Phone House reviews

Rating distribution

Reviews

About

Kundservice? NEJ!!

Tecknade abonnemang och skulle betala en startavgift på 699:- plus att jag köpte ett skal för 199:-. När jag skulle betala med kortet blev något fel första gången så han i butiken sa att jag skulle prova en gång till, vilket jag gjorde. En timma senare såg jag att summan, 898:-, hade dragits två gånger. Gick tillbaka till butiken och killen i butiken sa att summan nog bara blivit reserverad annars skulle jag ringa kundservice. Summan var dragen från mitt konto. Ringde kundservice två dagar senare. Han i luren sa att jag skulle skicka kontoutdrag, personnummer osv, vilket jag då gjorde samma dag. En vecka senare ringde jag och frågade när jag skulle få tillbaka mina pengar. Killen i luren sa att de skulle komma in på mitt konto under de närmsta dagarna. Detta senaste samtal ringde jag den 17/3 och idag, den 2/4 har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Har mailat 2 ggr utan något svar. Blir sjukt förbannad över detta för så ska det inte gå till! Jag tänker inte glömma detta, om det är det dom tror! Jag ska ha mina pengar tillbaka och sen vill jag aldrig mer ha nåt mer med The Phone House att göra! Skitservice rent ut sagt!!!!!!
trustpilot stars

Phone House Luleå rockar med personal som förstår.

Tycker merparten av personalstyrkan är kunniga, vänliga och framförallt verkar ha förmågan att ge alla rätt och genomtänkt hjälp. Förstår deras sits under stressiga situationer/ handelsdagar. Sammanfattningsvis löser de problem på bästa sätt inom de ramar de har på ett perfekt sätt.

Lurad!

Hej.
Jag skulle köpa två olåsta telefoner som skulle kosta 19 kr styck.

Kollade lagersaldo hos butiken på Backaplan Gbg. Åkte från Kungälv, fick veta att de inte hade några då de lagt undan till de som beställt via hemsidan. Jag frågade om han kunde se om deras butik i Nordstan Gbg hade några, varvid han bara sa, återigen att jag skulle komma dagen efter innan 12...

Väl hemma beställer jag via hemsidan två telefoner a 19 kr per styck, ej abbonemang.
Beställningen innefattar adress, telefonummer, email samt personnummer.

Dagen efter är ordern makulerad.
Jag ANTAR att jag kommer bli överöst med reklam spam, samt teleförsäljare nu ELLER???
Jag varnar nu alla för er och kommer att vidta åtgärder om jag får ett enda "erbjudande" via mejl eller telefon!
Har kontakter hos en större dagstidning samt har inga problem med att kontakta andra myndigheter och instanser.
Phone House

Reply from Phone House

Hej,

Tyvärr så var det en del problem med webbordrar och uthämtning i butik vilket orsakat detta. Du är välkommen att maila mig på 3721@phonehouse.se så ska jag se till att hjälpa dig.

vi beklagar det inträffade.

Vänligen,

Toni/Phone house kundtjänst
trustpilot stars

Köp INTE försäkring. Handla INTE på phonehouse.

Tappat min mobil på parkeringen, upptäckte det när jag vara halvvägs dit jag skulle - vände om hittar mobilen i en vattenpöl, helt demolerad. Detta var igår, söndag. Var in i butik, blev lovad att jag skulle få ersättningsmobil när försäkringsbolaget öppnat. Detta var anledningen till att jag från början tecknade försäkring då jag köpte mobilen - för jag skulle få en ny om det blev förstörd. Det skulle ske direkt enligt säljaren. Var tillbaka idag och får då veta att de måste skicka in den totalmosade mobilen, den ska då bedömas och då kanske jag har en ny mobil om "ca 2 veckor". Blev erbjuden en ersättningsmobil för 19 kr (ingen aning om vad det innebar - men jag har behov av smartphone i mitt arbete.

Har fått lägga ut och köpa en helt ny mobil, har läst på och det verkar kunna ta bra mycket längre än 2 veckor med försäkringsärenden.

