Philipson Wine reviewed by

Vi forbeholder os retten til med det samme at tage dine penge før vi sender dig produktet om et par uger engang

Bestilte d. 23/6 en kasse portvin til levering. Grundet de lidet fleksible standard-leveringsmetoder blev metoden flex-levering valgt. Dette indebefatter at man tilsyneladende kan komme til at vente i hvert fald 10 dage på levering mod at fragtmanden i stedet er så venlig at stille pakken udenfor døren, på købers eget ansvar naturligvis.

Til min store irritation kunne jeg imidlertid konstatere at Phillipson & Co. løber hurtigere i regnskabsafdelingen end i forsendelsesafdelingen, i hvert fald blev det fulde beløb trukket 1½ dag efter bestillingen, d. 25/6. Herefter kunne jeg så gå yderligere 8 dage og mangle både portvin og penge.

Af samme årsag rettede jeg henvendelse til firmaet hvor sælger kunne oplyse mig om et (ugyldigt) forhold i deres salgs- og betalingsbetingelser der bedst formuleres som overskriften på denne anmeldelse. Et forbehold som naturligvis ikke er gældende hvilket kan læses herunder:

Een stjerne for portvinen, een stjerne fordi der svares tilbage på mailen omend svaret var fuldtud ubrugeligt og arrogant. Personligt er jeg færdig med at handle hos Phillipson, både pga. deres ugyldige vilkår men vigtigere pga. deres ufleksible flex-leverings muligheder.