PayPal Danmark reviews

PayPal Danmark reviews

4.5

Tilfreds med PayPal

Overordnet set har jeg været meget glad for PayPal (hovedsageligt som sælger). Jeg havde kun et problem med deres service før jeg blev myndig, hvor jeg ganske vist ikke havde læst deres krav om myndighed, hvilket resulterede i, at min bruger blev lukket. Ergo var det min egen fejl, hvilket jeg (modsat andre anmeldere på denne side) gerne vil erkende.

Kære Anders

Tak for din gode feedback :)

Vi er hvert fald glade for at kunne tilbyde vores service til dig, nu hvor du er over 18 år og dermed myndig.

Zabrina

Drop Paypal! Alt for ringe vekslekurser!

Har ligesom andre herinde oplevet at betale DKK 7,67 for en EURO.
Komplet uforståelig overkurs!

Har brugt PayPal tidligere og har været glad og tilfreds. Det er nogle år siden og der er godt nok sket meget siden da - i den forkerte retning!

Har lige overført EUR 420 til to forskellige modtagere som depositum på leje af sommerhus i Frankrig. Den ene havde ikke PayPal - det havde den anden (desværre). Den første overførsel via min bank kostede DKK 3.140 inkl. gebyr. Samme overførsel via PayPal kostede DKK 3.268. Det er nok ikke svært at gætte, hvem jeg vælger til at overføre det endelige beløb.

Zabrina, du behøver ikke sende dit standardsvar til mig. Jeg kan bare læse det igen længere nede på siden.

Håber at den meget lave score på TrustPilot får andre til at læse her inden de bruger PayPal til betalinger i udlandet. Jeg sletter min konto så snart udlejer har bekræftet at have modtaget min betaling - og jeg kommer aldrig tilbage igen!
Arne found this review useful

Hej Martin

Jeg er ked af, at du ikke længere er tilfreds med PayPal. :(

Jeg forstår også, at du har læst mine tidligere svar vedrørende hvordan vi omregner valuta for dig. Så går jeg også ud fra, at du er opmærksom på, at du kan vælge din egen bank til at foretage valutaomregningen, såfremt at du gennemfører betalingen med dit tilknyttede betalingskort.

Hvis du har brug for hjælp til, hvordan du vælger din bank i stedet for PayPal, til at gennemføre valutaomregningen, er du altid meget velkommen til at ringe til os på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag.

Zabrina

Paypal er en perfekt bank :) stort set alle online sider tager paypal kan ikke finde en bedre online bank konto :D

Hej Christopher

Tusind tak for din gode feedback :)

Paypal oplevelse

Accept af svindel med Paypal

Her er også en dårlig oplevelse med Paypal

Købte et kamera på Ebay, I beskrivelsen stod der at tænd/sluk knappen virkede ikke, betalte med Paypal, det var ikke tænd/sluk knappen alene der var defekt , så jeg åbnede en sag hos paypal. fik kameraet undersøgt, her viser det sig at kameraet er helt ødelagt af vand
Sender 2 billeder som bevis for skaden, til Paypal men bliver afvist af Paypal kan ikke bruge billederne til noget, så her var der ingen hjælp at hente. Har skrevet til Paypal at jeg ikke forstod at de accepterede svindel .Så pas på når I bruger Paypal

Hej Niels

Jeg er ked af at høre, at du har haft en dårlig oplevelse med PayPal. :(

Jeg forstår, at du har haft oprettet et krav hos os, eftersom et kamera du har købt på eBay viser sig at være vandskadet. I beskrivelsen på eBay er det fremgået, at der kun skulle være et problem med tænd/sluk-knappen og på trods af, at du har sendt billeder til os som bevis for skaden, er sagen lukket til sælgers fordel.

Da jeg ikke har adgang til din konto, kan jeg ikke udtale mig om afgørelsen i sagen. I tilfælde af, at dit krav ikke har været dækket af vores køberbeskyttelse, vil jeg anbefale, at du kontakter det danske forbrugerråd, hvor du kan forhøre dig om dine personlige juridiske rettigheder.

Du er også altid meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag. - så kan min kollega eller jeg gennemse dit krav og finde ud af, hvorfor din sag er lukket til sælgers fordel.