Behöver jag säga att jag är grymt missnöjd?
trustpilot stars

Mycket dålig service, försäkring är oanvändbar men kostar pengar

Jag har haft en extraförsäkring på min mobiltelefon som täcker "allt". När den blev stulen den 1a juli så gick jag direkt och lämnade in en polisanmälan till butiken som tog emot ärendet.
Efter det har dom haft långvariga problem med intern kommunikation, och först den 1:a augusti - dvs 1 månad senare, skickade en del av organisationen (butiken) alla nödvändiga papper till en annan del av organisationen (försäkringskontoret). Då godkändes försäkringen omedelbart. Att pappret ens jagades rätt på till slut var pga. mina ansträngningar. Det tog alltså inte ens 1 dag att godkänna ersättningen, men helt och hållet pga. slarv i organisationen fick jag vänta i 1 månad. Detta trots att jag varit i butik en gång, ringt 2 gånger och mailat 3 eller 4 gånger och frågat vad som försiggår. Jag har lagt ner 13 timmar på detta ärende (har loggat tiden).

Det slutade med att jag var tvungen att köpa en helt ny mobiltelefon utanför försäkringen, eftersom jag inte rimligtvis kan vara utan telefon i en månad, och inte heller förvänta mig att dom ska slarva med dokument så att de kommer fram en månad för sent.

Jag har nu varit i kontakt med dom och vädjat att bli ersatt med pengar så att jag kan kvitta det mot inköpet av min nya mobiltelefon, men blivit nekad. Istället får jag en sådan telefon jag skulle fått för 1 månad sedan, och den har sedan dess enligt prisstatistik tappat ca 15% av sitt värde (ca 500kr), och andrahandsvärdet har sjunkt ännu mer pga. nya modeller som släppts - detta är aktuellt eftersom jag måste sälja den här nya telefonen.

Jag känner mig helt lurad och förolämpad.
Phone House

Reply from Phone House

Hej,

För det första så vill jag beklaga det sena svaret på ditt inlägg här på trustpilot. Vi har precis blivit aktiva även här.

Det är förstås inte ok att det tar en månad för butiken att skicka in alla papper till försäkringsavdelningen och det är väldigt beklagligt att du har råkat ut för sådan slarv.

Jag hoppas att du redan har fått hjälp med ditt ärende men du är välkommen att kontakta mig om det inte skulle vara så. Du kan nå mig på 3721@phonehouse.se

MVH

Toni / Phone House Kundtjänst

Dåligt

Det skulle ta dem 3-4 veckor att laga en laddare till min Samsung Galaxy Note. Ge mig en ny laddare bara, dem är ju fan inte så dyra. Kan inte använda taben under en månads tid pga deras snålhet, hade varit annat om de varit taben som var trasig.. Otrevlig diskpersonal dessutom.

Toppengrabbar i Falkenberg

Jag har handlat ett flertal gånger på The Phonehouse i Falkenberg. Här hittar man Sveriges trevligaste och mest hjälpsamma personal.Man möts alltid av ett stort leende när man kommer in i butiken. Keep up the good work guys !

Idioter på serviceverkstan i Västerås som anlitas av Phonehouse

Efter SJU veckor så fick jag tillbaka min telefon UTAN att den var lagad. då var det ändå inte ett garantiärende. Vi hade tagit på oss detta själva och fått ok av vårt försäkringsbolag att ta kostnaden överstigande självrisken på 1500 kr. Trots detta så schabblade man bort 2 st bekräftelsemail på att det var ok att byta displayen på telefonen. När man sedan kräver kompensationen för denna usla hantering så säger dom"nej, vi kan inte göra någonting". Vilket jävla svar. Telefonen är fortfarande inte lagad. Köp ALDRIG någon teleon av denna lurendrejerikedja med sina klantiga odugliga verkstäder!!!
trustpilot stars

Tråkigt att man behandlar sina säljare dåligt.

Efter att ha sett en dokumentär om arbetsförhållanden för de unga säljarna som slavar för 0 uppskattning, borde ni skämmas!

Kan bara hoppas att de tagit sig i kragen, men det har jag svårt att tro. De måste ju göra vinst någonstans...
trustpilot stars

Dyrast i Sverige blir ännu dyrare med vilseledande marknadsföring!

När det var dags att förlänga mitt Telenor abonnemang så satt jag och jämförde var jag fick mest för pengarna, telefonvalet låg mellan en hTc Sensation XE och Samsung Galaxy S2.

Det blev den förstnämnda, Sensation XE..

Abonnemangsformen heter Telenor pott med surf 399 som kostar 399:-/mån och telenor ger upp till 100:-/mån i mobilrabatt i form av en typ förhöjd avgift.

Jag bestämmer mig för att förlänga hos PhoneHouse och det blir en hTc Sensation XE med abonnemanget: Telenor pott med surf 399 för 399:-/mån + en förhöjd månadsavgift på 150:-/mån. Med lite enkel mattematik 399:- + 150:- = 549:- (minus) -100:- för rabatten = 449:-/mån

Men NEJ så var inte fallet PhoneHouse hade förlängt mitt abonnemang med 250:- i förhöjd avgift (utan att speca upp det) och bakat in rabatten på 100:- därav 150:- i förhöjd månadsavgift.

