Pensum reviews

Pensum reviews

6.4

Gode erfaringer

Jeg har solgt mange brugte studiebøger, og det har fungeret godt.
Jeg har både sendt bøgerne og mødt folk ansigt til ansigt.

Trustpilot lyver eller også kan de bare ikke regne

Er en ærlig sælger på Pensum.dk og undrede mig over Trustpilots dårlige bedømmelse af siden. Undersøgte derfor selv, hvor mange stjerner brugerne
har givet Pensum.dk
13 " 5 " 65
------------------------------------
26 op i 101 = 3,8846

-eller med andre ord: brugerne vurderer Pensum.dk højt med næsten 4 stjerner
ud af 5 eller 7,6 ud af 10, altså ikke lavt, som Trustpilot skriver.

Gode erfaringer

Har både solgt et par bøger og købt fra to forskellige sælgere derinde.

Jeg har hentede den ene her i Odense og fik den anden tilsendt.

Jeg sendt to bøger selv og fået 3 afhentet.

Det har fungeret godt og jeg føler at jeg har hjulpet andre studerende.

(Det var studie bøger fra et studie jeg afsluttede i utide jeg solgte).

lllaaaaaaannggsssoooooommmm hjemmeside..

omg verdens langsomeste hjemmeside.. ikke til at bruge.. men ud fra hvad der tidligere er skrevet, er det vidst meget heldigt alligevel.. =S

Svindlernes Eldorado

Denne anmeldelse berør kun handlen med brugte bøger.

Regel #1 – Overfør ALDRIG penge til et konto nr.
Regel #2 – Køb altid bogen ansigt til ansigt.

Pensum.dk, eller Svindlernes Eldorado som det burde kaldes, yder INGEN sikkerhed for køberen, men tilbyder tværtimod en lang række af fordele for svindlerne.

Hvem handler jeg med?
De informationer du får om sælger er: Navn og Postnummer.
Du aner ikke om personen du handler med oplyser de korrekte informationer. Postnummer kan indtastes efter behag. Navnet finder du også selv på. Der er ingen kontrol på om du vitterligt er den du giver dig ud for, som f.eks. på DBA.
Alle dine indtastede informationer kan til enhver tid ændres. Du har derfor ingen mulighed for at give dine erfaringer om en konkret sælger videre, da sælger kan ændre sit navn på under 10 sekunder i Pensum.dk’s system.

De eneste håndgribelige informationer du kan få om en sælger, er deres konto nr. Men heller ikke her er det muligt at få oplyst hvem der ejer dette konto nr.
Skulle der blive en politianmeldelse ud af en sag, kan politiet se hvem der gemmer sig bag et konto nr. Men, helt ærligt, hvor realistisk er det at politiet vil gå ind i en sag om en enkelt bog, og du kan få dine penge tilbage? Nej vel…

Dine alarmklokker skal ringe når:
- Sælger straks sender dig et konto nr.
- Sælger afviser ewire, eller andre betalingsmetoder
- Sælger har 50+ bøger til salg, alle i tip top kvalitet
- Sælger afviser handlen efter du foreslår at købe bogen ansigt til ansigt
- Sælger bliver aggressiv eller ubehagelig når du afviser at overføre penge
- Sælger ikke ønsker at oplyse korrekt kontakt info, eks. Mobil nr. adr. navn

Med et falsk navn, gratis oprettet mail, kan de skjule sig bag et konto nr. og ellers sige i ro og mag og snyde så vandet driver. Det er simpelthen for nemt at bruge Pensum.dk til snyd, og Pensum.dk gør intet for at dæmme op for problemet.

Så før du sender penge til et konto nr.: Svindlerne har frit løb på Pensum.dk – så tag dig i agt, det er ikke billigt at være fattig studerende!

Herligt

Det er en side der opfylder alle ønsker hvis man vil købe/sælge bøger uanset om de er brugte eller nye, da de også linker til andre hjemmesider. Selve handlen handler naturligvis om tillid, men det er jo op til en selv, om man vil tage chancen.

Ingen svar fra Pensum, når sægler snyder..

Har købt bøger til min uddannelse og alt gik fint. Indtil jeg måtte Jan Kristensen. Han er en fusker, selvom han flere gange sagde han vil sende bøgerne. Det skete ikke, og pengene har jeg ikke fået igen.

Jeg skrev derfor til Pensum omkring Jan. Intet svar! Selvom der er tale om en svindler der kan snyde videre, som han lyster.
Jeg synes det er uansvarligt af Pensum.dk ikke at handle. Jeg ved godt de skriver, at handel er på ejet ansvar. Men når man skriver til dem og forventer et svar, og der så ikke kommer noget. Det for dårligt!