Hilsen

Føj da

Fandt ud af forleden dag at der på min forretnings bankkonto var hævet omkring 6000kr ialt og betalt via Paypal til spil fra Steam i en periode på ca. 10dage.

Ringede selvfølgelig til Paypal for at få de køb annuleret da der åbenbart en en Paypal bruger der har fået indtastet mit kreditkort under hans konto og køber løs af spil, men fik svar tilbage om at det var mig selv, eller en på min husstand der havde købt alle de spil, for det kunne de se på IP adresserne der blev brugt, (Og i kender selvfølgelig min IP adresse efter en telefon samtale, seriøst...?)

Fik derefter at vide jeg var velkommen til at kontakte forbrugerrådet, men at de iøvrigt ikke kunne hjælpe mig.

Prøvede derfter at få invoice ID's på de transaktioner der var lavet (så jeg kunne lave chargebacks hos Steam), men det kunne jeg heller ikke få da det ikke var mig personligt der havde købt de spil.

Så først siger de det er mig selv der har købt dem, og derefter at det ikke er mig, og at jeg ingen informationer kan få vedr. køb af de spil.

Føj det stinker af snyd og bedrag.

Hej Brian

Jeg forstår, at du selvfølgelig er frustreret over at opdage, at der er trukket penge fra din bankkonto, som er brugt til at gennemføre betalinger, du ikke kender til.

Yderligere forstår jeg, at du har haft anmeldt betalingerne til os, men ikke har fået medhold i din sag, da vores dedikerede afdeling ikke har haft grund til at tro, at dit betalingskort har været misbrugt.

Ifølge dansk lovgivning, såvel som det fremgår i vores brugeraftale, bliver uautoriserede betalinger ikke dækket som misbrug af betalingskort, når der er tale om, at personer i ens husstand eller familiemedlemmer og venner har gjort brug af kortet. - i disse tilfælde er det nemlig kortejerens ansvar, at andre ikke har adgang til ens finansielle oplysninger.

Du finder vores brugeraftale, ved at klikke på "Juridiske aftaler/Brugeraftale" nederst på enhver PayPal-side, klik derefter på "PayPals brugeraftale". – Så ender du her: www.paypal.dk/useragreement.

Grunden til at vi ikke kan give detaljerede oplysninger om transaktionerne til dig, er fordi vi er underlagt dataloven om udlevering af information til tredjepart. Så i tilfælde af at betalingerne ikke er foretaget i dit eget navn, må vi kun fortælle dig, hvor store beløb som er foretaget med dit betalingskort og til hvilken sælger.

Hilsen

Det er så ringe system

Konceptet er godt, men systemet er dårligt, den bliver ved med at bede om 4 digits, og på Visa Dankort er der kun 3 og nu er mit kort spærret i Paypal, kan ikke tilføj den mere

Kære Omid

Jeg er ked af at høre, at du synes vores system fungerer dårligt.

Som jeg kan forstå på din beskrivelse, bliver du bedt om at angive 4 tal i forbindelse med dit visa dankort, efter du logger ind på din PayPal-konto. Du forstår dog ikke, hvorfor du bliver bedt om 4 cifre, når dit kort kun har 3 cifre.

Du bliver kun bedt om at angive en 4-cifret kode ud for dit betalingskort, når du skal bekræfte dit ejerskab af kortet. Denne kode er en entydig kode vi sender til dig, ved at trække et lille beløb på 12,50 kr. fra dit kort. 2-5 hverdage efter kan du på din betalingsoversigt i banken se din kode ud for denne lille betaling. Koden vil se sådan ud:

PayPal*1234 CODE eller PP*1234 CODE

Dette er en proces vi anbefaler dig at gennemføre, for at øge din sikkerhed ved brug af kortet. Du kan også gennemføre flere og større betalinger med et bekræftet betalingskort.

Jeg kan dog forstå, at dit kort nu er blevet fjernet fra din PayPal-konto og du ikke får lov til at tilføje det igen. Kortet vil blive spærret for brug i vores system, hvis man taster koden forkert ind 3 gange.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, så jeg kan hjælpe med at genaktivere og bekræfte dit kort.

Meget god, men...

