PC Huset reviewed by

Utterslev, DK

Check online-butikken inden I handler med den. Og hold jer langt væk fra PC-huset.

Ved søgning og prissammenligning dukker online-shoppen PC-huset op i flere sammenhænge med gode priser der naturligvis lokker kunderne til; men efter selv at have oplevet deres dårlige handelspolitik, har jeg set mig lidt mere omkring, og fundet utroligt mange andre kunder som klager over denne butik, bl.a. her på denne site.

Min historie ligner desværre til forveksling de mange andre jeg nu læser på flere debatsites.
Jeg bestilte en Nokia e65. Prisen var rimelig, 1799 kroner, og leveret indenfor 2 dage. Altså en rigtig god start.
Modtog telefonen i en noget slidt, genbrugt emballage og med en Nokia originalemballage som var brudt, men tænkte (lidt for naivt, kan jeg se nu) at de havde været så flinke lige at checke at mobilen fungerede inden fremsendelse; men nej. Telefonen var låst/spærret og batteriet var dødt. Fik den kedelige tanke, at der var tale om en brugt telefon; en 'mandagsmodel' eller 'vandrepokal' som en god ven lakonisk udtrykte det. Kontaktede derfor PC-huset og lod mig desværre overtale til at anse det som en beklagelig fejl, som de naturligvis ville rette op på. Udfyldte deres reklamationsside, returnerede telefonen med ønske om at få den ombyttet eller annuleret handelen, og modtog den lakoniske besked: Vare modtaget, afventer batteri. Trods flere rykkere med ønske om at fortryde handelen, modtog jeg blot 'one-liners' med 'afventer batteri'. Endnu en kraftig rykker efter næsten en uges venten, gav blot det svar, at de stadig afventede batteri; men nu lå varen (batteriet) desværre i tolden, og de skulle liiiige have hentet pakken; men i løbet af et par dage skulle de nok.... Da der efterhånden var gået over 2 uger måtte jeg gøre noget drastisk for at få en ende på historien, og skrev derfor og forlangte at få pengene retur indenfor 3 arbejdsdage. I modsat fald ville jeg politianmelde dem og sende sagen til retslig incasso, hvilket fik dem til at reagere prompte. Dagen efter var pengene overført til min konto - uden nogen kommentarer! Klagesager har de åbenbart nok af :-)
Og hvad kan man så lære af det? Jeg skal (desværre) være mere oppe på beatet, og checke online-butikkerne inden jeg handler med dem, og her virker Trustpilot som et fint sted at læse jeres erfaringer med firmaerne. Og hold jer så langt væk fra PC-huset.

NB: Læste artiklen i Ekstra Bladet fra april 2008 hvor det fremgår, at PC-huset har e-handelsfondens kvalitetsstempel. Derfor har jeg kontaktet dem med en opfordring til at fratage PC-huset deres kvalitetsstempel, da jeg ikke mener de gør sig fortjent til det, og har fået en positiv reaktion på, at de vil kontakte PC-huset og forelægge dem min klage. Det samme har jeg fået EDBpriser til at gøre. Begge steder har svaret, at de godt kan se og læse de mange andre klager over PC-huset jeg henviste til (bl.a. her på Trustpilot) men ikke kan gøre noget ved dem, før kunderne henvender sig direkte til dem. Så jeg kan kun opfordre alle jer andre til at forfølge jeres klage og gå videre med den. Kun på den måde kan man få stoppet de dårlige online-butikker.