Känner mig sååå blåst då cdon.com hade exakt samma deal men inte 250:- i förhöjd utan 150:- (minus rabatten på 100:-)

Blir kanske lite mycket siffror osv för att förstå mitt missnöje men den största anledningen till recentionen var för att varna om detta skojar, rättare sagt bluff företag.. Omdömena här på trustpilot och prisjakt talar saning och jag ångrar att jag inte kom hit och läste på innan.. Men men, man lär ju sig av sina misstag....

..::Rekomenderar bara mina fiender att handla hos Phone House::..

heel erg slecht

Na allerlei beloftes die niemand is nagekomen werd mij verteld dat ik ook kon vertrekken.
Al 2 keer een mail gestuurd naar de klantenservice en ook daar is nooit op gereageerd.
Ik kom er NOOIT meer

Lurad !

Jag försökte beställa en dator från The Phonehouse men ordern annulerades och The Phonehouse svarar mig bara med nedlåtande
standardformuleringar. Kommer aldrig mer att handla hos The Phonehouse !

bjarne

trevliga och hjälpsama har bara bästa att säga om dom

Dåligt bemötande och hantering

Jag köpte en iPhone4 (när det begav sig att den var ny) med försäkring hos PhoneHouse. Har haft telefonen nästan två år och betalat 120 kr per månad för denna försäkring (totalt ca 2400 kr alltså).
Jag tappade telefonen olyckligt och glaset sprack på både fram och baksida. Lämnade telefonen på service den 14:e februari, först skickades telefonen till fel serviceverkstad, Samsung reparation, under fem arbetsdagar. Sedan dess har statusen för min telefon inte ändrats på siterna där jag kan se denna. Statusen är att telefonen är skickad, men inte inkommen hos serviceverkstad, status senast uppdaterad den 15:e februari (en dag efter inlämnande). Ringer man till Phonehouse växel och vill veta mer om sitt ärende hänvisar dessa till att man man ska ringa direkt till butiken där man lämnade in telefonen. Vilket är helt omöjligt, de svarar inte i telefon alternativt så lägger de av telefonluren.

Rätt fantastiskt att en telefon som de inte lagar utan byter ut kan vandra sådana villovägar att den inte inkommit till service 4 veckor efter inlämnade. Känns som Phonehouse är mer intresserade av att sälja nya produkter än att hjälpa kunder som redan köpt produkter och sedan får problem med dessa.

Urkasst!

Hoppas att websajten fungerar bättre än butikerna.
Glöm att reklamera någon vara på Phonehouse (Kringlanvaruhuset i Södertälje)
Dåliga/löjeväckande utrsäkter till reklamationen.
telef. var vattenskadad, räcker om man är blöt i håret så pajar telefonen (iPhone)

total inkompetence

Det er ufatteligt at disse skojare har liv til at grundlure folk og franarre dem deres nye mobiler !
Deres systemer er baseret på folks mobilnumre , der jo kan skiftes mange gange pr år/måned, og ikke cpr-nr har man hele livet !!
Fik repareret min smartphone og efter havde jeg intet SD kort !

tummen upp

phonehouse är super, dom hjälpte mig att ta fram den telefonen som passade mig bäst, och när jag spräckte skärmen på min telefon så gick det på ett ögonblick så var den lagad och dom sa helatiden statusen för reperationen när man frågade och dom höll tidsplanen som dom lovade mig.
Jag använder mig av phobehouse i Farsta Centrum, där är dom trevliga och har ett sinne för lite skämt!
"du är ju målare så om du tappar telefonen i en färgburk så får du en ny om den inte går att laga"
4/5 pistoler för att det alltid är lång kö när jag är där.

mvh mange

Uselt

Riktigt uselt företag att ha att göra med, blev grundlurad. aldrig mer.
trustpilot stars

Dåligt företag på tel service

Riktigt dåligt företag,,se på ex på TV på säljar profilerna,,!?

Phone House Details

About this company

Phone House är en oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni med butiker runt om i hela Sverige. I våra butiker hittar du mobiltelefoner, tillbehör, mobilt bredband och surfplattor. Vi har alla operatörer och ger dig oberoende råd om alla mobilabonnemang och hjälper dig förlänga, nyteckna abonnemang eller att byta operatör.

Visit Phone House

Category

Mobile Network Provider

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.