Har brugt PayPal et par gange nu, og har også haft meget gode oplevelser med det

Det eneste der iriterer mig er, at jeg kan se at jeg har penge stående på min afventende saldo som jeg ved er fra November sidste år - de burde da være blevet frigivet for længst ... eller hvad?

Har også det problem at jeg for nylig har forsøgt at sætte penge over på min PayPal konto, og kan se at de er blevet trukket fra min bank konto men endnu ikke er gået over på min PayPal konto - meget sløvt da det nu er en uge siden jeg har overført pengene.

Det kan da ikke passe at det skal tage så lang tid at få sine penge ind på sin konto.

Kære Sofie,

Jeg er glad for at se, at du har gode oplevelser ved brug af vores service, men det er selvfølgelig yderst beklageligt, hvis du har modtaget en betaling, som har stået på din afventende saldo i over 21 dage. Helt rigtigt, som du selv nævner burde pengene ikke længere stå på din afventende saldo, hvis du modtog betalingen tilbage i November.

Normalt, hvis du er ny sælger hos PayPal og ingen salgshistorik har hos os, vil vi indsætte dine modtagende betalinger på din afventende saldo i op til 21 dage, men vi kan frigive pengene til dig tidligere hvis:

- Du afsender dine varer med et online sporingsnummer (så vil vi frigive pengene efter estimeret levering).
- Din køber angiver til os, at han/hun har modtaget sin vare.

Lige præcis i dit tilfælde vil jeg dog meget gerne bede dig om at ringe til mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, så kan vi sammen kigge på din konto og få frigivet dine penge hurtigst muligt.

Jeg forstår også, at du har overført penge fra din bankkonto til din PayPal-konto, men selv efter en uge er pengene stadig ikke indsat på din PayPal-balance. Normalt tager en bankoverførsel 2-3 hverdage, før den gennemføres og ses på din PayPal-konto, men i tilfælde af, at der går mere end 3 dage er du altid meget velkommen til at kontakte os, hvor vi med højest sandsynlighed kan finde frem til din overførsel og indsætte pengene på din bankkonto.
Hvis en overførsel ikke er gennemført inden for 3 hverdage, er det oftest fordi vi enten mangler nogle oplysninger fra din bank eller at oplysningerne ikke stemmer overens med dét, som fremgår på din PayPal-konto. For at undgå en lignende situation i fremtiden, vil det være en fordel for dig, hvis din bankkonto er tilføjet til din PayPal-konto.

Sådan føjer du din bankkonto til din PayPal-konto:

- Gå til www.paypal.dk, og log på din konto.
- Klik på "Min profil".
- Klik på "Mine penge".
- Klik på "Opdater" ud for 'Bankkonti', og klik derefter på "Tilføj".
- Indtast dit fulde navn præcist, som det vises på dit kontoudtog. Hvis du hedder Jens Peter Sørensen, men du står registreret som J.P. Sørensen på din bankkonto, skal du skrive J. P. Sørensen.
- Angiv navnet på banken, og vælg kontotypen. "Ikke giro" er den mest almindelige standardbankkonto i Danmark. Spørg din bank, hvis du ikke er sikker på, hvilken kontotype du har.
- Indtast dit 1- til 4-cifrede registreringsnummer i bankkodefeltet.
- Indtast det 3- til 10-cifrede bankkontonummer.
- Klik på "Fortsæt".
- Gennemgå dine oplysninger, og klik på "Tilføj bankkonto".

Jeg ser frem til at snakke med dig, så vi kan frigive din modtagende betaling tilbage fra November og få din bankoverførsel gennemført korrekt. :)

Mange hilsner

Exceptionel kundeservice

PayPal fungerer altid som et sikkert betalingsmiddel, og deres kundeservice var utrolig samarbejdsvillig og hjælpsom - Tusind tak

Hej Lasse,

Tak for din rigtig gode feedback! :)

Kundeservicen holder!!

Havde for første gang i langt tid en positivt overraskelse angående, et opkald til en kundeservice, tog mig under 1 minut, er få ændre min adgangskode med den meget lette hjælp :)

Hej Rasmus,

Det er dejligt at se, at du efter lang tid har haft en god oplevelse med vores kundeservice og jeg ønsker kun, at du vil modtage succesoplevelser i fremtiden ved brug af vores service. :)

Husk, at du altid er meget velkommen til at kontakte os på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag, hvis du skulle have brug for hjælp eller har andre spørgsmål.