En handel på tillid

Har købt mange af mine studiebøger på pensum.dk, og har været glad for alle sagsforløbene hidtil. Har ikke oplevet de samme tekniske problemer som nogle af de andre brugere, men har til gengæld ikke tænkt mig at bruge pensum.dk fremover - fordi;
For nylig oplevede jeg at blive snydt af en bruger (balsgaard juul), som aldrig sendte bogen, og som jeg trods gentagne beskeder ikke kunne få i tale - selvom jeg kunne se, at brugeren flere gange havde været logget ind siden. Principielt er det ikke pensum.dk's ansvar, men det må dog være deres ansvar at ekskludere bemeldte bruger, når han/hun bedrager en anden bruger. Jeg har skrevet 3 gange til pensum.dk, men har ikke hørt fra dem endnu, selvom det er en måned siden jeg første gang klagede over brugeren. De har ikke et tlf.nr. man kan ringe på. Så på den måde kan bedrageriske brugere blive ved med deres snyderi, og pensum.dks indehavere er åbenbart fuldstændig ligeglade. (Brugeren har pt. 52 salgsannoncer, så han/hun kan nå at snyde rigtig mange brugere. Det er rigtig ærgerligt, at pensum.dk slet ikke har håndteret denne klage over en bedragerisk bruger, for jeg har ellers altid været glad for at bruge siden.

Overvejende positiv - og smart!

Det er super nemt at komme i kontakt med sælger/køber og aftale mødested via den interne chat/besked-funktion.
Nem søgning - hurtigt overblik ved sammenligning af priser.
Dog virker e-mail funktionen meget dårligt. Det er meningen at man skal modtage en e-mail, når sælger/køber svarer på en besked, men det virker slet ikke optimalt. Man er derfor nød til at holde sig opdateret på selve hjemmesiden og logge ind hver gang.
Men på trods af det, vil jeg helt klart benytte pensum.dk igen.
Anbefales herfra!

Både og

Hjemmesiden er meget langsom og af og til kan man slet ikke komme ind på hjemmesiden.
Der kommer mange mails hvis man køber en bog derinde med hvad der sker i den "sag", hvilket kan være ret irriterende.

Det positive ved hjemme siden er at de sammenligner priser fra andre boghandler og dem de har til salg brugte så det er hurtigt at finde den billigste bog.

Spam i min indbakke - og ekstremt langsom hjemmeside

Jeg skulle egentlig bare lige købe intermediate microeconomics til mit studie, jeg fandt siden tidligere idag. 03-09-12 og jeg fandt den bog jeg gerne ville have, jeg kontakter sælger - får hurtig respons. Nemt og hurtigt.

Men samtidig med alt det her, så bliver min mobil ved med at vibrere. Lad mig give en lille log af alle de mails jeg fik fra Pensum.dk:

16:08
17:04
17:08
17:08
17:09...

Dette er ialt: 28 emails på en time... Og jeg havde 4 beskeder frem og tilbage med sælgeren af bogen. Meget, meget irriterende. Endvidere, så virker deres hjemmeside ekstremt langsom. Sad og prøvede at komme ind på deres hjemmeside i 10 minutter.

Super side

Virkelig god side. Jeg har købt og solgt næsten alle mine brugte studiebøger på den side og det har fungeret virkeligt godt. Når jeg søger efter nye bøger bruger jeg også søgefunktionen til det!

det virker men..

det virker men, det er utrolig lidt bruger venligt. og er så træt af at skulle logge ind hele tiden.

Min yndlings

Ideen er god, siden er god, men der er nogle småting der halter lidt.
Man får f.eks. ikke svar når man skriver til dem, og PensumHandel er for længst dødt, alligevel er det ikke fjernet fra siden, således nye brugere insisterer på at handle derigennem.
Opdater siden og få 5 stjerner

Super side

Bruger den stort set altid når jeg skal have bøger. Inden jeg bestiller en bog tjekker jeg altid lige lageret af brugte bøger til salg. Synes det er super med en overskuelig side, med den mulighed!

Sammenlign priser

Jeg bruger altid pensum.dk, når jeg leder efter bøger på nettet. Man får lynhurtigt et overblik over, hvor bøgerne er billigst og hvad portoen koster.

Jeg har ikke brug siden til at købe/sælge brugte bøger.

Super nemt

Super nemt at finde, købe og sælge bøger. Det er alt man kan bede om.

Fantastisk virksomhed

Har solgt mange bøger hurtigt og effektivt. Ville bare være dejligt hvis ikke køber og sælger hele tiden skal ind og afslutte handel og at man ikke bare kan fjerne en bog hvis man fortryder. Men igen, meget held med at få det hele solgt så kan ikke klage

Virker fint

Tager en del tid at uploade alle informationerne når man skal sælge bøger. Satte omkring 40 bøger til salg, hvor halvdelen var meget gamle.

Fik omkring 15 henvendelser og 8 salg alt i alt.

Får 4 af 5 stjerner, ville være dejligt med en nemmere upload funktion.

/Rasmus

Genial side

uundværligt sted for studerende! Man kan søge på lige netop den bog, man skal have fat i og få prissammenligninger fra diverse boghandlere og se om den evt. kan fås brugt fra andre brugere af pensum. Man kan nemlig også sælge sine brugte bøger her.
Eneste minus er, at man ikke må skrive noget om de bøger, man sælger, hvilket jeg til tider kunne finde relevant.

Is Pensum your company?

www.pensum.dk Details