger bombarderet mig med e-mails om problemer med min konto og at jeg skal logge mig ind. . Det er år siden at jeg har haft med PayPal at gøre !. Jeg husker ikke mine log-in data !. Men selvom jeg kunne ville jeg ikke gøre det !.
De mangler at oplyse en e-mail-adr. jeg kan anvende !.
-------------------------------------------------------------------------
Før jeg får deres e-mail-adr. skal de ikke regne med at jeg ønsker at have noget med dem at gøre, Det er da klart sprog.

Hans Zilmer,
Arne found this review useful

Kære Hans

Jeg er ked af at høre, du har en dårlig oplevelse med os. :(

Jeg kan forstå, at du har modtaget en masse e-mails vedrørende problemer på din PayPal-konto, men du ønsker vores direkte e-mailadresse, før du vil gennemgå sagen med os.

Af sikkerhedsmæssige årsager kan du kun sende os e-mails gennem vores online e-mailformular, som du finder ved at klikke på ”Kontakt os” i bunden af enhver PayPal-side.

Du er også altid velkommen til at kontakte os på telefonnummeret 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag.

Elendig Service

Købte en vare som aldrig dukkede op. Oprettede en sag gennem Paypal. Tiden for sagen løb ud. Jeg ønsker da at genoprette sagen men den antager de som værende lukket og "taker for min forståelse". Varen er fortsat ikke modtaget halvanden måned efter og tilsyneladende er der ingen hjælp at hente hos dem.
Nu går jeg igennem banken, for betalingen er heldigvis sket med et Visa/DK!

Tænk jer om hvis i sender et større pengebeløb igennem dem, som oven i købet udgiver sig for at være en sikker betalingsform! Når de først har fået pengene er dé glade, ligeglade!

Hej Mads

Jeg er ked af at høre, at du synes vi yder en elendig service. :(

Jeg forstår, at du ikke har modtaget en vare, som du har betalt for. Da du er dækket af vores køberbeskyttelse, i tilfælde af at du ikke modtager din vare, har du derfor åbnet en sag/tvist i dit løsningscenter. Hvis jeg forstår korrekt, er sagen er senere hen blevet automatisk lukket, fordi at sagen ikke var blevet eskaleret til et PayPal-krav inden den angivne tidsfrist.

Du har 45 dage, fra at betalingen er fundet sted, til at oprette en tvist i dit løsningscenter. Efter at du har oprettet tvisten, har du og sælger 20 dage til sammen at finde en løsning. Hvis i ikke kan finde en løsning, har du mulighed for at eskalere tvisten til et PayPal-krav, hvor vi vil overtage sagen og træffe en afgørelse på dine vegne.

Da det er vigtigt, at du eskalerer sagen til et PayPal-krav, hvis en løsning ikke er mulig at finde, oplyser vi dig derfor om denne tidsfrist inde på vores hjemmeside, når du opretter din tvist. Du bliver også oplyst om tidsfristen, i den bekræftelses-e-mail vi sender til dig samme dag, du opretter tvisten. Yderligere sender vi dig en påmindelses-e-mail, 1 uge før at tvisten automatisk lukkes.

Som det fremgår ved oprettelse af tvisten og i vores brugeraftale, kan en tvist ikke genåbnes, når den først er lukket.

Jeg vil også gerne gøre klart, at vi på ingen måde er ligeglade, hvorfor vi tilbyder vores kunder en køberbeskyttelse. Du kan læse mere om vores køberbeskyttelse her: www.paypal.dk/buyer-protection.

Zabrina

Får ikke udbetalt mine penge!

Jeg har været medlem nu i få måneder, kun for at bruge eovendo faktisk. Dog har jeg stadig ikke fået nogle af mine penge udbetalt, da de bliver ved med at blive 'tilbageført', og derfor trækkes der gebyrer hele tiden. Jeg har givet over 30 kr. nu på ingenting, uden nogensinde at få dem tilbagebetalt igen.

Mine kontooplysninger er skrevet korrekt, men der bliver ved med at blive trukket beløb, så jeg fortsat står i minus på min konto, uden at have købt eller brugt nogle penge!

Det er simpelthen for dårligt!

Kære Stine

Jeg forstår, at du har modtaget penge fra eovendo, som du efterfølgende har forsøgt at overføre til din bankkonto. Pengene bliver dog altid tilbageført til din PayPal-konto og det er selvfølgelig frustrerende.

Normalt hvis din overførsel mislykkedes skyldes det, at dine bankkontooplysninger, som er registreret hos os, ikke stemmer overens med de oplysninger, der er registreret i din bank. Fx er det vigtigt at navnet på din PayPal-konto er fuldstændig identisk med navnet, der er registreret på din bankkonto.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, så at vi kan finde en løsning, da du selvfølgelig skal have dine penge udbetalt til din bankkonto.

Zabrina

Jeg må sige, at jeg er helt tilfreds med Paypal. Firmaet har "reddet" mig to gange, hvor der var uoverensstemmelser mht. betalingen. Sager, hvor jeg ikke kunne anvende "Dankortreglerne". Så fuld tilfredshed herfra, også mht. vekselkurser. Selvfølgelig koster det at anvende denne form for beskyttelse, når man handler på nettet.

Hej Ole

Tusind tak for din gode feedback! :)

Zabrina

Ekstrem dårlig kurs (ca. 6% højere end dagskursen)

Købte den 6. februar for 75,57 USD og betalte med paypal.
Omregnet til DKK blev det 434,63kr, hvilket svarer til en kurs på 575.
Dagens kurs var ifølge Danske Bank 542,73.
Kursen på paypal er altså 5,95% højere end dagskursen, hvilket må siges at være en særdeles dårlig kurs.
De to stjerner er udelukkende fordi det er nemt at betale med paypal, men vil helst undgå at betale på denne måde i fremtiden.

Kære Mads

Jeg forstår, at det kan være frustrerende at have betalt en højere valutakurs end ens egen bank tilbyder. Vi tilbyder en valutaveksling til den kurs, som er given på tidspunktet af købet. Som de fleste andre pengeinstitutter tager vi et gebyr for at veksle din valuta. Vores valutavekslingsgebyr ligger mellem 2,5% - 4%, alt efter hvilket land du sender penge til.

Du kan læse yderligere om vores valutaveksling og tilhørende gebyrer, under bilag 1, i vores brugeraftale, som du finder ved at klikke på 'Brugeraftale/Juridiske Aftaler' i bunden af enhver PayPal-side. - Så ender du her: www.paypal.com/da/useragreement.

Hvis du betaler med dit tilknyttede betalingskort, har du derimod mulighed for at vælge, at din egen bank skal gennemføre valutavekslingen. Denne mulighed finder du i betalingsoversigten, inden du godkender betalingen.

PayPal Details

Køb trygt på nettet via mobil, pc og tablet. PayPal gør det trygt og nemt at betale på nettet. Vi gemmer og beskytter dine kortoplysninger, så du ikke behøver at indtaste dem, når du handler på nettet. Vi kan også hjælpe dig med at få dine penge tilbage, hvis noget går galt med et køb (vilkår og betingelser gælder).

Visit PayPal Danmark