Mange hilsner

Altid god service!

Som forretningsdrivende er Paypal virkelig en god samarbejdspartner. De er altid flinke i kundeservice og handler med det samme.

Kan klart anbefales! Kunne ikke forstille mig bedre service!

Kære Osvald,

Jeg er rigtig glad for at se, at du som vores forretningsdrivende samarbejdspartner er glad for vores service. :)

Rigtig mange tak for din gode feedback!

Zabrina

Kan ikke annullere en betaling

Har foretaget et køb til et firma, som desværre viser sig at være kinesisk via en dansk hjemmeside. Et rigtigt fupfirma (Batteri-oplader.dk), som jeg desværre ikke fik tjekket her på Trustpilot. Da det var via PayPal tænkte jeg det var ok, for jeg kunne jo bare annulere min betailng - tænkte jeg.
Når en vare ikke er afsendt - troede jeg ikke PayPal trak pengene på mit kort.
Men det gør de......
Da jeg dagen efter ikke har modtaget bekræftelse på mit køb opretter jeg en sag på Paypals hjemmeside for at få et køb annulleret.
2 dage efter modtager jeg en besked om at min vare er afsendt fra sælger.
Altså virker kommunikation ikke og er man ikke 100% sikker på at firma man betaler til er ægte, mister man altså sine penge....

Kære sja2002,

Jeg forstår, at det kan være frustrerende at lave et køb via en hjemmeside, man oprindeligt troede var dansk, men som man efterfølgende finder ud af er kinesisk.

Det er helt rigtigt, at du ikke kan annullere en betaling, som først er gennemført, men i tilfælde af, at du aldrig modtager din vare, er du dækket af vores køberbeskyttelse, såfremt at du rapporterer dette til os inden for 45 dage. - det betyder også at vi forsikre dine penge, så du ikke ender med at have betalt for en vare du aldrig får i hænderne.

Hvis kommunikationen direkte til sælger ikke fungerer, vil jeg altid anbefale dig at oprette en tvist inde i dit løsningscenter på din PayPal-konto. Hér vil du nemlig have mulighed for at kommunikere direkte med sælger gennem dit løsningscenter og dermed gemmer PayPal jeres samtale.

Sådan opretter du en tvist:

- Gå til www.paypal.dk, og log på din konto.
- Klik på "Løsningscentret".
- Klik på "Bestrid en transaktion".
- Vælg "Varetvist", og klik derefter på "Fortsæt".
- Klik på "Find transaktions-id".
- Klik på transaktions-id'et ud for den transaktion, som du vil bestride, og klik derefter på "Fortsæt".
- Vælg årsagen til tvisten, og klik derefter på "Fortsæt".
- Angiv flere oplysninger på siden 'Angiv yderligere oplysninger', og klik derefter på "Fortsæt".
- Klik på "Gå til Løsningscentret".

Hvis du så ikke har mulighed for at finde en løsning med sælger, kan du inden for 20 dage efter tvistens oprettelse, eskalere din tvist til et krav. Ved at eskalere tvisten til et krav, beder du PayPal om at træffe en afgørelse, hvor at vi vil sørge for, at du modtager en tilbagebetaling, såfremt at sælger ikke kan bevise at have afsendt varen til dig.

Du kan læse mere om vores køberbeskyttelse her: www.paypal.dk/buyer-protection.

Hvis du har brug for hjælp til at oprette en tvist, er du altid meget velkommen til at ringe til os på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag.

Med hensyn til at virksomheden skulle være et fupfirma, så har vi ifølge dataloven ingen juridisk ret til at fortælle hvorvidt en sælger/virksomhed er en svindler, kun politiet har denne ret. Jeg vil derfor også altid anbefale, at du melder til politiet (såvel som os), hvis du har nys om at ulovlige aktiviteter foretages af en bestemt virksomhed/sælger.

Hvis det forholder sig således, at en sælger modtager tilstrækkelige tvister mod sig inde hos PayPal, vil vi selvfølgelig gå ind og undersøge sælgers ægthed og vurdere hvorvidt vi kan fortsætte et samarbejde med denne.

Mange venlige hilsner

Zabrina

Hvordan kan man leve uden !!!!

Jeg har ALDRIG haft problemer med paypal! De er altid troværdige har både modtaget og betalt penge over paypal. De har altid været hjælpsomme hvis der har været problemer, og deres kundeservice er altid hurtigt og de er altid meget venlige.

Hej Linea

Jeg er rigtig glad for, at du har så god en oplevelse med os. - det er nemlig lige præcis den oplevelse vi bestræber os på at give alle vores kunder.

Du ønskes forsat god handel gennem PayPal. :)

Svindel Firma

Hvad fanden er det for et svindelfirma det der Paypal.

Har bestilt et hjulsæt i tyskland og der står/stod følgende ved paypal
Jetzt schneller bezahlen ohne ein Kundenkonto anzulegen - natürlich kostenlos und sicher.

Jeg tænker så slipper jeg for at oprette mig som kunde og siger ja til at betale 642,8 Euro (ca 4791,11 kr)

Paypal trækker så 4.996,74 og da jeg brokker mig så siger de at de har en meget højere vekselkurs end banken.. Jeg har sgu da ikke bedt dem om at vekse mine penge de skal da bare trække 642,8 euro omkostningsfrit som der står. (eller er jeg galt på den)

Jeg har en helt klar forventning om at det beløb som man siger ja til er det beløb som skal trækkes og udgifterne til paypal er mellem Paypal og butikken.

jeg er da fløjtende ligeglad med hvad der står på side 92 i deres ansvarsfraskrivelse da ingen læser det alligevel. Der er jo nok ingen der vælger denne betalingsform hvis der åbent stod at det koster 200kr mere end betaling med kreditkort.

Hermed en kraftig advarsel mod at benytte det møg firma.

***
Kan se jeg har fået svar fra Paypal her på siden.
Det er direkte løgn at der har stået en vekselkurs sådan som Paypal skriver og hvis der gjorde så står den i hvert fald med meget små bogstaver et sted som man ikke ser da Paypal forretning jo tilsyneladende går ud på at narre den mindre kloge.
Paypal er et total useriøst firma som handler om at platte og snyde sig til penge.
Nævn venligst bare en bank som har ringere vekselkurs end Paypal

Hej Johnni,

Jeg forstår, du har foretaget en betaling, hvor du ikke mener, at have godkendt vores vekselkurs på daværende tidspunkt.

Da jeg ikke kan udtale mig om, hvor meget højere vores vekselkurs er i forhold til din bank, da det er forskelligt fra bank til bank, vil jeg dog gerne oplyse om, at du på din kvittering - inden du godkender din betaling - bliver oplyst om, hvor meget vi trækker, i hvilken valuta vi trækker og hvad vores valutakurs er. - Her vil du også have mulighed for at ændre dine muligheder for valutaomregning, således at din kortudsteder foretager valutavekslingen for dig.

Hvis du på noget tidspunkt er i tvivl om vores valutakurser eller har andre spørgsmål, er du altid meget velkommen til at ringe til os på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag.

Er du interesseret i at læse yderligere om vores virksomhed, kan du kopiere følgende link ind i din internetbrowser: www.paypal-media.com/about. :)

Easy

Never had any problems and it's a great way for international payment

Hi Tina,

Thanks for your great feedback! :)

Dårlig service, dårlige priser

1. Ebay ejer paypal. Du betaler først et gebyr for at indsætte på ebay, så betaler du 10 % til ebay og efterfølgende 5 % til paypal. De ender altså med at betale 3xgebyrer til det samme firma.
2. Når man skriver en mail til ebays kunderservice får man som det første en faq mail smidt i hovedet, der som regel ikke svarer på ens spørgsmål (hvis den gjorde havde jeg jo bare læst det derinde). Man får så afvide at man skal reformulere hele spørgsmålet i et svar på den mail man har fået. Når man så svarer får man en ny mail hvor der står man ikke kan svare på mailen, fordi det bare er et autosvar.
3. De holder pengene i 21 dage af "sikkerhedsmæssige årsager". Faktum er at hvis køber opretter en tvist, så trækker de bare pengene fra ens kreditkort alligevel (ja man kan slette kortet derinde, men mon ikke paypal gemmer kortoplysningerne ligesom alt andet?).
4. Vekselkursen er helt skudt
5. Medarbejderne i deres telefon-support (som man bliver nød til at bruge da deres email support ikke virker) er ikke klar over hvorfor de holder pengene, hvis man forhører sig siger de det er ebay der holder dem, men hvis man går dem lidt på klingen og forklarer dem at ebay (som ejer dem) bare bruger paypal som ewallet og det faktisk er paypal der holder dem, får man pludselig afvide at paypal holder dem for sikkerhed - så er det pludselig ikke ebay længere.
6. Den eneste grund jeg kan se for at paypal holder ens penge derinde så lang tid, er at de faktisk ikke har pengene til at betale alle samtidig, de må stå og trække renter, så paypal kan tjene godt, ikke blot på gebyrer, men også på mine penge.
7. De får 1 stjerne - dels fordi jeg ikke kan give dem 0, dels fordi man kommer usædvaneligt hurtigt igennem til deres telefon support.

Hvis det var mig, og det ikke var fordi jeg bruge ebay hvor paypal er køberens foretrukne betalingsmiddel, så ville jeg gå til neteller.

Hej Mads,

Jeg forstår, at du er utilfreds med den service PayPal udbyder. :(

Jeg vil dog gerne foreslå, at du venligst læser vores brugeraftale igennem, som beskriver betingelserne for brug af vores service og yderligere forklarer, hvordan vores service fungerer. Dette er et dokument, som du samtykker til ved oprettelse af din PayPal-konto.

Zabrina

Glædelig jul og til helvede med PayPal

Så skete det vi frygtede
PayPal kan ikke finde ud af man har et dansk mastercard og man bor i philipinerne
Efter upload af alverdens dokumentation kom så den mail vi frygtede

For the safety and security of the PayPal network, we often review accounts for potential risks. After reviewing your account, we have decided to close it because of security issues.

PayPal siger de vil refundere indestående efter 180 dage det vil sige 6 måneder

Så er det jeg spørger PayPal hvordan kan en nystartet virksomhed undvære et indestående på 60.000 i 6 måneder. Hvis man overhovedet får pengene igen, jeg tvivler......

Så dags dato er PayPal politi anmeldt for tyveri af 60.000
Som de sagde en mere til stakken men vi ser meget alvorligt på disse sager men PayPal vil ikke samarbejde derfor prøver de at få domstolene til at dømme PayPal til at medvirke.

Hej Brian,

Jeg er ked af, at du har en dårlig oplevelse med PayPal. :(

Jeg vil dog gerne henvise til, at det står beskrevet i vores brugeraftale, at PayPal er landespecifikt og at det er krævet, at man bor i samme land, som man opretter sin PayPal-konto under. For at vi kan yde den sikreste online betalingsservice, er det derfor ikke hensigtsmæssigt at bruge sin PayPal-konto, når man fx er på ferie i udlandet, da vores sikkerhedssystem vil registrere, at dine aktiviteter ikke stemmer overens med de oplysninger, som er angivet på din PayPal-konto.

Jeg forstår dog også, at for en nyopstartet virksomhed kan det være frustrerende, at penge, som er indestående på din PayPal-konto, er fastlåst i op til 180 dage, men som jeg forstår på din situation, har du fået en kontobegrænsning, som du ikke har haft mulighed for at løse, da der har været belæg for overtrædelse af vores brugeraftale og vi har derfor juridisk ret til at fastholde dine penge i op til 180 dage, da vi skal sikre os, at du kan dække eventuelle udestående køberklager og tilbageførsler.

Vi vil selvfølgelig kontakte dig efter 180 dage og fortælle hvordan du kan overføre din resterende saldo til din bankkonto.

Nu kan jeg ikke udtale mig præcist om din situation - da jeg ikke har adgang til dine kontooplysninger udfra de oplysninger, som fremgår herinde - men hvis du ønsker, er du meget velkommen til kontakte mig på 80 82 60 54, fra 9.00 til 17.30, mandag til fredag. Så vil jeg med glæde gennemse din PayPal-konto og fortælle hvordan alting forholder sig.

Ringe service

Har forsøgt to gange at oprette en tvist over en sælger i Pay Pal uden held. Første gang gjorde jeg som anvist og skrev til sælger. Det hjalp ikke. Så forsøgte jeg igen og min tvist blev afvist af Pay Pal fordi der var gået 54 dage. Pay Pal påstår, at man ikke kan oprette en tvist hos demefter 45 dage. Dvs. det er 9 dage som skiller os ad for at føre en tvist. Det finder jeg er ringe service, og beklager at Pay Pal på denne måde er med til at understøtte svindelforetagender som www.batteri-oplader.dk hvor jeg forsøgte at købe en oplader til 157 kr.

Hejsa,

Jeg er først og fremmest ked over at høre, at du føler at have modtaget ringe service fra os, men jeg kan forstå, at du 2 gange har haft kontakt med os, for at oprette en tvist. - Første gang blev du bedt om at kontakte sælger og anden gang fik du at vide, at tvisten ikke kunne oprettes, da selve betalingen havde fundet sted mere end 45 dage siden.

Det er virkelig beklageligt, hvis du under din første henvendelse til os, ikke blev informeret om vigtigheden i at oprette en tvist inden 45 dage fra transaktionsdatoen, såfremt at dig og sælger ikke selv kan finde en løsning.
Da det tydeligt fremgår på vores hjemmeside, at din varetvist skal oprettes inden for 45 dage fra at selve betalingen er fundet sted og for at du dermed er dækket af vores køberbeskyttelse, kan PayPal juridisk set kun kræve en tilbagebetaling fra sælger inden for denne tidsramme. - Derfor gør vi som hovedregel altid vores kunder ekstra opmærksom på, at de skal huske og oprette en varetvist indenfor disse 45 dage, i tilfælde af at man ikke modtager sin vare eller at varen afviger væsentligt fra beskrivelsen.

Jeg forstår selvfølgelig, at det er frustrerende at 9 dage skal skille os ad, når vi nu engang er yderst interesseret i, at beskytte vores købere mod svig ved at yde vores køberbeskyttelse, med kun få krav om at:

- Du har købt en fysisk vare, der sendes med post/fragtfirma.
- Du har betalt det fulde beløb for varen i én betaling med PayPal.
- Du har oprettet en tvist inden for 45 dage efter købsdatoen. Hvis du og sælger ikke kan blive enige om en løsning inden for 20 dage, efter at du har oprettet tvisten, skal du have eskaleret tvisten til et krav inden for de 20 dage.

Du kan læse mere om vores køberbeskyttelse her: www.paypal.dk/buyer-protection.

Ifølge dataloven har PayPal ingen juridisk ret til at fortælle hvorvidt en sælger/virksomhed er en svindler, kun politiet har denne ret. Jeg vil derfor også altid anbefale, at du melder til politiet (såvel som os), hvis du har nys om at ulovlige aktiviteter foretages af en bestemt virksomhed/sælger.

Zabrina

Løbende vurdering - lige nu afventer en overførsel fra PayPal til min konto

Hej Alle

Generelt har jeg brugt Pay Pal meget som betalingsmiddel over nettet. Og det har fungeret rigtig godt. Reelt har det været mere trygt at gå gennem Pay Pal. En gang havde jeg brug for at stoppe en betaling for et produkt jeg ikke havde fået. Og det gik smertefrit og hurtigt igennem. Mine penge blev tilbage betalt på mit kreditkort.

Nu er jeg så i gang med at få overført nogle penge fra min paypal konto til min bankkonto. Da jeg lavede ordren fik jeg en mail fra PayPal om at det ville tage 1 - 2 dage. Efter 3 dage har jeg dags dato kontaktet PayPal. Her fortalte medarbejderen mig, at der kan gå alt fra 5 - 30 dage! Det blev jeg selvfølgelig vred over. For havde jeg vidst det forinden havde jeg ikke brugt Paypal til at overføre mine penge. De har I deres annoncering skrevet sort på hvidt at der ville gå 1 til 2 dage, og bekræftet det i en mail!
Medarbejderen sagde det beroede på banken. Men jeg fortalte at som udgangspunkt har jeg ved andre bankkontooverførsler aldrig oplevet 3 dages respit hos Danske Bank. Han kunne så fortælle mig at det var hos Pay Pals egen internationale bank at overførslen stadig ventede. Og at det normalt tog noget tid. Men han sagde samtidig at pengene sandsynligvis vil blive overført i dag. Den snak har ærlig talt gjort mig en smule utryg. De 1 til 2 dage er under alle omstændigheder ikke korrekt skrevet og oplyst. Men bliver pengene overført i dag vil jeg på baggrund af de andre gode oplevelser ændre denne vurdering til 4 stjerner. Dog er jeg usikker på om jeg vil bruge PayPal til - med så lang tid undervejs - til at bruge til kontooverførsler. - Omvendt - forsvinder mine penge ud i horisonten vil denne anmeldelse løbende opdateres med færre stjerner.
Opdatering: Pengene blev sat ind på kontoen ommandagen. det vil sige 4 hverdage. Det mener jeg er for længe pengene står hos pay Pal. Pengene kan ifølge alle eksperter overføres digitalt med detsamme og eneste grund til at holde på pengene er at tjene på renterne. Enten skal tiden ned, eller også skal der fremgå den rette information hos Pay Pal før man benytter denne service. Jeg fastholder derfor min bedømmelse på 3 stjerner, da jeg stadig som køber er godt tilfreds med Pay Pal.

Hej Christian,

Jeg er glad for at høre, at du har haft gode oplevelser med PayPal, før den episode som du beskriver til, at dreje sig om en overførsel fra din PayPal-konto til din bankkonto.

Det er korrekt, at du modtager en e-mail den samme dag, som du har igangsat en overførsel til din bankkonto, om at overførslen vil være gennemført indenfor 1-2 hverdage. Med 1-2 hverdage skal det forstås, at PayPal har gennemført overførslen inden for denne tidsramme og derefter er det således op til din bank, at videre overføre pengene ind på din bankkonto. - Vi oplever normalt, at danske banker bruger yderligere 1-2 hverdage til at behandle overførslen, men i sjældne tilfælde kan det tage op til 30 dage for dem, at behandle kundens overførsel.

I nogle tilfælde kan det ske, at der går 3 bankdage før din overførsel er gennemført i PayPals system og dette er simpelthen pga. sikkerhedsmæssige årsager. Disse sikkerhedstjek, som forårsager 1 dags længere behandlingstid, optræder oftest i følgende situationer:

- Første gang du foretager en overførsel fra din PayPal-konto til din bankkonto (gælder også når du tilføjer en ny bankkonto)
- Ved overførsler af større beløb

Ud fra din beskrivelse tyder det på, at din overførsel har været tilbageholdt i 3 dage af sikkerhedsmæssige årsager og jeg forstår også, at det er frustrerende, når dette ikke fremgår i vores e-mail, som bekræfter din handling om en overførsel til din bankkonto. Jeg er dog glad for, at du trods ventetiden har modtaget dine penge. :)

Jeg vil til sidst anbefale, at du læser vores brugeraftale igennem, hvor vi beskriver vores ret til at tilbageholde overførslen i op til 3 dage af sikkerhedsmæssige årsager. Du finder vores brugeraftale, ved at klikke på "Juridiske aftaler/Brugeraftale" nederst på enhver PayPal-side, og klik derefter på "PayPals brugeraftale". – Så ender du her: www.paypal.dk/useragreement.

Mange venlige hilsner

Alletiders service

Havde købt varer ved Henryg.dk som åbenbart er lukket og fik en vældig god service ved paypal og har nu kort tid efter fået alle mine penge retur via paypal....

Hej Birgitte,

Rigtig mange tak for din gode feedback! :)

Vi er altid glade for at kunne hjælpe dig, og du er altid velkommen til at kontakte os i fremtiden, hvis du får brug for vores hjælp igen.

Bedste online betaling

Jeg har aldrig haft nogen problemer med PayPal,
hurtig nem og sikker. 5/5

Reply from PayPal

Dejligt at se, at du kun har haft succesoplevelser med PayPal. :)

Tusind tak for din gode anmeldelse!

PayPal Details

Køb trygt på nettet via mobil, pc og tablet. PayPal gør det trygt og nemt at betale på nettet. Vi gemmer og beskytter dine kortoplysninger, så du ikke behøver at indtaste dem, når du handler på nettet. Vi kan også hjælpe dig med at få dine penge tilbage, hvis noget går galt med et køb (vilkår og betingelser gælder).

Visit PayPal Danmark